Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)  (Read 878655 times)

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1800 on: 31.10.14 - klo:16:58 »
Salilla tänään penkkiä 3x5x80, kiertäjäkalvosimia, olkapäivä, haukkaa, vatsoja, kylkiä ja selkää. Nopea puolen tunnin hikitreeni.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1801 on: 02.11.14 - klo:18:51 »
Eile ja tänään salia ja pyöräilyä yhteensä 5,5 tuntia. Kyl se tästä.


Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1802 on: 02.11.14 - klo:19:11 »
Salitouhuissa tähän mennessä kyykky 100, tempaus 55, penkki 90, työntö 70, maastaveto 140, supertotal 455, + rive 90.

Kohta aletaan olla maksimeissa, jotka tulee vaan tälläin "verryttelemällä", eli siis ihan sillä että uskaltaa edes koittaa maksimeita. Ehkä 50 kiloa on vielä varaa, siitä eteenpäin pitää sitten ihan treenillä niitä tehdä.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1803 on: 03.11.14 - klo:13:06 »
Tänään taas 45 minsaa pyöräilyä ulkona
Kupittaalla raakaa rinnallevetoa 5*6*70, työntöjä rivestä ja telineestä. Vähän mukamas yritin kippileukoja ja oikeita leukoja - en oikeasti saa kunnollisia ollenkaan. Sitten yläkertaan, jossa juoksuvetoja 3x3x60m toistot kävelypalautuksilla ja sarjat parin minuutin tauoilla. Loppuun vielä korokehyppyjä jonkun korkuiselle lootalle.


Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1804 on: 04.11.14 - klo:23:24 »
3 tuntia pyräilyä, kuntopalloa, hyppelyä ja putti/heittotreeniä hallissa. Seppo Pajun kanssa kokeiltiin hallikauden eka 10/100 ja tuli aika hullut tulokset. Sepolle 74 ja mulle 83. Missasin ekan putin, mutta sen jälkeen meni seuraavat 27 putkeen sisään.

Offline tumi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 885
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1805 on: 04.11.14 - klo:23:28 »
3 tuntia pyräilyä, kuntopalloa, hyppelyä ja putti/heittotreeniä hallissa. Seppo Pajun kanssa kokeiltiin hallikauden eka 10/100 ja tuli aika hullut tulokset. Sepolle 74 ja mulle 83. Missasin ekan putin, mutta sen jälkeen meni seuraavat 27 putkeen sisään.
Onneks ulkotulokset on erikseen, mutta silti jäätävää settiä. Alkaa olla sitä mainostettua 80% luokkaa, johon pitää päästä että maailman kärjessä voi pärjätä.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1806 on: 05.11.14 - klo:17:54 »
Tänään Lax koulutti mua taas ja saatiin tempaukseen lisää rykiä. 50llä tuli muutama kolmonen ja oli ekaa kertaa vähän niinkuin jotain tahtiakin siinä.

Samalla opettelin oikeastaan ekaa kertaa yhden jalan kyykkyä -  ja se oli PAS(tiedätte lopun). Mulla oli maailman huonoin tasapaino ja lihaksia ei vissiin lainkaan, koska pysyin hädin tuskin pystyssä. Olen siis joskus kyllä yrittänyt tota, mutta mitä ilmeisimmin ihan päin persettä. No nyt aletaan työstämään sitäkin.

Lisäksi tein keskikroppaa vähän enemmän. Jalannostoja tankoon 5x6, lankkua 50 kg selässä pari puolen minuutin pätkää, kylkiojennuksia jollain isolla käsipainolla useampi sarja.

Yläkerrassa sitten vähän hyppyjä laatikolle ja sitten juoksuvetoja 8x100m kävelypalautuksella.

2,5 tuntia saatiin kulumaan ja oikein kunnon hiki päälle.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1807 on: 05.11.14 - klo:21:02 »
Ihan kiva, että jaksat jumppailla.

Mä vedin 100 leukaa lämmittelyksi (22 minuuttia, jengi halus tehdä välissä, niin meni pitkään), sen jälkeen tein alaselkää ja vatsat. Tuntui siltä, että jaksais tehdä ikuisuuden ilman että tuntuu kuitenkaan missään, niin lähdin sitten saunaan tunniks.

