Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)  (Read 546960 times)

Offline Chukie

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 238
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jukka Teräs
  • Seura: TT
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #120 on: 25.04.12 - klo:08:40 »
On täällä muitakin lukijoita Leevin lisäksi. :)

Putterin ja midarien heittämisestä... mä olen aiemmin heittäny putteri & midari draivit fan gripillä ja eilen kokeilin jälleen kunnolla power gripiä (kaikki sormet rimillä), mutta pikku hienosäädöin ja alkoi jo vaikuttamaan paremmalta. Putteritkin lensi vakaammin kuin aiemmin... kunnes. Sivustaseuraajan vinkki sekoitti mun draivin totaalisesti. Olen oppinut jotenkin omituisesti pitämään kiekosta kiinni molemmilla käsillä taakseviennin aikana ja nyt täytyy pudottaa ylimääräinen käsi. Hetken oli todella orpo olo, koska olin jo tottunut tapaani ja se tuntui jotenkin tukevalta. Jonkin verran ehdin vielä heittelemään tämän muutoksen jälkeen ja olo oli joka heitolla pikkuisen parempi, eli eiköhän siihen totu. Vasta jälkikäteen kotona tajusin, että heittoon tuli muutoksen myötä huomattavasti lisää vauhtia ja ainakin osittain tästä syystä kiekko lipesi kädestä turhan aikaisin. Pikku jutuilla ja treenillä hiljakseen eteenpäin kuitenkin. Kunpa joku olisi ollut aivan alussa kertomassa mitä pitää ja mitä ei pidä tehdä, niin tämä olisi huomattavasti helpompaa. :)

Offline zenhukka

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 199
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juha Hukka
  • Seura: 7k, Kuppinuudelit, FrisbeeFrogs
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #121 on: 25.04.12 - klo:09:05 »
Muutaman päivän olen tässä kelaillut, että miksi oikein kirjoitan tänne näitä jorinoita ja miksi muut eivät kirjoita. Kenelle teen tätä? itselleni vai muille? Koko maailmahan tätä pääsee pällistelemään. Onko tämä arvokasta, hyödyllistä vai täyttä typeryyttä. En tiedä.

Nii joo ja huomenna menen ja voitan Lausteen viikkisten tasoitetun sarjan.

Ihan samaa funtsinut viime päivinä. Kai sitä vain ajatukset selkiintyy kun saa "paperille." Sitten tulee kanssa tehtyä sitä treeniä enemmän tosissaan ja kokeiltua kaikkia juttuja kun ei voi hatustaan niitä juttuja tänne laittaa.  Hienoo olisi jos vielä joskus saisi tuloksiakin. :D Ja sitten vuoden päästä voi lukea jotain alkukauden juttua ja katsoa miten pihalla sitä on joskus ollut jonkun tekniikkaräpellysyrityksensä kanssa. Ja ehkä joku muukin aloittelija saattaa rohkaistua treenaamaan kun huomaa että toi on oikeesti heittänyt niinku noin pieleen joskus! (puhun itsestäni) Ja voihan tämän joskus lopettaa tai pitää taukoa jos siltä tuntuu. Ja mä ainakin luen tätä ketjua.
Ja mulla on varmaan niin murhaava tasoitus Lausteelta että sillä ei voi muuta kuin voittaa.  8)

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #122 on: 25.04.12 - klo:13:05 »
Ja mulla on varmaan niin murhaava tasoitus Lausteelta että sillä ei voi muuta kuin voittaa.  8)

Olitko ekoissa kisoissa?

Offline Jatama

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 797
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Määttänen
  • Seura: Ylivieskan Frisbeekarhut
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #123 on: 25.04.12 - klo:13:22 »
Jatka vain logiasi. Kyllä täälläkin seurataan melko aktiivisesti näitä :)

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #124 on: 25.04.12 - klo:13:58 »
No ehkä näistä löpinöistä sit joku muukin saa jotain irti. Jatketaan. Kiitos kun potkitte etiäpäin.

Ihan jo jänskättää illan skabat. Juttelin tuossa login alkupuolella, ettei minulla ole fribailun suhteen muita tavoitteita kuin nauttia mukavasta tekemisestä. Tähän hauskanpito-aspektiin on nyt tullut vähän tavoitteita - myönnän sen (leuka pystyssä). Huomasin, että tavoitteiden syrjään työntäminen teki pelistäni laiskaa. "Katotaan nyt miten menee..." Tiedätte kyllä. Mut jos tavoitteet on liian kovia tai suhtaudun niihin liian tosissaan, ni täytyy miettiä sit pysytäänkö vielä hauskassa vai meneekö pingottamisen puolelle.

