Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Jaanikin harjoittelee  (Read 176723 times)

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #390 on: 29.07.13 - klo:13:27 »
Diggailen tätä mun reach backia, johon en tiennyt kykeneväni. Ollaan melkolailla maksimiasennossa. Takana on sähäkkä 360-vauhdinotto, mitä ilman ei tollasta asentoa tietty saisikaan.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #391 on: 29.07.13 - klo:13:29 »
Ja tossa samaisen heiton loppuasento. Inan hyssee.


Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #392 on: 29.07.13 - klo:16:25 »
Pitkä heitto, iso hysse.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #393 on: 30.07.13 - klo:22:24 »
Ostinko Nissisen vanhan Gripin. Hiukan pro-meininkii!

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #394 on: 03.08.13 - klo:23:01 »
Ihmisen huonoudella ei ole rajoja. Putosin sijalta 3 sijalle ihan sama yhden  kierroksen ansiosta Lausteen pro-tourilla. Koetetaan ny ees pelata loppuun tämä kisa. En ole noin löysää draivia esittänyt 10 vuoteen. Maksimit oli siinä 90 metrin hujakoilla ja sekin outissa yleensä. Ei edes jännittänyt, joten pelasin ihan muuten vain huonosti. Ei ole mitään selitystä tällaiselle 20+ sijan putoomiselle.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #395 on: 04.08.13 - klo:16:32 »
Saatoin Turun kisoissa tehdä yhden SFL historian komeimmista romahduksista. Kolmannelta sijalta jonnekin...ehkä neljänkympin hujakoille. Ehkä alemmaksikin. Harvoin tosin on noin vähän inspiraatiota pelata kuin sunnuntain kiessillä. Yleensä yrittää, mutta oli kuten SDGO:ssa, että oli tuloksella ei ollut mitään merkitystä alun mokelluksen ja paska fiiliksen jälkeen.

Draivi oli kauheaa. Sinänsä outoa, mutta jos se alue mulla pettää, niin sitten mistään tule mitään. Ei ollu tsagääkään tosin, mutta sen varaan ei viiti laskea muutenkaan. Vielä kun SM-kisat jaksaisi pelata niin sitten...

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #396 on: 04.08.13 - klo:19:03 »
Tapanin peli lämmittää, vaikka itsellä meni metsään. Hyvä Tapsu!

Offline SamuliKL

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 308
    • View Profile
  • Oikea nimi: Samuli Lintula
  • Seura: 7k, Bear Disc Golf
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #397 on: 04.08.13 - klo:22:16 »
Mä en tiedä, törmättiinkö me viikonloppuna. Olin toinen 5-väylän lipunheiluttajista. Toisella kierroksella kierroksella siitä pelasi mun vuoron aikana paikallinen junioripelaaja, joka oli kovin maansa myyneen nänköinen. Tulos ensimmäiseltä 11 väylältä oli jo +6. Rohkaisin tsemppiin ja loppukiriin. Kisakoneen mukaan loput väylät menikin sitten yhden alle ilman bogeja. Mulla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että hän osaa heittää, mutta tulee teistä teknisesti osaavista pelaajista mieleen, että huonona hetkenä jokainen tarvitsee äänen - joko sisäisen tai ulkoisen - joka valaa uskoa.
PA4 | PA1 |  M2 | M? | Jackal | F?? | Valkyrie | Beast | PD | D4

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #398 on: 04.08.13 - klo:23:16 »
Mä en tiedä, törmättiinkö me viikonloppuna. Olin toinen 5-väylän lipunheiluttajista. Toisella kierroksella kierroksella siitä pelasi mun vuoron aikana paikallinen junioripelaaja, joka oli kovin maansa myyneen nänköinen. Tulos ensimmäiseltä 11 väylältä oli jo +6. Rohkaisin tsemppiin ja loppukiriin. Kisakoneen mukaan loput väylät menikin sitten yhden alle ilman bogeja. Mulla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että hän osaa heittää, mutta tulee teistä teknisesti osaavista pelaajista mieleen, että huonona hetkenä jokainen tarvitsee äänen - joko sisäisen tai ulkoisen - joka valaa uskoa.

