Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)  (Read 546970 times)

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #240 on: 17.07.12 - klo:13:05 »
Mulla tais olla kolmen denffin putki kaarinassa:D ei se aina mestareillakaan suju :D

Jep. Mulla taas on niin tasaisen tylsää sarjaa tuossa pari heittoa paarin alle ja päälle koko ajan, että meinaa nukahtaa... Sais ny yhden itsensäylittämis(tupla)kierroksen ees kerran kesässä...

Offline jyrmy

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 408
  • Noili3
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jyri Salminen
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #241 on: 17.07.12 - klo:13:08 »
Täytyy josku mennä heikkanen Kaarinaan  kiessille ni annan parit vinkit ni se on samantein 4 alle par :D

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #242 on: 17.07.12 - klo:13:17 »
Täytyy josku mennä heikkanen Kaarinaan  kiessille ni annan parit vinkit ni se on samantein 4 alle par :D

It's a deal. Kertaakaan ei oo muuten satuttu samaan pooliin. Varmaan kaikkien muiden kans oon pelannukin. Mun enkka on tolla perusleiskalla -5 ja kisoissa yks kiessi -4 ja kokonaistulos -5.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #243 on: 17.07.12 - klo:22:58 »
138g Blizzard Bossilla (ei ollut oma) tänään toinen 120 metrin ylitys rangella. Hassua, miten se lensikin niin helposti ja suoraan niin pitkälle. Pitänee hankkia pari testiin. Myötäistä oli ina... 23 väylälle hukkasin tumman sinisen tiipparin. Toivottavasti joku palauttaa, kun löytää...

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #244 on: 18.07.12 - klo:23:38 »
Lausteen viikkokisoista perus +5. Näitä täs nyt on ollut jo ihan riittämiin ja pikkasen harmittaa, kun ei pääse tuloksellisesti eteenpäin. Tänään lähti parilla bogilla ja sain taisteltua itseni paariin parikin kertaa takaisin, mutta lopun ränniväylillä taas kosahti. Bogi ja tupla siihen perään väyliltä 21 ja 22. Nam nam ja dadam! Siinä se oli taas kerran. Tulokset ei tunnu juurikaan kohentuvan, vaan paikallaan poljetaan. Silti tasaisuus on lisääntynyt, eikä sellasia emämunauskiessejä oo hirveesti tullut enää. Rajat tullu vastaan vanhalla miehellä tai jotain... No anyway. Mukava oli taas olla radalla ja hienoja tyyppejä saanut harrastuksen kautta kaveripiiriin. Mikäs täs harrastaessa.

Laitetaas ny vielä päivän kohokohdat, ku oli pari aika itsellein maukasta suoritusta. Eli 16 väylältä eka kisapirkku. Väylä on aika haastava (alussa ränni) yli kaksisataa metriä pitkä par nelonen, joka kaartaa koko matkan oikealle. Sit kasiltakin olin viides metrissä pirkkua puttaamassa, mut sössin sen... ainiin piti onnistumisia olla. No kolmosväylällä reilu 12 metrinen putti häkkiin. Kiva ku näitä pitkiäkin putteja saa nykyään silloin tällöin sisään. Alkukeväästä en jaksanut heittää kympistä kunnolla korille (puttityylilläni), mutta nyt heitin tuonkin ihan paikaltaan. Muutama draivi oli kyl tosi jees kanssa, esim. vitosväylällä ja nelosväylillä olin lähempänä koria avauksessa kuin koskaan. Metrejä on vissiin tullut sit...

Offline jajvirta

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 870
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Virtanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #245 on: 18.07.12 - klo:23:54 »
Vedätkö harjoituskiessejä siellä erikseen ja vedätkö niitä normi kisasäännöillä? Meinaan, että vois olla ihan hyödyllistä hieroo samaa väylää pidempäänkin, niin sais paremmin tuntumaa just siihen heittoon ja siinä paikalla. Toki siinä oppii nimenomaan sitä yhtä väylää, mikä ei välttämättä siirry automaattisesti muihin. Mutta noin yleisesti ottaen toistot on kuitenkin tehokkain keino oppia ja sama pätee väyliinkin. Vaikka rangella viskois pillisuoria sinne minne yrittää, niin ränniväylällä on toinen juttu. Jos siihen tiille menis muutaman kymmenen kertaa heittämään, niin vois tulla parempi itseluottamus.

Mutjoo, en tiedä vaikka näin jo tekisitkin. Kunhan ny heitin ilmoille jotain ideaa. :-)

Sekin on tietty, että ensimmäisten kehityspyrähdysten jälkeen tulee se vaihe, että on vaikea päästä eteenpäin. Vaatii tietysti panostusta, mutta se voi tulla pitkänkin kehittymättömyyskauden jälkeen se seuraava nytkähdys. Kannattaa tarkkaan miettiä ja mielellään myös sun kanssa heittäneiltä kysyä rehellinen mielipide, että mihin osa-alueeseen kannattais paneutua ja sitten ottaa siitä joku rojekti.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #246 on: 19.07.12 - klo:00:36 »
jajvirta. Joo tuo on hyvää treeniä. Käyn aina silloin tällöin pelaamassa ihan yksittäisiä väyliä. Heitän useampia avauksia samalle väylälle ja koitan erilaisia lähestymistapoja ja kiekkoja. Juuri tiistaina hain vitosväylän ja kakkosen avauksen kohdilleen, koska ne on ollut vaikeita. Kisoissa vitonen onnistui, mut möhlin siitä putin yläpeltiin ja kakkosväylällä armoton vastatuuli teki tehtävänsä. Vaihtuvat olosuhteet vaikeuttaa tuota osastoa. Esim. tänään oli märkää ja kova tuuli, kun eilen treenatessa kuivaa ja tyyntä. Aina joutuu vähän varioimaan niitä gameplanejään, vaikka kuinka treenais. Jotkut asiat voi oppia vain kokemuksen kautta, eikä sitä tässä nyt ole vielä vuotta pidempään. Silti olen Turussa ollu siellä 5-15 (Edit: viikkokisoissa Kaarinassa ja Lausteella siis) sakissa nyt sijoituksissa, joten... en tiiä. Oon toisaalta tyytyväinen ja toisaalta haluais nyt päästä taas askeleen eteenpäin. Treenaamallahan sitä kehittyy. (Paikat ei oikein vaan kestä enää mun jokapäiväistä intoilua.)

Vaikka nillitän, että kehitys on tyssännyt, niin samaan aikaan on todettava, että onhan tuo rutiini vahvistunut tosi paljon. Sen puutettahan rutisin koko ajan vielä pari kuukautta sitten. Nyt on treenattu heitto joka tilanteeseen, on vähän enempi peliälyä (tuntee rajansa ja vahvuutensa) ja on tietty sitä suoritusvarmuuttakin. Pirkkuja tulee vaikeillakin radoilla mukavasti verrattuna aikaisempaan, mutta sitten on aina ne muutamat väylät, kun räpeltää... kisoissa yleensä pari ekaa.
« Last Edit: 19.07.12 - klo:01:07 by HAH »

Offline Atamooni

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 102
    • View Profile
  • Oikea nimi: Heikki Talvinen
  • Seura: DGC Fat Discs
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #247 on: 19.07.12 - klo:15:18 »
Mutta kyllä se tasasuus on oikeesti niin iso-osa peliä että mun mielestä se on tärkeempi kun se että välillä nakkaa -10 ja välillä +10. Nyt ainakin tuntuis siltä että tarvit vaan sitä treeniä niin sillä se tulos sitten lähtee nousuun. Mut yks minkä oon huomannu omasta pelistä on se että kun hieroin tota draivia alkuviikosta (vieläkin paikat kipeenä) niin tullu heti julku:lla uusia väyliä pirkotettavaks. Tälläkin viikolla saanu 2 pirkkua väyliltä mitä ikinä ennen pirkottanu. toinen 119m josta avaus alle ja toinen tuli #13 joka on 132m ja jäi 5m vajaaks.Tää muutenkin vitun vaikee väylä ei taida keltään onnistua pirkut kovin usein?

Mut joo, homman nimi oli se että sain draiviin lisää potkua ja mittatikuillakin tiputtelin keskimäärin sinne 120-125m paikkeille ja paras tais olla jotain 135m paikkeilla. Siitä sitten kun sain sen vedon vielä valjastettua väylillä niin huomas vaan miten paljon niitä uusia pirrkuväyliä tulikaan.
Ja silleen vielä vertauksena että oon aikalailla päivälleen harrastanu yhtä kauan kun sinä. :)

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #248 on: 19.07.12 - klo:16:42 »
Joo. Hyviä pointteja.

Laitoin draivipelin tehotreeniin kuukausi/kaksi sitten ja se on jo hiljaksiin kantanut hedelmää. Pituutta on tullut hiukan lisää ja monia uusia asioita olen oppinut sillä saralla. Eiköhän nämä jossain vaiheessa näy tuloksissakin. Kymmenen metriä tosiaan jos saisi vielä (toistettavasti) lisää, ni aika monella uudella väylällä pääsisi puttaamaan pirkkua.

Välillä täytyy vähän tuulettaa, kun tuntuu, että jumissa ollaan. Kuuluu minusta tähän "treenipäiväkirja"-hommeliin. :)

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #249 on: 21.07.12 - klo:21:22 »
Kävin Mynämäellä pienet reenit vetäsemäs. Heitin kiessin päälle rangella kassin pari kertaa tyhjäksi sillai, et ku range on sataan metriin asti merkitty, ni otin 20 metriä tiin etureunasta taaksepäin ja heitin siitä. Olipa hauska huomata, et muutamakin kiekko päätyi sinne 120 metrin hujakoille ja yksi meni pari metriä yli. Metrejä on tullut selvästi lisää, kun draivitreeniin oon panostanut.

Hukkasin 17 väylälle oranssin Wraithin, jos tulee vastaan...

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #250 on: 22.07.12 - klo:02:51 »
Tämmöstä se rykiminen on nykyään. Saappaat ja kaikki! 120 metriä paukkunut jo useaan otteeseen! Se oli tämän kesän tavoite, joten jabbadabbaduu. Omissa videoissa näkee hyvin muutoksen, kun kahtoo noita muutaman kuukauden takaisia pätkiä. Suosittelen tsekkaamaan ja kiitos vinkeistä. Takajalka edelleenkin halajaa leijua...


Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #251 on: 22.07.12 - klo:03:44 »
Ihan hyvännäköstä tekemistä, tosiaan kumpparit ja kaikki. :D Ja hienoo, että jaksat hieroo tota kenttäreeniä, koska sillä tulee niitä toistoja. Enpä itekkään juuri pidemmälle kuin sinä rystyä heitä tai varmaankin aikalla lailla samoihin itse asiassa, mutta mainittakoon videon perusteella sen verran, että viimeinen askel vaikuttaa kovin pitkältä. Sitä myöden (isokin) osa tehoista kuluu siihen, että saadaan kroppa tuonne tukijalan päälle aika leveästä haara-asennosta verrattuna lyhyempään askeleeseen. Tätä eroa voi simuloida vaikka siten, että ottaa reilun metrin leveän haara-asennon, joka vastaa aika lailla tuota viimeistä askelta nykyisellään ja koittaa siitä vasemmalla jalalla ponnistaa kropan painon oikean jalan varaan siten, että voi jäädä seisomaan yhdellä jalalla tai menee jopa yli niin kuin maksipituuksille heitettäessä mennään. Ja sitten vertaa tarvittavia tehoja samaan liikkeeseen vain hieman reilu hartioiden levyisestä asennosta niin huomaa eron. Eli vikaa askelta hieman lyhyemmäksi, niin saattaa jopa tulla hieman lisämittaa...

Offline Leevi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 462
    • View Profile
  • Oikea nimi: Leevi Liitti
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #252 on: 22.07.12 - klo:10:04 »
Mut jos pitkällä askeleellä pääsee tukijalan päälle hyvin ilman ongelmii ni sillon siihen tulee lisämittaa! Kokeileppa heittää jalat lähes vierekkäin ja sen jälkeen mielekkäästä asennosta :D ja tosta kuvakulmasta on vähän vaikeempi antaa palautetta mut saattaisit voida käyttää viel vähän enemmän lantioo sillee et "lyöt" sen voimakkaammin heittoauuntaan päin :) mut se kyllä varmaan tulee just niillä toistoilla ku heittelee vaan. Ite en oo koskaan tietosesti esim muuttanu tekniikkaa mut se on muuttunu kuitenki ajan mittaa ku on tehny niit toistoi

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #253 on: 22.07.12 - klo:11:46 »
ahhahaha

malauta mä repesin ku tulit noilla saappailla sipsutellen miljoonaa tohon :D ei pysty kattoon tota draivia ku repeilen saappaille :D

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Treenilogi HAHahahahaa! (7k)
« Reply #254 on: 22.07.12 - klo:12:06 »
ahhahaha

malauta mä repesin ku tulit noilla saappailla sipsutellen miljoonaa tohon :D ei pysty kattoon tota draivia ku repeilen saappaille :D

Hehee. Kaikkihan täällä aina nauraa mun saappaita, kun ilmestyn sadekelillä lontsareissa kisoihin. Ei haittaa. :D (Olin sateen jälkeen muutaman väylän viskomassa tuolla mettässä ja poislähtiessäni heitin rangella kassin pari kertaa tyhjäksi.)

Ja kiitti Lassi ja Leevi (kuulostaapa tutulta parivaljakko...) kommenteista. Hiljaksiin saanut ryhtiä vähän tuohon heittoon ja uskon, et se lisääntyy vielä ajan myötä, kun heittäminen tulee yhä luontevammaksi (aikaisemminhan olin ihan ihme kumarassa). Ja toi askeleen pituus on sellainen, et saan sen lyhemmäksi, jos otan vauhtia pois, mut sit heittokin lyhenee sen 10 metriä ainakin. Lantio on turhan laiska tosiaan Leevi. Sitä vois yrittää kehittää. Jos sen 130 metriä joskus ;)