Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Ideoita, valituksia, keskustelua foorumista  (Read 115128 times)

Offline saleee

  • Juniori
  • **
  • Posts: 74
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sauli
  • Seura: Nummelan frisbeeseura
Vs: Salasanakenttä?
« Reply #165 on: 16.08.14 - klo:13:49 »
Onkos tuossa oikean yläkulman kirjautumisruuduissa jotain kuraa?

Joka kerran kun kirjaudun, niin saan aina ilmoituksen väärästä salasanasta kun painan sitä 'kirjaudu' -namiskaa. Sama salasana (duh!) kuitenkin toimii sillä sivulla jota tarjotaan uusintayritystä varten.

Onkos salasanassa jotain maksimipituutta tmv, jota enempää kyseinen kenttä ei vain hyväksy?

Minullakaan tuo tekee samaa. Tosin vika tuntuu olevan ainoastaan työpaikan Mozillan kanssa. Macin Safari pelittää taas tuossa ihan oikein.

Offline paw

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 271
    • View Profile
  • Oikea nimi: Pasi Ä
Vs: Salasanakenttä?
« Reply #166 on: 16.08.14 - klo:16:26 »
Onkos tuossa oikean yläkulman kirjautumisruuduissa jotain kuraa?

Joka kerran kun kirjaudun, niin saan aina ilmoituksen väärästä salasanasta kun painan sitä 'kirjaudu' -namiskaa. Sama salasana (duh!) kuitenkin toimii sillä sivulla jota tarjotaan uusintayritystä varten.

Onkos salasanassa jotain maksimipituutta tmv, jota enempää kyseinen kenttä ei vain hyväksy?

Minullakaan tuo tekee samaa. Tosin vika tuntuu olevan ainoastaan työpaikan Mozillan kanssa. Macin Safari pelittää taas tuossa ihan oikein.

Niin, tuo jäikin mainitsematta eli täällä käytössä Chromium Version 31.0.1650.57 Debian 7.2 (235101).

edit: ja päivitys poisti ongelman... (Chromium Version 35.0.1916.153 Built on Debian 7.5, running on Debian 7.6 (274914))

edit2: ei se ongelma poistunutkaan, mutta selvitin silti esiintymissyyn: jos painaa sitä kirjaudu-nappia kenttien täytön jälkeen, päätyy uudelle kirjautumissivulle. Jos painaa enteriä, niin kirjautuminen onnistuu...???
« Last Edit: 16.08.14 - klo:21:18 by paw »

Offline paw

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 271
    • View Profile
  • Oikea nimi: Pasi Ä
Vs: Ideoita, valituksia, keskustelua foorumista
« Reply #167 on: 19.09.14 - klo:21:27 »
Pari asiaa jotka ovat ainakin itseäni mietityttäneet:

1) Olisiko mitään ajatusta luoda aloittelijoille oma osio, jossa saa suht vapaasti kysellä (niitä samoja asioita joita aina kysytään) ja puhella kaikkea "tyhmää", kun ei vielä mistään mitään tiedä? Näin nuo "varsinaiset" osiot pysyisivät ehkä aavistuksen verran siistimpänä ja aloittelijat ja muut innostuneet saisivat vapaasti länkyttää tuolla ilman että tulee: "aihe on jo olemassa" -vastaus...

Ylläpito: taipuuko foorumisofta jonkinmoiseen autosiivoukseen, esim. viestin poisto osiosta 90 päivän jälkeen? Tämä edesauttaisi sitä että ajankohtaiseen kysymykseen tulee ehkä vastaus, kuin tuo että "käytä hakutoimintoa". Näin aloittelijat voisivat kysyä niitä kysymyksiään ja aika hoitaisi duplikaatit pois... Tällä osiolla pääsisi eroon myös tuosta ylimassiivisesta "aloittelijoiden kysymykset" -ketjusta.

2) Jotkut ketjut paisuvat järjettömiin mittoihin, eikä haku löydä kaikkea (tai vaihtoehtoisesti löytää liikaa). Esim. välinekeskustelu on nyt muutama massiivinen ketju (valmistajat) ja tukku sekalaisia kysymyksiä (jotka sopisivat johonkin toiseen ketjuun).

Olisikos mitään järkeä lisätä noille valmistajille omat aliosiot tuonne välinepuolelle, joihin voisi tehdä kiekko(/moldi)kohtaiset ketjut? Kaikki muut yleiset jutut voisivat jäädä suoraan välinekeskustelualueen juureen... Olisihan se mahdollisesti helpompaa löytää tietystä kiekosta infoa, kuin käydä kahlaamaan loputonta ketjusuota läpi?

Ainakin näillä voisi tämän foorumin käytettävyys parantua ja tiedon jaottelu selkiintyä.

