Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)  (Read 878624 times)

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1920 on: 18.02.15 - klo:23:02 »
Jep. Se oli tossa mun listassakin kohta yksi. Veto lähtee jo ennen kuin tuki maassa. Ja tulee tosiaan vauhdin mukana. Paikaltaan onnistuu :)

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1921 on: 22.02.15 - klo:14:45 »
Jep. Se oli tossa mun listassakin kohta yksi. Veto lähtee jo ennen kuin tuki maassa. Ja tulee tosiaan vauhdin mukana. Paikaltaan onnistuu :)
Oon nyt vähä väärän tason heittäjä ehkä kommentoimaan sun tekniikkaa, mutta ootko koittanu vauhdillisessa draivissa lyhentää x-stepin taka-askelta?

Lisäksi jos x-stepin astuu vain päkiälle eikä laskeudu kantapäälle, niin se nopeuttaa tukijalalle pääsemistä ja rytmittää heittoa paremmin. IMHO  :)

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1922 on: 22.02.15 - klo:15:10 »
Lisäksi jos x-stepin astuu vain päkiälle eikä laskeudu kantapäälle, niin se nopeuttaa tukijalalle pääsemistä ja rytmittää heittoa paremmin. IMHO  :)

Tuota samaa minäkin koetan toteuttaa. Se päkiälle asettuminen on ikään kuin vain merkki että "okei, jalka on maassa muttei vielä painollinen, mut oon tässä asennossa mistä kohta lähtee" mulla ainakin jeesii rytmitystä. Mut mulla onkin sit kaikkee muuta fibaa heitossa miksei mene 120m.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline monster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 506
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Piippo
  • Seura: Team Hippo
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1923 on: 25.02.15 - klo:00:00 »
Jep. Se oli tossa mun listassakin kohta yksi. Veto lähtee jo ennen kuin tuki maassa. Ja tulee tosiaan vauhdin mukana. Paikaltaan onnistuu :)
Oon nyt vähä väärän tason heittäjä ehkä kommentoimaan sun tekniikkaa, mutta ootko koittanu vauhdillisessa draivissa lyhentää x-stepin taka-askelta?

Lisäksi jos x-stepin astuu vain päkiälle eikä laskeudu kantapäälle, niin se nopeuttaa tukijalalle pääsemistä ja rytmittää heittoa paremmin. IMHO  :)

hyvä pointti, sama pätee keihäänheitossa ristarissa ja foressakin että edellinen askel ennen tukijalkaa pitäs ottaa mieluiten vaan keveesti päkiälle ilman et paino romahtaa sinne. nopeuttaa tukijalan tuomista maahan ja rytmiä

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1924 on: 25.02.15 - klo:12:53 »
Joo, tohon pitää keskittyä seuraavassa treenissä. Hyvä pointti tosiaan.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1925 on: 25.02.15 - klo:12:58 »
Eilen salilla, maanantaina hallilla, sunnuntaina Pansion viikkokisat ja lauantaina Maskussa heittämässä. Ja oli varmaan muitakin treenejä. Joka päivä kumminki monta tuntia. Eli perustouhua.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1926 on: 25.02.15 - klo:18:13 »
Äsken tasan tunnin lenkki pitkin mettiä ja lähiöteitä, reipas 9 kilsaa. Eipä paljon lunta näkynyt mailla eikä halmeilla.

Offline sampuli

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami Kalliokoski
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1927 on: 02.03.15 - klo:15:17 »
Hei,

Olen heitellyt jonkin aikaa frisbeegolffia enemmän ja vähemmän satunnaisesti. Viime syksynä alkoi heittokäden olkapää oireilla, varsinkin mikäli olin heitellyt enempi kämmenellä, oma epäilykseni on ongelmat kiertäjäkalvosimessa. Olisiko sinulta mahdollista saada vinkkiä hyvistä liikkeistä kertäjäkalvosimen vahvistamiseen?

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1928 on: 03.03.15 - klo:22:45 »
Torstaina punttia aamulla kevyesti ja kuntopyörää puoli tuntia. Päivällä sitten selostelua.

Perjantaina täysi kierros Laustetta Kleemolan Tomin kanssa. Peli oli mitä oli, mutta ihan kivaa reenailua.

Lauantaina aamulla ensin punttitreenissä mavea, keskikroppaa ja olkapäitä, sitten 4 kilsan kävelylenkki ja illalla vielä 4 kilsaa juoksua.

