Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)  (Read 878278 times)

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #2145 on: 01.09.15 - klo:20:37 »
Väylä 4:
https://youtu.be/4iPyekUcno0?t=10s

Tässä ekalla ja tokalla kierroksella mun PD2-fore samaan puuhun, eli siihen suoraan edessä olevan, jonka vasemmalta yritän kiertää takakautta korille. Jarmo heitti ekalla MD2-bäkkäriä nätisti pöntölle, mulla siis osui puihin. Molemmilla kerroilla par.

Tough shotissa sitten ensin Jarmolta tosi nätti midari ja nyt mullakin osui jore oikeaan väliin ja näytti menevän ihan kupille. Sitten iski sydänkohtaus kun nähtiin että se otti 2 kaameeta skippiä oikealle. Oltiin ihan varmoja jo että olisi outissa, mutta helpotuksen huokaus oli syvä kun käveltiin perille asti ja löytyi puoli metriä in boundsista 5 m korista oikealle.

Kun Jarmollakin avaus oli noin 13 metrissä, sain upottaa komian tough shot birdien, millä pistettiin hyvät alkutahdit kierrokselle.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #2146 on: 01.09.15 - klo:20:44 »
Väylä 5:

https://youtu.be/4iPyekUcno0?t=3m27s

Heitettiin joka kerta alle 7 metriin. Ekalla rundilla mä pistin PD2-foren sihen, mutta puttasin alarautaan tuulessa. Siitä rollit 40m alamäkeen ja Jarmon täytyi seiftata alle. Tokalla rundilla Jarmo heitti MD2 bäkkärin metrin vielä lähemmäs ja siitä sain sitten sisään.

Toughissa mun jore oli 5 metrissä, mutta Jarmon MD2 jäi noin 15 metriin. Siitä tehtiin niin, että Jarmo seiftaa ensin alle, ja jos onnistuu siinä, niin mäkin seiftaan. Jos olisi rollannut Jarmolla alas, olisin yrittänyt. Tämä siksi, että juuri ennen meitä Lapparilla seifti onnistui, mutta Pasin nousi pystyyn ja rollasi ihan pohjille.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #2147 on: 02.09.15 - klo:08:05 »
Väylä 6:
https://youtu.be/4iPyekUcno0?t=6m17s

Tässä oli Best2Maxissa Jarmolla pakotettu avaus. Treenissä Jamo oli pistänyt megahyssellä puiden ympäri oikealta, mutta nyt tuuli kovasti, joten vaihtoi putteribäkkäriin. Ei ihan onnistunut, mutta helppo kolmonen kuitenkin.

Alternatessa oli taas Jarmon vuoro ja sama idea. Pienellä puuhipsulla täydellinen metriin ja birdie pois.

Sitten toughissa taas Jarmon putteri osui jo alkupäässä väylää, joten mun ei kannattanut kuin nepata vaan samoille hoodeille - osuin itse asiassa samaan puuhun. Matkaa jäi 40m alamäkeen. Jarmon hypäri jäi tosi matalaksi ja osui puskaan 20m ennen koria. Meni onneksi hiukan puskan läpi, josta upotin reippaan 15m putin sisään ja par pelastettiin.

Omassa pelikirjassa tämä on aina ennen ollut upsirääkäisy täysiä koko metsän yli, mutta nyt en tosiaan varsinaisesti avannut ollenkaan tätä väylää.
« Last Edit: 02.09.15 - klo:08:12 by Tapanote »

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #2148 on: 02.09.15 - klo:08:20 »
Väylä 7:
https://youtu.be/4iPyekUcno0?t=8m51s

Tätä väylää oli videosta muutettu siten, että tii oli tuotu 10m taaksepäin tien taakse ja kori viety 40m pidemmälle ja väylästä saatu ihan mukava par4.

Best2maxissa Jarmo heitti hyvän dessubäkkärin, vähän takametsään, mullakin hyvä forelirvaus plutkubossilla. Meinattiin jo ottaa Jarmon heitto mutta palattiin kuitenkin mun heittoon kun tajuttiin että parempi yrittää siitä vähän vaikeampaa pirkkua, mutta saada kaksi avausta seuraavalle väylälle. Ja onnistuttiinkin siinä.

Ensimmäinen birdie siis bestissä ja viides väylä menossa. Ei vahva alku.

