Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...  (Read 232675 times)

Offline tuomasv

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 880
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #225 on: 21.05.14 - klo:10:53 »
Tarvitsisin neuvoa midariosaston asioihin. Pitäisi löytää sopivasti ylikääntävä kiekko, jolla pääsisi pienestä hyzeristä hallitusti yli siten ettei kiekko käännä kumminkaan cut-rolleriksi.

Tälle hetkellä mulla on käytössä lyhyen ja keskimatkan etäisyyksille yleensä tämmöisiä kiekkoja:
- Yeti Aviar max 60-70 m
- Ch Spidereitä kaksi, max 60-75 metriä
- GStar ja Ch Roc3 kiekkoja useampia max 75 - 80 metriä.

Molemmat GStar Rocit ovat todella vakaita ja hyvä niin. Ch-Roceista löytyy enemmän suoruutta, mutta vakaitahan nekin kyllä ovat. Vähän Rocin tyyppinen rimmi & liito olisi tosi jees.

Eli suoraa/kääntävää kiekkoa vailla.

Z tai X Comet. Saman tuntunen ku rokit kädessä ja lentää vaivattomasti (puhtaalla tekniikalla) suoraan. X kääntää uutena ehkä vähän yli, Z pitäis olla noille matkoille pillisuora.

Myös ESP on hyvä vaihtoehto Cometista. Itse käytän juurikin ESP versiota hitaasti kippaaviin heittoihin. Tuollaisella 60-80m matkalla jo kääntää mukavasti ja joskus jopa ihan aavistuksen saattaa feidata takaisinpäin. Täytyy vielä sanoa, että Comet lentää tosi vaivattomasti ja pitkälle suuren halkaisijan takia. Kiekossa on myös suht hyvä liito.

Tämä case kääntyi loppujen lopuksi Star Makon eduksi. Tali/Meikku/Kivikko -kokemusten perusteella kiekko ei kestä liiallista voimankäyttöä, mutta hyvällä spinnillä täyttää 50-70 -metriset kevyen ylikäännön tarpeet tosi kivasti. Jackalilla sitten pidemmät vastaavat, joten toistaiseksi ihan tyytyväinen.

Comet kuulostaa kyllä hyvältä. Pitää joskus ehkä katsella Discraftin hyllyä kun käy kaupassa, toistaiseksi olen ollut henkisesti Innovan tallissa.

Offline Timesby

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 187
    • View Profile
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #226 on: 25.05.14 - klo:13:30 »
Suoraan lentävää driveria kaipailen. Sellaista joka lentäisi suoraan ilman hysseflippiä, mutta ei myöskään feidais mitenkään hirveästi. Teebird ja Stalker ajavat sitä asiaa tällä hetkellä, mutta molemmissa on omat ongelmansa. Stalkerin (177gr, Z-muovi) liito tuntuu loppuvan liian nopeaan ja Teebirdin (on normipainoinen, Star muovinen eikä mitenkään hakattu) turn on melko dominoiva ja joutuu pienellä hysseflipillä heittämään, jos suoraa lentoa haluaa.

Offline Antique

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 142
    • View Profile
  • Oikea nimi: Nestori Mäkinen
  • Seura: 7k / Prodigy Disc Street Team
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #227 on: 25.05.14 - klo:15:32 »
Suoraan lentävää driveria kaipailen. Sellaista joka lentäisi suoraan ilman hysseflippiä, mutta ei myöskään feidais mitenkään hirveästi. Teebird ja Stalker ajavat sitä asiaa tällä hetkellä, mutta molemmissa on omat ongelmansa. Stalkerin (177gr, Z-muovi) liito tuntuu loppuvan liian nopeaan ja Teebirdin (on normipainoinen, Star muovinen eikä mitenkään hakattu) turn on melko dominoiva ja joutuu pienellä hysseflipillä heittämään, jos suoraa lentoa haluaa.
Itellä toimii hyvin Prodigyn F5 (400s-muovi). Lentää suoraan ja lopussa pieni feidi. Oma(t) yksilö(t) liitää myös hyvin.
|| Pa3 | Pa1 || A1 || M3 || F7 | F2 || H2 || D3 | D2 ||

