Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)  (Read 548462 times)

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #690 on: 22.07.13 - klo:11:06 »
Lähtiessä heitin vielä yhden foren #17 tuolla ja joo huomasin että aikas kivaa muovia, jotenki nahkeanpuoleinen pinta. Ehdotonta käyttistä.

Atlaksen ehkä pistän jemmaan, koska en usko että on mitään saumaa bägiin. Kattoo vaik 10v päästä että onko sillä mitään EBay-arvoa.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #691 on: 23.07.13 - klo:01:37 »
Kävin eilen ensimmäistä kertaa Tammisaaren SM-kisaradalla. Heitin radan läpi useammalla avauksella tarkoituksena hahmottaa väylät ja testailla avauksia.

Radasta plussaa:
+ Monipuolinen, vaatii rutkasti erilaisia avauksia.
+ Aikamoisia korkeuseroja ylös ja alas.
+ Haastava (minulle), mutta tarjoaa myös onnistumisia.
+ Maisemat siellä täällä oikein nättei.

ja miinusta/kehitettävää:
- Kapeat tiit oli vaikeita välillä, jos vauhdinottolinja ei just tiin suuntainen. Mitenköhän betonitiit toimivat sateella... hui! (miks mulle jäi mielikuva, et oli betonia välillä... oliko ees... lollero.)
- Par2 (ei mennä tähän...)
- Muutamilla väylillä 120m draivilla saa törkyhelpot birdiet verrattuna niihin, jotka heittää sen 100-110m. Väylällä 11 ei esim. juuri muuta haastetta ole, kuin pituus. Avara kenttä vain.
- Se foreväylä kävelytien yli oli mielestäni heikko väylä (Oisko ollu 15). Hyvällä ja huonolla avauksella pelasin paariin, mutta birdietä ei voi käytännössä saada?
- Kompastuin kahdesti pieneen kantoon kävellessäni pääväyliä tai niille johtavia polkuja. Toisella kertaa meinasin lentää oikein kunnolla nurin ja toisella kertaa ruhjoin varpaani. Eteensä saa katsoa.

En vielä oikein osaa sanoa yleistäen, mitä ajattelen radasta. Olen pelannut tässä Kyy-leiskaa ja Beastia viimeksi, ja tuli vähän sellainen fiilis, ettei tämä rata pääse lähellekään näiden ratojen tasoa ratasuunnittelun ja kuntonsa puolesta. Ehkä kallioinen metsä ei vain tarjoa samanlaisia mahdollisuuksia kuin kumpuilevat niityt ja puistomaisemat. Ei silti ikävä fiilis radasta jäänyt. Jokin säväyttävä elementti vaan uupui ja muutama ratkaisu jäi askarruttamaan. Ehkä tämä tästä aukeaa, kun käyn heittämässä radan pian uudelleen tietäen sweetspotit sun muut etukäteen.

----

Olen puttaillut aika paljon viime päivinä ja koittanut kehittää puttia varmemmaksi. Myös forelähäreihin olen panostanut ja lähäreihin muutenkin. Niiden kanssa on ollut ongelmia viime kierroksilla. Keskiviikkona KYY-leiskan fundraiser-kisa Turussa ja viikonloppuna Rautia Open Vampulassa. Odotuksia ei ole, mutta toivon, että pääsisin hyvään kisamoodiin kaikkien työkiireiden keskellä. Tekisi hyvää saada taas vähän onnistumisia...

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #692 on: 23.07.13 - klo:23:30 »
Kaarinassa höntsäkiessi. Tulos -3 kahdella bogilla. Tuli vähän koitettua kaikenlaista ja juostua rata läpi melkoisella vauhdilla. Ja takas töihi...

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #693 on: 24.07.13 - klo:22:19 »
Kyy-fundraiseri meni oman pelin suhteen perssiilleen. Eka väylän jälkeen kuusi perättäistä alarautaputtia. Todella harvinaista meikäläiselle. Sitten seiskaväylältä (normikasi) lumiukko kahden outin kera. Yksi tuplakin, kun heitin 14 väylällä rollerin outtiin ja lähärin perään puuhun. Ainoa birdie irtosi kakkosväylältä 11m putilta puskista. Missasin ainakin kolme pirkkuputtia (a-l-a-r-a-u-t-a-a-n) . Tulos +10... Muuten ihan ok peliä. Hyviä draiveja.

Kisassa vain yksi heitti miinukselle (-1) kaikista kovemmistakin jannuista, joten leiska on eittämättä haastava. Hieeeeeno rata!

