Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Prodigy  (Read 384885 times)

Offline Dustee

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 274
    • View Profile
    • DustDye
  • Oikea nimi: Joni Tuhkanen
  • Seura: Prodigy Disc Street Team / RFG Ry
Vs: Vs: Prodigy
« Reply #390 on: 27.05.14 - klo:00:24 »
Eipä nuo postikulut paljoa enempää ole kun ittaa huomuoon että itse kuekon saa varmasti halvemmalla. Riippuu toki mistä tilaa.

Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla

No kyllä niille tulee vaan hintaa 15-30$ riippuu monta kiekkoa mutta jo 3-4 pannua tänne on tuon lähemmäksi 30$.
Just tilasin jonkun reilu 30 kiekkoa sun muita sälää pahvilaatikon niin oli rahti 80$ tosin oli kyl 5päivässä Suomessa.

Eikä ne kiekot siellä paljoa helvempia ole 300 muovi jos yhden ostaa niin jonkun 12-13$.

ei se 20$ nyt loppu peleissä paha ole mutta kun ei noissa kiekoissa kovin montaa viikkoa mene niin saa pointin hyllystä niin siinä mielessä se on vähän kova..;)
Mut kyllä spessuja herkkuja tulee sieltä kuskattua hyllylle..;)

Offline Dustee

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 274
    • View Profile
    • DustDye
  • Oikea nimi: Joni Tuhkanen
  • Seura: Prodigy Disc Street Team / RFG Ry
Vs: Vs: Prodigy
« Reply #391 on: 27.05.14 - klo:00:26 »
Oma kohtainen kokemus taas että 350g on kestävämpää kuin 300.
bagissa pa3 ja pa1 ja niillä hoituu lähärit ja putteri avaukset.
Puu osumista ottaa itteensä mutta perus kulumaa kestää kyllä paremmin..
Oon tykännyt, korvas vastaavaan tarkoitukseen olleet 400 muoviset putterit..
Pa3 tullu täysin puttidraiveihi käyttöön mulla. On ihan järkky nopee ja liidokas putteriks. Kaks löytyy täl hetkel bägis, toinen on aktiivises käytös ollut ja on samanlaisella käytöllä aika pian mulle sopivassa kuluneisuudessa, että suoristaa pikkuhyssestä joko flätiks ja painaa täysin suoraan ilman feidiä tai sulavasti kääntää yli, palaten takaisin. 350G Pa4:sta odotellessa.

Juu odotan kanssa pa4 ja tietenkin pa2 350g..;)

mutteriwiritys

  • Guest
Vs: Prodigy
« Reply #392 on: 27.05.14 - klo:00:54 »
Mitä nyt oon Prodigyn kiekoista lukenut niin oon saanut käsityksen että varsinkaan draivereiden kohdalla ei voi ikinä tietää minkä vakauksinen kiekko sattuu kohdalle osumaan jos summassa ostaa? Korjatkaapa mun käsityksiä, tekisi mieli tutustua Prodigyn kiekkoihin vähän lähemmin mutta arveluttaa jos kiekoista löytyy paljon epätasalaatuisuutta. Ensimmäistä Prodigyn kiekkoa PA4:ää kokeilin viikonloppuna ja oli ihan positiivinen kokemus, joskin kädessä tuntui vähän liian syvältä. Onko muut Prodigyn putterit yhtään saman tuntuisia/yhtä syvä reunus?

Offline Jouni

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 883
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni
  • Seura: JyLi
Vs: Prodigy
« Reply #393 on: 27.05.14 - klo:06:27 »
Dustee, jos tilaat paljon kiekkoja niin kurkkaappa Community Discin sivuja, 15$ dollaria postit ihan sama montako kiekkoa tilaa. Toki usean kiekon kohdalla alkaa tulla tullit vastaan. Ite oon tilannut yksittäisiä kiekkoja mm. Marshall Streetiltä alle 20 eurolla postikuluineen viikon toimituksella.

Mutta joo, pointilta ja gripiltä saa yleensä niin nopeasti että harvoin tulee tilattua.

Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla


Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Prodigy
« Reply #394 on: 27.05.14 - klo:07:18 »
Mikä F-sarjalaisista on lähimpänä Eagle-X:ää?