Altissa oli vain Jarmon avaus, joka osui vähän oikealla puihin eikä jaksanut loppuun asti. Mun foreneppilähäri ei sekää ihan perille päässyt joten Jarmo laittoi vain alle ja par.

Toughissa Jarmolta täydellinen heitto. Mä pistin taas plutkubossia foreflippinä ja olikin ihan senteistä kiinni että olis tullut täydellinen. Ei tullut vaan todella ärsyttävään paikkaan josta oli vaikeaa saada edes sellaiselle paikalle josta oli mahikset pariin. Saatiin kuitenkin räävittyä vajaalla kymppimetrisellä putilla se par pois.



Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #2149 on: 02.09.15 - klo:16:49 »
Väylä 8:
https://youtu.be/4iPyekUcno0?t=12m12s

Tätäkin oli pidennetty tuomalla tiitä parikymmentä metriä taaksepäin tien toiselle puolelle. Tämä muutos melkeinpä helpotti PD2-foreneppiä, jolla sen tietysti itse heitinkin. Jarmo taisi pistää kerran PD2lla ja pari kertaa dessulla tai bossilla. Joka tapauksessa kaikki meidän avaukset oli putilla, silti yhtäkään pirkkua ei saatu vaan aina jouduttiin pariin tyytymään.

Best2maxissa valittiin huonompi avaus jotta saatiin seuraavalle väylälle 2 avausta. Ei ehkä olisi kannattanut kun ei saatu sitä kympin puttia sitten sisään.

Väylä 9
https://youtu.be/4iPyekUcno0?t=14m55s

Tämä väylä pelattiin ihan perusmuodossaan. Best2maxissa ei tullut häävejä heittoja, mutta helppo kolmonen. Jarmo veti dessulla puihin ja mullakin fore bossilla vähän lirvahti liikaa vasuriin.

Altissa Jarmo pisti midarilla bäkkärin, josta myös helppo kolmonen.

Toughissa päästiin jopa hyppyputtaamaan pirkkua kun molemmilla tuli ihan asiallinen avaus. Mä vaihdoin nyt PD-kakkoseen ja jouduttiin hiukan vasuriin vajaaseen 30 metriin. Par tästäkin.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #2150 on: 04.09.15 - klo:08:37 »
Väylä 10:
https://youtu.be/4iPyekUcno0?t=17m41s

Perusmuodossaan mentiin tätäkin väylää, mutta onnistumiset eivät olleen ihan perustasoa. Ns. "lastenväylältä" kun pitäisi ottaa pirkku vähintään JOLLAKIN pelimuodolla. Vaan ei. Ei saatu yhtäkään heittoa alle kymppiin, kun ei osuttu väliin kertaakaan. Bestissä heitin forea midarilla, jarmo bäkkäriä putterilla. Altissa ja toughissa koitettiin sitten molemmat jorea bansheella/PD2lla. Ei onnistunut. Jarmo pääsi toughissa kymppiin tosin osumatta väliin.

Joka kerta kuitenkin kolmonen.

Väylä 11:
https://youtu.be/1D0PyaFaIko?t=13s

Suomen lyhin 182-metrinen väylä (oikeasti varmaan 165m ?). Helppo kolmone siis - no ei, vaan 4,5,6. Kyllä, tämä väyä meni aika puihin.

Bestissä jouduttiin vähän heikkoihin jatkopaikkoihin, mutta saatiin silti helppo 4, päästiin pitkältä kokeilemaan kolmostakin. Altissakin pääsin puolittain kokeilemaan kolmosta puun alta 10-15m korista polviltaan oksien välistä. Harmittavasti rollasi kiinni aitaan, joka ei ollut tällä kertaa outtia. Jarmo puttasi siitä 5-6 metrisen par-putin hankalasta asennosta, mutta sai hyvin koriin. Paitsi että kisan ekat paskin tuuri - tuskin paari, eli korista läpi ja bogeyta korttiin.

Toughissa oltiin sitte joka kerta persiissä ja saatiin tuplabogeykin pelastettua vasta Jarmon hyvällä putilla kun mä olin jo saanut ohi omani.

Hävittiin tällä väylällä kärjelle 5 heittoa.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #2151 on: 04.09.15 - klo:08:52 »
Väylä 12:
https://youtu.be/1D0PyaFaIko?t=4m34s
111-metrinen klassikko oli nyt mitattu uudestaan - 106m. Luulen että siinä on vieläkin muutama metri ekstraa.
Lisäksi väylälle oli ilmestynyt outtia oikeaan reunaan loppupäähän, ja sitä varten droppari puoleen väliin.