Kierroksen jälkeen analysoin, että puttiongelma johtui muutoksista, joita olen kokeillut puttiin. Näköjään menee tehot siinä määrin, että ei kannata paljon muutella. It it works, dont fix it!

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #694 on: 27.07.13 - klo:21:51 »
Hyvä Harri!

Nyt odotellaan kovaa raporttia.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #695 on: 27.07.13 - klo:23:20 »
Hyvä Harri!

Nyt odotellaan kovaa raporttia.

Saamasi pitää.

PDGA-erilliskisa Rautia Open pelattiin Vampulassa oi niin kauniissa hellesäässä. Pelasin Avoin/pro sarjassa, koska advanced amateur-sarjaa ei ollut. Kisaan lähdin vaan naaattimaan, eikä odotuksia sen enempi ollut. Rata sopii minulle, koska se ei vaadi hirvittävää siivutusta. Tarkoilla avauksilla ja hyvillä puteilla on mahdollisuus pärjätä. Mittaa ja haastetta väylillä toki on ja par on tällä radalla aina hyvä suoritus. Ennen kisaa paras kierrokseni Vampulasta oli +2.

Eka kierroksella poolissani oli vain MA2-porukkaa, mutta osa heistä pelasi tosi hyvin, joten ei päässyt lepsuilemaan. Hyvä fiilis heittää ja peli kulki. Huomasin heti, että nyt on heitto jiirissä ja rauhallisella tekemisellä ei ole vaikeuksia pysyä paarin tuntumassa. Alkupuolella tuli joku bogikin, mutta sain sen heti kuitattua. Sitten tuli hyvä osuus ja sain useita pirkkuja (neljä viideltä väylältä). Tämä menee hyvien avausten piikkiin, sillä en saanut ainuttakaan puttia yli kympistä sisään eka kiessillä. Putti on ollut vähän rikki... Lopussa otin toisen boginkin, mutta kuudella pirkulla tuli kaikenkaikkiaan erinomainen kierros. -4. Tiesin, että kärkipooliin voisi olla asiaa, koska viimeksi Vampulan kisan voittaja heitti avoimessa -5. Aikamoista.

Toisella kierroksella olin kärkipoolissa (pienoisena yllättäjänä). Jynkkä johti huikealla -7 kierroksella, sit oli mies Karkkilasta (Jussi) -5 ja meitsi kolmantena (-4). Aulun Tapani ja Rantalaiho hengittivät niskaan kaksi heittoa perässä. Väännettiin tosi tiukka kierros ja väylällä 16/21 koko kärkiporukka oli kahden heiton sisällä. Kuka vaan ois voinu viedä. Reipas sade (isoja pisaroita! Huh!) yllätti siinä vaiheessa ja osalla tuli sähläämistä liukkaitten kiekkojen kanssa. Oma peli pysyi kasassa kaatosateesta huolimatta ja olin Jynkän kanssa tasoissa kärkipaikasta, kun kolme tai neljä väylää oli jäljellä. Muut jäivät pari heittoa taakse. Jännitti ihan sikana ja missasin yhden helpohkon putinkin, jossa olisi voinut hakea ratkaisua ja taistelu siirtyi koko ajan eteenpäin. Ratkaisu tuli tokavikalla väylällä, kun Jync heitti avauksen niin kauas ettei päässyt puttaamaan ja joutui ottamaan paarin. Itselläni oli korille reilu kymppi ja pistin askelputin häkkiin. Reunaan meni, mutta jäi. Vika väylällä jännäkakka avaus minne sattuu, mutta sain silti pidettyä johdon, kun pirkku jäi kaveriltakin tekemättä. Kisa loppui ja voitin ensimmäiset Pdga-kisat avoin/pro-sarjassa. Rokken roll! (Olen vähän ihmeissäni edelleen...)

Toisen kierroksen tulos oli -2. Olosuhteet, väsymys ja jännitys toisella kierroksella näkyi itsessä ja muissa ja tämä olikin paras tulos mihin kukaan pääsi (kaksi minun lisäksi). En pelannu mitenkään sankarillisen hyvin, mut varmaa ja tarkkaa peruspeliä. Se riitti tänään. Tässä tulokset:

http://www.frisbeeliitto.fi/kisakone/kilpailu/98/katso/tulokset/kierros/2#cMPO (Avoin Pro)

Täytyy kyl antaa Tapanille pisteitä peliseurasta. Huikean foren ja upsin lisäksi mies tarjoilee lupsakan leppoisaa meininkiä ja sellaisessa ilmapiirissä on vaan todella rento pelata. Unohtaa välillä, että ollaan kisoissa. Ja Rantalaiholle pisteet tsemppauksesta. Hienoa, kun kilpakumppanit kannustavat, kun "vastustaja" onnistuu. Onkohan tällaista herrasmiesmeininkiä missään muussa lajissa.

