Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)  (Read 878198 times)

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1275 on: 13.02.14 - klo:16:02 »
Vastaan sulle Tapsa tästä lähtien vain yksityisesti...

Mun ohjeet hukkuu tänne, kuten olen aiemmin sanonut.

Ei huku. Aina, kun kirjoitat jotain draivista, sitä yrittää oikein keskittyä. Elä vaikene!

Mutta onko sulla isot tissit ja jäykkä lantio...? ;)

Offline Fyhrer

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
  • Oikea nimi: Miko
  • Seura: HFK
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1276 on: 13.02.14 - klo:21:18 »
Turhan suoralla vetolinjalla haet tuota sun antsaa. Katoppa Schusterickin vika draivi tosta.


Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1277 on: 13.02.14 - klo:21:43 »
Kato. Mun pelikaveri Ettanista mestoilla.

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1278 on: 14.02.14 - klo:01:01 »
On muuten aika vammaista kirjoittaa kännykällä. Rassaa sormia. Eli sori, että joudut tavaamaan uudestaan juttua.

On se jännä juttu, ettei Jaanin maailmaan mahdu useampia tekniikoita, vaikka hän on mua usein väärin syyttänyt vain yhden tekniikan ja siten yhden totuuden mieheksi. eistä en teidä, mutta minun ruudulleni ja päähäni ja jopa tiille on mahtuneet niin Voigtin kuin monien muidenkin tekniikat. Miksei Jaanin päähän mahdu enempää kuin Voigtin tekniikka?
« Last Edit: 14.02.14 - klo:01:09 by JanneRäsänen »

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1279 on: 14.02.14 - klo:03:05 »
Mutta onko sulla isot tissit ja jäykkä lantio...? ;)

Ei vielä, mutta varaudun tulevaan. :D

Mähän oon aina ollut tällanen langanlaiha ruikeliini, joten oon joutunut tosi paljon miettimään tekniikkaa, että saan kiekkoa lentämään yhtään mihinkään.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1280 on: 14.02.14 - klo:08:36 »
On muuten aika vammaista kirjoittaa kännykällä. Rassaa sormia. Eli sori, että joudut tavaamaan uudestaan juttua.

On se jännä juttu, ettei Jaanin maailmaan mahdu useampia tekniikoita, vaikka hän on mua usein väärin syyttänyt vain yhden tekniikan ja siten yhden totuuden mieheksi. eistä en teidä, mutta minun ruudulleni ja päähäni ja jopa tiille on mahtuneet niin Voigtin kuin monien muidenkin tekniikat. Miksei Jaanin päähän mahdu enempää kuin Voigtin tekniikka?

Varmaan siksi, kun oon niin jäykkä ja mulla on niin iso hauis, että vain yksi tekniikka voi toimia :D

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1281 on: 14.02.14 - klo:11:57 »
Hyvä vastaus sinun tapauksessasi, mutta muistan sinun aiemmin kirjoittaneen liiton sivuilla jotain siihen suuntaan, ettei ole olemassa yhtä ainoaa tyyliä. Ja minä taas olen sanonut, että voi ollakin, mutta kukapa sen vielä tietää, mikä se on ja sen selviämistä odottaessa pitää vaan mennä sen mukaan, mikä kenellekin toimii parhaiten. Kun ihmiset ovat erilaisia. Siksi Voigtin tekniikkaa ei ole automaattisesti parempi kuin muut tekniikat kaikille edes pituusheitossa. Vaikka joilekin varmasti onkin.

Väitteeni on, ettei Voigtin tekniikka ole yhtä hyvä tarkkuusheittoihin ainakaan liukkaalla alustalla kuin nännit polttava heitto, niin kauan kuin tehot ovat niin paljon alle maksimin, ettei ylirepiminen tuhoa nänninpolttajasta toistettavuuden ja tarkkuuden. Siten tiputtaen nänninpolttajan samalle tasolle tai alle Voigtin tekniikan tarkkuudessa ja toistettavuudessa. Se tapahtuu liiankin helposti. Koska Voigtin tekniikassa on enemmän pituuspotentiaalia, siinä ei tarvitse siirtyä repimiseen ihan yhtä aikaisin, joten molemmissa tekniikoissa on hyvä tiedostaa niiden toimivuuden pituusrajat ja olla ylittämättä niitä. Vaihtaen toiseen tekniikkaan tarpeen tullen.

