Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)  (Read 547164 times)

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #615 on: 18.05.13 - klo:23:27 »
Vampulan Toukokuunkisat heitetty.

Nätti ilma, vaativa rata ja järjestelyjen puolesta erinomaiset kisat. Kiitos TD:lle ja muille.

Valmistautumisesta sen verran, että oma peli meni Nummelanharjulla sekaisin toisella kierroksella, kun iski väsymys. Nyt koitin pitää vähän lepoa pari päivää ennen kisoja ja tuntui, että jaksoin läpi kisapäivän paljon paremmin. Hyvät lämmittelyt ja 5-6 väylää pelattiin ennen pelaajakokousta. Sitten itse koitokseen.

Ensimmäinen kierros oli tylsää paarin pelaamista seuraavan kaavan mukaan: Huono tai keskinkertainen avaus, lähäri johkin vitoseen ja putti sisään. En tainnut päästä kertaakaan alle kymppiin puttaamaan birdietä. Kertoo jotain meikäläisen draivin tasosta. Onneksi lähäripeli ja putti luisti. 115 metrisellä kolmosväylällä pörö miellytti (12 metrin putilla). (Toisella kiessillä avasin siinä korin tasolle. Jiihaa!) Oli muitakin väyliä, joilla huomasi draivin vähän pidentyneen. Kierroksella upposi myös pari mukavaa +10 juoksuputtia, joihin on nyt löytynyt hyvä rutiini. Junnaavan "par-save"-kierroksen päätteeksi olin MA2 sarjan viidentenä tuloksella +2. Kärjessä Aleksi tuloksella -1.

Toiselle kierrokselle lähdin rennoin mielin. Toiveissa oli sijoittua kolmen parhaan joukkoon. Väylä kerrallaan porskutettiin ja sain avauksiin vähän enemmän otetta. Muutama birdiemahdollisuus (3) 7-10 metrin putilla, mutta tuli sössittyä. Sen sijaan heitin taas kolme 12 metristä sisään... Outoa. Joku ehdottikin, että pelaisin lähärit kympin ulkopuolelle, että saan putit sisään. Hehehe. Oli jo kierroksen puolessa välissä hyvin selvää, että Riku menee menojaan. Pelasi unelmakierrosta kotiradallaan ja vetäisi kaulaa viiden birdien putkella. Ykköspaikka oli mennyt. Pian meni kakkospaikkakin, kun sähelsin ja Saku pelasi varmempaa peliä. Kolmossijasta sitten vähän taisteltiinkin ja voitin sen heitolla. Kakkospoolistakin nousi joku samaan tulokseen ja jaoimme kolmannen tilan. Tulokseksi kierroksesta samainen +2.

Kisapäivästä ja kolmannesta sijasta jäi erittäin hyvä fiilis. Tunnustusta myös mukaville poolikavereille. Oli rento meno! Tulos olisi ollut avoimessakin kolmas tai neljäs, joten vähän vitsi ovat nämä sarjojen jaot (kun voi mennä ennen rating-päivitystä mihin sarjaan vain). On selvää, että avaukset (draivit) ovat huonoin osa peliäni ja ne nakertavat tulostani. Samaan aikaan lähipeli ja putti toimii hyvin. Jos opin joskus heittämään draiveria, niin tiedä vaikka olisi mahdollisuus kilpailla siitä kirkkaimmastakin. Nykyinen availu ei siihen vielä riitä. Päivän alustavat ratingit pyörivät 945 tietämillä keskiarvoltaan. Ihan oolrait tässä vaiheessa.

---

Vampulan Par-kakkosista tekisi mieli vähän avautua... Niistä väylistä naristaan joka poolissa kaikilla kierroksilla. On sellainen tuntu, että niissä ei ole mitään voitettavaa. Niillekin, jotka saavat väyliltä sen kakkosen, väylien pelaaminen on pelkkää paarin pelastusta. Se pidempi par 2-väylä olisi par kolmonen millä tahansa muulla radalla. Joku sanoi tutkailleensa asiaa ja kertoi, että aika pienellä prosentilla siitä pidemmältä kakkosia otetaan. Itse heitin näiltä väyliltä tänään 3, 3, 3 ja 3. Voisko näille nyt vaan tehdä jotain... Edes sille toiselle...

Seuramme 7k pärjäsi hienosti kaikissa sarjoissa (paitti naisissa ei tainnut olla ketään pelaamassakaan).

