Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Erikoinen tapaus  (Read 9775 times)

Offline MarkoJ

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 611
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Jalo
  • Seura: Woodpeckers
Erikoinen tapaus
« on: 22.02.13 - klo:19:31 »
Kävi todella erikoinen tapaus tällä viikolla. Nimimerkki Pupa kyseli kiekkoa (buzz) ja halusi ensin vaihtaa toiseen kiekkoon. Kun en huolinut hänen tarjoamia vaihtoehtoja, niin hän päätti ostaa kiekon. Pyysi osoitetta mihin voi lähettää rahat??? Kysyin miksei pistä tilille niin hän halusi mielummin lähettää rahat. No ei se nyt mua haittaa miten rahat saan ja annoin osoitteen. Hinnaksi sovittiin 8€ + postikulut 1,6€.

Tänään tuli postissa erikoinen paketti. Avasin sen ja sisällä oli 10€, mutta ei mitään lähettäjän tietoja. Mun osoite oli kirjoitettu todella epäselvällä tekstillä ja yksi s kirjain oli jopa väärinpäin. Vähän niin kuin meidän nuorin muksu kirjoittaa välillä. Tulin koneelle ja piti lähettää hänelle tätä kautta yksityis viesti ja varmistaa, että rahat ovat häneltä ja kysyä miksi laittoi enemmän kun pyysin. Kaveri on poistanut profiilinsa täältä joten en saa kysyttyä???? Mulla on kyllä viesti vielä tallella jossa on hänen tiedot, mutta nyt en ole varma mitä tässä pitäisi tehdä. Odotanko että kaveri ottaa yhteyttä vai lähetän kiekon saamaani osoitteeseen ilman varmistusta?
If it goes to the right, it´s anhyzer. If it goes to the left, it´s a hyzer. If it goes straight, it´s a miracle.

Offline Discboy_99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 094
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jesse
Vs: Erikoinen tapaus
« Reply #1 on: 22.02.13 - klo:19:47 »
Nyt tuli itelleki tenkkapoo. Ethän sää voi tehdä oikeastaan mitään :( Odotusta vaan.
Viimeistään viiminen putti uppoaa.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Erikoinen tapaus
« Reply #2 on: 22.02.13 - klo:19:57 »
Itse juuri eilen lähetin tälle "pupalle" paketissa kiekkoja. Toissapäivänä sain itsekin rahat ja mun tiedot oli kirjotettu erittäin "lapsimaisesti". Me sovittiin niin, että kun kiekot maksoi 41+postit 7,2€, niin hän lähetti mulle 50€ ja lähetin paketissa takaisin ylimenevän osan.

Offline MarkoJ

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 611
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Jalo
  • Seura: Woodpeckers
Vs: Erikoinen tapaus
« Reply #3 on: 22.02.13 - klo:20:03 »
Itse juuri eilen lähetin tälle "pupalle" paketissa kiekkoja. Toissapäivänä sain itsekin rahat ja mun tiedot oli kirjotettu erittäin "lapsimaisesti". Me sovittiin niin, että kun kiekot maksoi 41+postit 7,2€, niin hän lähetti mulle 50€ ja lähetin paketissa takaisin ylimenevän osan.

AHA! eli kaveri on tehnyt enemmänkin kauppoja. Tuliko rahat tollaseen folio teippiin pakattuna?
If it goes to the right, it´s anhyzer. If it goes to the left, it´s a hyzer. If it goes straight, it´s a miracle.

Offline Discboy_99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 094
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jesse
Vs: Erikoinen tapaus
« Reply #4 on: 22.02.13 - klo:20:10 »
Entä jos "pupa" onkin lapsi (~9-12)? Paitsi olen itsekin vasta nuori, mutta en oo tollalailla tehny, et poistuu foorumilta. Tottatosiaan erikoinen tapaus.

Itse juuri eilen lähetin tälle "pupalle" paketissa kiekkoja. Toissapäivänä sain itsekin rahat ja mun tiedot oli kirjotettu erittäin "lapsimaisesti". Me sovittiin niin, että kun kiekot maksoi 41+postit 7,2€, niin hän lähetti mulle 50€ ja lähetin paketissa takaisin ylimenevän osan.

AHA! eli kaveri on tehnyt enemmänkin kauppoja. Tuliko rahat tollaseen folio teippiin pakattuna?

Mulla tul ainakin pro dessun lisäks 5€  tommosees folios.
Viimeistään viiminen putti uppoaa.

