Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)  (Read 546967 times)

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #75 on: 09.04.12 - klo:16:24 »
Kyllä mä ainakin astun heiton ylitte, etten jää yhdelle jalalle kiemurtelemaan että meneekö se tiistä yli vai ei. Mun polvi sanois soronoo. Ja se leipä lentää jonkun verran, ettei se ny tehoja syö..

Ymmärsit vissiin jotain väärin tai et oo lukenut aikaisempaa viestiäni? Sitähän minäkin tässä jankutan, että jos heittoa ei saata lainkaan, vaan jättää sen väkisin "paikalleen", niin tehotkin häviää ja varmasti paikatki paukkuu.

No sitten ymmärsin kai jossain kohtaa väärin.

Offline vto

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 105
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville
  • Seura: OFS
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #76 on: 09.04.12 - klo:21:01 »
Itselleni tulee tuosta töksähtävästä pönkkäyksestä aina mieleen Markus Källström:



Tehojen hukkumisesta en tiedä kun kyllä tuo Källströmi aika hitsin pitkälle heittää. Olen itselleni selittänyt asian niin että siinä käännetään eteenpäin menevä voima pyörähdysvoimaksi, ja sitä kautta sitten saadaan nopeampi kierto ja heittoon tehoa. Mutta kyllähän tuo näyttää sen verran hurjalta ja niveliä rasittavalta, että en ehkä itse uskaltautuisi noin rajua pönkkäystä käyttämään.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #77 on: 09.04.12 - klo:21:30 »
Jatketaan keskustelua pönkästä. Väliin vain pieni kisaraportti.  :)

Nokkahan siinä kärähti, kun pelasimme Eggbowlin keväisessä auringonpaisteessa. Ihan pelkkää autuutta sääherra ei tarjoillu, sillä viima viilensi näpit ja puuskittainen tuuli vaikeutti peliä jonkin verran. Siitä on turha valittaa, koska se oli kaikille sama. Omaan tasooni nähden vedin tasaista ok-settiä läpi koitoksen. 1. kierros +3 ja toinen +4. Eka kiessin jälkeen oli 15. sijalla ja nyt odotellaan lopullista tuloslistaa. 

Pelasimme kaksi kertaa 18 väylää ja tulokseni:19 paria, 5 bogia, 2 tuplaa ja 6 pirkkua. Ja sit saariväylältä 7 heittoa toka kiekalla, jossa kaksi outtia (par3) :/ Vähän ketutti, kun saariväylällä napsautin molemmilla kierroksilla avauksen aitaan (kaksi kapoista lautaa päällekkäin, joiden alta, välistä ja päältä kyllä pääsis...). Skippas vaan huonosti... Noi aidan kopseet pois, ni oltais Par-tuloksessa. Jos, jos, jossittelu on kiiivaaa... Pää kesti tänään hyvin ja keskittyminen ei herpaantunut, eikä fiilikset vieneet.

Päivän tähtihetki oli saariväylän jälkeisellä 113m väylällä komia pirkku 15 metrisellä juoksuputilla. Päivän kiksit tuli siitä.

Päivän opetus oli, että jokainen putti otettava tosissaan. Pistin yhden ohi 1,5 metristä, kun tuuli käänsi kiekon kevyessä neppauksessa ja nosti yläketjuihin ja ohi... Samassa kohtaa kaksi muuta pelaajaa teki saman, joten jäi kyllä mieleen. Opin myös poolikaveria seuratessa, miten puttia voi varioida vähän tuulen mukaan. Kisoissa oppii!

Kaiken kaikkiaan päivästä jäi huippufiilikset. Heitto kulki kohtuu hyvin. Turnauksen järjestelyt olivat ensiluokkaiset. Esim. lounaat oli järkätty pelipaikalla ja tällä kertaa jäi pieni sulattelutaukokin ruuan päälle. Modattu rata oli mielenkiintoinen ja vaihteleva. Reeniä nyt lisää, ni kympin porukkaan pääseminen seuran karkeloissa voisi ehkä sittenkin joskus onnistua.
___

EDIT: Eggbowl tulokset tuli. 16. sija 71 osallistujasta. Syksyllä olin yleensä viidentoista viimeisen joukossa, joten ihan tyytyväinen voi olla. Kympin joukkoon olisin mahtunut ilman saariväylän mokelluksia. Maybe next time...
« Last Edit: 10.04.12 - klo:14:14 by HAH »

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #78 on: 10.04.12 - klo:15:08 »
Tehojen hukkumisesta en tiedä kun kyllä tuo Källströmi aika hitsin pitkälle heittää. Olen itselleni selittänyt asian niin että siinä käännetään eteenpäin menevä voima pyörähdysvoimaksi, ja sitä kautta sitten saadaan nopeampi kierto ja heittoon tehoa. Mutta kyllähän tuo näyttää sen verran hurjalta ja niveliä rasittavalta, että en ehkä itse uskaltautuisi noin rajua pönkkäystä käyttämään.

