Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)  (Read 878261 times)

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1755 on: 13.10.14 - klo:19:11 »
Juu, kyllä mä oon pidemmät sarjat aina remmeillä nykinyt, mutta en löytänyt niitä aamulla kun lähdin puntille. Sormilukolla vetelin sitten kun muuten oli niin liukas tanko ettei meinannut rivessä pysyä näpeissä edes 50 kiloa.

Ja joo, kyllä mä olen karheilla voimanostontangoilla takavuosina saanut revittyä RAAKOJA haavoja käteen. Siis sillain että ei lähde vaan rakko irti vaan puoli kämmentä ja verta roikuu ihan nätisti. Silloin kun tuli nyittyä enemmänkin noita maveja niin se oli huono treeni jos ei sääret ja kämmenet vuotaneet verta.

Offline Thmz

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 552
    • View Profile
  • Oikea nimi: Thomas Tuovinen
  • Seura: PaKiNa
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1756 on: 13.10.14 - klo:19:29 »
Juu, kyllä mä oon pidemmät sarjat aina remmeillä nykinyt, mutta en löytänyt niitä aamulla kun lähdin puntille. Sormilukolla vetelin sitten kun muuten oli niin liukas tanko ettei meinannut rivessä pysyä näpeissä edes 50 kiloa.

Ja joo, kyllä mä olen karheilla voimanostontangoilla takavuosina saanut revittyä RAAKOJA haavoja käteen. Siis sillain että ei lähde vaan rakko irti vaan puoli kämmentä ja verta roikuu ihan nätisti. Silloin kun tuli nyittyä enemmänkin noita maveja niin se oli huono treeni jos ei sääret ja kämmenet vuotaneet verta.
Jos haluat hifistellä niin Versa Grippsit on ihan taivaalliset. Nopeat laittaa kiinni ja irroittaa ja pitävät todella hyvin. Ei sitä ainaista remmien sitomista. Onhan nuo vähän tyyrit vrt. remmit, mut itse en ole kyllä katunut hetkeäkään ostosta.
KCP Aviar - Luna - Zone - Roc/3 - Gator3 - Firebird - PD - Destroyer

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1757 on: 13.10.14 - klo:19:50 »
Mitä äkkiä katsoin, niin ihan samalla laillahan toi Versa kiepautetaan tangon ympäri? Mitä eroa niissä on normistrapseihin?

Offline Thmz

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 552
    • View Profile
  • Oikea nimi: Thomas Tuovinen
  • Seura: PaKiNa
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1758 on: 13.10.14 - klo:19:54 »
Mitä äkkiä katsoin, niin ihan samalla laillahan toi Versa kiepautetaan tangon ympäri? Mitä eroa niissä on normistrapseihin?
Versassa on tommonen yks iso lyhyt lirpake, joka laitetaan tangon toiselta puolelta ja suljetaan nyrkkiin. Eli kun remmeissä menee 15-30sek laittaa kiinni, noissa menee 2-3sek. Lisäksi toi rannesysteemi on ihan taivaallinen, ei revi ranteita ollenkaan samalla tavalla kuin esimerkiksi nahkaremmit.
KCP Aviar - Luna - Zone - Roc/3 - Gator3 - Firebird - PD - Destroyer

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1759 on: 13.10.14 - klo:19:58 »
Mitä äkkiä katsoin, niin ihan samalla laillahan toi Versa kiepautetaan tangon ympäri? Mitä eroa niissä on normistrapseihin?
Versassa on tommonen yks iso lyhyt lirpake, joka laitetaan tangon toiselta puolelta ja suljetaan nyrkkiin. Eli kun remmeissä menee 15-30sek laittaa kiinni, noissa menee 2-3sek. Lisäksi toi rannesysteemi on ihan taivaallinen, ei revi ranteita ollenkaan samalla tavalla kuin esimerkiksi nahkaremmit.

Miten se nahkaremmin laittaminen sen kauempaa vie? Kerran ympäri ja se on siinä. Aika moni kyllä kieputta useamman kerran, mutta ei ainakaan tempauksissa ja työnnöissä kyllä ole mitään järkeä tehdä sitä, koska pitää myös lähteä irti ja parilla kiepillä on jo riski että jää sotkuun. Tai ainakin aina on jännittäny että koska se tapahtuu =D

Toki kapea nahkaremmi vähän puristaa, ei siinä.

Offline Thmz

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 552
    • View Profile
  • Oikea nimi: Thomas Tuovinen
  • Seura: PaKiNa
Vs: Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1760 on: 13.10.14 - klo:20:01 »
Mitä äkkiä katsoin, niin ihan samalla laillahan toi Versa kiepautetaan tangon ympäri? Mitä eroa niissä on normistrapseihin?
Versassa on tommonen yks iso lyhyt lirpake, joka laitetaan tangon toiselta puolelta ja suljetaan nyrkkiin. Eli kun remmeissä menee 15-30sek laittaa kiinni, noissa menee 2-3sek. Lisäksi toi rannesysteemi on ihan taivaallinen, ei revi ranteita ollenkaan samalla tavalla kuin esimerkiksi nahkaremmit.

