Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...  (Read 232470 times)

mutteriwiritys

  • Guest
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #150 on: 19.02.14 - klo:14:08 »
Tuomasv:n bägistä varmaan jättäisin itse pois Jokerin, Gatorin, Skeeterin, TL:n tai Eaglet, toisen TD:n ja ainakin toisen dessun. Siinä ois yheksän kiekon setti.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #151 on: 19.02.14 - klo:15:13 »
Tuon aloituspostauksen jälkeen on tapahtunut bägissä melkoinen mullistus.......
Yhtään pannua ei tuosta listasta ole enää bägissä ollut kesän jälkeen.

2x Blend Judge
1x Eco1 Swan2
1x Classic Soft Judge

***
1x Core
1x Truth
1x Verdict
2x Suspect

***
2 x Escape
1 x SaintPro
2 x Trespass
1 X Pohjolan Isäntä
2 x Tuonelan Lautturi
1 x Premier Opto Villain
1 x Air Vipunen

2 x Opto XXX
1 x Opto Trident

"Discing down" oli se tie mikä valaisi bägin sisällön ja siitä sitten hieman täydentäen muutamilla spesiaalitilanteiden kiekoilla. Läheskään kaikkia ei tule joka kieroksella heitettyä, ja esim. tuuliolosuhteet vaikuttaa paljon mitä pannua laukusta kaivetaan. Alivakaa midari ja alivakaa draiveri on ne mitä kevään aikana vielä vertaillaan. Muuten mennään kyllä 2014 tuommosella aika pitkälle

Mä olin ite ymmärtänyt että "discing down" tarkoittaisi valikoiman painottumista hitaampien kiekkojen heittämiseen.* Ei niinkään kiekkojen määrän vähentymiseen sinänsä. Tai en ole ihan varma kumpaa tuossa tarkoitit, mutta nyt sulla on ainakin vielä 12-nopeuksisia bägissä, joka ei mun korvaan ihan kuulosta discing downilta.

*Ja vielä niin että tämä ei ole päämäärä vaan väline, eli heitetään hitaampaa kiekkoa niin kauan että saadaan niillä kunnon kontrolli ja niistä kaikki tehot irti, sitten pikkuhiljaa voi tuoda nopeempaakin mukaan, ja hitailla kerätyt taidot toisi nopeampien ominaisuuksia taas paremmin esille. Vrt. jos ennen kaikki midareista fairwayhin ja distanceen menee sen saman 90m, niin discing down treenin jälkeen alkais nopeemmat meneen jo pidemmälle.

Tai näin minä siis homman olen käsittänyt.

Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

mutteriwiritys

  • Guest
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #152 on: 19.02.14 - klo:17:23 »
Itellä oli vielä viime syksynä pari kuukautta harrastaneena Bossia ja Katanaa sun muuta nopeempaa kiekkoa bägissä. Pikkuhiljaa vaihtelin ja myin pois ja nyt bägissä ollut vähän päälle 2kk pelkästään 4 Anodea. Viime viikolla tilasin 2 Axista, ja kesällä olis tarkotus hankkia taas vähän nopeempaa, kuten Volt. Sitten kun heitto kantaa lähemmäs 120m niin mukaan olis tarkotus ottaa pari +10 nopeuksista lättyä, pituuspannu ja jokin varma jyrä tuuleen.

Ennen tuota "Discing downia" Aviar sukelsi oikeelle, nyt pysyy jo Anodella erilaiset heitot kutakuinkin hallinnassa. Suosittelen kaikille putterilla heittelyä. Mielenkiinnolla odotan viikonloppua että pääsee kokeilee Axista.