Offline Antique

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 142
    • View Profile
  • Oikea nimi: Nestori Mäkinen
  • Seura: 7k / Prodigy Disc Street Team
Vs: Prodigy
« Reply #395 on: 27.05.14 - klo:10:05 »
Mikä F-sarjalaisista on lähimpänä Eagle-X:ää?
F2
|| Pa3 | Pa1 || A1 || M3 || F7 | F2 || H2 || D3 | D2 ||

Offline hece

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 376
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henrik Martikainen
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat
Vs: Prodigy
« Reply #396 on: 27.05.14 - klo:12:35 »
Mitä nyt oon Prodigyn kiekoista lukenut niin oon saanut käsityksen että varsinkaan draivereiden kohdalla ei voi ikinä tietää minkä vakauksinen kiekko sattuu kohdalle osumaan jos summassa ostaa?
Mutta ei se haittaa kun ne silti on luotettavia kaikissa tuuliolosuhteissa.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Prodigy
« Reply #397 on: 27.05.14 - klo:13:05 »
Mitä nyt oon Prodigyn kiekoista lukenut niin oon saanut käsityksen että varsinkaan draivereiden kohdalla ei voi ikinä tietää minkä vakauksinen kiekko sattuu kohdalle osumaan jos summassa ostaa?
Mutta ei se haittaa kun ne silti on luotettavia kaikissa tuuliolosuhteissa.

Väitätkö oikeesti ihan vakavalla naamalla, että ei haittaa vaikka kiekon ostaminen on sama ku loton tekis? :D

Käsittääkseni tuo vaihtelu oli pääasiassa protovaiheen ongelma. Kaikillahan sitä pientä vaihtelua on.

Offline hece

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 376
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henrik Martikainen
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat
Vs: Prodigy
« Reply #398 on: 27.05.14 - klo:13:49 »
Mitä nyt oon Prodigyn kiekoista lukenut niin oon saanut käsityksen että varsinkaan draivereiden kohdalla ei voi ikinä tietää minkä vakauksinen kiekko sattuu kohdalle osumaan jos summassa ostaa?
Mutta ei se haittaa kun ne silti on luotettavia kaikissa tuuliolosuhteissa.
Väitätkö oikeesti ihan vakavalla naamalla, että ei haittaa vaikka kiekon ostaminen on sama ku loton tekis? :D

Käsittääkseni tuo vaihtelu oli pääasiassa protovaiheen ongelma. Kaikillahan sitä pientä vaihtelua on.
Hymiötähän tuo kaipaa, mutta niin ne Prodigyn heputkin vakavalla naamalla väitti tuota samaa ;) Totta puhuen varsinkin noissa D-sarjan draivereissa ON vaihtelua. En osaa valitettavasti auttaa mitä väriä, domea jne. etsiä.

mutteriwiritys

  • Guest
Vs: Prodigy
« Reply #399 on: 27.05.14 - klo:14:10 »
Joo se on selvää että kaikilla valmistajilla on sitä vaihtelua, toisilla enemmän ja toisilla vähemmän, riippuen kiekkomallistakin.

Offline alessii

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 181
    • View Profile
  • Oikea nimi: Aleksi Salonen
  • Seura: TFS
Vs: Prodigy
« Reply #400 on: 27.05.14 - klo:16:58 »
Mulla ainakin kaikki D-sarjan kiekot ollu mitä sattuu, ihan lottoa. Putterit, midarit ja fairwayt on sitten ollukki enemmän lukuja vastaavia eikä ollu eroja kiekkojen välillä. 

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Prodigy
« Reply #401 on: 27.05.14 - klo:17:06 »
Mulla on semmonen käsitys, että tuo laadun epätasaisuus korreloi jossain määrin rimmin leveyden kanssa. Esimerkiksi just Prodigyn D-sarjalaiset ja Innovan Boss on tätä osastoa joiden sanotaan olevan vähän mitä sattuu vakauden puolesta.