Bestissä Jarmon avaus outtiin kun oli unohtanut vakaan MD2n mökille. Mä avasin seiftin Bansheella bäkkärin reippaan kympin vajaaksi. Ei mennyt putti kun ketjuihin.

Alt-kierrosta ennen haettiin mökiltä Jarmolle vakaampi MD2. Tai siis mä hain sen Jarmon käteen, mutta siihen sohvalle se kuitenkin jäi. Eli siis tietenkin Jarmolle vuoro kuitenkin kierroksella. No ei muuta kuin sitä alivakaampaa vaan hysseen enemmän ja 6 metriin ja putti sisään.

Toughissa molemmilla liian raukat, eli hiljaiset. Yläpantaan päästiin 25m päästä putilla, mutta kolmoseen oli tyytyminen.

Väylä 13:
https://youtu.be/1D0PyaFaIko?t=7m2s

Tätä oli pidennetty runsaasti, noin 15m kauemmas ja alemmas parkkipaikalle, eli tähän sai tintata jo ihan kunnon rykin. Jarmo pistikin bestissä ja altissa yhteensä 3m päähän korista Dessulla nätisti. Ja toughissa mä heitin sitten vitoseen, mutta harmittavasti Jarmolla osui puihin. Kuitenkin hyvin 223... eipäs kun 224 kun mä kämmäsin lähestymisen eikä kumpikaan saanut 14m puttia sisään.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #2152 on: 04.09.15 - klo:08:58 »
Väylä 14:
Sitten kokonaan uusi väylä. Ei tarvi videota tai kuvaa - maailman helpoin forenyppy 50 m vinossa rinteessä vän alamäkeen. Ei voi ottaa kuin 222 vaikka heittäisi miten. Heitin treeneissä ja kisassa joka kerta Jokerilla alle 7 metriin, PAITSI vikalla kierroksella puuhun, joka ei oo lähelläkään väylää. Eli 223 lappuun. Sillä hävisin Misille ja Lassille vaikka niilläkin oli yksi kolmonen.

Väylä 15:
Tämäkin kokonaan uusi väylä mulle. 50m tällä kertaa ylämäkeen triplamandon läpi kummun yli aika nopealle greenille. Eli foreneppi midarilla aina alle kymppiin. Jarmo heitti mellakkaupsin matalana PD2lla. Harmittavasti altissa ja toughissa Jarmon upsi tökkäsi johnkin siinä kummulla ja jäätin liian pitkille puteille. Helppo väylä, joten 233 oli alakanttiin

Väylä 16:
Tätäkään ei videolla näkynyt vaikka onkin ilmeisesti ihan perusväylä. Reipas 50m alamäkeen ja kori jyrkäteellä. Heitettiin upsia PD2/Boss molemmat Jarmon kanssa. Joka kerta kaikki heitot ns millissä, mutta altissa ei jääny vaan rollasi alas talon seinään, mutta 232 on varmastikin aika kova sillä voitti fieldiä.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #2153 on: 04.09.15 - klo:09:37 »
Väyäl 17:
https://youtu.be/1D0PyaFaIko?t=11m16s

Saariväylä, mutta sellaisella saarisäännöllä, että siitä jatkuu, missä kohdassa oli viimeksi in bounds mantereella.

Bestissä mun avaus bäkkäri M3lla liiteli korin yli ja aivan hemmetin pitkälle takaouttiin, joten Jarmon pelasi upsilla seiftin mantereen päähän. Siitä sain putin vielä rautoihin, mutta kolmoseen oli tyytyminen.

Altissa korjattiin tilanne. Jarmo taas upsilla 4m vajaaksi mantereen reunasta ja siitä upotin putin roskiksen pohjille. Kisojen komein putti eittämättä meiltä.

Toughissa heitettiin molemmat pätevät upsit ja taas oli liki, ihan senteistä kiinni vielä 5m pidemmältä putti.

Väylä 18:
Aivan uusi väylä puttikoreilta rantaan päin. Korin 4 m järvestä kävelytiellä ja vain kapea suora putki tai megahysse puiden yli. Ekalla kierroksella ctp-kisa - jonka voitin tuloksella 182cm (toisessa luokassa oli heitetty holarikin).