Juu. Kyllähän se liike-energia johonkin siirtyy ja oletettavasti juuri tuohon yläkropan kiskaisuun. Markuksen vauhdinotto on aika kepeää, joten ei varmaan niin kuluttavaa kuin Lizottolla, joka vetää saman stopin hirveestä laukasta... :D

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #79 on: 11.04.12 - klo:00:17 »
Rai rai... Tulipa taas veettyä hirveessä tuulessa reilu tunti putti- ja lähäritreeniä. Kannoin korin metsään ja heittelin vähän pusikoista ja puiden takaa. Puhuri oli oikeastaan hyväksi, sillä pääsi kokeilemaan miten erilaiset putit ja putterit sietää tuommoista ronskia tuulta. Sit takaisin pihaan ja pari settiä forea ja matalaa tuuliheittoa. Forea kuvasin videollekin pari shottia. Vähän iisimpi veto ja vähän kovempi. Kuuskyt seitkyt metrisiä vakaalla plätyllä. Alivakaalla ehkä 10 metriä lisää. Ei sen kummempia pituuksiltaan nämä foreni vielä, mut kohtuu hallittuja vetoja alkaa olemaan, eikä pahempia kiekon karkailuja juuri enää tapahdu. Kovasti arvostan, jos joku osaa noista sämpleistä jotain rakentavaa sanoa:



Edit: Pitäiskö foressa hakea ihan suoraa ryhtiä? Tuppaan vähän nojaamaan kiekon suuntaan.
« Last Edit: 11.04.12 - klo:00:19 by HAH »

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #80 on: 11.04.12 - klo:09:02 »
Kiekon suuntaan nojaaminen johtunee väärästä vauhdinottoaskelluksesta. Jännä, että suurin osa porukasta koitta neuvomatta ottaa foreen ristiaskelta, vaikkei pitäisi. Eli foren vauhti on periaatteessa ihan normi kävely ilman mitään ristiaskeleita. Suosittelen korjaan ton. Kontrolli+toistettavuus pitäis parantua ja myöskin kompuroinnin vaara vähenee otettaessa vauhtia epätasaisella alustalla...

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #81 on: 11.04.12 - klo:09:21 »
Kiekon suuntaan nojaaminen johtunee väärästä vauhdinottoaskelluksesta. Jännä, että suurin osa porukasta koitta neuvomatta ottaa foreen ristiaskelta, vaikkei pitäisi. Eli foren vauhti on periaatteessa ihan normi kävely ilman mitään ristiaskeleita. Suosittelen korjaan ton. Kontrolli+toistettavuus pitäis parantua ja myöskin kompuroinnin vaara vähenee otettaessa vauhtia epätasaisella alustalla...

Okei. Tuo askellus ei ole mulla harkittua. Tuli luonnostaan ja tuntui helpolta. Kaikkea turhaahan tuossa laukkaamisessa nyt vielä tapahtuu. Käsikin tekee vissiin vähän ylimääräistä liikettä. Olet oikeassa, että pienellä tiillä tää ei toimi ja radalla vedänkin yleensä ilman vauhtia... Mä itseasiassa yritin alkuun sitä ei-ristiaskellustakin, kun katoin Piipon viteoita, mut se tuntui ihan kummalliselta. :D No ei auta... Mä otan vähän vauhtia pois ja testailen sitä lisää. Kiitos.

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #82 on: 11.04.12 - klo:10:03 »
Juu ihan rauhallisesta kävelystä vaan eka rytmitys kuntoon ja sitte voi lisätä vauhtia. Tosin ei sitä hullusti edes kannata lisätä. Aika kevyestä vauhdista Piippokin ainakin golfdraivit heittää...