Offline Riku

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 356
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Anttila
  • Seura: Vampulan Urheilijat
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #616 on: 19.05.13 - klo:10:47 »
Onnittelut hyvästä sijoituksesta myös! Ja se teikäläisen puttipeli oli kyllä yli kympistä jäätävää!! :)

Mitä tulee radan jälkimmäiseen par 2, niin sen suhteen ainakin voisin olla sitä mieltä että se olis par 3. Faktahan on se että ainoastaan 16 pelaajaa onnistui siihen saamaan sen parin eli kakkosen ekalla kierroksella. Ja toisella kierroksella vain 17 pelaajaa. Eli en silloin kovin helpoksi par kakkoseksi voi sanoa tuota. Itse olen kyllä pelannut kyseistä rataa jo niin paljon että eipä nuo par 2 paljoo omaan peliin vaikuta. Mutta olishan se tietysti hienoa jos hyvästä avauksesta saisi sen pirkun :)

Offline Leevi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 462
    • View Profile
  • Oikea nimi: Leevi Liitti
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #617 on: 19.05.13 - klo:11:18 »
Mulle se on sinäänsä sama että onko se par 2 vai 3, mutta päätämpä avautua noista väylistä. Eli väylä 6, huono väylä koska hyvällä heitolla saat 2 ja mokeltamisella on vaikee ottaa isompaa kuin 3. Jotten valittamisesta olisi jotain hyötyäkin niin mun mielestä sieltä 5 korin läheisyydestä vois pelata jonkinlaisen vasemmalle kaartavan väylän sinne 7 väylän tiin tuntumaan. Ja väylä 15 myös tuntuu todelliselta täyteväylältä. Olis hyvä jos pidennettäis 20m ja kori olis siinä keskellä sitä tietä

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #618 on: 19.05.13 - klo:12:22 »
Hyviä ajatuksia.

Onnittelut voitosta Riku ja Leevi. Olitte molemmat ylivoimaisia tällä kertaa.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #619 on: 21.05.13 - klo:00:04 »
Vampulan kisojen jälkeen ollut mielessä vain yksi asia. Draivi nyt kuntoon jumaleissön! Eihän tästä muuten mitään tule. Avaukset lähtee minne sattuu ja hyvä lähäri ja puttipeli hyödyttää enää vain paarin pelastamisessa. Heti sunnuntaina Lausteelle treenaamaan draivia (pelkkiä fw-draivereita). Alkuun heitin niinkuin aina ennenkin ja kakkaahan se oli... Koitin pieniä muutoksia, mutta ei vaan... turhauduin ja päätin heittää draiveria samalla tavalla kuin heitän lähärit. Se oli avainajatus. Vauhdin lähes olemattomiin hidastaminen ja hyvä katsekontakti kohteeseen teki yllättävän ison eron vanhaan hevoslaukkadraiviin. Kiekko alkoi viimein lähteä siihen suuntaan, mihin sitä yritin heittää. Lisäsin vähän tehoja, mutta heitin yhä tällä "lähäri-idealla" ja mitä ihmettä. Draivi lensi yhtä pitkälle, jopa pidemmällekin kuin reippaan vauhdin kanssa. Jiihaa!

Tänään Kaarinan viikkokisoissa treenimielellä. Halusin testata uusittua draivia ja hyvinhän se toimi. Kiekot vaan käyttäytyivät hiukan eri tavalla kuin yleensä ja tuli heitettyä monta väylää pitkäksi. On tässä vielä hiomista, mutta suunta on oikea. Kisoissa oli myös "uusia" kiekkoja testissä, joten siitäkin tuli vähän seliseliä. -3 Tulos ei ole huono, mutta ei niin hyväkään. Varsinkaan, kun sohlasin pari lyhyttä puttia. Pääasia, että draivi kehittyy.

Illalla vielä kentälle heittämään satakunta draivia. Uutta tekniikkaa selkäytimeen. Hyvältä se tuntuu ja toimii. Käsi-silmä-intuitio-akseli pelaa nyt ehkä eka kerran draiverin kanssa.
« Last Edit: 21.05.13 - klo:00:06 by HAH »

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #620 on: 21.05.13 - klo:09:46 »
Kiekot vaan käyttäytyivät hiukan eri tavalla kuin yleensä ja tuli heitettyä monta väylää pitkäksi.

Mulle on tullut samankaltaisia ongelmia Kaarinassa, esim. väylät 5, 9 ja 12 meinaa mennä koko ajan turhan pitkäksi. Ei ollu talvikeleillä ja silloisella tekniikalla tällaista ongelmaa. Mutta positiivinen asiahan tämä vaan on. Nyt vaan säätää kiekon kulmat ja tehot sopiviksi niin alkaa niitä pirkkojakin tulla.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #621 on: 21.05.13 - klo:10:16 »
Mulle on tullut samankaltaisia ongelmia Kaarinassa, esim. väylät 5, 9 ja 12 meinaa mennä koko ajan turhan pitkäksi.

Ootko koittanut heittää vitosväylää midarilla ja ysiä ja kahtatoista putterilla? Itse heitän vitosen draiverilla (Tiippari tai PD), mutta 9 ja 12 putterilla. Putteri on aika määrämittainen mulla tuommoseen, missä ei saa heittää yli 80m.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #622 on: 21.05.13 - klo:11:26 »
Tuli PDGA rating päivitys... 954. Vaikka onkin vain Kankaanpään kisan pohjalta, niin aika lähellä totuutta muidenkin käytyjen kisojen perusteella. Nummelanharjulla valitettavasti kyykkäsin toisen kierroksen, mutta Vampulassa mentiin samoissa lukemissa. Toivottavasti riittää SM-kisa-paikkaan.

