Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Valjaista  (Read 7950 times)

Offline P451

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
Valjaista
« on: 06.03.12 - klo:19:52 »
Mitäköhän valjaita täällä mahtais jengi suositella?
Kassina toimii Innova Competition.
Harkinnassa on ollut Innovan omat tai sitten Phenix Quad Shock -valjaat.

Offline Riku

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 356
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Anttila
  • Seura: Vampulan Urheilijat
Vs: Valjaista
« Reply #1 on: 06.03.12 - klo:20:05 »
Itsellä ollut phenixit pari vuotta käytössä ja edelleen kuin uudet, voin siis suositella! Muutenkin hyvän oloiset strapsit. Ja onhan noissa jotain joustojutskiakin hihnoissa mitä muistaakseni innovalla ei ole. En valitettavasti osaa antaa vertailukohdetta kun nämä ainoat strapsit mitkä ollu käytössä vasta ja kun ei tunnu hajoavan niin miks niitä vaihtamaan :)

Offline jyrmy

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 408
  • Noili3
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jyri Salminen
  • Seura: 7k
Vs: Valjaista
« Reply #2 on: 06.03.12 - klo:20:35 »
Phenixit kannattaa ehdottomasti. Maksaa vähän enemmän mutta tulee laadussa vastaan

Offline Hans Wäkevä

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 645
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Laihonen
  • Seura: 7k
Vs: Valjaista
« Reply #3 on: 06.03.12 - klo:23:09 »
Phenix-strapseista ei ole itsellä juurikaan kokemusta , mutta olen usein kuullut niitä kehuttavan parhaiksi.


Voodoolta tulossa piakkoin rouhean oloiset strapsit, näistä löytyy esim. älypuhelintasku strapsien etuosasta ja mp3 soittimelle on tilaa niskapuolella:)         http://www.voodoodiscgolf.com/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=27



Itselläni on voodoon zulussa vanhan golfkantobägini strapsit jotka ovat todella muhkeat ja hyvät kaikin tavoin, voin pistää myöhemmin niistä kuvan, jos löydän kameran.  Mikäli lähistöltäsi löytyy golftarvikkeiden myyjää suosittelen käymään kysymässä lojuuko nurkissa ylimääräisiä valjaita, ovat lähestulkoon aina paremmin pehmustettuja kuin frisbeegolfbägeihin myytävät valjaat. Golfkantobägien valjaat on suunniteltu suuremmalle painolle kuin fg-strapsit joten yleisesti ne on muhkeita ja kohtalaisen kestäviä. Kaikenkukkuraksi voit saada sellaiset omaksesi vain muutamalla eurolla!

Offline Hans Wäkevä

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 645
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Laihonen
  • Seura: 7k
Vs: Valjaista
« Reply #4 on: 06.03.12 - klo:23:13 »
Ja yleisesti golfkantobägien strapsit on nelipistekiinnityksellä mut niitä löytyy myös vain kolmesta kohtaa kiinnitettäviä joten sen kanssa pitää olla tarkkana. Omat Zulussa olevat oli alunperin lenkeillä golfbägissä kiinni, niin lisäsin vain niihin pikaklipsit kiinni ja avot!

Offline reimain

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
  • Oikea nimi: Reima Innala
  • Seura: OriDC
Vs: Valjaista
« Reply #5 on: 07.03.12 - klo:09:51 »
Mulla on IZZO golfbägi sträpsit.äärettömän hyvät. Voi myydä 30e + kulut

Offline Hans Wäkevä

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 645
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Laihonen
  • Seura: 7k
Vs: Valjaista
« Reply #6 on: 07.03.12 - klo:10:29 »
IZZOT eli OZZIT on legendaariset :)

Harmi vaan et ne uudet mallit on vaan kolmepistekiinnityksellä..

Offline Riku

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 356
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Anttila
  • Seura: Vampulan Urheilijat
Vs: Valjaista
« Reply #7 on: 07.03.12 - klo:13:40 »
Mun mielestä toi puhelimen säilytys tuossa strapseissa ei oo kovin suositeltavaa. Itse en ainakaan tuohon omaa iphone 4s laittaisi kun aika paljon noita hihnoja tulee "heiteltyä" aina pois edestä että saa kiekot bägistä. Epäilen vahvasti että tällöin saa älypuhelimet kyytiä, mutta voi olla toimivakin tuo. En tiedä kun en oo kokeillu. Jospa joku kertoo kokemuksensa tarkemmin kun on noita kokeillu :)

Offline Hans Wäkevä

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 645
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Laihonen
  • Seura: 7k
Vs: Valjaista
« Reply #8 on: 07.03.12 - klo:13:48 »
Mun mielestä toi puhelimen säilytys tuossa strapseissa ei oo kovin suositeltavaa. Itse en ainakaan tuohon omaa iphone 4s laittaisi kun aika paljon noita hihnoja tulee "heiteltyä" aina pois edestä että saa kiekot bägistä. Epäilen vahvasti että tällöin saa älypuhelimet kyytiä, mutta voi olla toimivakin tuo. En tiedä kun en oo kokeillu. Jospa joku kertoo kokemuksensa tarkemmin kun on noita kokeillu :)


Hyvä huomio, mahtaakohan se tasku olla jotenkin uberpehmustettu..

