Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)  (Read 547978 times)

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #405 on: 23.01.13 - klo:18:11 »
Kävin päivällä urkkapuistossa puttailemassa. Aurinko paistoi, kepeä pakkanen ja aivan tyyntä. Hieno ilma kertakaikkiaan. Kokeilin lähinnä 10-20 metristä kaikenlaisia puttityylejä ja totesin, et perusputtini pienellä askelluksella on tarkin. 15 metriin asti puttaaminen on ihan luontevaa ja laite paukkuu ja kolisee tyydyttävästi. Siitä sit kahteenkymppiin ku siirtyy, alkaa tulla rajat vastaan. Menee vähän puskemiseksi, kiekko karkailee ja hakeutuu korkeammille linjoille (vastatuuli vie tämmöset sit kilometrin päähän). Aika onnekasta on, jos näitä 15-20 metrisiä saa joskus kiessillä sisään. Kahdenkympin jälkeen onkin jo pakko vaihtaa lähäriasentoon, et saa kiekon luotettavasti mukille.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #406 on: 24.01.13 - klo:13:24 »
Kiessi Kaarinassa. Aurinko armas niin somasti lämmitti, että kymmenen asteen pakkanen ei tuntunut missään. Kierros alkoi hyvin ja ekalta kuudelta väylältä neljä pöröä. Kaksi menetettyä birdietä oli vaikeita putteja, jotka molemmat ketjuista ulos. Sit seiskaväylällä sähläsin avauksen ja helpohkon putin ja otin bogin. Kasiväylällä lähäri karkasi puun taakse ja bogi siitäkin. Sit pari paaria ja vikat kaksi väylää pirkkuja. Väylällä 11 erittäin siisti 12 metrinen roikkoputti puskien yli sisään. Lopputulos -4. Oliskohan paras talvikierrokseni Kaarinassa. Huomenna lepoa ja rentoutumista ja ehkä lauantaina Nummelan harjulle niihin johki kisoihin hukkaamaan kiekkoja. Olen Vihtiin menossa silloin käymään ja olis helppo käydä ohimennen heittämässä. En vaan jaksais mitään lahjanaruvirityksiä... kahtellaan ny. Anyway. FG maistuu juuri nyt tosi hyvälle.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #407 on: 27.01.13 - klo:14:27 »
Kävin Nummelanharjun rataan tutustumassa ensimmäistä kertaa. Siellä oli pienet Narupelle-kisat, joissa pelattiin yksilökierrokset ja perään parigolffia best shottina. Yksilökisa meni rataan tutustuessa. Siinä tuli aika paljon typeriä heittoja, kun ei oikein tiennyt, mihin avauksia sijoittaa. Jäin viisi heittoa kärjestä, mutta en miettinyt tulosta kovinkaan paljon. Yritin lähinnä hahmottaa rataa.

Parigolffissa olin Lehtisen Markon pari ja kahta kolmea mokellusta lukuunottamatta pelasimme ihan ok kierroksen. Marko avasi paremmin, minulla ehkä lähärit oli vähän parempia ja putissa olimme yhtä keskinkertaisia. Tuloslaskelmien jälkeen kortissa luki -1, mutta muistan kyllä, että saimme pirkut väyliltä  7, 8 ja 10. Olin niin väsynyt, ettei siinä kohtaa huomannut tarkistaa asiaa (ja vieläkin epäilen itseäni), mutta ei sijoituksemme olisi siitä muuttunut kuitenkaan. Bogeja ei tullut. Toisella kierroksella lumessa tarpominen söi energiaa niin paljon, ettemme kumpikaan jaksaneet enää heittää kunnolla korille asti pitkiä putteja ja puttaaminen itselläni oli muutenkin huonompaa kuin yksilökierroksella. Noin muuten huomasin kyllä olevani melko hyvässä kunnossa. Totaalinen hyytyminen iski vasta kisan jälkeen ja tuntuu vieläkin...

Heitin ehkä kolmasosan avauksista forella ja ne toimivat yllättävän hyvin. Enemmän tuli bäkkäriltä huonoja avauksia. Pituutta ei vielä tule tarpeeksi, mutta varma 70-80 metrinen on välillä silti hyödyllinen.

Nummelanharjun rata oli erittäin jees ja palaan sinne mieluusti talven jälkeen heittämään.


Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #408 on: 28.01.13 - klo:20:52 »
Kahtelin Kolinskyn työskentelyä forensa kanssa ja kävin heittämässä lahjanarujen kanssa muutaman testiheiton pihalla. Tajusin pari pientä juttua, joita muuttamalla sain vähän lisää voimaa heittoon. Enempi koko kroppaa mukaan oli se juttu. Olen heittänyt niin vajaalla liikkeellä. Sain myös heitettyä vauhdin kanssa ilman, että kiekko nousee taivaan tuuliin joka kerta (aiemmin oli pakko heittää paikaltaan, ettei näin kävisi). Alivakaampia kiekkoja vaan täytyis heittää, ku toi tiippari vaatii sen sata metriä lentääkseen suoraan...

Voisin ottaa 88 metrin suorahkon foren ensi kesän tavoitteeksi. Isossa antsassa olen heittänyt satasenkin, mut ei siitä tyylistä oo luotettavaan skabakäyttöön.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #409 on: 29.01.13 - klo:14:41 »
Kävin pikaisesti pihalla testaamassa Firebird 12x, joita tilasin kolmin kappalein. Kiekot pitivät minua pilkkanaan (vakaudellaan ja liidottomuudellaan) ja palasin kotiin häntä koipien välissä yhdeksän heiton jälkeen. Ehkä näistä voi syödä muroja...

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #410 on: 29.01.13 - klo:14:53 »
Yks seinälle, yks piikkihysseihin bägiin. Yks vaikka.. autoon.

