Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...  (Read 232684 times)

Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #390 on: 03.05.16 - klo:11:37 »
Minkälaisia muutoksia tekisitte tähän bägiin? Pitäiskö yksinkertaistaa eli onko esim. draivereita liian monipuolisesti?
Heitän n. 90-100 m rystyllä dessulla ja kämmenellä n. 120 m dessulla eli molemmat semmoisella pienellä S heitolla.

Mietin, että tuohon ottaisi vielä teebirdin kaveriksi ja jotain pois? Wraith on jo ainakin 2 vuotta vanha ja todella kulunut, joten siksi hysseflippeihin vaan mahdollinen.
Jotain ideoita mikä voisi sopia tuohon hyvin?


Bägissä:

Putterit:
Basic Jokeri x2
Ultrium Jokeri

Midarit:

Discraft Elite Z Buzzz
Latitude Mace
Discmania C-Line MD2

Driverit:

Prodigy H1 (Upsi)
Champion Firebird
Champion Krait
Star Leopard3
Star Destroyer x2
Star Wraith
Discmania C-Line FD
Discmania C-Line TD
Discmania C-Line DD

Ehkä ensimmäisenä pisti silmään että onko Krait, Wraith ja Destroyer kaikki välttämättömiä, kuitenkin tavallaan samankaltaisia kiekkoja (ainakin luulen näin) joten ehkä yhdestäkin moldista löytyisi kaikki tarvittavat.

En muuten sinänsä tiedä mitä tuohon voisi lisäillä tai poistaa, ylivakaa midari näyttää puuttuvan mutta toisaalta Jokeri varmaan hoitaa sitä slottia aika pitkälti. Fairway draivereita näyttää myös olevan vaan Leopard3 ja FD, ehkä sinne juurikin vakaampana Teebird voisi olla ihan hyvä valinta.

Offline banshee

  • Tomoottajat
  • Seniori
  • *
  • Posts: 303
  • Innova&Discmania
    • View Profile
    • Discmania
  • Oikea nimi: Luukas Paananen
Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #391 on: 03.05.16 - klo:11:41 »
Joo yhdyn edelliseen. Krait on jo hiukan alivakaampi, mutta Wraith ja Dessu on kyllä aika samanlaisia. Turha varmaan molempia pitää bägissä.

Lähetetty minun SM-G350 laitteesta Tapatalkilla

3x P2|Rhyno|2x Roc3|Gator|2x PD|3x PD2

Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #392 on: 15.05.16 - klo:16:29 »
Yritän yksinkertaistaa bägiäni, eli vähentää eri moldien määrää varsinkin draivereissa.

Kysymys kuuluukin, minulla on jonkin verran kulunut Opto River joka lennoltaan on alivakaahko. Tuon tilalle ajattelin yrittää FD:tä, mutta mietin että millä muovilla? Bägissä on jo C-FD ja se on vakaampi. Oliskohan G-FD vai S-FD sopivampi valinta tuohon kohtaan?

Offline banshee

  • Tomoottajat
  • Seniori
  • *
  • Posts: 303
  • Innova&Discmania
    • View Profile
    • Discmania
  • Oikea nimi: Luukas Paananen
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #393 on: 15.05.16 - klo:18:29 »
Yritän yksinkertaistaa bägiäni, eli vähentää eri moldien määrää varsinkin draivereissa.

Kysymys kuuluukin, minulla on jonkin verran kulunut Opto River joka lennoltaan on alivakaahko. Tuon tilalle ajattelin yrittää FD:tä, mutta mietin että millä muovilla? Bägissä on jo C-FD ja se on vakaampi. Oliskohan G-FD vai S-FD sopivampi valinta tuohon kohtaan?

Senverran osaan sanoa että tuo G-Line on alivakaampi kuin S-Line. Joten itse tuikkaisisin tuohon G-FD:n, River kun on kumminkin aika alivakaa.
3x P2|Rhyno|2x Roc3|Gator|2x PD|3x PD2

Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #394 on: 15.05.16 - klo:18:33 »
Yritän yksinkertaistaa bägiäni, eli vähentää eri moldien määrää varsinkin draivereissa.

Kysymys kuuluukin, minulla on jonkin verran kulunut Opto River joka lennoltaan on alivakaahko. Tuon tilalle ajattelin yrittää FD:tä, mutta mietin että millä muovilla? Bägissä on jo C-FD ja se on vakaampi. Oliskohan G-FD vai S-FD sopivampi valinta tuohon kohtaan?

Senverran osaan sanoa että tuo G-Line on alivakaampi kuin S-Line. Joten itse tuikkaisisin tuohon G-FD:n, River kun on kumminkin aika alivakaa.

Niin hieman ajattelinkin. Täytyypä G-FD sitten koittaa tuohon.

