Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...  (Read 232423 times)

Offline Execnix

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 216
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niklas Poussu
Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #195 on: 05.04.14 - klo:18:00 »
Miksi vaihtaa jos toimii? Onhan se mielenkiintoista silti testata uutta... :D


Sent from my iPad using Tapatalk
P2 / ROC / Teebird / Wraith / FD3

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #196 on: 05.04.14 - klo:18:14 »
Itselläni on aika hyvä setti omaan peliin (n.14 erinlaista vakiokiekkoa ja 4 erikoisempiin harvinaisuusheittoihin). Mulla ei varsinaisesti ole valittamista mistään kiekoistani eli kysymys kuuluu:
Kannattaako minun shoppailla vielä uusia malleja mielen avartamiseksi vai keskittyä hyväksi todettuun settiin ja hommailla esim eri muoveja ja painoja näissä?

Tässähän riippuu aika paljon siitä että mitä n.14 erilaista tarkottaa, jos esim. neljäätoista eri muottia niin varmasti riittää... mutta jos se tarkottaa sitä että on vaikka 7 muottia ja niistä jokaisesta pari erilaista versiota, niin riittää varmasti sekin. Vai mikä riittää ja riittääkö mikään? Tää on aika henkilökohtainen juttu, vähän niinku parisuhde* jos loputtomiin kokeilee erilaisia kiekkoja eikä sen syvällisemmin keskity opettelemaan/kouluttamaan mitään kiekkoa niin ei mikään kiekko tunnu pian miltään, eikä semmosta kiekkoa kannata kattella joka tuntuu itelle huonolta tai ei toimi (vaikka prot ja kaverit hehkuttais maasta taivaaseen).

*hassu vertaus (vaihda kiekko sanan tilalle esim. nainen tai mies;)

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #197 on: 05.04.14 - klo:18:18 »
Miksi vaihtaa jos toimii? Onhan se mielenkiintoista silti testata uutta... :D

Totta. Ja sitten nöyränä palata takaisin tuttuun ja turvalliseen kun se "uus" ei enään tunnukaan miltään :-\

Offline Pääskynen

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 39
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika Pääskynen
  • Seura: Marttilan Murto / 7K
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #198 on: 05.04.14 - klo:19:33 »
Tiedän ettei tähän ole oikeaa vastausta, siksi kysyinkin mielipiteitä, vähän niin kuin galluppina.
Siis about 14 eri muottia, ei duplikaatteja eikä eri painoja, lukuun ottamatta pari identtistä putteria treenaamiseen.

Offline Sappe^

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 46
    • View Profile
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #199 on: 06.04.14 - klo:15:02 »
Itsellä on kans ollut aika sekasikiö setti aina draivereitten osalta mutta putterit ja midarit on vaan vaihtanu väriä ;D

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #200 on: 06.04.14 - klo:16:01 »
Tiedän ettei tähän ole oikeaa vastausta, siksi kysyinkin mielipiteitä, vähän niin kuin galluppina.
Siis about 14 eri muottia, ei duplikaatteja eikä eri painoja, lukuun ottamatta pari identtistä putteria treenaamiseen.

Vaikee tohon on mitään sanoa pelkän kiekkolukumäärän perusteella. Laita setti tähän tarkennuksineen niin kerrotaan. Todennäköisesti vastaus on kuitenkin ei, ainakin jos olet itse tyytyväinen.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Pääskynen

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 39
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika Pääskynen
  • Seura: Marttilan Murto / 7K
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #201 on: 07.04.14 - klo:12:30 »
Draiverit:
Innova star Destroyer
Innova champion blizzard Boss
Innova ESP Surge

Fairway:
Discraft elite z XL
Innova champion Valkyrie (Lähinnä upsit)
Discmania C-line FD
Innova champion Teebird (Go-to-draiveri)
Discmania S-Line FD Jackal
Innova Pro D Leopard

Midrange:
Millennium MS Aurora MS
Discraft Elite X Buzzz
Salient discs cryo Antidote
Innova Champion Mako 3

Putteri:
MVP Proton Ion soft

Harvemmin käytetyt erikoisuudet:
Innova champion Ape (Super ylivakaihin heittoihin)
Innova DX Wedge (Lyhyet annukat)
Aerobie® Epic (Poikkeukselliset upsit, jos on tilaa)
Salient discs helium liquid Prometheus (Pitkät s-lentoiset foret)

Listalle lisäyksenä on tulossa Innova GStar Leopard ja Discraft ESP Crank, sekä Mako 3 varmaan poistuu kun tuo Antidote toimii mulla samalla meiningillä mut on mukavampi kädessä.