Offline alessii

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 181
    • View Profile
  • Oikea nimi: Aleksi Salonen
  • Seura: TFS
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #228 on: 25.05.14 - klo:18:28 »
Suoraan lentävää driveria kaipailen. Sellaista joka lentäisi suoraan ilman hysseflippiä, mutta ei myöskään feidais mitenkään hirveästi. Teebird ja Stalker ajavat sitä asiaa tällä hetkellä, mutta molemmissa on omat ongelmansa. Stalkerin (177gr, Z-muovi) liito tuntuu loppuvan liian nopeaan ja Teebirdin (on normipainoinen, Star muovinen eikä mitenkään hakattu) turn on melko dominoiva ja joutuu pienellä hysseflipillä heittämään, jos suoraa lentoa haluaa.
Itellä toimii hyvin Prodigyn F5 (400s-muovi). Lentää suoraan ja lopussa pieni feidi. Oma(t) yksilö(t) liitää myös hyvin.
C-line fd ja echo star leopard ajaa ton asian omassa bägissä, toki pienellä feidillä molemmat. Hakattu champion eagle on sit suora ilman feidiä.

Offline Timesby

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 187
    • View Profile
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #229 on: 25.05.14 - klo:19:31 »
Ainakin lentonumeroiden perusteella molemmat ehdotetut (f5 ja leopard) tulevat kääntämään yli enemmän kuin teebird ja se oli se mitä halusin minimoida. Onkohan mulla jotenkin erityisen alivakaa teebird kun näemmä numeroiden mukaan sen pitäis olla aika suora.

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #230 on: 25.05.14 - klo:19:44 »
Onkohan mulla jotenkin erityisen alivakaa teebird kun näemmä numeroiden mukaan sen pitäis olla aika suora.

Joko näin tai sitten tekniikassa on jotain vikaa. Ei kannata liikaa tuijotella lentonumeroita, C-line FD on kohtalaisen vakaa kapine ja sitä kestää heittää kovempaa kuin S-muovin vastinetta. Ja on muuten suora kunhan malttaa mielensä.

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #231 on: 25.05.14 - klo:19:59 »
Suoraan lentävää driveria kaipailen. Sellaista joka lentäisi suoraan ilman hysseflippiä, mutta ei myöskään feidais mitenkään hirveästi. Teebird ja Stalker ajavat sitä asiaa tällä hetkellä, mutta molemmissa on omat ongelmansa. Stalkerin (177gr, Z-muovi) liito tuntuu loppuvan liian nopeaan ja Teebirdin (on normipainoinen, Star muovinen eikä mitenkään hakattu) turn on melko dominoiva ja joutuu pienellä hysseflipillä heittämään, jos suoraa lentoa haluaa.

Jos tekniikka on kuosissa ja tiippari flippaa niin ehkä aika alkaa draivaileen enempi midarilla ja putterilla :) niillä menee suoraan eikä juuri feidaile, varsinkaan putteri
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #232 on: 25.05.14 - klo:21:00 »
Mun tiippari menee kylä luotisuoraan. E* Teebird 175g.

Offline EdwardTK

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 494
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommi Kenttä
  • Seura: OFS
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #233 on: 26.05.14 - klo:14:44 »
Pitäs kokeilla uutta putteria, sais olla himpun alivakaa. Judgella on menty draivien ja puttien osalta, mutta kai sitä pitäs kokeilla jotain muutaki.


mutteriwiritys

  • Guest
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #234 on: 26.05.14 - klo:15:30 »
Pitäs kokeilla uutta putteria, sais olla himpun alivakaa. Judgella on menty draivien ja puttien osalta, mutta kai sitä pitäs kokeilla jotain muutaki.