Sunnuntaina viikkokisat Maskussa. Kovassa tuulessa tulos -2 kahdella bogeylla ja yhdellä tuplalla. Ei huippua, mutta muut olivat enemmän pulassa ja voitin 6 heiton erolla. Eka kierros kuitenkin ihan "kesäkeleillä" eli kokonaan sula rata.

Maanantaina sitten Laxin kanssa Kupittaalla ensin juoksulämppää ja kuntopalloa. Sitten salilla syväkyykkyä ja vatsapitokikkailuja ja vähän olkapäitä.

Tänään aamulla salilla taas olkapääjumppaa, vatsapitoja, vähän haukkaa, reidenlähentäjiä ja loitontajia.

Päivällä pyöräilyä kolme varttia

Illalla Kupittaalla ensin kilsa hiljasta lönköttelyä, sitten 3000 juoksua 14 minsaan. Tai mulle ainakin toi on ihan juoksua. Sitten vähän draivia Sepon vahtivan silmän alla.

Lopuksi JYLY-treeni, jossa tällä kertaa 716 pistettä. Sillä silti hävisi ihan pystyyn Marko "puttikeisari" Rauhalle...
« Last Edit: 03.03.15 - klo:23:13 by Tapanote »

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1929 on: 03.03.15 - klo:22:53 »
Hei,

Olen heitellyt jonkin aikaa frisbeegolffia enemmän ja vähemmän satunnaisesti. Viime syksynä alkoi heittokäden olkapää oireilla, varsinkin mikäli olin heitellyt enempi kämmenellä, oma epäilykseni on ongelmat kiertäjäkalvosimessa. Olisiko sinulta mahdollista saada vinkkiä hyvistä liikkeistä kertäjäkalvosimen vahvistamiseen?

Olkapäitä tulee jumpattua todella monipuolisesti ihan joka päivä. Tähän voisin koota vähän linkkejä lähteisiin. Laittakaa muutkin hyviä linkkejä ja liikkeitä jumpasta, fysioterapiasta ja treeneistä.

http://www.sulkapallo.fi/SSUL/ssulwww.nsf/sp?open&cid=365home&articleid=content2FCF88&screen=365-articlescreen








Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1930 on: 12.03.15 - klo:23:06 »
Fribaa on tullut heitettyä melkeinpä joka päivä nyt viikon ajan ja punttia siinä ohessa. Aerobiset jääneet vähiin, mutta jos vaikka huomenna sitäkin. Lausteella tuli tänään kauden toka tulosrundi, ja siinä par. Siitä on hyvä lähteä.

Tossa muuten yks noita keskivartaloveivailuja, mitä tulee tehtyä joka kerta salilla.




Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1931 on: 15.03.15 - klo:18:56 »
Eilen Lausteella kauden kolmas "tuloskierros" ensimmäinen oli +6, toinen par ja nyt meni -3.

Tänään Kaarinan kauden avajaiskisassa oli väkeä kuin pipoa. Yli 50 osallistujaa viikkokisoissa on aika hyvin.

Lähdin ykköskierrokselle Niemisen, Laakson, Huuskosen ja yhden ensikertalaisen (Jere) kanssa. Aloitin aika ufohyvin pirkuttamalla neljä ensimmäistä väylää. Loppupäässä sain enää kaksi pirkkua ja loput paria. Tuloksella -6 oli kärjessä ensimmäisen kierroksen jälkeen jaettuna Sokan, Salmisen ja Koivulan kanssa.

Toinen kierros olikin melkoista ilotulitusta kun joka väylään otti joku pirkkua ja johto vaihtui kerta toisensa jälkeen.

Ykkösellä Raketti ja minä otimme birdiet ja otimme yhdet eroa.
Kakkosväylällä otin bogeyn ja kaikille muilla birdie.
Kolmosella kaikki avasivat huonosti, mutta minä sain upotettua vajaan 30-metrisen. Muille parit.
Nelosella avasin hyvin, mutta kiekko liukui reippaat 10m pitkäksi, kun kaikki muut taas ottivat birdietä korttiin.
Vitosella pääsin kokeilemaan reilusta kympistä hissiputtia puun yli, ketjuihin otti mutta ei mennyt. Raketti ja Jynkkä pirkut.
Kutosella -kaikille- birdiet hyvillä puteilla. Kukaan ei ollut alle vitosessa mutta puttipeli nappasi.
Seiskalla kolme muuta heittivät pirun nätit avaukset, mulla vähän liian matala puoleen väliin väylää. Kakkosheiton kämmäsin ihan totaalisesti moleksi 40m eteenpäin ja siitä vielä jokerifore ekaan puuhun, mutta kympin putilla par. Raketti ja Jynkkä missasivat omat jatkoheittonsa myös vähän moleiksi, joten Sokalle ainut birdie.
Kasilla minä avasin vitoseen ja kakkonen korttiin. Sokka ja Raketti par, Jynkkä ekaan puuhun josta joutui tyytymään bogiin. Eli tässä vaiheessa minä ja Jyri yhden perässä Anttia ja Raimoa.
Ysillä avasin forella kymppiin, samoin Jyri. Molemmat upottivat, raketti ja Sokka ei.