Offline juhas89

  • Juniori
  • **
  • Posts: 62
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juha S.
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #202 on: 08.04.14 - klo:12:16 »
Draiverit:
Innova star Destroyer
Innova champion blizzard Boss
Innova ESP Surge

Fairway:
Discraft elite z XL
Innova champion Valkyrie (Lähinnä upsit)
Discmania C-line FD
Innova champion Teebird (Go-to-draiveri)
Discmania S-Line FD Jackal
Innova Pro D Leopard

Midrange:
Millennium MS Aurora MS
Discraft Elite X Buzzz
Salient discs cryo Antidote
Innova Champion Mako 3

Putteri:
MVP Proton Ion soft

Harvemmin käytetyt erikoisuudet:
Innova champion Ape (Super ylivakaihin heittoihin)
Innova DX Wedge (Lyhyet annukat)
Aerobie® Epic (Poikkeukselliset upsit, jos on tilaa)
Salient discs helium liquid Prometheus (Pitkät s-lentoiset foret)

Listalle lisäyksenä on tulossa Innova GStar Leopard ja Discraft ESP Crank, sekä Mako 3 varmaan poistuu kun tuo Antidote toimii mulla samalla meiningillä mut on mukavampi kädessä.

Itse karsisin kyllä tuota fairway draiveri osastoa, tarvitsetko todella 2kpl FD sekä 2kpl leopard? Oman kokemuksen mukaan kuitenkin melko samantyylisiä kiekkoja ovat.

Offline Pääskynen

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 39
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika Pääskynen
  • Seura: Marttilan Murto / 7K
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #203 on: 08.04.14 - klo:13:31 »
Fairway osasto on mun pääasiallinen osasto kun suurin osa radoista mitä pelaan on metsäisiä ratoja.

C-line FD ja FD Jackal ei kyllä ole lähelläkään toisiaan, Jackal on paljon alivakaampi ja lähenpänä oikeastaan leopardia mun käsissä.

Gstar Leopardin otin testiin vaan (kestävämmän muovin johdosta lähinnä) ja menen tänään ekan kerran viskomaan mutta mitä olen itse vähäisellä harrastusurallani huomannut niin eri muovit vaikuttavasti melko paljon ja pidän Leopard muotista niin miksi en ottaisi testaukseen. Kerron myöhemmin sitten olitko oikeassa samanlaisuudesta.

Offline juhas89

  • Juniori
  • **
  • Posts: 62
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juha S.
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #204 on: 09.04.14 - klo:11:49 »
Fairway osasto on mun pääasiallinen osasto kun suurin osa radoista mitä pelaan on metsäisiä ratoja.

C-line FD ja FD Jackal ei kyllä ole lähelläkään toisiaan, Jackal on paljon alivakaampi ja lähenpänä oikeastaan leopardia mun käsissä.

Gstar Leopardin otin testiin vaan (kestävämmän muovin johdosta lähinnä) ja menen tänään ekan kerran viskomaan mutta mitä olen itse vähäisellä harrastusurallani huomannut niin eri muovit vaikuttavasti melko paljon ja pidän Leopard muotista niin miksi en ottaisi testaukseen. Kerron myöhemmin sitten olitko oikeassa samanlaisuudesta.

Itselläni oli jossakin vaiheessa bägissä sekä FD että Leopard, mutta omasta mielestä ne olivat niin samanlaiset keskenään, että heivasin FD:n pois. Leopard sopii omaan käteen paremmin.

Offline Karhumies

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 32
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joonas
  • Seura: Joen Liitokiekko
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #205 on: 14.04.14 - klo:20:03 »
Draiverit:
Innova star Destroyer
Innova champion blizzard Boss
Innova ESP Surge

Fairway:
Discraft elite z XL
Innova champion Valkyrie (Lähinnä upsit)
Discmania C-line FD
Innova champion Teebird (Go-to-draiveri)
Discmania S-Line FD Jackal
Innova Pro D Leopard

Midrange:
Millennium MS Aurora MS
Discraft Elite X Buzzz
Salient discs cryo Antidote
Innova Champion Mako 3

Putteri:
MVP Proton Ion soft

Harvemmin käytetyt erikoisuudet:
Innova champion Ape (Super ylivakaihin heittoihin)
Innova DX Wedge (Lyhyet annukat)
Aerobie® Epic (Poikkeukselliset upsit, jos on tilaa)
Salient discs helium liquid Prometheus (Pitkät s-lentoiset foret)

Listalle lisäyksenä on tulossa Innova GStar Leopard ja Discraft ESP Crank, sekä Mako 3 varmaan poistuu kun tuo Antidote toimii mulla samalla meiningillä mut on mukavampi kädessä.