Offline Maikkari

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 814
    • View Profile
  • Oikea nimi: Miikka Lajunen
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #153 on: 16.03.14 - klo:10:26 »
Elikkäs meikäläistäkin voisi viisammat hieman neuvoa bägin kokoonpanossa.
Taustatietoa: Aloitin lajin viime Heinäkuussa ja nyt on tullut lähinnä osteltua erilaisia kiekkoja ja kokeiltua mitkä niistä toimii parhaiten.
RHBH menee jonkin verran päälle 100m
Fore 70-80m (kauden tavoite saada 90m)

Tällä hetkellä mietiskellyt jotain tällaista kokoonpanoa (tähdellä * merkatut hankinnan alla)

Putteri:
P1 P/D-Line             - Lähinnä ainoastaan puttaukseen
P3 C/D-line              - Suoriin lähäreihin forella/rystyllä/annukka.
**Jokeri                  - Eli tarvis hieman feidaavaampaa yksilöö lähäreihin, muoviksi olen miettinyt ultraniumia

Midarit:
Star Atlas               
GStar Skeeter       

Väylädraiverit:
CH Leopard            - Aivan mahtava, luottokiekko. Tästä en luovu.
**Teebird               - Ajattelin ostaa vähän vakaampaa väylädraiveria, vinkkejä otetaan vastaan.

Draiverit: Tämä onkin sitten ongelmallisempi ja neuvoja todellakin tarvitaan. Nurkissa pyörivistä kiekoista listaa alempana.
Millenium JLS         - Luotettava ja ennakoitava draiveri
CH Beast               - Alivakaampaa, hysseflippiä jne.
P-Line Craze         - Suoraa lentävä draiveri, olen myös ajatellut vaihtaa TD:hen?
CH Wraith             - Hysseihin
CH KC Firebird       - Kivi

Sitten foreissa käytän draivereina:
Star Dessu             - Hysseä
CH Tern                  - Ässää ja pääsee pidemmälle kuin dessulla. Istuu hyvin lapaseen.


Sitten mitä muuta löytyy:
Glow XCaliber
GStar Valkyrie
Star Wraith (domekkaampi kuin tuo CH)
Glo NukeSS
CH RoadRunner
DX Archangel
D-Line TD

S-Line MD1
"Paras oppitunti on epäonnistuminen. Pyrkikää saamaan siitä hermoja raastavasta triplabogistakin hyöty irti." -Pasi Koivu

Offline alessii

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 181
    • View Profile
  • Oikea nimi: Aleksi Salonen
  • Seura: TFS
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #154 on: 16.03.14 - klo:10:49 »
Elikkäs meikäläistäkin voisi viisammat hieman neuvoa bägin kokoonpanossa.
Taustatietoa: Aloitin lajin viime Heinäkuussa ja nyt on tullut lähinnä osteltua erilaisia kiekkoja ja kokeiltua mitkä niistä toimii parhaiten.
RHBH menee jonkin verran päälle 100m
Fore 70-80m (kauden tavoite saada 90m)

Tällä hetkellä mietiskellyt jotain tällaista kokoonpanoa (tähdellä * merkatut hankinnan alla)

Putteri:
P1 P/D-Line             - Lähinnä ainoastaan puttaukseen
P3 C/D-line              - Suoriin lähäreihin forella/rystyllä/annukka.
**Jokeri                  - Eli tarvis hieman feidaavaampaa yksilöö lähäreihin, muoviksi olen miettinyt ultraniumia

Midarit:
Star Atlas               
GStar Skeeter       

Väylädraiverit:
CH Leopard            - Aivan mahtava, luottokiekko. Tästä en luovu.
**Teebird               - Ajattelin ostaa vähän vakaampaa väylädraiveria, vinkkejä otetaan vastaan.

Draiverit: Tämä onkin sitten ongelmallisempi ja neuvoja todellakin tarvitaan. Nurkissa pyörivistä kiekoista listaa alempana.
Millenium JLS         - Luotettava ja ennakoitava draiveri
CH Beast               - Alivakaampaa, hysseflippiä jne.
P-Line Craze         - Suoraa lentävä draiveri, olen myös ajatellut vaihtaa TD:hen?
CH Wraith             - Hysseihin
CH KC Firebird       - Kivi

Sitten foreissa käytän draivereina:
Star Dessu             - Hysseä
CH Tern                  - Ässää ja pääsee pidemmälle kuin dessulla. Istuu hyvin lapaseen.


Sitten mitä muuta löytyy:
Glow XCaliber
GStar Valkyrie
Star Wraith (domekkaampi kuin tuo CH)
Glo NukeSS
CH RoadRunner
DX Archangel
D-Line TD

S-Line MD1
Mulla on hakattu d-line p3 ja suurin osa lähestymisistä ja myös putit menee sillä. Premium jokeri toimii erittäin hyvin jyränä feidaavana putterina, ultriumista ei oo kokemusta. Millanen kiekko toi skeeter on sulla? Mihin tarkotukseen käytät? Leopard on kyllä tosi monipuolinen kiekko, haluaisitko siihen rinnalle suoran ja feidaavan vai jyrän vai minkälainen on hakusessa? Mulla on c-line gummy td käytössä suoriin draiveihin, uutena jo täysin suora ja erittäin luotettava kiekko.

Offline Maikkari

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 814
    • View Profile
  • Oikea nimi: Miikka Lajunen
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #155 on: 16.03.14 - klo:11:09 »
Mulla on hakattu d-line p3 ja suurin osa lähestymisistä ja myös putit menee sillä. Premium jokeri toimii erittäin hyvin jyränä feidaavana putterina, ultriumista ei oo kokemusta. Millanen kiekko toi skeeter on sulla? Mihin tarkotukseen käytät? Leopard on kyllä tosi monipuolinen kiekko, haluaisitko siihen rinnalle suoran ja feidaavan vai jyrän vai minkälainen on hakusessa? Mulla on c-line gummy td käytössä suoriin draiveihin, uutena jo täysin suora ja erittäin luotettava kiekko.
Skeeterillä pääsee suorempaa pienemmällä vedolla kuin Atlaksella. Myös grippinsä ansiosta vähänkin kosteammalla kelillä sillä on paljon luotettavampi heittää. Vastaus kysymykseen: Suoraa/Ässää/Annukkaa

Leopardin rinnalle jotain feidaavampaa. Tuo C-line Gummy TD kuulostaa kyllä hyvälle.
« Last Edit: 16.03.14 - klo:11:11 by Maikkari »
"Paras oppitunti on epäonnistuminen. Pyrkikää saamaan siitä hermoja raastavasta triplabogistakin hyöty irti." -Pasi Koivu

Offline alessii

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 181
    • View Profile
  • Oikea nimi: Aleksi Salonen
  • Seura: TFS
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #156 on: 16.03.14 - klo:11:15 »
Mulla on hakattu d-line p3 ja suurin osa lähestymisistä ja myös putit menee sillä. Premium jokeri toimii erittäin hyvin jyränä feidaavana putterina, ultriumista ei oo kokemusta. Millanen kiekko toi skeeter on sulla? Mihin tarkotukseen käytät? Leopard on kyllä tosi monipuolinen kiekko, haluaisitko siihen rinnalle suoran ja feidaavan vai jyrän vai minkälainen on hakusessa? Mulla on c-line gummy td käytössä suoriin draiveihin, uutena jo täysin suora ja erittäin luotettava kiekko.
Skeeterillä pääsee suorempaa pienemmällä vedolla kuin Atlaksella. Myös grippinsä ansiosta vähänkin kosteammalla kelillä sillä on paljon luotettavampi heittää. Vastaus kysymykseen: Suoraa/Hysseflippiä/Annukkaa

Leopardin rinnalle jotain feidaavampaa. Tuo C-line Gummy TD kuulostaa kyllä hyvälle.
Jos täytyy olla Innova niin esim just tuo Teebird voi toimia. Eagle ja banshee myös saattas olla. Tuo TD on mulle hyvä ainakin, jos asut Tampereella niin saat joskus radalla kokeilla jokeria ja TD.

Offline Maikkari

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 814
    • View Profile
  • Oikea nimi: Miikka Lajunen
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #157 on: 16.03.14 - klo:11:34 »
Mulla on hakattu d-line p3 ja suurin osa lähestymisistä ja myös putit menee sillä. Premium jokeri toimii erittäin hyvin jyränä feidaavana putterina, ultriumista ei oo kokemusta. Millanen kiekko toi skeeter on sulla? Mihin tarkotukseen käytät? Leopard on kyllä tosi monipuolinen kiekko, haluaisitko siihen rinnalle suoran ja feidaavan vai jyrän vai minkälainen on hakusessa? Mulla on c-line gummy td käytössä suoriin draiveihin, uutena jo täysin suora ja erittäin luotettava kiekko.
Skeeterillä pääsee suorempaa pienemmällä vedolla kuin Atlaksella. Myös grippinsä ansiosta vähänkin kosteammalla kelillä sillä on paljon luotettavampi heittää. Vastaus kysymykseen: Suoraa/Hysseflippiä/Annukkaa

Leopardin rinnalle jotain feidaavampaa. Tuo C-line Gummy TD kuulostaa kyllä hyvälle.
Jos täytyy olla Innova niin esim just tuo Teebird voi toimia. Eagle ja banshee myös saattas olla. Tuo TD on mulle hyvä ainakin, jos asut Tampereella niin saat joskus radalla kokeilla jokeria ja TD.
Asun kyllä Tampereella, kiitos kokeilutarjouksesta, mutta kyllähän noita lättyjä kavereilta (taino ei ihan Gummynä TD:tä, mutta S-linee ainakin) löytyy :)
Ei kiekkojen nyt aivan välttämättä Innovaa/Discmaniaa tarvitse olla, mutta niitä on helpoin päästä kokeilemaan yleisyyden takia.

Eagle näyttäisi kyllä myös hyvältä vaihtoehdolta, mitä moldia suosittelet? Ehkä aivan Bansheen tasoista jyrää en ole hakemassa.
Onko noissa TeeBirdeissä huomattavasti eroa vakauden kannalta?
"Paras oppitunti on epäonnistuminen. Pyrkikää saamaan siitä hermoja raastavasta triplabogistakin hyöty irti." -Pasi Koivu

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #158 on: 16.03.14 - klo:11:37 »
Noista pidemmistä rystydraivereista vois yhden muotin tiputtaa pois:

- JLS
- TD (C ja S)
- Wraith
- Firebird

C-TD pystyy hoitamaan alivakaampaa tonttia ja S-muovilla tuo kiekko tuppaa olemaan vakaampi. JLS vissiin tekee jotain erilaista linjaa sulle joihin Beast ja CD ei oo pystyny, joten sillä loput suoremmat kontrolliheitot.

Jos saat Jokerin istumaan käteen niin Atlas saattaa tippua bägistä. Jokeri kun kestää kovaakin vetoa ja on jossain putterin ja midarin välimaastossa.

Offline Maikkari

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 814
    • View Profile
  • Oikea nimi: Miikka Lajunen
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #159 on: 16.03.14 - klo:11:44 »
Noista pidemmistä rystydraivereista vois yhden muotin tiputtaa pois:

- JLS
- TD (C ja S)
- Wraith
- Firebird

C-TD pystyy hoitamaan alivakaampaa tonttia ja S-muovilla tuo kiekko tuppaa olemaan vakaampi. JLS vissiin tekee jotain erilaista linjaa sulle joihin Beast ja CD ei oo pystyny, joten sillä loput suoremmat kontrolliheitot.

Jos saat Jokerin istumaan käteen niin Atlas saattaa tippua bägistä. Jokeri kun kestää kovaakin vetoa ja on jossain putterin ja midarin välimaastossa.
Tuota olen aina hieman ihmetellyt, että onko sillä niin paljon väliä onko jokin tietty osa-alue hoidettu yhdellä moldilla ja eri muoveilla vai kahdella moldilla? Tai onko siinä muuta pointtia kuin se, että ne tuntuisivat lähes samalle kädessä? Mutta hyvä ehdotus, en sitä sano.

Atlaksessa pidän erityisesti siitä, että se pitää annetun kulman pirun hyvin. Tekeekö jokeri näin? Ja mitä muovia itse suosittelet? Vai pitääkö saman tien ostaa muutama jokeri eri muoveilla ja lähteä siitä testailemaan  8)
"Paras oppitunti on epäonnistuminen. Pyrkikää saamaan siitä hermoja raastavasta triplabogistakin hyöty irti." -Pasi Koivu

Offline hece

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 376
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henrik Martikainen
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #160 on: 16.03.14 - klo:12:03 »
Tuota olen aina hieman ihmetellyt, että onko sillä niin paljon väliä onko jokin tietty osa-alue hoidettu yhdellä moldilla ja eri muoveilla vai kahdella moldilla? Tai onko siinä muuta pointtia kuin se, että ne tuntuisivat lähes samalle kädessä? Mutta hyvä ehdotus, en sitä sano.
Mä olen ihmetellyt samaa, mutta en vielä keksinyt. Esim mielummin heitän valmiiksi alivakaata Miekkaa kuin yritän etsiä/piestä Destroyereista alivakaampia. Onpahan sitten helpompi korjavata hukkuneet tai löytää useampi treeniyksilö.