Miten se nahkaremmin laittaminen sen kauempaa vie? Kerran ympäri ja se on siinä. Aika moni kyllä kieputta useamman kerran, mutta ei ainakaan tempauksissa ja työnnöissä kyllä ole mitään järkeä tehdä sitä, koska pitää myös lähteä irti ja parilla kiepillä on jo riski että jää sotkuun. Tai ainakin aina on jännittäny että koska se tapahtuu =D

Toki kapea nahkaremmi vähän puristaa, ei siinä.
Aivan, itse kuulun nimenomaan noihin jotka kieputtaa koko remmin :) Noissa on just se, että jos rive ei tule ylös asti, niin tangon voi tiputtaa lattiaan ilmasta. Ei tarvi pelätä että remmi jää kiinni tankoon ja olkapää repeää irti. Mutta toisaalta kyllä minäkin pärjäsin ensimmäiset kolme vuotta kangasremmeillä ja magnesiumilla :D
KCP Aviar - Luna - Zone - Roc/3 - Gator3 - Firebird - PD - Destroyer

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1761 on: 13.10.14 - klo:20:03 »
Juu, ei se yks kieppi kämmentä "suojaa", kuhan ottaa loadia pois forkuista. Varmaan monta kieppiä kiertämällä vois sekin olla. Mut en oo tosiaan siinä ajatuksessa niitä käyttänytkään.

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1762 on: 14.10.14 - klo:14:52 »
Kun ei oo voimaa ja rinnalleveto ei saa rasata hajonneita paikkojani, ei voi olla painoa päällä, pitää kysyä diletantin näkökulmasta, onko lukittunut monikierroksinen himmeli vaara millekään paikalle? Mula yli käsien voimien (yleensä väärään paikkaan nostettu) veto antaa niin nopeasti viestin, että nyt tuli Savon supersankari, eli v#¤& män ja sitten tulee hätä laskea alas panot polvista ja lantiosta eteen taittaen vähän akäiseen. Onko mulla vaan nopeat reaktiot, vai pistääkö jengi oikeasti niin pahasti hanttiin vetovoimalle hammasta purren, kun kunto ei riitäkään, että tarvitaan sidonnnasta irtoava nostoapu? Pyöräilysssä lukkopolkimesta iroamaton knekä voi ääritilanteessa tappaa ja helpommin vammauttaa, joten ymmärrän joissain tilanteissa aukeamistarpeen, muttei ole lasten painoilla leikkiessä nostoapu tarpeen -puhumattakaan irtoamisesta. Ymmärrän kyllä ihon suojan tarpeen.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1763 on: 14.10.14 - klo:15:11 »
Remmejä ei käytetä ihon suojaamiseksi, vaan lähinnä auttamaan pidon kanssa. Kun tehdään sarjaa vauhdilla, pitäisi ottaa otetta uusiksi jatkuvasti kun se tanko vain ei pysy näpeissä vaikka olisi minkä verran mankkaa. Varsinkin jos on vähänkän "liukas" tanko. Ja toki myös käpälät ja forkut väsyy äkkiä pidemmissä seteissä. Painonnostoliikkeitä kun ei voi tehdä ristiotteella ja sormilukossakin lähtee sormet irti jos tarpeeksi rykii.

Kyllä sen rinnallevedosta vielä voisikin tiputtaa lattialle remmit kiinni, mutta työnnössä ja tempauksessa ei, kun painot lähtee selän taakse. Niissä remmien on syytä aueta tai olkapäät sanoo poks poks.

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1764 on: 14.10.14 - klo:16:22 »
Aika harvassa liikkeessä tulee remmejä käytettyä ja rive on yksi niistä. Reilulla 90 kilolla menee vielä muutama toisto nätisti ilman remmejä, mutta sitä isommissa painoissa on pakko käyttää remmejä tai muuten homma menee pelkästään grippiin keskittymiseen. Joskus muistan tehneeni riveä riipusta 95 kilolla tiukan kolmosen ja kun otin remmit käyttöön niin sieltähän tulikin helppo kuutonen. Peukalolukkoa en ole koskaan viitsinyt opetella, niin pahalta se tuntui eka kerralla.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1765 on: 14.10.14 - klo:20:36 »
Tänään salilla mavea 4x10x60 + 1x8x80. On tää KAMALAA ku alle puolet enkkapainoista ja jumittaa, jumittaa.

Haukkoja, vattoja, selkää ja kylkiä vielä päälle.

Pistin pikku tavoitteen itselleni punttikauden loppuun mennessä.
Supertotaliin seuraavat: 160+75+110+90+190=625. Ihan enkkapainoista ei puhuta, mutta hyvin lähelle. Kaikkien aikojen maksimit on muistaakseni 177,5+77,5+117,5+95+227,5=695
Ekan viikon jäljiltä tulokset 50+0+50+50+80=230

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1766 on: 15.10.14 - klo:07:22 »
Juu ei mulla saa olla repiviä sarjoja ja sioja painoja sanoi lekuri, se näkyy, kun ei noista mitään tiedä selkeästi :-)

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1767 on: 15.10.14 - klo:20:08 »
Puntilla rinnallevetoa, tempausta, jalannostoa tankoon ja pari mavea.
Tempaukseen nyt pohjat 40, työntöön 60, riveen 70 ja maveen 110.

Eli nyt supertotal 310kg/625kg tavoite.

On se vaan hidasta ja raskasta tua touhu näissä ekoissa treeneissä. Varsinkin kun vieressä P.Lax pistää kiekkoihin liikettä aivan järjettömällä tahdilla. 

Offline Jussijii

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 483
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jussi J.
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat Ry / Albatrossit
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1768 on: 15.10.14 - klo:22:17 »
Jaa ei penaa ollenkaan?? Karmaisevaa!

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1769 on: 15.10.14 - klo:22:26 »
Jaa ei penaa ollenkaan?? Karmaisevaa!

Kyllä se penakin tohon supertotaliin kuuluu. Eli on siis kyykky+tempaus+penkki+työntö+maastaveto.

Mä en vaan tykkää treenata penkkiä, koska se on tylsä, mälsä, hidas ja oon siinä(kin) niin huono.