Offline MarkoJ

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 611
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Jalo
  • Seura: Woodpeckers
Vs: Erikoinen tapaus
« Reply #5 on: 22.02.13 - klo:20:16 »
Entä jos "pupa" onkin lapsi (~9-12)? Paitsi olen itsekin vasta nuori, mutta en oo tollalailla tehny, et poistuu foorumilta. Tottatosiaan erikoinen tapaus.

Itse juuri eilen lähetin tälle "pupalle" paketissa kiekkoja. Toissapäivänä sain itsekin rahat ja mun tiedot oli kirjotettu erittäin "lapsimaisesti". Me sovittiin niin, että kun kiekot maksoi 41+postit 7,2€, niin hän lähetti mulle 50€ ja lähetin paketissa takaisin ylimenevän osan.

AHA! eli kaveri on tehnyt enemmänkin kauppoja. Tuliko rahat tollaseen folio teippiin pakattuna?

Mulla tul ainakin pro dessun lisäks 5€  tommosees folios.

Se tässä eniten ihmetyttää kun on poistanut profiilinsa foorumilta  ???  Olis nyt edes odottanut siihen saakka että saa kaikki kauppansa tehtyä. Tuskin lapsi mutta veikkaan että ulkomaalais taustainen, kun tarkastelin äsken hänen lähettämiä yksityis viestejä niin ei ole ollenkaan ä:tä tai ö:tä.
If it goes to the right, it´s anhyzer. If it goes to the left, it´s a hyzer. If it goes straight, it´s a miracle.

Offline Discboy_99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 094
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jesse
Vs: Erikoinen tapaus
« Reply #6 on: 22.02.13 - klo:20:26 »
^ Sama muuten mulla ä:t ja ö:t hukassa. MUTTA: noin pari kolme kuukautta sitten kaikki ä:t ja ö:t oli oikeilla paikoilla. Tämä on kanssa mielenkiintoinen juttu. Itse henkilöltä kun tätä ei voi kysyä..
Viimeistään viiminen putti uppoaa.

Haze

  • Guest
Vs: Erikoinen tapaus
« Reply #7 on: 22.02.13 - klo:20:45 »
Toivottavasti ei pahoittanut mieltään siitä paketti keskustelusta ja kuvista. Itse ainakin niin kuin varmasti muutkin kirjoittivat pelkästään positiivisessa mielessä. Meillä on vielä kaupatkin kesken, pitäisi pystyä lähettämään seurantakoodi tänään lähetetystä paketista ja itse odotan yhtä vaihtaria... Jos jollain sattuu olemaan puhelinnumero, niin kehtaisko lähettää yv:nä.

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Erikoinen tapaus
« Reply #8 on: 22.02.13 - klo:20:53 »
Itsellä kävi samoin, sain rahat joten lähetin kiekon hänen antamaansa osoitteeseen. Jos ootte saanut liikaa rahaa niin laittakaa kiekon mukana ylimääräset takaisin. Rehti kauppakumppani.

Taitaa olla nuori kossi.
« Last Edit: 22.02.13 - klo:20:56 by Mahwell »
VDGC ry

Offline Eetu #13

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 326
    • View Profile
Vs: Erikoinen tapaus
« Reply #9 on: 22.02.13 - klo:21:15 »
Entä jos "pupa" onkin lapsi (~9-12)? Paitsi olen itsekin vasta nuori, mutta en oo tollalailla tehny, et poistuu foorumilta. Tottatosiaan erikoinen tapaus.

Itse juuri eilen lähetin tälle "pupalle" paketissa kiekkoja. Toissapäivänä sain itsekin rahat ja mun tiedot oli kirjotettu erittäin "lapsimaisesti". Me sovittiin niin, että kun kiekot maksoi 41+postit 7,2€, niin hän lähetti mulle 50€ ja lähetin paketissa takaisin ylimenevän osan.

AHA! eli kaveri on tehnyt enemmänkin kauppoja. Tuliko rahat tollaseen folio teippiin pakattuna?

Mulla tul ainakin pro dessun lisäks 5€  tommosees folios.

Mut kyl mäkin oon nuori, mut en kirjoittais noin "sotkuisesti" enkä kyl lähtis ainakaan pois ennen kuin kaikki kaupat on kunnolla sovittu.