Mitens muila on sanottavaa näistä ehdotuksista?

Offline R2

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 37
    • View Profile
Vs: Ideoita, valituksia, keskustelua foorumista
« Reply #168 on: 19.09.14 - klo:23:10 »
Kuulostaa hyvältä.

Yks asia tulee kans mieleen mitä monessa kohtaa on kaivannu tällä forkalla:
Kiitän / Tykkään / En tykkää -nappulat

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Ideoita, valituksia, keskustelua foorumista
« Reply #169 on: 20.09.14 - klo:00:06 »
Kuulostaa hyvältä.

Yks asia tulee kans mieleen mitä monessa kohtaa on kaivannu tällä forkalla:
Kiitän / Tykkään / En tykkää -nappulat

"Kiitän" tai "Tykkään" -nappula voisi olla hyvä. Siitä näkisi itsekin onko viestissä mitään mieltä. Itse en kannata "En tykkää" -nappulaideasta. Se voi tuoda, varsinkin aloittelijoilla, pahaa mieltä.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline R2

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 37
    • View Profile
Vs: Vs: Ideoita, valituksia, keskustelua foorumista
« Reply #170 on: 20.09.14 - klo:01:55 »
Kuulostaa hyvältä.

Yks asia tulee kans mieleen mitä monessa kohtaa on kaivannu tällä forkalla:
Kiitän / Tykkään / En tykkää -nappulat

"Kiitän" tai "Tykkään" -nappula voisi olla hyvä. Siitä näkisi itsekin onko viestissä mitään mieltä. Itse en kannata "En tykkää" -nappulaideasta. Se voi tuoda, varsinkin aloittelijoilla, pahaa mieltä.
Juurikin se. Ja vähentää "turhia" vastauksia viesteihin
"kiitos"
"näyttää/ kuulostaa/ vaikuttaa hyvältä"
"toimii"
"olet oikeassa"
"olen samaa mieltä"
jne

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Vs: Ideoita, valituksia, keskustelua foorumista
« Reply #171 on: 20.09.14 - klo:09:36 »
Kuulostaa hyvältä.

Yks asia tulee kans mieleen mitä monessa kohtaa on kaivannu tällä forkalla:
Kiitän / Tykkään / En tykkää -nappulat

"Kiitän" tai "Tykkään" -nappula voisi olla hyvä. Siitä näkisi itsekin onko viestissä mitään mieltä. Itse en kannata "En tykkää" -nappulaideasta. Se voi tuoda, varsinkin aloittelijoilla, pahaa mieltä.
Juurikin se. Ja vähentää "turhia" vastauksia viesteihin
"kiitos"
"näyttää/ kuulostaa/ vaikuttaa hyvältä"
"toimii"
"olet oikeassa"
"olen samaa mieltä"
jne

En silti ole nähnyt noita "pikkuviestejä" mitenkään ongelmanakaan.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Vs: Ideoita, valituksia, keskustelua foorumista
« Reply #172 on: 20.09.14 - klo:10:27 »
Kuulostaa hyvältä.

Yks asia tulee kans mieleen mitä monessa kohtaa on kaivannu tällä forkalla:
Kiitän / Tykkään / En tykkää -nappulat

"Kiitän" tai "Tykkään" -nappula voisi olla hyvä. Siitä näkisi itsekin onko viestissä mitään mieltä. Itse en kannata "En tykkää" -nappulaideasta. Se voi tuoda, varsinkin aloittelijoilla, pahaa mieltä.
Juurikin se. Ja vähentää "turhia" vastauksia viesteihin
"kiitos"
"näyttää/ kuulostaa/ vaikuttaa hyvältä"
"toimii"
"olet oikeassa"
"olen samaa mieltä"
jne

En silti ole nähnyt noita "pikkuviestejä" mitenkään ongelmanakaan.

Kyllä mua ainaki ärsyttää, jos näen mua kiinnostavaan aiheeseen tulleen uusia viestejä, ja sitte siellä lukee "kiitos".

Offline TomiV

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 279
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi Vuori
  • Seura: Rauma Frisbee ry
Vs: Vs: Ideoita, valituksia, keskustelua foorumista
« Reply #173 on: 20.09.14 - klo:10:33 »
Kuulostaa hyvältä.