Näinhän se on. Jotenkin vain sisäinen ääni on alkanut vähän väsyä tsemppaamiseen, kun se joutuu tekemään sitä kokoajan. Rajansa silläkin on :)

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #399 on: 12.08.13 - klo:10:34 »
Keuruun Ison kirjan radassa on käsittääkseni sinunkin peukalosi pelissä. Haluaisitko kertoa lisää rataprojektista, suunnittelusta jne.? Ihan mielenkiinnosta.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #400 on: 12.08.13 - klo:11:29 »
Sen verran Jaanin kans aiheesta puhelin että alkuperäisiä väylän par lukuja on peukaloitu.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #401 on: 12.08.13 - klo:11:30 »
Keuruun Ison kirjan radassa on käsittääkseni sinunkin peukalosi pelissä. Haluaisitko kertoa lisää rataprojektista, suunnittelusta jne.? Ihan mielenkiinnosta.

Noh.

Radan puuhamies oli tutustunut lajiin kai Kuopiossa (tai Kouvolassa...menee joskus sekaisin mulla), ja on nykyään tuolla leirikeskuksessa jonkinlainen virkistystoimen vastaava.


Tuli joskus viime kesänä kyselyä sieltä suunnalta, että voisiko joku asiantunteva kaveri vähän neuvoa radan rakentamisessa. Että mitä tiimateriaalia, minkä pituisia väyliä, miten, missä ja miksi. Neuvoin kyllä mielelläni, ja sovittiin myöhemmin, että tullaan SFL:n puolelta tekemään suunnitelma pro-tason radasta. Mentiin Sami Poimalan kanssa sinne päiväksi heilumaan karttojen ja kynien kanssa, ja lisäksi oli bägillinen pannuja.

Alkuun oli jo täysin selvä, että ratahan tuonne saadaan, mutta hetken kuluttua alkoi jo vähän pelottaa nuo laajat aukeat ja monet kävelytiet. Tehtiin mielestäni ihan hyvä raakaversio about par 58:n leiskasta ilman yhtäkään par 2 -tason väylää. Muutama erinomainen väylä sattui sekaan. Kuten yksi loppupään väylä, jossa heitetään alamäkeen antsaa kohti järveä. Ja siitä vielä jää lähäri, ellei ole tyhmän rohkea.

Päivän aikana se sinne rustattiin ja vielä aamulla ennen kotiin lähtöä tsekattiin tuo pikkuneppirata sellaiseksi, että voi heittää lämppäkiessin ennen Isoa Heittoa tai aloittelijalle opetteluradaksi.

Jonkin verran on rataan tullut muutoksia vähän yllättäen ja jälkikäteen, ilman siis omaa osuuttani. Itse en esimerkiksi ole porttiväylien ystävä, mutta sellainen siellä on. Alun perin sieltä korin paikalta oli tarkoitus heittää IIISO antsa metsä taskuun, mutta sitä reikää ei ole. Sen lisäksi harmittaa kovasti, että yksi korin paikka on beach volley -kentän laidalla. Ratkaisu, jota Poimiksen ja mun vastuuntuntoisuus ei ikimaailmassa sallisi. Se on vaarallinen, piste. Tämä keskusteltiin silloin, mutta jostain syystä kori on siellä. Eräs toinenkin harmittava muutos oli tullut, mutta sen sain pyörrettyä todella muistuttamalla, että lapsihenget ovat isossa vaarassa, ellei jotain tehdä ja äkkiä.

Olen pelannut kilpatasolla 13 vuotta ja kiertänyt ratoja jos jonkinlaisia. Tiedän, mihin kiekot voivat karata pahalla tuulella, huonolla heitolla tai vain ajattelemattomuutta. Sellaisia väyliä ei saa tehdä, että jokin yllä mainituista voi aiheuttaa kuoleman. Ei.

No se reikä muutettiin.

Muutama tiipaikka on varmaan muuttunut joillakin metreillä, sillä merkkaus tehtiin jollakin maalilla siinä rataa suunnitellessa ja mahdollisesti se on siitä haihtunut laattoja laskiessa. Toivottavasti muuten tiilaatat eivät ole betonia/pihalaattaa, vaan tekonurmea. Eräskin korin paikka oli niin herkullinen, että tiipaikka mitattiin kovan heiton kantamalla. Tii laitetaan sinne, josta saan kupille kovalla heitolla. Huhujen mukaan Misi saa kupille ilman kovaa heittoa... tii on siis lähentynyt :)

Yksi tii vedettiin niin, että ei voi heittää hysseä (ehkä puolessa välissä rataa, metsäsaarekkeen taakse 115 metriä). Itse treenasin sen rollerilla. Misi heittää hyssellä, tii on siirtynyt. Ei sen väliä, hyvä reikä se on silti.

Suunniteltiin yksi heittopaikka myös sellaisella ihan pikkuruiselle luodolle, josta siis heitetään veden yli. No, se on kisaleiskaa sitten se. Pro-rata oli kuitenkin mielessä, mutta ymmärrettäväsi sitä on hieman helpotettu ajatellen alueen laajempaa harrastajapohjaa. Kaiken kaikkiaan rata näyttää kartalla aika paljon helpommalta, kuin mitä oli alunperin suunniteltu. Se on ihan ookoo, koska kisoja varten voi tehdä vaikka mitä vaikeutuksia, jos ja kun sellaiset sinne tulee. Kyllä se ratana on edelleen tosi hyvä, uskon.

Aluehan on todella hieno, ja siellä on pientä korkeuseroa ja vähän vettäkin. Sellaisia matalia joenpätkiä, mutta myös ihan iso järvi, jonne voi kiekkonsa heittää. Pahoja raffeja, tuuheita pensaita oli muutamia ja männikköäkin. Metsäosuus oli aika ryteikköä, mutta se harvenee ajan kanssa, ja ehkä siellä on oksittu sen jälkeen kun viimeksi olin.

Aion jonain päivänä käydä siellä heittämässä kiessin. Katsotaan, onko se edelleen ISO heitto, vaan pitääkö ottaa midareita mukaan ;)

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #402 on: 12.08.13 - klo:11:31 »
Sen verran Jaanin kans aiheesta puhelin että alkuperäisiä väylän par lukuja on peukaloitu.

No ei ehkä par-lukuja, mutta vähän on helpotettu kokonaismittaa. Silloin ajateltiin, että 58 on passeli. Mutta kyllä sen alle pelaa ihan hyvin, ei tosin helposti. Nyt sen pelaa vähän helpommin alle.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #403 on: 12.08.13 - klo:11:34 »
Joo, heittohan epäonnistu ja jäin kallion eteen mutta en heittäny kovaa. Korin paikka on hyvä ja sinne on vaikee saada heitto milliin. Se metsäsaareke väylä oli todella helppo hysse.

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Jaanikin harjoittelee
« Reply #404 on: 12.08.13 - klo:11:37 »
Joo, heittohan epäonnistu ja jäin kallion eteen mutta en heittäny kovaa. Korin paikka on hyvä ja sinne on vaikee saada heitto milliin. Se metsäsaareke väylä oli todella helppo hysse.

Rolleriväylät ovat Suomessa harvinaisuus. Siksi oli tarkoitus, että hyssellä ei voi päästä mitenkään, antsallakin jää pakosti vajaaksi tai menee pitkälle, koska mutka tulisi niin tiukaksi ja niin myöhään. Kuoleva rolleri olisi siis ainoa mahis päästä tosi lähelle. Onhan siinä se metsäsaareke, jonne ei mielellään joudu. Se on vaikea väylä niille, joilla ei ole 115 metrin hysseä heittää.