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #83 on: 11.04.12 - klo:14:47 »
Jep. Mähä juoksen nyt ku joku keihäänheittäjä... :D

Kaffepaussilla puttia. 87/100 kuudesta ja puolesta metristä sisällä. Ekassa viidessäkympissä 4 missiä. Toisessa 9. Hassua huomata, et heti ku rupee kelaan, et enkkahan tässä tulee, ni käteen menöö...

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #84 on: 11.04.12 - klo:16:53 »
Jep. Mähä juoksen nyt ku joku keihäänheittäjä... :D

Itse asiassa pitäisi "juosta" kuin keihäänheittäjä, eli ristiaskel edestä. Nyt se menee takaa, joka ei ainakaan teknisesti ole helpompaa. Silti osa ihan maailman huipuistakin kyllä tekee ristiaskeleen takaa, eikä se nyt mitenkään mahdotonta ole sekään.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #85 on: 11.04.12 - klo:17:13 »
Ristiaskelees saa paljo enemmän lantionkiertoo mukaan tuohon forerykiin. Mutta ei oo oikeeta eikä väärää tekniikkaa, ite opin juuri tuolla Lassin vinkillä heittämään jotenkuten edes sen 60metriä. Tarvis myös opetella saaton lopettamista ja jengan sekä lantion tehoja mukaan omaan touhuun.

Mutta jotenkin omasta mielestä näytti hyvältä mutta vähän läpijuoksulta tuo sun foresi. :)

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #86 on: 11.04.12 - klo:18:24 »
Ristiaskelees saa paljo enemmän lantionkiertoo mukaan tuohon forerykiin. Mutta ei oo oikeeta eikä väärää tekniikkaa, ite opin juuri tuolla Lassin vinkillä heittämään jotenkuten edes sen 60metriä. Tarvis myös opetella saaton lopettamista ja jengan sekä lantion tehoja mukaan omaan touhuun.

Mutta jotenkin omasta mielestä näytti hyvältä mutta vähän läpijuoksulta tuo sun foresi. :)
Ite oon lähinnä sitä mieltä tosta ristiaskeleesta, ettei siitä tehoja oikeen saa sen paremmin irti, mutta kontrolli katoo paljon helpommin...

Offline Jatama

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 797
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Määttänen
  • Seura: Ylivieskan Frisbeekarhut
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #87 on: 11.04.12 - klo:20:22 »
Samaa mieltä ristiaskeleesta kämmenheitossa kuin Lassi. Vauhdin sillä saa huomattavasti epävakaammaksi ja virhealttiimmaksi. Itse, kun koitin, niin meinattiin saman tien olla nokallaan :).

Jos tuohon tehoja kaipaat, niin ainakin omaan silmään näyttää, että lantiota voisi ehkä hiukan enemmän käyttää hyödyksi ja aavistuksen läpijuoksu tuo nyt on. Heitto lähtee oikeastaan vasta sitten, kun olet jo tukijalan yli astunut/astumassa.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #88 on: 11.04.12 - klo:20:33 »
Pikaisen testailun perusteella, Lassin vinkit on ihan paikallaan. Kontrolli ja lyhyt vauhti sopii hyvin kimppaan. Vähän luonnoton tuo muutettu vauhdittelu mulla vielä on, kun en edes tiedä kummalla jalalla lähtis sitä johtamaan... mutta kun saan sen jonkinlaiseen ruotuun, ni otan sit uuden viteon. Kiitos vinkeistä.

Joo ja on tuo melkoista juoksentelua. Täytyy tuolta alkupäästä leikata noita turhia manöövereitä ja miettiä onko tuo läpijuoksusaatto sit hyvä vai ei. Ainakaan ei nouse kiekot pilviin, ku vie kunnolla loppuun. Pitkiä heittoja koittelen sit, ku saan tän perussetin kasaan. En edes nyt päässyt mittaamaan heiton mittaa uusilla fore-moovsseilla, kun pihalla oli poikaporukka pelaamassa säbää. Vedin niille pienen lajiesittelyn, jotta lähtevät friba-radoille juoksentelemaan siitä ja mä saan treenata rauhassa. Olivat kyl heti aika innolla heittämässä. 8)

Offline Jatama

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 797
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Määttänen
  • Seura: Ylivieskan Frisbeekarhut
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #89 on: 11.04.12 - klo:22:22 »
Kyllä se läpijuoksu on hyvä homma nimenomaan saattoon, älä jätä pois :). Tarkoitin, että itse heittoliike voisi lähtä enemmän tukijalan päältä, ennen kuin astut sen saaton siihen perään.