Offline zenhukka

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 199
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juha Hukka
  • Seura: 7k, Kuppinuudelit, FrisbeeFrogs
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #696 on: 27.07.13 - klo:23:48 »
Tällaista treenipäivyriä on kyllä mukava lukea. Onnittelut voitosta!

Offline Beej

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 122
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Pennanen
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #697 on: 28.07.13 - klo:08:31 »
Joo hienoo onneksi olkoon  ;D

Offline jajvirta

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 870
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Virtanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #698 on: 28.07.13 - klo:19:19 »
Onneks olkoon!

Turha enää önnöttää mitään, että ku ne proot on niin paljon parempia. Voittamaan vaan kisoihin!

Offline Haq

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 519
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Häkkilä
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #699 on: 28.07.13 - klo:23:11 »
Onnee menestyksestä. Treeni tuottaa hetelmää.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #700 on: 28.07.13 - klo:23:38 »
Kiitos kaunis onnitteluista. Oon täs vähän ollut tunnelmissa, kun oon lukenu noita päiväkirjani ekoja sivuja. Sitä mistä tää kaikki lähti. Jollain tapaa hullua, mitä kaikkea tässä on tapahtunut ja loppujen lopuksi aika lyhyessä ajassa. On tämä vaan hullun hauskaa touhua ylä- ja alamäkineen.

Offline jyrmy

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 408
  • Noili3
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jyri Salminen
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #701 on: 29.07.13 - klo:01:08 »
Hyvä Harri! Solidisti pelattu ja ansaittu voitto. Tein itselleni lupauksen että tästä eteenpäin Harri Heikkasen nimi ei näy tuloslistalla mun nimen yläpouolella ;);) Yritäppä rikkoa se :)

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #702 on: 29.07.13 - klo:01:37 »
Hyvä Harri! Solidisti pelattu ja ansaittu voitto. Tein itselleni lupauksen että tästä eteenpäin Harri Heikkasen nimi ei näy tuloslistalla mun nimen yläpouolella ;);) Yritäppä rikkoa se :)

Kiitos Jyrmy. Imarteleva lupaus.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #703 on: 30.07.13 - klo:09:54 »
Kaarinan viikkokisat eilen rennoissa tunnelmissa. Eka kierros -4, jolla pääsi kärkeen. Kolme helppoa pirkku-puttimissiä kierroksella, mutta muuten hyvä (ja bogifree) kierros. Toisella kierroksella iski vähän väsy, eikä heitto ollut enää niin skarppia. Laihonen paineli rataenkkaa sivuavan -8 ja meni ohi. Itse pelasin -2 yhdellä bogilla. En saanut pirkkuja helpoilta alkupään väyliltä kuin yhden ja missasin putteja. Oli silti rentoa ja mukava pelata, vaikka ei pystynytkään haastamaan toisella kiessillä.

Viimeaikoina fore tullut varmemmaksi ja sitä uskaltaa heittää enenevissä määrin. Olen pyrkinyt käyttämään enemmän putteria ja midaria kuin draivereita. Niitä on helpompi hallita. Putissa on jokin ongelma, kun jossain vaiheessa kympin sisältä meni melkein kaikki ja nyt tulee useita missejä per kierros. Ehkä se pään sisällä, kun ei tuo suoritus niin hirveästi oli muuttunut. Treeniä vaatii myös annukkalähärit. Näistä onnistuu nyt varmaan 35 prossaa. Lähtökulma muuttuu suorituksessa toiseksi kuin heittoa sihtaillessa. Bäkkäridraivi sen sijaan on nyt paremmassa kunnossa kuin koskaan. Lähtee tosi hyvin suuntaansa ja metrejä tulee repimättä ihan riittämiin. Ei tarvitse ottaa enää vauhtia niin paljon ja saa silti pitkiä heittoja. Se lisää kontrollin määrää huomattavasti.

Offline Pekka H.

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 211
  • Olen syytön, sillä sipuli!
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #704 on: 30.07.13 - klo:11:13 »
Onnittelut Rautia openista! Miten sait pidettyä ton am statuksen ton Raaseporin jälkeen? Mulla oli muuttunut proksi vaikka yritin pummailla palkintoa lahjakorttina. No toisaalta, Mikäs tässä *ammattilaisena* ollessa  8)