Siksi vastustan yhden totuuden väitettä ja Voigtin tekniikan ylivertaisuutta kaikkiin muihin nähden jokaiselle pelaajalle loppuun asti niin kauan kuin esitellään kaikille sopiva yksi paras tekniikka ja todistetaan sen ylivoimaisuus ainakin sillä hetkellä tunnetuihin tekniikkoihin. Se todistaminen onkin se vaikea juttu. em. tarkoittaa sitä, etten edelleenkään luovu eri tekniikoiden kokeilemeisen suosittamisesta jokaiselle, jotta he näkevät itse pituuden, tarkkuuden ja toistettavuuden eri tekniikoiden välillä. Lisäksi oppien kunkin tekniikan niin hvyin, ettei oma toteuttaminen ole rajoittava tekijä, jos ei ole selvää, että henkilökohtaiset rajoitteet tekevät onnistumisesta rajattua. Osaaminen ei saa olla rajoittava tekijä johtopäätöksiä tehdessä, sillä niin joutuu helposti hakoteille. Fyysiset rajoitteet ovat eri asia, jos niitä ei psysty ajan kanssa korjaamaan. Todellisuus pakottaa eri ihmiset eri kompromisseihin. Kankiselkä haisee grr!

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1282 on: 14.02.14 - klo:12:18 »
Jokainen opettaa aina omaa totuuttaan. Niin se vaan menee. Ottaa siitä mikä on hyvää ja jättää loput omaan arvoonsa. Turha vängätä.

Nänninpolttaja on kyllä hieno termi...  :P

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1283 on: 14.02.14 - klo:13:16 »
Jep jep... Tämä summaa aika hyvin keskustelun nykytason.

Nyt kun mun rating ja foorumipostauksien määrä on kutakuinkin tasoissa, on aika sanoa ADIOS, tehdä jotain kivaa!

Minut tavoittaa yksityisviestillä, jos tekniikkaansa haluaa jotain vinkkeja.

Meen mieluummin kasvattamaan tissejä ja hauista, koska mun tekniikalla voi heittää AINOASTAAN, jos on isot tissit ja hauis. Ainiin, ja jäykkä, joka tietysti olen koska käyn salilla. Jos käy salilla, on jäykkä, se on ainoa totuus. Ja huono ryhti johtuu siitä, että on vahvat rintalihakset. Näin on. :)


Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1284 on: 14.02.14 - klo:17:05 »
Eikös käyttäjänimi jouseder aka pro-jouni joitain vuosia takaperin lanseerannut ainakin liiton ja dgct:n foorumeilla ylivertaisen tekniikkansa jolla niin maailman parhaat kuin aloittelijatkin saavat varmasti jopa kymmeniä metrejä lisää pituutta heittoonsa ja lisäksi tarkkuus ja toistettavuus paranee. Jännä kun maailman kärjessä ei ole nykyään pelkästään sillä tyylillä heittäviä  ;D

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1285 on: 15.02.14 - klo:00:18 »
Eikös käyttäjänimi jouseder aka pro-jouni joitain vuosia takaperin lanseerannut ainakin liiton ja dgct:n foorumeilla ylivertaisen tekniikkansa jolla niin maailman parhaat kuin aloittelijatkin saavat varmasti jopa kymmeniä metrejä lisää pituutta heittoonsa ja lisäksi tarkkuus ja toistettavuus paranee. Jännä kun maailman kärjessä ei ole nykyään pelkästään sillä tyylillä heittäviä  ;D

Hararahahahhahahahahaaaa

Proojouskalta ei kannata ottaa mallia ku kepuvfattan kasvuuseen ja swingiin ku taju lähtee samas reisus. Viä voi sattumalta höpistä yhtä pöpiä samalla keissillä.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1286 on: 15.02.14 - klo:00:25 »


Kokeilin ny tommosta ns. Pelkällä kädellä -rykäsyä, ja jotenkin se tuntuis ja näyttäis pyörittävän yläkroppaa järkevämmin. Tiä sitte.

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1287 on: 15.02.14 - klo:00:35 »
Tiät sitte että sua ainaki pyöräytetään järkevästi ku tuut maisemiin.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1288 on: 15.02.14 - klo:00:37 »
Tapani vetää palijaalla

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1289 on: 15.02.14 - klo:15:07 »
Kiitoksia Salmiselle ja Karviselle asiantuntevista ja kannustavista kommenteista. On se hienoa kuulla, että koto-Suomessa joku odottaa.