Frisbeegolf-forum.fi

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - JamesVaan

Pages: 1 [2]
16
Frisbeegolf / Vs: Murjotusketju
« on: 11.09.17 - klo:19:21 »
Löytyhän tällekin oma ketju, tuli tarpeeseen: viha on muuttunut jo melkein nauruksi viimeisen kuukauden aikana, kun olen kadottanut 6 driveria (pd2,dessu,dessu,teedevil,DDx,boatman) Vaasan radoilla. Kiekoissa on tottakai nimi ja numero, ja ykskikään niistä ei ole kadonnut metsään, vaan pitkään nurmeen, josta varmasti joku on sen löytänyt. Nyt joku iloisena kantaa niitä bägissään :)

17
Välinekeskustelu / Vs: Kiekkojen paino
« on: 19.08.17 - klo:17:12 »
Onko kukaan muu huomannut sellaista, että kiekkojen pohjaan merkityt painot heittelevät monesti todella paljon? Tarkistan yleensä keittiövaa'alla uudet kiekot ja merkkaan 'oikean' painon nimen viereen. Esim viimeaikaisista hankinnoista ostettu:
Star Destroyer 166g = 169g
Star Detroyer 170g = 175g
DD Defender 173g = 176g

Eikä vaikuta olevan systemaattinen heitto, sillä 70% kiekoista on saman painoisia pohjassa kuin mitä itse mittaan. Joissain gramman ero. Etenkin dessujen kohdalla on tullut pettymyksiä, koska star muovi on jo valmiiksi melko ylivakaata, niin 5g lisää painoa ei auta asiaa :)

18
Fysiikkatreeni talvella (ei missään nimessä heittokauden aikana)
-Rinnalleveto (katso: power clean / hang clean)
-Kyykkymaksimia ylöspäin
-Kuntopallon heitto (katso: medicine ball, löytyy crossfit saleilta)
-Laatikkohyppyjä (katso: box jumps)
-Soutulaitteella treeni tai lämmittelyt
-Leuanveto

Tiivistetysti kaikki jalkojen maksimivoimaa ja voimansiirtoa harjoittajat liikkeet varmasti auttavat. Jos pitäisi valita noista yksi niin se olisi rinnalleveto. Jopa heittokaudella voi kokeilla tehdä 3x5 kevyen rinnallevetosarjan ja seuraavana päivänä mennä heittämään.

19
Välinekeskustelu / Vs: Lentoarvot valmistajien välillä
« on: 21.07.17 - klo:11:08 »
Oon ite huomannut saman, tosin siirtyessä toiseen suuntaan eli Westside/Latitudesta Innovaan:
 WS Boatman(Lautturi) 11/5/0/2 176g | pitää aina linjan 100m+ saakka | lempikiekko
 WS Destiny(Kohtalo) 14/6/-2/3 176g | kaartaa oikealle, pitää aina lentoradan 100m+ saakka
 WS King(Pohjolan isäntä) 14/5/-1/4 176g | täysin satunnainen lentorata, kippaa oikealle
 Discmania S-line DDx 12/6/-1/2 175g | pitää aina linjan 100m+ saakka, vaatii enemmän voimaa kuin DD2
 Discmania G-line DD2 13/5/-2/2 173g | pitää aina linjan 100m+ saakka, ei kestä tuulta, enemmän -1 kuin -2
VS
 Innova Star Destroyer McBeth 174g 12/5/-1/3 | en saa yli 80m, ylivakain ikinä, aina jyrkästi vasemmalle
 Innova Champion Destroyer 175g 12/5/-1/3 | 80-90m, ylivakaa aina vasemmalle, vähän pidemmälle kuin star muovilla
 Innova Star TeeDevil 172g 12/5/-1/2 | lähes sama kuin destroyer, 90m ylivakaa aina vasemmalle

Westside ja Discmanian kiekot saan siis lentämään suunniteltua lentorataa, mutta en ole saanut Innovan kiekkoja lentämään koskaan omaa lentorataansa. Heitän putteritkin pidemmälle kuin yhtäkään yllä mainittua Innovaa. Westsiden kiekoilla luulin että heittokäsi on nopeutta ~11/12, mutta Innova palautti kyllä maan pinnalle.

20
Tekniikkakeskustelu / Vs: Apuja avaukseen / draiviin
« on: 16.04.17 - klo:16:26 »
Päätin tänä keväänä aloittaa aikaisin rystyheiton tekniikan korjaamisen, koska pelini on perustunut tähän mennessä lähinnä foreheittoihin, millä saan tarkasti 100-120 metrin avauksia. Taustaa: Rystyllä avaukset 60-75m, eivätkä edes tarkkoja. Otin uutena käyttöön ristiaskeleen ja taaksepäin kurotuksen, 9-11 nopeuksisilla kiekoilla alkoi tulla 90-100m heittoja, mutta todella ailahtelevaa ja luonnottoman tuntuista.

Luin vinkkejä hioa tekniikkaa putterilla / midareilla, mutta ongelma on se, että putterit kääntyvät jo 10-20m päästä oikealle rollereiksi, midarit vain kääntyvät todella jyrkästi oikealle metsään. Mutta heti jos otan driverin, niin ei niistä mikään käänny oikealle, joten tuntuu turhauttavalta edes harjoitella putterilla avaamista. Onko kyse liiasta voimasta vai voiko putteri kovalla voimalla + tekniikalla lentää pitkälle?

Pages: 1 [2]