Avoin/advanced kutsuu sitten tästä eteenpäin. Ilmeisesti ne kisat, joihin olen ilmoittautunut jo, pelataan niissä sarjoissa, joihin on ilmoittauduttu ennen päivitystä?

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #623 on: 21.05.13 - klo:11:28 »
On pelaajan omalla vastuulla pelata oikeassa luokassa. Eli jos olet ehtinyt ilmottautua MA3 tai MA2, niin ilmoita TDlle vaihdosta. Muuten tuloksena on todennäköisesty hylky (ellei kisapaikalla vielä onnistu jotenkin vaihto).

Ja onnittelut komeasta avausratingista.

Offline jajvirta

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 870
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Virtanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #624 on: 21.05.13 - klo:11:44 »
Joo, onnea vaan siitä, että kovan työn tulokset näkyy! Parannettavaa tietysti on aina, mutta onhan toi hyvä rating ja varmaan heijastelee hyvin sun tasoa.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #625 on: 21.05.13 - klo:11:47 »
On pelaajan omalla vastuulla pelata oikeassa luokassa. Eli jos olet ehtinyt ilmottautua MA3 tai MA2, niin ilmoita TDlle vaihdosta. Muuten tuloksena on todennäköisesty hylky (ellei kisapaikalla vielä onnistu jotenkin vaihto).

Ja onnittelut komeasta avausratingista.

Ok. Kiitos tiedosta. Vaihdoinkin jo tuon Tourin luokan ennen Nummelanharjua, mutta erilliskisoissa täytyy nyt tehdä samoin. En ole oikein perillä näistä käytännöistä, kun niin moni on kertonut, että pelaa ilmoittautumishetken tilanteen mukaan.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #626 on: 21.05.13 - klo:11:49 »
Nämäkin löytyvä sääntökirjasta ja kilpailuoppaasta. Kannattaa lueskella.

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #627 on: 21.05.13 - klo:11:56 »
Mulle on tullut samankaltaisia ongelmia Kaarinassa, esim. väylät 5, 9 ja 12 meinaa mennä koko ajan turhan pitkäksi.

Ootko koittanut heittää vitosväylää midarilla ja ysiä ja kahtatoista putterilla? Itse heitän vitosen draiverilla (Tiippari tai PD), mutta 9 ja 12 putterilla. Putteri on aika määrämittainen mulla tuommoseen, missä ei saa heittää yli 80m.

Vitonen on menny aina draiverilla. Halolla oon saanut aina melko hyvin, mutta ny se on kulunu sen verran hyväksi pituuskiekoksi, että ei meinaa enää feidata kuin vasta korin jälkeen. En oikein osaa heittää mun midareita tarkasti ja pitkälle, joten sen takia oon heitellyt draiverilla. On mulla kyllä sopivimpiakin draivereita vitoselle, pitää vaan ottaa ne käyttöön siinä. Ysiä oon heittänyt toisinaan putterilla, mutta mitta ei ihan riitä ja Pure on enimmäkseen ollut liian alivakaa niihin vastasiin, mitä sillä väylällä yleensä on. Kahellatoista oon saanut ihan ok-heittoja puttereilla, mutta ne jää yleensä liian vajaaksi tai kääntyvät oikealle. Pittää vaan löytää oikeat tehot heittoihin.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #628 on: 21.05.13 - klo:12:21 »
Joo, onnea vaan siitä, että kovan työn tulokset näkyy! Parannettavaa tietysti on aina, mutta onhan toi hyvä rating ja varmaan heijastelee hyvin sun tasoa.

Kiitos. Kesän alussa ajattelin, että olisin tosi tyytyväinen 950-ratinkiin, mutta pidin sitä vähän turhan kovana tavoitteena. Näköjään se on aika lähellä omaa tasoa kuitenkin. Saas kahtoa päästäänkö tästä vielä eteenpäin. Ainakin draivia ja forea voi vielä parantaa reilusti ja kaikenlaisia erikoisheittoja.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #629 on: 21.05.13 - klo:21:32 »
Lausteella melkoisessa tuulessa heikko kierros. Olikohan +12. :D Hyvä oli nähdä, miten kiekot käyttäytyy noin kovassa tuulessa. PD:tä on kyllä pakko vähän ylistää. Hyvin pystyy heittämään kontrollidraivia vaikka minkälaiseen puhuriin. Draivi vielä seilaa vanhan ja uuden välillä, mutta hyvin kyllä lähtee, kun saa muutokset kohdilleen. Huomenna viikkokisat, jos jaksaa ja sitten voisi vähän huilia ennen lauantain Kivirekeä. Siitä tulee pitkä päivä.