Offline Hans Wäkevä

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 645
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Laihonen
  • Seura: 7k
Vs: Valjaista
« Reply #9 on: 07.03.12 - klo:15:05 »
Onko muuten jollakin ollu käytössä DGA:n Gel Strapsejä?

Offline Riku

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 356
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Anttila
  • Seura: Vampulan Urheilijat
Vs: Valjaista
« Reply #10 on: 07.03.12 - klo:18:27 »
Mun mielestä toi puhelimen säilytys tuossa strapseissa ei oo kovin suositeltavaa. Itse en ainakaan tuohon omaa iphone 4s laittaisi kun aika paljon noita hihnoja tulee "heiteltyä" aina pois edestä että saa kiekot bägistä. Epäilen vahvasti että tällöin saa älypuhelimet kyytiä, mutta voi olla toimivakin tuo. En tiedä kun en oo kokeillu. Jospa joku kertoo kokemuksensa tarkemmin kun on noita kokeillu :)


Hyvä huomio, mahtaakohan se tasku olla jotenkin uberpehmustettu..

En tiedä sanoa, epäilen itse lähinnä sitä että puhelin moisessa taskussa edes pysyy kun kuvan perusteella tuossa ei näkyis ees munkäänlaista "lukkoa"

Offline festi

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 34
    • View Profile
  • Oikea nimi: Antti K.
  • Seura: 7k
Vs: Valjaista
« Reply #11 on: 13.07.12 - klo:10:58 »
Onko muuten jollakin ollu käytössä DGA:n Gel Strapsejä?

Tilasin tälläiset ja aika pettynyt olen. Ne on aika rimpulat hintaan nähden ja aina kierossa. Hihnojen säädöt ei pidä vaan ne valuu samantien maksimipituuteen. Pitänee koittaa rispata niitä hieman jos alkaisivat pitää..
Ei siitä geelipehmusteestakaan mitään hyötyä ole kun en kuitenkaan kuljeta kuin 15-20 kiekkoa mukana. Phenixit olisi kannattanut hankkia kun ei ne olisi maksanut kuin euron enemmän.
Eniten juuri haittaa tuo että joka kerta kun sitä on laittamassa selkään niin saa käännellä ja katsoa miten päin ne hihnat menee.

Kyllä se silti pelkän olkahihnan voittaa :)

Offline AMA

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 192
    • View Profile
  • Oikea nimi: Markus Mäntylä
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Valjaista
« Reply #12 on: 13.07.12 - klo:12:09 »
Mulla on ollu sekä Phenixit että noi Gel Strapsit ja kyllä molemmat on ihan asiansa hoitanu. Gel Strapsit on ehkä vähän mukavammat selässä mutta Phenixit kätevämpi laittaa selkään. Phenixit kulu puhki mulla parissa vuodessa, Gel Strapseissä ei vielä kulumisen jälkiä, vaikka ovat olleet käytössä melkein yhtä kauan kuin Phenixit. Nykyään reppumallinen bägi käytössä, niin kaikki sträpsi+bägiviritelmät tuntuu aika huonolta  :)

Offline yake

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 247
    • View Profile
  • Seura: Sasta FG ry / Disc Golf Finland Ry
Vs: Valjaista
« Reply #13 on: 08.09.12 - klo:15:42 »
mulla on nuo. helevetin hyvät ja kestävät.. ja puoli-ilmaiset
http://www.varusteleka.fi/product/taisteluvaljaat/us-alice-taisteluvaljaat-kaytetyt/_2IS0061D2
viimenen putti uppoo joka väylällä

Offline Hara.far

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 753
    • View Profile
  • Oikea nimi: Hannu Rahikainen
  • Seura: Vuoksen disc golf
Vs: Valjaista
« Reply #14 on: 13.10.12 - klo:10:43 »
Phenixit kannattaa ehdottomasti. Maksaa vähän enemmän mutta tulee laadussa vastaan

Vahva komppaus Jyrmyn viestiin