Suosittelisin tohon discing downia, esim. seuraavasti:

Distance
Starlite Teebird - jos Teebird on luottokiekko, niin tää vois toimia paremmin kuin eri kiekon käyttäminen distance heitoissa, kunhan vaan löydät itelles sopivan painon. Ei ole kylläkään omia kokemuksia Stralite tiipparista, vaan ainoastaan Starlite Valkyriestä joka on mainio hyzer flippaaja.

Fairway
Champion Teebird - jos tää on luottokiekko, pidä se :)
Pro D Leopard tai GStar Leopard - pitkään anhyzeriin avuksi midaria pitempiin heittoihin. Vaihtoehtoisesti tiputa Leopard ja käytä Salient jos sen lentorata on kivempi.

Midrange
Millennium MS Aurora MS

Putterit
2x MVP Proton Ion soft - toisella lähestymiset, toisella putit

Erikoisuudet
Discraft elite z XL tai Innova champion Valkyrie upsikiekoksi. Valkyrie vaatii vähemmän ruista ranteesta, sopii itelleni noista paremmin. Riuskemmat kaverit heittää kuitenkin XL tosi konsistentisti upsilla, mutta se toimii paremmin tiiltä upsilla avatessa vs. Valkyriellä tullaan jontkasta pois lyhyempää matkaa korin suuntaan. Kumman kiekon ikinä valitsetkin, niin se tuplaa roolinsa vielä forekiekkona, kunhan vähän treenaat sitä kämmentä.

Wedgen annukat pitäis onnistua tarpeeks hyvin myös Aurora MS:llä? Korjaa, jos olen väärässä.



Noilla jos vedät rundin, niin väitän että kierrostuloksesi on ehkä ainoastaan 2-3 heittoa huonompi kuin noitten kaikkien kiekkojen kanssa kiertäessä. Eikä tartte kertaakaan miettiä, millä kiekolla heittäisit kun jokaisella on selkeesti oma roolinsa. Sit jos on oikeesti vastatuuliset olosuhteet voi ottaa sen C-line FD:n mukaan jos tuntuu että Teebird ei riitä.

Offline Pääskynen

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 39
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika Pääskynen
  • Seura: Marttilan Murto / 7K
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #206 on: 15.04.14 - klo:12:19 »
Muuten ihan hyvä ehdotus ja aika tarkkaan miten pääasiallisesti käytänkin noita mutta midari osastolla tykkään että on vaihtelevia vakauksia. Lähinnä senkin takia etten oikein osaa lähestyä putterilla yli 30m matkoja, midari sopii paremmin käteen.
Millennium MS Aurora MS on todella ylivakaa midari eikä tosiaan annukoihin sovi alkuunkaan ainakaan mun kädessä. Wedgehän on alivakaa putteri eli aivan erinlainen.
Buzzz pääasiallinen midari tällä hetkellä siihen asti että luotan Antidoteen varmemmin.

Teebird oman kokemuksen mukaan kestää vastatuulta paremmin kuin FD.

Hyvänä ideana on toi XL upseihin, ei ole käynyt mielessä, tarttee koittaa vertailuna Valkyrieen.

Offline tuomasv

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 880
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #207 on: 15.05.14 - klo:11:42 »
Tarvitsisin neuvoa midariosaston asioihin. Pitäisi löytää sopivasti ylikääntävä kiekko, jolla pääsisi pienestä hyzeristä hallitusti yli siten ettei kiekko käännä kumminkaan cut-rolleriksi.

Tälle hetkellä mulla on käytössä lyhyen ja keskimatkan etäisyyksille yleensä tämmöisiä kiekkoja:
- Yeti Aviar max 60-70 m
- Ch Spidereitä kaksi, max 60-75 metriä
- GStar ja Ch Roc3 kiekkoja useampia max 75 - 80 metriä.

Molemmat GStar Rocit ovat todella vakaita ja hyvä niin. Ch-Roceista löytyy enemmän suoruutta, mutta vakaitahan nekin kyllä ovat. Vähän Rocin tyyppinen rimmi & liito olisi tosi jees.

Eli suoraa/kääntävää kiekkoa vailla.



Offline alessii

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 181
    • View Profile
  • Oikea nimi: Aleksi Salonen
  • Seura: TFS
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #208 on: 15.05.14 - klo:11:47 »
Innovalta tulee ainakin mieleen Panther tai vähän alivakaampi Kite. Kitessä on valtava liuku ja pääsee helposti fairway mittoihin kevyillä heitoilla.

Offline willee

  • Juniori
  • **
  • Posts: 57
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Listala
  • Seura: DiscGolf Hyvinkää
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #209 on: 15.05.14 - klo:12:07 »
Itse voisin suositella prodigy m4 400s tai m3 300s. Itsellä käytössä m3 ja kääntää just nätisti hyssestä