Offline Hatti

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 137
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Niiranen
  • Seura: Järvenpää Frisbeegolf RY
Vs: Erikoinen tapaus
« Reply #10 on: 22.02.13 - klo:21:27 »
Jos joku on Pupan kanssa tehnyt jo kaupat niin eikö Markolle voisi osoitetta pistää että juniori saa ostamansa kiekkonsa :)

Voihan toki olla että vanhemmatkin ovat ihmetelleet minne ulkomaan säästöt ovat lipastosta hävinneet ja tehneet lopun pojan kiekko-ostoksista, ken tietää :)

Offline MarkoJ

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 611
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Jalo
  • Seura: Woodpeckers
Vs: Erikoinen tapaus
« Reply #11 on: 22.02.13 - klo:21:33 »
Jos joku on Pupan kanssa tehnyt jo kaupat niin eikö Markolle voisi osoitetta pistää että juniori saa ostamansa kiekkonsa :)

Voihan toki olla että vanhemmatkin ovat ihmetelleet minne ulkomaan säästöt ovat lipastosta hävinneet ja tehneet lopun pojan kiekko-ostoksista, ken tietää :)

Kyllä mulla osoite on. Kuten tossa alkuperäisessä viestissä kirjoitin niin ihmettelin vain, kun rahat tuli erikoisessa paketissa, väärä summa ja ilman lähettäjän osoitetta. Mikä ei ole koskaan kauhean järkevää. Jokaiseen postissa kulkevaan kirjeeseen tai pakettiin PITÄÄ aina kirjoittaa lähettäjän osoite. Muuten kirjettä/pakettia ei voi palauttaa jos vastaanottajaa jostain syystä ei löydy. Tämä koko kauppa tuntui alusta asti niin absurdilta, että oli pakko kysellä jos muilla on vastaavia kokemuksia ennen kun lähetän kiekon eteenpäin.
If it goes to the right, it´s anhyzer. If it goes to the left, it´s a hyzer. If it goes straight, it´s a miracle.

Offline Eetu #13

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 326
    • View Profile
Vs: Erikoinen tapaus
« Reply #12 on: 22.02.13 - klo:21:46 »
^ Sama muuten mulla ä:t ja ö:t hukassa. MUTTA: noin pari kolme kuukautta sitten kaikki ä:t ja ö:t oli oikeilla paikoilla. Tämä on kanssa mielenkiintoinen juttu. Itse henkilöltä kun tätä ei voi kysyä..

Nyt kun katoin niin sen myyntiketjussa oli ainakin ä-kirjaimia.

Offline Hatti

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 137
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Niiranen
  • Seura: Järvenpää Frisbeegolf RY
Vs: Erikoinen tapaus
« Reply #13 on: 22.02.13 - klo:21:51 »
Jos joku on Pupan kanssa tehnyt jo kaupat niin eikö Markolle voisi osoitetta pistää että juniori saa ostamansa kiekkonsa :)

Voihan toki olla että vanhemmatkin ovat ihmetelleet minne ulkomaan säästöt ovat lipastosta hävinneet ja tehneet lopun pojan kiekko-ostoksista, ken tietää :)

Kyllä mulla osoite on. Kuten tossa alkuperäisessä viestissä kirjoitin niin ihmettelin vain, kun rahat tuli erikoisessa paketissa, väärä summa ja ilman lähettäjän osoitetta. Mikä ei ole koskaan kauhean järkevää. Jokaiseen postissa kulkevaan kirjeeseen tai pakettiin PITÄÄ aina kirjoittaa lähettäjän osoite. Muuten kirjettä/pakettia ei voi palauttaa jos vastaanottajaa jostain syystä ei löydy. Tämä koko kauppa tuntui alusta asti niin absurdilta, että oli pakko kysellä jos muilla on vastaavia kokemuksia ennen kun lähetän kiekon eteenpäin.

Itse jätän kyllä lähettäjän tiedot kirjoittamatta. Pitää olla ensi kerroilla tarkempi!
Mutta tuollahan oli jossain muuallakin asiasta puhetta. Olisiko ollut Luotettavat/Epäluotettavat Myyjät - ketjussa? Jossen nyt väärin muista. Ja taisi herra minullekin lähettää jonkun ostopyynnön mutta ihmettelin ku oli herra poistanut nimimerkin :(

Offline Pekka H.

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 211
  • Olen syytön, sillä sipuli!
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Erikoinen tapaus
« Reply #14 on: 22.02.13 - klo:21:53 »
Mökin laitoin paketin postiin tänään kun hän ilmoitti rahojen lähteneen. Nyt odotetaan...