Nykyisen layoutin mukaiset ratakartat ja väyläopasteet ovat ilmeisesti tulossa Siltikseen. Kunhan mandopuut merkitään näkyvästi ja tiiltä löytyy opasteet, niin eiköhän väylien väärin pelaaminenkin vähene huomattavasti.
Ikävä kyllä, en ole kovin luottavainen tämän suhteen. Siltiksessä kiertää paljon sitä sunnuntaifribaajaa ja kaljapussipelaajaa, jotka ei mandoja pelaa vaikka ne kuin olis hyvin merkitty ja opastettu. Eihän ne nyt pelaa sitä ykkösen porttimandoakaan, vaikka se on sentään merkitty ja näkyy hyvin.
Tuosta kaljapussipelaamisesta on juttua aika monessa topicissa, mutta jaetaan oma versioini siitä täällä.
Tuolla kaljapussipelaamisella minä aloitin tämän lajin viime kesänä ja juuri Siltiksessä. Kuitenkin järki päässä, eikä heitetty tai pissitty kenenkään nilkoille. Mutta kyllä se oli muuten karmean näköistä menemistä
Kaikilla neljällä yksi lainakiekko ja yksi yhteinen putteri. Jotain lajiin liittyen oltiin googletettu, mutta ei siitä juurikaan apua ollut.
Tuosta illasta kun toettiin, päätettiin mennä kokeilemaan uudestaan, mutta ilman kaljapusseja. Ja seuraavaksi käytiinkin ostamassa kiekot siitä Talin lähellä olevasta kaupasta. Nyt ei ole -15 asteen pakkasetkaan estäneet heittelyä
Hieno laji!
Mutta niin tuo Siltis näyttää olevan suosittu paikka aloittelijoille (mitä olen vielä itsekin), sunnuntaifribailijoille (aika lähellä olen tätäkin) sekä kaljapussiporukoille (katsotaan nyt...). Sitä tällä yritän sanoa, että oli siellä millaista porukkaa vain (pois lukien täysin asennevammaiset), kaljoineen tai ilman, niin siitä saattaa poikia vaikka mitä. Itse en tässä iässä enää haaveile mistään isommasta, mutta kyllä tähän hurahti ihan täysin. Tämä vuosi menee vielä treenaillessa, mutta ensi vuonna voisi jo harkita joitain kisakokemuksia.
Mandot ovat nyt vähän niin ja näin. Ei sillä pitäisi olla suurempaa väliä, jos joku haluaa niitä oikoa, kunhan se ei tuo mitään vaaratilanteita. Jos on ensimmäisiä kertoja heittelemässä, niin kyllähän se nopeuttaa peliä, jos ei jokaista mandoa tai ob:ta noudata. Ei tule sitten niin isoja jonoja taakse.