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1808 on: 05.11.14 - klo:23:07 »
Samalla opettelin oikeastaan ekaa kertaa yhden jalan kyykkyä -  ja se oli PAS(tiedätte lopun). Mulla oli maailman huonoin tasapaino ja lihaksia ei vissiin lainkaan, koska pysyin hädin tuskin pystyssä. Olen siis joskus kyllä yrittänyt tota, mutta mitä ilmeisimmin ihan päin persettä. No nyt aletaan työstämään sitäkin.
Sanokaa mun sanoneen mitä tästä seuraa. Jonku prässin tai hackin viä jaksais juuri ymmärtää, mutta tästä touhusta ei taas oo hyvää luvas.

Offline Rockatansky

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 419
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henry Liukkonen
  • Seura: LDG
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1809 on: 06.11.14 - klo:13:26 »
Samalla opettelin oikeastaan ekaa kertaa yhden jalan kyykkyä -  ja se oli PAS(tiedätte lopun). Mulla oli maailman huonoin tasapaino ja lihaksia ei vissiin lainkaan, koska pysyin hädin tuskin pystyssä. Olen siis joskus kyllä yrittänyt tota, mutta mitä ilmeisimmin ihan päin persettä. No nyt aletaan työstämään sitäkin.
Sanokaa mun sanoneen mitä tästä seuraa. Jonku prässin tai hackin viä jaksais juuri ymmärtää, mutta tästä touhusta ei taas oo hyvää luvas.

En nyt ota kantaa miten iso hyöty hommasta on frisbeegolffia harrastettaessa mutta yleisellä tasolla sanoisin että toi jalan asentotunto/voima harjoittelu on kyllä yleensä se ensimmäinen ja tärkein mitä aletaan harjoittaa esim. polvileikkauksen jälkeen. Jalkaterän asentotunto (koordinaatio) kehittyy, jolloin tietää katsomatta missä asennossa jalkaterä on. Kehittynyt asentotunto alentaa altistumista erilaisille vammoille. Esimerkiksi akuuteista urheiluvammoista 90–95% on nilkan nyrjähdyksiä ulospäin. Itsellä yhden jalan kyykky ja ns. kellotaulu -harjoite on kuuluneet polvileikkauksien jälkeen vakio ohjelmistoon eikä ongelmia jaloissa sen jälkeen ole ollut. Suosittelen lämpimästi.

Henkka

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1810 on: 10.11.14 - klo:12:41 »
Joo, kyllä lihastasapainosta ja tasapainosta yleensä on varmasti hyötyä. Joten kyllä mä ton aion opetella.

Viikonlopun treeneissä kauden pohjat penkkiin 90 ja kyykkyyn 110. Eli nyt taitaa olla painonnostoon tehtynä 55+70=125, kun tavoite on 75+90=165 eli 76 % tavoitteesta
voimanostoa en niin treenaa, mutta aina silloin tällöin niitäkin. Toistaiseksi niissä 110+90+140=340, eli tavoitteesta 160+110+190=460 tehtynä on nyt 74 %

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1811 on: 10.11.14 - klo:21:18 »
Puntilla raakaa rinnallevetoa 4x3x80, työntöä telineistä 5x2x70, kyykkyä 2x5x90, vähän kylkiä, vattoja, kippileukoja sun muuta. Ylhäällä vielä päälle kuulanheittoja nelosella alta eteen ja PYT.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1812 on: 11.11.14 - klo:22:20 »
Aamulla kierros Lausteella 12 pirkkua ja tulos -6 varmaan. Ihan tautisen hyvin lähti, sai vaan ihmetellä kun kiekot menikin sinne minne yritti. Odotin jotain kamaluutta. Mutta olipa nättiä viskellä kun oli joku +8, melko tuuletonta ja aurinkokin paistoi.

Illalla sitten pyöräilyä reilu puoli tuntia, aitahyppyjä ja kuntopallonheittoa kolme varttia ja puttailua ja lähäreitä reilu tunti.

Vedin taas 100 puttia kympistä. Nyt oli ihan järjetön alku 47/50 eikä se toinenkaan puolisko huono ollut - 40/50, eli uus enkka on nyt 87/100. Turkulainenkin kisattiin, mutta siinä ei osunut, 30p.


Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1813 on: 11.11.14 - klo:22:42 »
...eli uus enkka on nyt 87/100.

Härski tulos!

Offline Jouni

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 883
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni
  • Seura: JyLi
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1814 on: 11.11.14 - klo:22:48 »
Huhhuh. Ehkä löytyy jostain ketjun kätköistä mutta mikäs on ennätys turkulaisessa?

Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla