Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...  (Read 232662 times)

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #165 on: 17.03.14 - klo:21:37 »
Jokerista puheen ollen, onko Suspectille tilaa laukussa jos Premium Jokeri löytyis jo?

Classic soft / Blend Suspect niin ei muuten skippaile lähärit sieltä mukin alta mihinkään. sopivasti liidottomia molemmat joten uskaltaa laittaa flättinä ja voimalla liikkelle jos tarve vaatii
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline Execnix

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 216
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niklas Poussu
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #166 on: 20.03.14 - klo:23:56 »
Noniin. Aattelin tässä kysyä mielipidettä bägin sisällöstä, mitä tarvii lisää ja mitäs laittaa pois. Päällekkäisyyksiäkin löytyy... kommenttia saa nakata.

Putterit:

3x D-line P2 (puttaus ja suorat (griplockit) puttidraivit)
1x S-line P2 (puttidraivit minifadella)

Midarit:

1x CH ROC3 (tällä melkeen kaikki midariheitot fadella, feiditon tällänen ois huippu)
1x KC PRO ROC (melkeinpä sama kuin kivikolmonen, vähällä käytöllä)
1x S-line MD2 (tää menee suoraan, siksi jäi bägiin mutta putterilla on tullu hoidettua ne suorat heitot)
1x Star Gator (jyrä)

Draiverit:

2x S-line TD (kuvullisempi ja flätti, hysseflipit ja annukat kun voimaa riittää, forettelen ylikääntäviä)
1x C-line FD (suorat, antsat, ylikääntävät, 5/5)
1x S-line FD (alivakaampi ja liidokkaampi FD, tää on kova)
1x CH 12x Firebird (kikkailu ja myrskyt)
1x CH Tern (testissä, liidokas)
2x P-line PD (hakattu ja suora, pitkät draivit ja foret)
1x S-line PD JH (kulutusvaiheessa, hyssee ja suoraa pitkälle)
1x C-line PD (vakaa)

Draivia nakkaan rystyllä 100m hyvällä prosentilla ja maksimit on tasaisella iskeytynyt 120m paikkeille. Forettelen ehkä max. 70m. Tomoa tulee nakattua joskus harvoin jotain 50-60m max. Kiekkojen suhteen oon Innova/Discmania/(Millenium?) linjalla, joten muuta ei kannata tarjota. Pari kokeiluideaa bägin suhteen itselläkin on mutta haluan kuulla myös teidän mielipiteen! Arkistojen kätköistä löytyy vielä nämä kiekot:

SG-line MD1
Flat C-line MD2
C-line MD3
S-line PD (ei Jesse Heinonen stämppiä)
Star Foxbat
C-line 2nd Run FD
CH Boss
S-line DD2
Blizzard PD2
P-line PD2

Nopeammat draiverit oon tarkoituksella jättänyt pois odottamaan lisämetrejä. Kehitysideoita!
« Last Edit: 20.03.14 - klo:23:58 by Execnix »
P2 / ROC / Teebird / Wraith / FD3

Offline tuomasv

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 880
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #167 on: 21.03.14 - klo:09:12 »
Jättäisin pois MD2:n ja Ternin, lisäisin Teebirdin tai Bansheen. Oikeastaan vakaan fairway-driverin lisääminen on ainoa mitä tohon keksii.

Sen jälkeen bägi olisikin jo kuin omani.

Offline Execnix

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 216
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niklas Poussu
Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #168 on: 21.03.14 - klo:16:01 »

Jättäisin pois MD2:n ja Ternin, lisäisin Teebirdin tai Bansheen. Oikeastaan vakaan fairway-driverin lisääminen on ainoa mitä tohon keksii.

Sen jälkeen bägi olisikin jo kuin omani.

Nojoo... MD2 ja Tern vähän ylimääräisiä kyllä. Kevyt CH Teebird mulla olikin joskus ja tykkäsin, pikkubägin aikaan nakkasin sen ihan muusiksi. Tiippari vois olla jees, kysymys kuuluu, CH vai Star?


Sent from my iPad using Tapatalk
P2 / ROC / Teebird / Wraith / FD3

Offline anssivaan

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 289
    • View Profile
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #169 on: 21.03.14 - klo:16:36 »

Jättäisin pois MD2:n ja Ternin, lisäisin Teebirdin tai Bansheen. Oikeastaan vakaan fairway-driverin lisääminen on ainoa mitä tohon keksii.

Sen jälkeen bägi olisikin jo kuin omani.

Nojoo... MD2 ja Tern vähän ylimääräisiä kyllä. Kevyt CH Teebird mulla olikin joskus ja tykkäsin, pikkubägin aikaan nakkasin sen ihan muusiksi. Tiippari vois olla jees, kysymys kuuluu, CH vai Star?


Sent from my iPad using Tapatalk
Miksi lisäisit bägiin tiipparin vakaammaksi jos kerran jemmasta jo löytyy 2nd run C-FD?

Offline Execnix

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 216
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niklas Poussu
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #170 on: 21.03.14 - klo:16:58 »
Kakkosruni ei oikeen säväyttäny, ja ne on toisaalta kohta kiven alla.
P2 / ROC / Teebird / Wraith / FD3

Dynamic

  • Guest
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #171 on: 26.03.14 - klo:21:38 »
Noniin tarvisin hieman neuvoa kiekkojen valintaan, joten ehotuksia otetaan vastaan.

Putteri lähestymisiin olen suunnitellu Pure, Jokeri, Kannel yhistelmää, mutten ole varma onko jokerille sitten tarvetta, jos kuluttaa nuita kanteleita.

Midareihin ajattelin tuota Truth, Verdict yhistelmää ja siihen pitäis vielä keksiä joku kolmas.

Väylädraivereina olen nyt käyttäny Eagleä, Teebirdiä ja Jackalia, mutta olen ajatellu korvata nuo latituden tehtaan kiekoilla eli tarvis vähän neuvoa sen suhteen.

Sitten olen tässä välissä käyttäny Pd:tä ja Td:tä. Pd:tä ei varmaan tarvi vaihtaa, mutta Td:een tilalle olen ajatellu Escape, Saint yhistelmää.

Distancedraiveriksi olen ajatellu Trespassia ja siihen pitäis keksiä vielä jotakin kaveriksi.

Lisätäänpä vielä kiekkoja mitkä kiinnostais: Draiverit: Flow, Miekka, Renegade, Villain, Scythe / Väylät: Saint pro, River, Witness, Hirvi / Midarit: Mace, Flx Buzz, Suspect / Putterit: Sinus.

Joo ja ei muutakun vinkkejä tulemaan niin pääsee tästä ongelmasta vähäksi aikaa eroon

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #172 on: 26.03.14 - klo:21:51 »
Noniin tarvisin hieman neuvoa kiekkojen valintaan, joten ehotuksia otetaan vastaan.

Putteri lähestymisiin olen suunnitellu Pure, Jokeri, Kannel yhistelmää, mutten ole varma onko jokerille sitten tarvetta, jos kuluttaa nuita kanteleita.

Midareihin ajattelin tuota Truth, Verdict yhistelmää ja siihen pitäis vielä keksiä joku kolmas.

Väylädraivereina olen nyt käyttäny Eagleä, Teebirdiä ja Jackalia, mutta olen ajatellu korvata nuo latituden tehtaan kiekoilla eli tarvis vähän neuvoa sen suhteen.

Sitten olen tässä välissä käyttäny Pd:tä ja Td:tä. Pd:tä ei varmaan tarvi vaihtaa, mutta Td:een tilalle olen ajatellu Escape, Saint yhistelmää.

En usko että tarvit sekä Jokeria että Kannelta. Jompi kumpi pois niin ei tarvi miettiä millä heittää :) Nämä Ruotsin tehtaan midarit lentää kyllä sen verran hyvin ettet välttämättä edes tarvi noita seiska-nopeuden kiekkoja, paitsi ehkä joku ylivakaa kivi. Kontrollidraivereissa laukkuun joko Escape tai Saint, ja loistava Sotakirves ylikääntäväksi.