Altissa Jarmon heitto meni reunan yli järveen, mutta siinä olikin vielä puoli metriä kuivaa eli inboundsissa ja helppo kakkonen.

Oli lähellä vielä birdie toughissakin. Mä heitin metriin, Jarmolla osui lyhtypylvääseen 12m ennen koria. Saatiin putit kyllä ketjuihin ja yläpantaan, mutta ei sisään. Lappari pisti puolestaan 25m putin jyrkkään alamäkeen sisään. Oli muuten hauska kun Ville pyysi tässä mua menemään koppaamaan järven rantaan jos lähtee liitämään. Ei tarvinnut koppailla =D

19:
Perinteinen ykkönen oli pidennetty viemällä tiitä 50m oikealle. En tiedä oiken oliko hyvä muutos, mutta heittää sai. Bestissä ja toughissa perusparit. Altissa Jarmo avaus jäi ikävästi niin, että mun piti pelata Teho Sport -logolakanan alta lähäri, joka sitten livahti ja skippasi reippaan kympin pitkäksi ja bogihan siitä tuli.

Jarmo avasi tätä upsilla, mä pistin jorea paikaltaan.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #2154 on: 04.09.15 - klo:10:24 »
Tuosta jyrkänneväylästä en ihan diggaillut. Tää on näitä tällasia, heitä täydellinen, tai seiftaa, muuten (tai huonon onnen kimmokkeesta) olet kilometrin päässä kuopan pohjalla. Vähän pitää haastetta olla muttei nyt tollasta.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #2155 on: 04.09.15 - klo:18:56 »
Väylä 20:
https://youtu.be/HfrugRtm8eg?t=4m37s
Tästä vähän lyhempi versio, eli perustiipaikalta asvaltin vasemmalta puolelta. Jäi pirkuttamatta joka kierroksella, mutta aina saatiin par. Mä avasin tätä bäkkärillä M3lla ja Jarmo mellakkaupsilla PD2lla.

Väylä 21: pidennetty normaali kolmosväylä perustiiltä mutta suoraan peruskorista 40m pidemmällä saaressa korotettu kori. Pelattiin best shotissa niin, että mä seiftasin forehyssellä ja Jarmo haki korille suoraan. Jarmon heitto lähti liiankin kovaa, mutta osui koivuihin takarajalla ja jäi in boundsiin, josta Jarmo itse pisti upean roikkoputin koriin koivun oksan kautta.

Altissa seiftasin manteren päätyyn, josta Jarmon hypärilähäri lirvahti samaan kohtaan outin rajalla koivun oksien alle kuin edellisellä kerralla. Mä osuin samaan oksaan, mutta ei mennyt koriin. Par kuitenkin.

Toughissa seiftattiin suosiolla forehysse+upsi ja putteriforehysset. Ja nosto.

Väylä 22:
Pidennetty ja tii viety 125m korista oikealle perustiiltä katsoen. Tehtiin täysin sama tässä kuin edellisellä kierroksella. Ekalla Jarmolla vain meni takaouttiin joten mun seiftistä par. Tokalla sit mä avasin seiftin, Jarmo muutamaan metriin ja mä puttasin. Sitten toughsissa täsmälleen sama kuin edellisellä.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #2156 on: 07.09.15 - klo:08:52 »
Oulun pro-tourilla meni kaikki pieleen.

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #2157 on: 07.09.15 - klo:11:51 »
Oulun pro-tourilla meni kaikki pieleen.

"Aina alarautaan, oli etäisyys mikä tahansa."

T: Spotteri :P

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #2158 on: 07.09.15 - klo:12:14 »
Oulun pro-tourilla meni kaikki pieleen.

"Aina alarautaan, oli etäisyys mikä tahansa."

T: Spotteri :P

Kyllä. Tämäkin nähtiin, että puttasin peräkkäisillä väylillä alikseen 12m, 7m, 25m, 9m jne. En nyt edes muista noita mittoja, mutta just noin. Eli oli sitten "varma" putti tai "haaveilu kaukaa", niin alikseen se aina meni.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #2159 on: 09.09.15 - klo:10:25 »
Joo, viikonlopun vaisuudesta varmaan osa johtuu korvatulehduksesta ja nielutulehduksesta. Useampi päivä nyt sängynpohjassa ja vielä ei oo selvinnyt kokonaan että mikä vaivaa. Mutta kaksi päivää oli alilämpöä 33,1-34.5. Arvatkaa oliko vilu.