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #161 on: 17.03.14 - klo:18:40 »
Tuon aloituspostauksen jälkeen on tapahtunut bägissä melkoinen mullistus.......
Yhtään pannua ei tuosta listasta ole enää bägissä ollut kesän jälkeen.

2x Blend Judge
1x Eco1 Swan2
1x Classic Soft Judge

***
1x Core
1x Truth
1x Verdict
2x Suspect

***
2 x Escape
1 x SaintPro
2 x Trespass
1 X Pohjolan Isäntä
2 x Tuonelan Lautturi
1 x Premier Opto Villain
1 x Air Vipunen

2 x Opto XXX
1 x Opto Trident

"Discing down" oli se tie mikä valaisi bägin sisällön ja siitä sitten hieman täydentäen muutamilla spesiaalitilanteiden kiekoilla. Läheskään kaikkia ei tule joka kieroksella heitettyä, ja esim. tuuliolosuhteet vaikuttaa paljon mitä pannua laukusta kaivetaan. Alivakaa midari ja alivakaa draiveri on ne mitä kevään aikana vielä vertaillaan. Muuten mennään kyllä 2014 tuommosella aika pitkälle

Mä olin ite ymmärtänyt että "discing down" tarkoittaisi valikoiman painottumista hitaampien kiekkojen heittämiseen.* Ei niinkään kiekkojen määrän vähentymiseen sinänsä. Tai en ole ihan varma kumpaa tuossa tarkoitit, mutta nyt sulla on ainakin vielä 12-nopeuksisia bägissä, joka ei mun korvaan ihan kuulosta discing downilta.

*Ja vielä niin että tämä ei ole päämäärä vaan väline, eli heitetään hitaampaa kiekkoa niin kauan että saadaan niillä kunnon kontrolli ja niistä kaikki tehot irti, sitten pikkuhiljaa voi tuoda nopeempaakin mukaan, ja hitailla kerätyt taidot toisi nopeampien ominaisuuksia taas paremmin esille. Vrt. jos ennen kaikki midareista fairwayhin ja distanceen menee sen saman 90m, niin discing down treenin jälkeen alkais nopeemmat meneen jo pidemmälle.

Tai näin minä siis homman olen käsittänyt.

Juu nopudet on nousseet viime kesästä. Vipusta yms. on noussut bägiin tekniikan parannuttua ja nyt niille on oikeasti jo käyttöäkin ;)
Viime kesänä nopein oli Escape, ei mitään sitä nopeampaa. (vaikka se nyt vastaakin 10 luokan pannua) mutta siis juu vähensin modlien määrää rajusti sekä pudotin nopeat pois.
« Last Edit: 17.03.14 - klo:18:44 by Champion Beast »
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #162 on: 17.03.14 - klo:18:47 »
Eläähän se sisältö koko ajan, liekkö ikinä valmista :)

Blend Judge
Classic Soft Judge

***
Core
Truth
Verdict
Suspect

***
Hatchet
Escape
Trespass
Sorcerer
Vipunen

***
XXX
Trident

Nyt onneksi vaan vähennetty edelliseen verrattuna
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline Sarimaa

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 244
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Sarimaa
  • Seura: Tampereen frisbeeseura
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #163 on: 17.03.14 - klo:21:18 »
Ei oo ruotsalaisen muovin voittanutta... Paitsi ehkä Pd ja Jokeri.
 8)

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #164 on: 17.03.14 - klo:21:27 »
Jokerista puheen ollen, onko Suspectille tilaa laukussa jos Premium Jokeri löytyis jo?