Offline putthand

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 090
    • View Profile
Vs: Prodigy
« Reply #402 on: 27.05.14 - klo:21:59 »
Onlo mulla tekniikassa vikaa ku tänään tuli ensimmäiset prodigyt 400g D3 ja 400 F7 ja ne tahtoo livetä kädestä oikein kunnolla? Sitten kun puristaa kovaa niin jää helposti käteen. Innovat on normi heitolla mulla mielummin tarttunu, mut prodigyt tuntuu lipeevän. Missä vika?

Offline Dustee

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 274
    • View Profile
    • DustDye
  • Oikea nimi: Joni Tuhkanen
  • Seura: Prodigy Disc Street Team / RFG Ry
Vs: Vs: Prodigy
« Reply #403 on: 28.05.14 - klo:01:22 »
Mitä nyt oon Prodigyn kiekoista lukenut niin oon saanut käsityksen että varsinkaan draivereiden kohdalla ei voi ikinä tietää minkä vakauksinen kiekko sattuu kohdalle osumaan jos summassa ostaa? Korjatkaapa mun käsityksiä, tekisi mieli tutustua Prodigyn kiekkoihin vähän lähemmin mutta arveluttaa jos kiekoista löytyy paljon epätasalaatuisuutta. Ensimmäistä Prodigyn kiekkoa PA4:ää kokeilin viikonloppuna ja oli ihan positiivinen kokemus, joskin kädessä tuntui vähän liian syvältä. Onko muut Prodigyn putterit yhtään saman tuntuisia/yhtä syvä reunus?

Pa1 ja pa2 on matala rimmisiä puttereita, itse puttasin ennen purella kunnes testasin pa2 joskus viime syksynä ja samantien meni puret kiertoon ja pa2 tilalle nyt onkin koko bagin sisältö Prodigya. Jos tykkäät matalasta suora/vakaa putteri niin sit suosittelen pa2 ja jos taas matalasta yli vakaasta niin pa1. Itse puttaan tuuleen pa1 muuten sit pa2..

Ja joo tohon vaihteluun sen verran että proto malleissa ollut jonnin verran vaihtelua just d sarjan kanssa ja sit jos vertaa protoja first runeihin niin niissä keskenään vaihtelua, mutta kyllä nämä productionit on aika lailla samaa kamaa jo D-sarjassakin, tottakai voi olla pientä eroa niinkuin muillakin mut kyl itse myös tilaan kiekkoja hiplaamatta.
Esimerkkinä 400g D1 olen kyseistä kiekkoa pitänyt oranssina bagissa (erottuu 400s d1) ja olen yhteensä varmaan kuusi kipaletta niitä ostanut viime syksystä lähtien ja kaikki kyllä on sitä mitä pitääkin, vaikka ovat eri tuotanto eriä ollut (kahta eri sävyistä oranssia).
Lyhyesti tuotannon alku kankeudet selätetty ja nyt tuppaa tulemaan aika tasa laatusta settiä ulos uunista.

Ja tosiaan kyllä niiltä isoilta valmistajilta tulee räikeempiäkin eroja, kaverilla kaksi ulkoisesti täysin saman näköistä, väristä ja painosta nukea (en muista mikä niistä), toinen kippaa heti yli kun toinen taas ihan luoti suora, ja ovat vielä samasta nipusta kummatkin ostettu.


Offline Dustee

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 274
    • View Profile
    • DustDye
  • Oikea nimi: Joni Tuhkanen
  • Seura: Prodigy Disc Street Team / RFG Ry
Vs: Vs: Prodigy
« Reply #404 on: 28.05.14 - klo:01:24 »
Dustee, jos tilaat paljon kiekkoja niin kurkkaappa Community Discin sivuja, 15$ dollaria postit ihan sama montako kiekkoa tilaa. Toki usean kiekon kohdalla alkaa tulla tullit vastaan. Ite oon tilannut yksittäisiä kiekkoja mm. Marshall Streetiltä alle 20 eurolla postikuluineen viikon toimituksella.

Mutta joo, pointilta ja gripiltä saa yleensä niin nopeasti että harvoin tulee tilattua.

Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla

Täytyy tutustuu tarjontaan..
En kyllä yleensä ulkomailta tilaa muita kuin spessuja kiekkoja ja lähinnä keräily kokoelmaan, siinä samalla sitten ehkä pari jotain ns. Perus kauraa.