Joten 3 väylää ennen loppua kaikki tasan.

Kympillä kaikilta asiallinen avaus, Jyriltä huikea jatkoheitto. Jyrille ja Sokalle kolmoset, raketti ja minä tyydyimme pariin.
Yhdellätoista Jyri osui ekaan puuhun, eikä päässyt yhtään eteenpäin. Sokka muutama metri pidemmälle mutta alle puolen välin. Mulla ja Raketilla hyville puteille. Jyri ei päässyt toisellakaan oikein yhtään mihinkään, mutta pisti jyrkkään ylämäkeen 30-metrisen HV-putin keskelle pönttöä ja takaisin peliin. Sokka sai kolmosensa. Raketti missasi kymppimetrisen ali, itse sain 5-metrisen sisään.

Eli ennen viimeistä väylää kaikki muut tasan, Raketti yhden perässä.

Vikalla mun avaus jotenkin ihan taivaalle ja 13m vajaaksi. Jynkällä saman verran pitkäksi. Sokka osui puuhun ja rollasi 40m alas. Raketti kympin viivalle. Sokan lähäri ihan millistä kiinni, mutta ei uponnut. Mä puttasin omani sisään. Jyrin askelputti ylämummoon, mutta ei ihan pysynyt. Raketti tietysti pisti kymppimetrisensä sisään.

Lopputulokset: mä -12, kaikki kolme muuta -11.

Olipa melkoset viikkokisat. Huippu tunnelma, mahtava kisa, hyvää heittämistä ja sairasta puttia. Ja tietysti +10 ja täys auringonpaiste. Niin - ja ne Laihosen tuomat eväät. Oli vain hyviä.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1932 on: 17.03.15 - klo:12:15 »
Eilen kauden eka maantiefillarilenkki. Tunnustelevasti 23 kilsan lenkki vähän tsekaten että on pyörä ja pyörätiet kunnossa. Hiekkaa oli vielä joissakin paikoissa, mutta pyörä tuntui toimivan. En ollut saanut hajalle talven hurjalla sisätreenaamisella. Taisin ajaa jopa 5 kertaa sillä tossa trainerissa.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1933 on: 26.03.15 - klo:16:03 »
Ehti päiväkirja valahtaa aika alas kun meni viikko synnytyslaitoksella.

En tehnyt mitään koko aikana.

Äsken 2xJyly häkkivarastossa. Ekassa 741 ja tokassa omat pohja 790. Harmittavasti tuli yhteen settiin 2x9 ja sillä jäi sitten tuo 800 saavuttamatta. Muuten oli pelkkä vitosta ja nelosta taulussa. 55444554544444254544. Eli aika lailla koko ajan meni ysistä 4/5.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi Tapani A. (Tomoottajat)
« Reply #1934 on: 04.04.15 - klo:16:23 »
Harjoittelu on keskittynyt enimmäkseen vaipanvaihtoon, joten aika jännissä fiiliksissä maanantaina kauden avauskisaan Kankaanpäähän.

Jarmo tuli käymään poikulia katsomaan muutamaksi päiväksi ja siinä sitten käytiin pari Lausterundia heittämässä. Toissapäivänä pelasin +5 viidellä pirkulla ja siinä puhelin, että koskahan viimeksi on tullut 10 plussaa samalla kierroksella (2 bogia, 2 tuplaa, 1 quatro), mutta tänään pistin sitten ihan uudet enkat tauluun. +12 kuudella pirkulla. (3xbogi,3xtupla ja 3xtripla).

Kaikki muutkin 4 kierrosta Lausteella tänä vuonna ovat olleet aikamoista arpomista, mutta tänään vaan sattui sitten aina joutumaan mahdottomaan paikkaan tai kävi vähän huonoja rolleja ja kaikkea.

Hauskaa oli silti ja peli oli muuten hyvää, mutta draivit, lähärit ja putit oli vähän huonoja.

Mutta silti ihan positiivisin mielin kisailemaan ja ehkä päivässä voi kaikki muuttua, eihän sitä koskaan tiedä =D
« Last Edit: 04.04.15 - klo:16:26 by Tapanote »