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #173 on: 27.03.14 - klo:10:14 »
Putterilähäreihin soft Kannel tai Soft / Blend Suspect, et tartte ku yhden kiekon.

Midareihin jos haluat pakosta 3 kkiekkoa niin ylikääntäväksi Fuse / Tursas ja siihen sitten noi Truth ja Verdict ja valmista tulee sillä osastolla.

Väylille...itsellä on River ja Escape. River on sen verran jyrä, että vastaa about S-line Jackalia ja Escapea löytyy 3 eri vakauksista.Kevyestä Biofuzionista 175g:een Fuzioniin. River/Escape tai River/Escape/SaintPro
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #174 on: 27.03.14 - klo:11:08 »
Kontrollidraivereissa laukkuun joko Escape tai Saint, ja loistava Sotakirves ylikääntäväksi.

Mites Sotakirves lentää Riveriin tai Furyyn verrattuna? Furyt oli mulle ainakin liian flippereitä.

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #175 on: 27.03.14 - klo:11:34 »
Mites Sotakirves lentää Riveriin tai Furyyn verrattuna? Furyt oli mulle ainakin liian flippereitä.

Sotakirveessä on Furya parempi liuku, muuten aika samanlaisia kiekkoja. Jos Fury on liian alivakaa niin ei välttämättä Sotakirves toimi, ellei halua kokeilla suoriin power down -heittoihin. Riveriä en oo heittäny.

Offline Maikkari

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 814
    • View Profile
  • Oikea nimi: Miikka Lajunen
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #176 on: 27.03.14 - klo:14:29 »
Mites Sotakirves lentää Riveriin tai Furyyn verrattuna? Furyt oli mulle ainakin liian flippereitä.

Sotakirveessä on Furya parempi liuku, muuten aika samanlaisia kiekkoja. Jos Fury on liian alivakaa niin ei välttämättä Sotakirves toimi, ellei halua kokeilla suoriin power down -heittoihin. Riveriä en oo heittäny.
Meikäläiselle uusi termi, voisitko avata tuota "power downia" ?
Nopealla päättelyllä ajattelisin että jos kiekko on tarpeeksi alivakaa/liitävä niin pienellä voimalla/lyhyellä vedolla sen saisi heitettyä suoraa?
"Paras oppitunti on epäonnistuminen. Pyrkikää saamaan siitä hermoja raastavasta triplabogistakin hyöty irti." -Pasi Koivu

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #177 on: 27.03.14 - klo:14:45 »
Meikäläiselle uusi termi, voisitko avata tuota "power downia" ?
Nopealla päättelyllä ajattelisin että jos kiekko on tarpeeksi alivakaa/liitävä niin pienellä voimalla/lyhyellä vedolla sen saisi heitettyä suoraa?

Ajattelit oikein. Moisen harrastaminen toimii omissa heitoissa pykälän alivakaammalla kiekolla, eli Diamondilla.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #178 on: 27.03.14 - klo:15:22 »
Tiippari vois olla jees, kysymys kuuluu, CH vai Star?

Mulla on joku 15 tiipparia (ei mitään vanhoja helmiä) ja lentoratansa puolesta sanoisin, että kumpi muovi vain. Champion on mielestäni oikukkaampi muovi saada kuivaksi sadekelillä kuin star.

Dynamic

  • Guest
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #179 on: 27.03.14 - klo:22:09 »
Joo no pitääpä kattoa kumpi nuista puttereista (Kannel / Suspect) tuntuu paremmalta käteen niin ottais sitten sen Puren kaveriksi. Tuo midari puoli varmaan hoituu jos ottais pari Truthia, joista toinen olis kulunu ja yhen Verdictin vielä siihen.
Nämä väylädraiverit on vaikein valita, mutta jos kokeilis tuota River, Escape, SaintPro yhistelmää ja sitten pitäis nuo Pd:eet vielä kontrolli kiekkoina.
Sitten ajattelin ostaa kolme Trespassia ja kokeilla miten ne toimii eri kuluneisuuksina, niin ei tarvis niitten lisäksi muita kiekkoja siihen. Vielä jos bonuksena hommais jonku kunnon jyrän ja alivakaan.