Eli tänään tasoitetun voittoa hakemaan viikkiksistä, kun alla melkoisen surkeaa tulosta. Loppukaudesta tasoitetun voittaminen vaatiikin sitten hirmuonnistumista, joten nyt tai ei koskaan.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #125 on: 25.04.12 - klo:21:21 »
Tasoitetun voitto tuli! :D

Kiessi lähti tosi hyvin ja sain kovasta tuulesta huolimatta paaria paarin perään (Lausteella pirkot on vielä aika tiukassa). Sitten metsäväylillä lähti mopo käsistä ja bogia ja tuplaa korttiin. Putti oli tänään surkeaa ja turhia missejä tuli useita! Pari pirkkoa sitten palautti vähän taas järkeä peliin, kunnes lopussa taas palattiin bogiosastolle. Viimeinen haaraputti kolmesta ja puolesta metristä alarautaan kertoo kaiken tämän päivän puttaamisesta... Plus viisi riitti kuitenkin niukasti tasoitetun voittoon, koska alla oli huono kierros. Tasoitetun voittaminen nyt mitään suurta juhlaa ole, mutta kyllä se lämmittää, että sain pidettyä siitä kiinni, minkä tiesin nyt mahdolliseksi. Tulos ei taida edelleenkään riittää kympin joukkoon raakatuloksena, joten se tavoite on sitten seuraava. Tai jos nostais vähän rimaa ja lähtis tuota par-tulosta tavoittelemaan.

Offline Vaahis

  • Tomoottajat
  • Seniori
  • *
  • Posts: 383
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Vähätalo
  • Seura: NoFS
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #126 on: 25.04.12 - klo:21:41 »
Voitto on aina voitto!

Offline zenhukka

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 199
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juha Hukka
  • Seura: 7k, Kuppinuudelit, FrisbeeFrogs
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #127 on: 25.04.12 - klo:23:00 »
Ja mulla on varmaan niin murhaava tasoitus Lausteelta että sillä ei voi muuta kuin voittaa.  8)

Olitko ekoissa kisoissa?

Onnittelut maukkaasta voitosta!!! Nämä viikkokisat oli itsellä ekat tänä vuonna, joten tuskinpa mulla mitään tasoitusta taisi ollakaan, kun viimeksi heitin viime heinäkuussa kerran... No mutta tänään tuli sitten heitettyä pohjat! Huonoin kierros ikinä! Päivän teema oli tahattomat rollerit jotka parhaimmillaan pyöri 2x per väylä outtiin.  ;D Mutta kivaa oli ja mahtava keli! Taas uudestaan!

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #128 on: 25.04.12 - klo:23:03 »
Onnittelut maukkaasta voitosta!!! Nämä viikkokisat oli itsellä ekat tänä vuonna, joten tuskinpa mulla mitään tasoitusta taisi ollakaan, kun viimeksi heitin viime heinäkuussa kerran... No mutta tänään tuli sitten heitettyä pohjat! Huonoin kierros ikinä! Päivän teema oli tahattomat rollerit jotka parhaimmillaan pyöri 2x per väylä outtiin.  ;D Mutta kivaa oli ja mahtava keli! Taas uudestaan!

Tuleppas moikkaamaan ensi kerralla, ni näkee minkälainen mies on nimimerkin takana. Oli aika tuuli kyl. Mä olin ihan jäässä vikat viisi väylää. Yksi pitkähihainen oli vähän liian vähän...

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #129 on: 26.04.12 - klo:22:44 »
Vilustuin eilen melko pahasti viikkiksissä ja ärsyttävä lenssu päällä. Ei sit tullut heitettyä kuin joku 100-200 puttia tänään sisällä ja parisenkymmentä testiheittoa uudella Rhynolla ja Jokerilla. Ojentaja ja olkapään lihakset kipeänä. Toivottavasti kasvukipuja, eikä mittään kulumia...

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #130 on: 27.04.12 - klo:16:15 »
Tää flunssa tekee näköjään pelkkää hyvää. Puttasin pää sumussa uuden enkan sisällä kuudesta ja puolesta metristä: 93/100. Eli seitsemän vaan ohi ja kaikki näistä alarautaan, kun heitto lähti veltosti. Yhtään sarjaa ei ollut, missä kaksi olisi mennyt viidestä ohi. Edistystä! Oma puttirutiini näiltä matkoilta alkaa olla kondiksessa. Nyt vaan toistoja ja harjoittelua pidemmiltä matkoilta.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #131 on: 27.04.12 - klo:22:08 »
Jaahas jaahas. Tänään pihalla kaikkia mahdollisia heittoja väliltä 5-80 metriä. Bäkkäriltä ja forelta. Reilut pari tuntia siinä meni hyvin rivakasti. Huomasin, että kiekot lähtee aika iisillä vedolla nykyään samoille mitoille kuin talvella täysiä repimällä. Tämä tuo kontrollia heittoon, kun pystyy keskittymään sihtaamiseen, heittokulmiin yms. enempi sen sijaan, että voiman tuottoon menisi kaikki huomio. Uusista kiekoista Star-Rhyno ja Jokeri miellyttävät kovin, joskin ensimmäinen on niiiiiin vakaa, että sitä tuskin tulee käytettyä alle 65 metrin heittoihin lainkaan.

Puttasin myös kymppiä ja hiukan parantunut meno sielläkin osastolla: 31/100. Ei paljon tuloksessa näy, mutta ei ihan niin pahaa hajontaa ei ollut kuin viimeksi ja kori paukkui ja ketjut helisivät aiempaa enemmän. Matka ei enää tunnu ylivoimaisen pitkältä. Vielä täytyy silti omalla tyylilläni voimantuottoon laittaa sen verran panosta, että sihtaaminen vähän vielä kärsii. Juoksuputtejakin treenailin, mutta ei niistä montaa mennyt. Enempi tuuria, jos uppoaa (miten se Feldperkki saa näistäkin melkein kaikki sisään). Sit heitin sellaisia 30 metrisiä "putteja" ihan hupailumielessä. Yksi meni jostain viidestätoista. Joku sanoi, että parhaat jenkit laittavat näistäkin 60% sisään. En usko. Kahdesta kympistä ehkä, mut ei kolmesta...

Taidanpa ottaa vähän relax seuraavat viikkikset, kun on parit kisat tullut enempi tai vähempi tosissaan pelattua. Naatitaan välillä vaan, ettei rupea pipo kiristämään! Hyvää viikonloppua itse kullekin.

Ainiin!!! Kesän tavoite oli olla Lausteen viikkokisoissa kympin sakissa ja olin yhdeksäs. Jee jee! Se on sit seuraavaks haettava par-tulosta ja vaikka viiden sakkiin. Saas kahtoa kui äijän käy.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #132 on: 27.04.12 - klo:23:39 »
Nuo oikealle sinkoilevat ja näppeihin jäävät keskimatkan kiskaisut on mullakin ongelmana. Kerro kun löydät ratkaisun niin treenaan samalla omanikin kuntoon.  :D

Birdie grip ja maltillisempi veto. Fixed!

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #133 on: 28.04.12 - klo:21:51 »
Pää täynnä räkää kiersin Lausteella kolmisen tuntia. Simmosta "treenikiertelyä", että heitettiin useempia kiekkoja yhdelle väylälle ja testailtiin vähän erilaisia juttuja. Tulos oli surkea, mutta sillä nyt ei tänään niin väliä. Tulipahan koitettua vaikka mitä ja siinähän sitä oppii. Varsinkin kun tekee tyhmyyksiä... Draivasinkin tänään muutaman väylän pitkäksi ja pitää vaihtaa Dessu Tiippariin näillä väylillä. Leeviltä hyviä vinkkejä draivin kehittämiseen.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #134 on: 30.04.12 - klo:21:39 »
Kaarinan viikkikset heitetty vapputunnelmissa. Väkeä silti kohtuullisesti paikalla n. 25 henkeä. Oma heitto kulki kohtuu hyvin lukuunottamatta lähäripeliä, joka oli ihan jumissa. Ties kuinka monta hyvää pirkkuputtia jäi väliin luokattomien lähäreitten tähden. Draivi oli melko hyvää ja tarkkaa ja putti melkeinpä huikeaa. Yhtään tosi pitkää ei mennyt sisään, mutta alle kahdeksasta metristä en heti muista olisiko yhtään mennyt ohi... Ehkä joku saattoi eka kiessillä. Yhteistulos -5 riitti toiseen sijaan ennen viimeisen poolin paluuta. Saas kahtoa nousiko sieltä vielä joku ohi. Joka tapauksessa paras sijoitus kisoissa. Sitten kun saan kaksi vahvaa kierrosta (tänään -1 ja -4) niin taistellaan jo kärkipaikasta. Hurjaa!

Päivittelen tästä eteenpäin treenilogia varmaan vähän harvemmin. Turha tässä on joka päivä jauhaa samoja asioita..