Yks asia tulee kans mieleen mitä monessa kohtaa on kaivannu tällä forkalla:
Kiitän / Tykkään / En tykkää -nappulat

"Kiitän" tai "Tykkään" -nappula voisi olla hyvä. Siitä näkisi itsekin onko viestissä mitään mieltä. Itse en kannata "En tykkää" -nappulaideasta. Se voi tuoda, varsinkin aloittelijoilla, pahaa mieltä.
Facebook on erikseen.
Team Trilogy

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Ideoita, valituksia, keskustelua foorumista
« Reply #174 on: 20.09.14 - klo:11:29 »
Mä en suosi hirveetä pilkkomista sataan eri osastoon ja helvetisti kaikenmaailman sääntöjä ja moderointia. Alkaa kuulostaa melkein Räsäsen nyky-Suomelta jossa kaikki pitää kieltää ja säädellä. Haluaisin uskoa ihmisten järjenkäyttöön. Sitä vois ottaa käyttöön tuon vaikenemisen linjan että jos tulee "turha" topikki niin jos sinne joku vastaa linkillä että minne sopisi paremmin jos on vanha aihe, mutten jättää vastaamatta siihen mitään niin eiköhän ne pian kuihdu pois.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Vs: Ideoita, valituksia, keskustelua foorumista
« Reply #175 on: 20.09.14 - klo:12:06 »
Kuulostaa hyvältä.

Yks asia tulee kans mieleen mitä monessa kohtaa on kaivannu tällä forkalla:
Kiitän / Tykkään / En tykkää -nappulat

"Kiitän" tai "Tykkään" -nappula voisi olla hyvä. Siitä näkisi itsekin onko viestissä mitään mieltä. Itse en kannata "En tykkää" -nappulaideasta. Se voi tuoda, varsinkin aloittelijoilla, pahaa mieltä.
Juurikin se. Ja vähentää "turhia" vastauksia viesteihin
"kiitos"
"näyttää/ kuulostaa/ vaikuttaa hyvältä"
"toimii"
"olet oikeassa"
"olen samaa mieltä"
jne

En silti ole nähnyt noita "pikkuviestejä" mitenkään ongelmanakaan.

Kyllä mua ainaki ärsyttää, jos näen mua kiinnostavaan aiheeseen tulleen uusia viestejä, ja sitte siellä lukee "kiitos".

Nämä on asioita jossa on mahdotonta miellyttää kaikkia.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Ideoita, valituksia, keskustelua foorumista
« Reply #176 on: 20.09.14 - klo:12:08 »
Ja jos aletaan pilkkomaan aiheita eri osastoihin, se lisää viestejä väärissä paikoissa ja se lisää sitten taas moderointia. Onko se sitten parempi... en usko.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline paw

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 271
    • View Profile
  • Oikea nimi: Pasi Ä
Vs: Ideoita, valituksia, keskustelua foorumista
« Reply #177 on: 20.09.14 - klo:12:22 »
Haluaisin uskoa ihmisten järjenkäyttöön. Sitä vois ottaa käyttöön tuon vaikenemisen linjan että jos tulee "turha" topikki niin jos sinne joku vastaa linkillä että minne sopisi paremmin jos on vanha aihe, mutten jättää vastaamatta siihen mitään niin eiköhän ne pian kuihdu pois.

Ja tämähän toimii jo nyt? Kyllä minäkin haluaisin uskoa ihmisten järjenkäyttöön, mutta usein käytännöt ovat jotain muuta... Ja valvovatko modet sitten tuota vaikenemista? ;)

Niin siis tarkoitin ainoastaan tuon välinekeskustelun osalta tuota jakoa valmistajiin... Muut osiot tuntuvat toimivan melko hyvin.

Olisihan se ehkä käytännöllistä jos esim. Innovalle perustetaan oma osio ja sinne siirretän tuo yleinen Innova-ketju ja annetaan lupa postittaa kiekko(moldi)kohtaisia ketjuja.

Offline r0ttis

  • Juniori
  • **
  • Posts: 79
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joona
  • Seura: LFC
Vs: Ideoita, valituksia, keskustelua foorumista
« Reply #178 on: 21.09.14 - klo:01:27 »
Mä kaipaisin Radat päätopiccia, onhan toi radoilla tapahtuu, mutta sellanen missä vois enemmän jauhaa eri radoista ja antaa palautetta "ulkopaikkakuntalaisena" eri kaupunkien radoille. Meitä kun täällä on kuitenki ympäri suomee niin kyllä esim. kotiradasta olis kiva kuulla niitä parannusehdotuksia, joita vois sitte seuralle ehdotella. Jokainen näkee radat ja väylät kuitenkin vähän eri tavalla, itse kun tulee joillekkin epäkohdille "sokeaksi" sellasessa paikassa, jossa viikottain käy. Esimerkiksi next tee opasteet tai päivitetyt väyläkartat ei jokaisen ihmisen päähän tule puskaradion kautta :)

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Ideoita, valituksia, keskustelua foorumista
« Reply #179 on: 21.09.14 - klo:10:57 »
Ei se radoilla tapahtuu sit sovellu siihen?

Next tee ja väyläopasteet pitäis olla kyllä automaattisesti prioriteeteissä about heti korien jälkeen, kunnon tiipaikkojen kanssa.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba