Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: A-lisenssin kisat vs B-lisenssin kisat  (Read 5960 times)

Offline zenhukka

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 199
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juha Hukka
  • Seura: 7k, Kuppinuudelit, FrisbeeFrogs
A-lisenssin kisat vs B-lisenssin kisat
« on: 15.04.13 - klo:19:12 »
En tiedä onko tämä oikea foorumi rutista asiasta, mutta rutistaan nyt kuitenkin. Ilmeisesti suurin osa niistä rispiin harrastajista jotka käyvät kisoissakin, ovat lunastaneet itsellensä tänä vuonna A-lisenssin, jolloin ei tarvitse paljon ihmetellä riittääkö oma lisenssi kisaosallistumiseen vaiko ei.

Mutta niitäkin on, jotka käyvät satunnaisesti jossain pienemmässä kisassa ja ovat lunastaneet B-lisenssin, kuten itse olen tehnyt. Mutta Frisbeeliiton kisakoneessa auenneista kisoista löytyy harvasta jos mistään sitä tietoa, onko kyseessä A vai B-lisenssillä pelattavat kisat. Jossain kisassa muistan nähneeni maininnan, mutta ainakaan se ei ole helposti löydettävissä. Vaikka kisoista muutoin saatu info on omasta mielestä pääsääntöisesti erittäin hyvin esitelty, jossakin mainostetaan käteviä majoitusvaihtoehtojakin samassa, mikä helpottaa reissaavien kisailijoiden tiedonhakua.

Eli toivoisin selkeyttä tämän lisenssiasian suhteen kisailmoittelussa.
Mitä mieltä muut ovat, vai olenko ainoa joka on törmännyt tähän probleemiin?

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: A-lisenssin kisat vs B-lisenssin kisat
« Reply #1 on: 15.04.13 - klo:19:16 »
http://frisbeeliitto.fi/sfl/jasenyys/

Tuosta löytyy kisat joihin tarvitsee A-lisenssin.

Kisajärjestäjät tietysti voisivat mainostaa enemmän kisakohtaisesti vaadittuja lisenssejä. Kisajärjestäjille ne asiat ovat varmaankin "liian" tuttuja asioita, joten unohtuu tiedottaa. Tämä ainakin oma tekosyyni. Pitää yrittää parantaa.
« Last Edit: 15.04.13 - klo:19:25 by Tapanote »

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: A-lisenssin kisat vs B-lisenssin kisat
« Reply #2 on: 15.04.13 - klo:19:27 »
Niin, ja liiton kisoihin liittyvää palautetta kannattaisi tosiaan mieluummin kirjoitella liiton foorumilla, menee ainakin varmasti oikeille henkilöille perille. Meitä liiton hallituksen jäseniä pyörii kyllä tälläkin foorumilla, mutta ei niin tiiviisti, etteikö osa viesteistä menisi ohi.

Offline zenhukka

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 199
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juha Hukka
  • Seura: 7k, Kuppinuudelit, FrisbeeFrogs
Vs: A-lisenssin kisat vs B-lisenssin kisat
« Reply #3 on: 15.04.13 - klo:20:18 »
http://frisbeeliitto.fi/sfl/jasenyys/

Tuosta löytyy kisat joihin tarvitsee A-lisenssin.


Jepulis, juurikin tuolta on tullut ihmeteltyä mihin kisoihin sitä mitäkin lisenssiä tarvitaan, mutta jaottelu ei aina ole ihan selkeä. Ja täytynee joskus tuota liitonkin foorumia lukea.

Offline Jukkis1983

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 163
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka Tilaeus
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: A-lisenssin kisat vs B-lisenssin kisat
« Reply #4 on: 16.04.13 - klo:09:28 »
Niin, ja liiton kisoihin liittyvää palautetta kannattaisi tosiaan mieluummin kirjoitella liiton foorumilla, menee ainakin varmasti oikeille henkilöille perille. Meitä liiton hallituksen jäseniä pyörii kyllä tälläkin foorumilla, mutta ei niin tiiviisti, etteikö osa viesteistä menisi ohi.

Liiton foorumille olisi huomattavasti helpompi kirjoitella jos saisi tunnukset aktivoitua, itse olen rekisteröitynyt liiton foorumile 28.10 enkä ole vieläkään saanut aktivoitua tunnuksia vaikka olen useampaan otteeseen laittanut aktivointiviestin.

Offline MarkoJ

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 611
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Jalo
  • Seura: Woodpeckers
Vs: A-lisenssin kisat vs B-lisenssin kisat
« Reply #5 on: 16.04.13 - klo:09:57 »
Niin, ja liiton kisoihin liittyvää palautetta kannattaisi tosiaan mieluummin kirjoitella liiton foorumilla, menee ainakin varmasti oikeille henkilöille perille. Meitä liiton hallituksen jäseniä pyörii kyllä tälläkin foorumilla, mutta ei niin tiiviisti, etteikö osa viesteistä menisi ohi.

Liiton foorumille olisi huomattavasti helpompi kirjoitella jos saisi tunnukset aktivoitua, itse olen rekisteröitynyt liiton foorumile 28.10 enkä ole vieläkään saanut aktivoitua tunnuksia vaikka olen useampaan otteeseen laittanut aktivointiviestin.