Piikkihysseis tuo on aivan huippukiekko. Kyllä tolla heittääkin voi, mutta itse käytän noita vanhempia.

Offline Ze1P11

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 432
    • View Profile
    • Seuran kotisivut
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka "JP" Leino
  • Seura: RFG (Riihimäen Frisbeegolf ry)
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #411 on: 29.01.13 - klo:15:01 »
Kävin pikaisesti pihalla testaamassa Firebird 12x, joita tilasin kolmin kappalein. Kiekot pitivät minua pilkkanaan (vakaudellaan ja liidottomuudellaan) ja palasin kotiin häntä koipien välissä yhdeksän heiton jälkeen. Ehkä näistä voi syödä muroja...

Toi on kyl semmonen kiekko mitä en tainnu heittää viime kautena kertaakaan radalla. Ihan liian vakaa omille taidoille. Just piikkihysse vois olla semmonen mihin toi kävis tai sit ootellaan et jos Suomeenki tulee hurrikaaneja joskus.. Omiin tarpeisiin sopii paremmin CH Banshee.

Offline monster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 506
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Piippo
  • Seura: Team Hippo
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #412 on: 29.01.13 - klo:17:23 »
Kävin pikaisesti pihalla testaamassa Firebird 12x, joita tilasin kolmin kappalein. Kiekot pitivät minua pilkkanaan (vakaudellaan ja liidottomuudellaan) ja palasin kotiin häntä koipien välissä yhdeksän heiton jälkeen. Ehkä näistä voi syödä muroja...

Oisit heittänyt upseja niillä:) tai kauheessa antsassa foreja:) upsis ei tartte kun vähän rannetta oikasta niin lentää 80+ metriä...

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #413 on: 29.01.13 - klo:18:48 »
Oisit heittänyt upseja niillä:) tai kauheessa antsassa foreja:) upsis ei tartte kun vähän rannetta oikasta niin lentää 80+ metriä...

Koitin mä upsia (kolmen heiton verran), mut en viihtiny repiä, ku en ollut lämmitellyt. Ei osaa siitä vielä sanoa... Pitää testaa bäkkäriäkin vielä uudelleen vähän kovemmalla forcella. Semitehoilla ei lentänyt mihkään... 

Jyräkiekko mun bägistä on puuttunut, joten eiköhän sille vielä käyttöä löydy, ku päästään sinuiksi. Mulla on myös vanha Champ-muovinen FB, joka on kyl ihan erilainen. Kuluneena aika PD-henkinen plätty.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #414 on: 29.01.13 - klo:22:53 »
Hyvän näköstä oli sun askelputti. En kyllä tajua miten siitä saa hyötyä, mutta sinne se upposi. Ja enpä muista nähneeni kenelläkään lähtevän niin puhtaasti kädestä. Kiekko ei väpätä yhtään - näyttää niin kuin ei edes pyörisi.  :D

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #415 on: 29.01.13 - klo:23:02 »
Hyvän näköstä oli sun askelputti. En kyllä tajua miten siitä saa hyötyä, mutta sinne se upposi. Ja enpä muista nähneeni kenelläkään lähtevän niin puhtaasti kädestä. Kiekko ei väpätä yhtään - näyttää niin kuin ei edes pyörisi.  :D

Oho. Kiitosta vain. Mulla se askel on oikeastaan liioiteltu takajalalla potku. Saan ite siitä lisää forcee, eikä tarvii puskea kiekkoa niin kovin. Tuntuu luontevalta... Tänään oli joku ongelma putissa, kun tuppas lähtemään vähän hyssessä kaikki... Ja ei noilla tuulessa taida tehdä mitään. Mutta, mutta... pysytään positiivisena.

Kiva oli viimein törmätä. :)

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #416 on: 29.01.13 - klo:23:10 »
Tänään oon vähän treenaillu puttia himassa ja koittanut löytää putista pari eri variaatiota.

Sit menin eka kertaa seuran hallivuorolle ja mukavatahan siellä oli. Puttailin kympin korvilta ensin lämmöt päälle ja sit otettiin vähän puttiskabaa. Turkulaisessa vitosesta kaikki kymmenen sisään, sit kympistä kaksi (AAARRR!) ja viidestätoista neljä. 26 pojoa jäi käteen ja Tapanote voitti heittämällä hiukan kolmenkymmenen päälle? En muista tarkkaa lukua. Heitin muutaman lähärin ja setin pressuunkin. Siinäpä se tunti sitten meni. Ensi viikolla voisi ottaa uusiksi.

Himassa vielä pientä lihasjumppa... ja sit pekonia ja munia pannulle. Nam!

Offline Ze1P11

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 432
    • View Profile
    • Seuran kotisivut
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka "JP" Leino
  • Seura: RFG (Riihimäen Frisbeegolf ry)
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #417 on: 29.01.13 - klo:23:17 »
ja sit pekonia ja munia pannulle. Nam!

Tää on kova!  :)

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #418 on: 29.01.13 - klo:23:19 »
ja sit pekonia ja munia pannulle. Nam!

Tää on kova!  :)

Joo. Näitä mä oon reenannu!!!

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #419 on: 29.01.13 - klo:23:26 »
Turkulaisessa vitosesta kaikki kymmenen sisään, sit kympistä kaksi (AAARRR!) ja viidestätoista neljä. 26 pojoa jäi käteen ja Tapanote voitti heittämällä hiukan kolmenkymmenen päälle?

Eiks tää ollu se, missä mä puttasin kaikki haarasta? Siinä mä ja Raketti vedettiin 28 pinnaa ja Artturi 27 muistaakseni. Tai jos oli se eka, niin siinä mä sain 38 pinnaa vissiin.