Spike on toiminut mulla ainakin tosi hyvin, kannattaa kokeilla.

mutteriwiritys

  • Guest
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #235 on: 26.05.14 - klo:19:36 »
Mulla olisi taas hakusessa ylivakaa draiveri, joka kestää kovaakin tuulta mutta lentää siltikin pitkälle. Ja kun nuo kaikista leveärimmisimmät kiekot ei sovi käteen/on muutenkin omalle kädelle liian nopeita niin rimmin leveys voisi olla maksimissaan siinä 2 sentin paikkeilla. Innovalta Firebird/PD ei hirveästi kiinnosta epätasalaatuisuuden takia. Latituden tehtaan kiekoista olen silmäillyt etenkin Villainia, XXX:ää ja jopa Saint Prota.

Kuulisin mielelläni kiekkoehdotuksia ja kokemuksia varsinkin kyseisistä kiekoista. Trespassia pääsen kokeilemaan keskiviikkona mutta mitä olen kuullut niin tuulta ei taida kestää hirveän paljon, joten aika varmasti jotain vakaampaa pitää hankkia erittäin tuulisiin olosuhteisiin.

Offline Jouni

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 883
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni
  • Seura: JyLi
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #236 on: 26.05.14 - klo:19:54 »
Mites se Resistor? Itsellöni ainakin toimii hyvin just tuulisiin oloihin.

Offline vto

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 105
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville
  • Seura: OFS
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #237 on: 26.05.14 - klo:20:40 »
Mulla olisi taas hakusessa ylivakaa draiveri, joka kestää kovaakin tuulta mutta lentää siltikin pitkälle. Ja kun nuo kaikista leveärimmisimmät kiekot ei sovi käteen/on muutenkin omalle kädelle liian nopeita niin rimmin leveys voisi olla maksimissaan siinä 2 sentin paikkeilla. Innovalta Firebird/PD ei hirveästi kiinnosta epätasalaatuisuuden takia. Latituden tehtaan kiekoista olen silmäillyt etenkin Villainia, XXX:ää ja jopa Saint Prota.

Kokeilemani Saint Prot eivät ole olleet kovinkaan ylivakaita, kun taas XXX on julmetun ylivakaa eikä lennä hirveän pitkälle (paitsi upsilla). Villainista ei ole kokemuksia. Mites Discraftilta Predator? Rimmi 1.9cm, vakaudeltaan sieltä Firebirdin ja PD:n välimaastosta, ja kestää kyllä tuulet kuin tuulet. Kaikki eivät tosin tykkää Predatorin melko terävästä ja jyrkästi kaartuvasta rimmistä, mutta itseäni ei häiritse edes kämmenheitoissa.

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #238 on: 26.05.14 - klo:21:07 »
Latituden tehtaan kiekoista olen silmäillyt etenkin Villainia, XXX:ää ja jopa Saint Prota.

Kuulisin mielelläni kiekkoehdotuksia ja kokemuksia varsinkin kyseisistä kiekoista. Trespassia pääsen kokeilemaan keskiviikkona mutta mitä olen kuullut niin tuulta ei taida kestää hirveän paljon, joten aika varmasti jotain vakaampaa pitää hankkia erittäin tuulisiin olosuhteisiin.

Scythe tai Lautturi myös. Saint Pro on hyvä kiekko, mutta reilusti suorempi kuin vaikka XXX.

Offline riddy

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 237
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika Ylisaukko-oja
  • Seura: OFS
Vs: Bägin sisältö uusiksi, saa neuvoa...
« Reply #239 on: 26.05.14 - klo:22:20 »
Latituden tehtaan kiekoista olen silmäillyt etenkin Villainia, XXX:ää ja jopa Saint Prota.

Saint Pro ei kestä juurikaan vastatuulta, vaikka muutoin kiva kiekko onkin. Villain toimii paremmin siinä tilanteessa. Se on sopivan ylivakaa kiekko, joka liitää yllättävän hyvin. Tuulesta riippuen voi kääntää vähän yli, mutta feidaa aina lopussa. Sitten jos kaipaa vielä ylivakaampaa siihen rinnalle, niin Enforcer voisi olla hyvä vaihtoehto. (Edit: Voi olla kyllä liian levee rimmi yllämainittuihin ehtoihin nähden.)
« Last Edit: 26.05.14 - klo:22:22 by riddy »