Offline Lypsyjakkara

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 233
    • View Profile
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #395 on: 16.05.16 - klo:12:56 »
Ite en lähtis ollenkaan tuolla g-star lnjalle. S-line kyllä on uutena vakaampi. Mutta huomattavasti alivakampi kuin c-line. G-line muovi on niin kamalan lötköä ja kesän tullessa tilanne pahenee. Kuluta ennemmin s-line sopivaksi!!
D1 D2 D3 X1 | H1 H2 | F1 F2 F3 | M1 M2 M4 | Pa1 Pa3

Offline banshee

  • Tomoottajat
  • Seniori
  • *
  • Posts: 303
  • Innova&Discmania
    • View Profile
    • Discmania
  • Oikea nimi: Luukas Paananen
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #396 on: 16.05.16 - klo:13:28 »
Ite en lähtis ollenkaan tuolla g-star lnjalle. S-line kyllä on uutena vakaampi. Mutta huomattavasti alivakampi kuin c-line. G-line muovi on niin kamalan lötköä ja kesän tullessa tilanne pahenee. Kuluta ennemmin s-line sopivaksi!!
Tämähän on ihan mielipidekysymys. Esimerkiksi itse tykkään lötköistä muoveista. Ja toisaalta erinomainen kylmillä keleillä.

Lähetetty minun SM-G350 laitteesta Tapatalkilla

3x P2|Rhyno|2x Roc3|Gator|2x PD|3x PD2

Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #397 on: 16.05.16 - klo:14:56 »
Ite en lähtis ollenkaan tuolla g-star lnjalle. S-line kyllä on uutena vakaampi. Mutta huomattavasti alivakampi kuin c-line. G-line muovi on niin kamalan lötköä ja kesän tullessa tilanne pahenee. Kuluta ennemmin s-line sopivaksi!!
Tämähän on ihan mielipidekysymys. Esimerkiksi itse tykkään lötköistä muoveista. Ja toisaalta erinomainen kylmillä keleillä.

Lähetetty minun SM-G350 laitteesta Tapatalkilla

Joo ei mulla mitään G-muovia vastaan. GStar Thunderbird ollut jo pitkään bägissä luottokiekkona, kulunutkin eikä lento ole pahemmin muuttunut. Enkä itse ole kokenut ongelmaksi kuumillakaan keleillä. Lötköähän se toki on, eikä ehkä kaikkiin moldeihin sovi tuntuman puolesta, mutta G-FD:tä hypistelin kaupassa ja ihan hyvältä käteen tuntui. S-FD:tä ei Prismassa ollutkaan.

Täytyy nyt harkita kumpaa hankkii, todennäköisesti G-lineä koska niitä tuntuu paikallisista kaupoista saavan paremmin.

Offline Tamohorski

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 134
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika Nikkanen
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #398 on: 16.05.16 - klo:19:55 »
Yritän yksinkertaistaa bägiäni, eli vähentää eri moldien määrää varsinkin draivereissa.

Kysymys kuuluukin, minulla on jonkin verran kulunut Opto River joka lennoltaan on alivakaahko. Tuon tilalle ajattelin yrittää FD:tä, mutta mietin että millä muovilla? Bägissä on jo C-FD ja se on vakaampi. Oliskohan G-FD vai S-FD sopivampi valinta tuohon kohtaan?
Itsellä on molemmat. G-FD:n kanssa kävi niin että reilussa puolessa kesässä Fade kului oikeastaan kokonaan pois, jos siis haluat kiekon joka turnaa eikä palauta suht lyhyilläkään matkoilla (70m) niin käytettynä G-FD toimii juuri näin. Uutena G-FD ja S-FD eivät toisistaan ihan hirveästi eroa mutta kun G-line "laukeaa" (ymmärrät varmaan mitä tarkoitan jos olet G-lineä/Gstaria aimmin hankkinut) tulee siitä hieman alivakaampi.

Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #399 on: 16.05.16 - klo:20:22 »
Yritän yksinkertaistaa bägiäni, eli vähentää eri moldien määrää varsinkin draivereissa.

Kysymys kuuluukin, minulla on jonkin verran kulunut Opto River joka lennoltaan on alivakaahko. Tuon tilalle ajattelin yrittää FD:tä, mutta mietin että millä muovilla? Bägissä on jo C-FD ja se on vakaampi. Oliskohan G-FD vai S-FD sopivampi valinta tuohon kohtaan?
Itsellä on molemmat. G-FD:n kanssa kävi niin että reilussa puolessa kesässä Fade kului oikeastaan kokonaan pois, jos siis haluat kiekon joka turnaa eikä palauta suht lyhyilläkään matkoilla (70m) niin käytettynä G-FD toimii juuri näin. Uutena G-FD ja S-FD eivät toisistaan ihan hirveästi eroa mutta kun G-line "laukeaa" (ymmärrät varmaan mitä tarkoitan jos olet G-lineä/Gstaria aimmin hankkinut) tulee siitä hieman alivakaampi.

Juu juurikin tuon tyylistä kiekkoa haen, oma River jota yritän tässä korvata on juurikin kuvaamasi tyylinen kiekko. G-FD menee siis seuraavaksi ostoon.

E: Pistetääs tähänkin pieni päivitys. G-FD tuli haettua ensin prismasta ja on kyl ihan näppärän tuntuinen kiekko. Ei ole uutena toki yhtä alivakaa kuin oma kulunut Riverini, mutta on alivakaampi kuin C-FD ja uskon että hetken kulumisella ottaa kyllä Riverin spotin ihan hyvin.

Sitten tuli ostettua tarjouksesta myös S-FD, tätä en ole vielä päässyt heittämään. Katsotaan mihin sijoittuu vakaudessa ja löytääkö bägistä paikkansa. Tarkoitus kuitenkin olisi käytännössä hoitaa kaikki väylädraiverihommat FD:llä, saas nähdä miten käy :) Kovin vakaata väylädraiveria en kuitenkaan tarvitse, ne heitot menee kyl Rocilla tai vaihtoehtosesti Thunderbirdillä.
« Last Edit: 21.05.16 - klo:18:53 by sidrend »

Offline varonen

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
  • Oikea nimi: Antti
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #400 on: 21.05.16 - klo:18:40 »
Olisiko tässä bägin sisällössä jotain viilattavaa?

Putterit:
DX Aviar
XT Colt

Midarit:
Champion Mako3
Champion Shark3

Draiverit:
C-PD
S-FD
C-TD
Champion Teebird
Star Teebird
Champion Viking
Star Tern
Star Lite Mamba

Colt on heittoputterina. Mambaa käytän tomahawkeissa yms. Teebirdejä bägissä kaksi, koska toinen on löytökiekko (ei ollut nimeä eikä numeroa, joten otin omaan kassiin).

Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #401 on: 21.05.16 - klo:18:56 »
Olisiko tässä bägin sisällössä jotain viilattavaa?

Putterit:
DX Aviar
XT Colt

Midarit:
Champion Mako3
Champion Shark3

Draiverit:
C-PD
S-FD
C-TD
Champion Teebird
Star Teebird
Champion Viking
Star Tern
Star Lite Mamba

Colt on heittoputterina. Mambaa käytän tomahawkeissa yms. Teebirdejä bägissä kaksi, koska toinen on löytökiekko (ei ollut nimeä eikä numeroa, joten otin omaan kassiin).

Ei välttämättä, jos kaikkiin heittoihin tuntuu kiekko löytyvän niin eiköhä tolla pääse eteenpäin. Ehkä sitä sen verran voisi kysyä että onko kaikki eri draiverit tarpeellisia? Entä olisiko jyrälle putterille käyttöä (eli Splinterille, Rhynolle ym.)?

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #402 on: 21.05.16 - klo:19:01 »
Sama puute pisti silmään, eli sulla ei ole kovaan tuuleen välineitä lähipelissä. Gator tai vastaava vois olla lähtökohta.

Offline Faltsu

  • Juniori
  • **
  • Posts: 73
    • View Profile
  • Oikea nimi: Valtteri
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #403 on: 21.05.16 - klo:19:20 »
Joku "jyrä" midari tai putteri tuohon settiin olis hyvä. Esim edellämainitut gator tai rhyno vois olla toimivia. Ite pidän jälkimmäisestä enemmän.
Ja jos draiveri osastolle tarvis muutoksia tehdä niin S/P-Line PD Vikingin tilalle ja Mamban vois korvata toisella Ternillä hieman eri painosena.
Joku firebird taikka FD3 vois olla myös hyviä kiekkoja.

Offline varonen

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
  • Oikea nimi: Antti
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #404 on: 21.05.16 - klo:19:31 »
Ei välttämättä, jos kaikkiin heittoihin tuntuu kiekko löytyvän niin eiköhä tolla pääse eteenpäin. Ehkä sitä sen verran voisi kysyä että onko kaikki eri draiverit tarpeellisia? Entä olisiko jyrälle putterille käyttöä (eli Splinterille, Rhynolle ym.)?
Itseasiassa noista draivereista puolet on löydettyjä/saatuja kiekkoja. Sen takia niitä on noin monta.

Joku "jyrä" midari tai putteri tuohon settiin olis hyvä. Esim edellämainitut gator tai rhyno vois olla toimivia. Ite pidän jälkimmäisestä enemmän.
Ja jos draiveri osastolle tarvis muutoksia tehdä niin S/P-Line PD Vikingin tilalle ja Mamban vois korvata toisella Ternillä hieman eri painosena.
Joku firebird taikka FD3 vois olla myös hyviä kiekkoja.
Jyremmän midarin hommaaminen on kylläkin ollut mielessä, mutten vielä ole saanut persuteltua itselleni semmoisen hommaamista, koska Mako-Shark-kombolla olen pärjännyt mielestäni riittävän hyvin.