Mulla kävi samalla tavalla tossa alkuvuodesta. Koitappa lähettää tapanille suoraan sähköposti asiasta ja kirjoita siihen nimimerkki jolla olet lähettänyt pyynnön liiton foorumille. Taitaa mennä näillä puuhamiehillä/naisilla niin paljon viestejä/kyselyitä/muuta asiaa läpi, että väkisin jää osa huomaamatta.
If it goes to the right, it´s anhyzer. If it goes to the left, it´s a hyzer. If it goes straight, it´s a miracle.

Offline tumi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 885
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
Vs: A-lisenssin kisat vs B-lisenssin kisat
« Reply #6 on: 16.04.13 - klo:10:40 »
Niin, ja liiton kisoihin liittyvää palautetta kannattaisi tosiaan mieluummin kirjoitella liiton foorumilla, menee ainakin varmasti oikeille henkilöille perille. Meitä liiton hallituksen jäseniä pyörii kyllä tälläkin foorumilla, mutta ei niin tiiviisti, etteikö osa viesteistä menisi ohi.

Liiton foorumille olisi huomattavasti helpompi kirjoitella jos saisi tunnukset aktivoitua, itse olen rekisteröitynyt liiton foorumile 28.10 enkä ole vieläkään saanut aktivoitua tunnuksia vaikka olen useampaan otteeseen laittanut aktivointiviestin.

Mulla kävi samalla tavalla tossa alkuvuodesta. Koitappa lähettää tapanille suoraan sähköposti asiasta ja kirjoita siihen nimimerkki jolla olet lähettänyt pyynnön liiton foorumille. Taitaa mennä näillä puuhamiehillä/naisilla niin paljon viestejä/kyselyitä/muuta asiaa läpi, että väkisin jää osa huomaamatta.
Jossain tälläkin foorumilla on muistaakseni kerrottu että oikea käyttäjä/bottispämmi suhde rekisteröinneissä on luokkaa 1:100, eli helpostikin hukkuu tulvaan :(

Offline moog

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 406
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Moisio
  • Seura: Sipoon Discstroyers
Vs: A-lisenssin kisat vs B-lisenssin kisat
« Reply #7 on: 16.04.13 - klo:11:01 »
Liiton foorumille olisi huomattavasti helpompi kirjoitella jos saisi tunnukset aktivoitua, itse olen rekisteröitynyt liiton foorumile 28.10 enkä ole vieläkään saanut aktivoitua tunnuksia vaikka olen useampaan otteeseen laittanut aktivointiviestin.

Oletko kokeillut ihan kylmästi kirjautua sisään ja kirjoittaa viestiä? Jäin itsekin ensin odottelemaan sitä luvattua aktivointiviestiä, mutta ei sitä koskaan tullut. Silti jossain vaiheessa kokeillessani huomasin että homma toimii ok, pystyn kirjautumaan ja kirjoittamaan viestejä liiton forumille.
"Yllättävän usein avaan heitolla joka onnistuessaankin olisi ollut huono ratkaisu"

Offline Jukkis1983

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 163
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka Tilaeus
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: A-lisenssin kisat vs B-lisenssin kisat
« Reply #8 on: 16.04.13 - klo:13:14 »
Liiton foorumille olisi huomattavasti helpompi kirjoitella jos saisi tunnukset aktivoitua, itse olen rekisteröitynyt liiton foorumile 28.10 enkä ole vieläkään saanut aktivoitua tunnuksia vaikka olen useampaan otteeseen laittanut aktivointiviestin.

Oletko kokeillut ihan kylmästi kirjautua sisään ja kirjoittaa viestiä? Jäin itsekin ensin odottelemaan sitä luvattua aktivointiviestiä, mutta ei sitä koskaan tullut. Silti jossain vaiheessa kokeillessani huomasin että homma toimii ok, pystyn kirjautumaan ja kirjoittamaan viestejä liiton forumille.

Olen kokeillut, ei onnistu.

Offline nixe

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 231
    • View Profile
    • DGCH
  • Oikea nimi: Niko Palokangas
  • Seura: DGCH
Vs: A-lisenssin kisat vs B-lisenssin kisat
« Reply #9 on: 16.04.13 - klo:14:14 »
Mun "uudet" tunnukset oli siivouksen yhteydessä poistettu joulun aikoihin. Tapanin kans tästä viestinvaihtoa kävin ja rekkasin tunnarit uudelleen, sen jälkeen on toiminu :D
Ei se osu | myynnissä | DGCH | PDGA #63318

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: A-lisenssin kisat vs B-lisenssin kisat
« Reply #10 on: 16.04.13 - klo:19:16 »
Jossain tälläkin foorumilla on muistaakseni kerrottu että oikea käyttäjä/bottispämmi suhde rekisteröinneissä on luokkaa 1:100, eli helpostikin hukkuu tulvaan :(

Joo, valitettavasti tällä hetkellä ei ole CAPTCHaa tai muuta toimivaa bottienkaappaussysteemiä, vaan joudun käsin hyväksymään käyttäjät. Tästä johtuen väkisin menee ohi oikeita käyttäjänimiä ja tulee näitä viiveitä. Uusimmassa foorumiversiossa -pitäisi- olla toimiva systeemi, joten jahka vain jossain välissä pystyn asentamaan uuden version, niin se pitäisi tulla kuntoon.

Tosiaan mulle voi laittaa mailia, niin hoidan noita sitten tapauskohtaisesti kuntoon.