Ratabongausreissu eilen Hämeenlinnan pohjoispuolelle. Härkälinnan radasta on aika huikea video:
mutta FGR.fi kommentit kahtiajakoisia. Avoimin mielin kuitenkin liikkeelle. Melkoiset viritykset siellä olikin, paikallinen ukko opasti että "pysäköikää Linnan parkkipaikalle" ja linnahan siellä olikin. Hämmentävä hirsirakennelma rinteessä jossa kuvaisi vaikka jotain game of thronesin pikkupätkää. Yhtä dramaattisesta portista sisälle ratakompleksiin. Avoimella muutama väylä alkuun, sitten 12 väylää metsässä ja lopuksi takaisin avoimelle. Eka heitto Swirly P2_sella liiteleli tuulessa matalalla viivasuoraan ja parkkeerasi nostolle. Kakkoselle ei pituus riittänyt, vaikka uusi G-DD sitä aika hyvin tuntui kelaavankin, eli kokeiluputti putkeen ja nosto. Sama homma kolmosella missä olisi saanut olla raakasti jyrempää kiekkoa kädessä päätyäkseen riittävästi vasuriin. Nelosella pientä ongelmaa, mandomissi juuri ja juuri, eli bogi siitä sitten. Vitosella puuhun, ihmeneppi ison kiven taa ja putti alarautaan (omatekoisien korien tynnyrialarauta kumahtaa muuten vielä vittumaisemmin kuin oikeiden korien). Kutonen par 4 foreässä G-PD2 ja suora PMD3 putille mikä ei tietenkään taaskaan uponnut. No sit seiskalla nätti fore FR SDD ja sellanen 8m putti sisään, ja takas paariin. Kasilla vielä helpompi homma, vasurin kautta gator nostolle ja yks alle. Sit taas yhdenlaista kikkaväylää, ja ison kiven taa pitäs päästä taas. No ei onnaa, mutta nostopar toki. Seuraavalla pitäis päästä ylämäkeen vähän ässäten kiviympyrään (kikkakorinpaikat alkoi tulla tutuksi!), no fire jäi puoleenväliin, siitä kuitenkin neppi alle ja par. Nauratti kun kiekko tuli korista pohjan läpi pihalle... Ykstoista ja hysse JL C-DD pitkälle kokeiluputille, joka kutittelikin ketjuja muttei päätynyt sisään. Jatko olikin kivasti puun takaa ja kakkosnelonen siitä sitten, fak. Kakstoista ja suora siipaisu maailman hölmöimmän mandoportin läpi n. 7m putille ja slämmmm keskelle, eli takas underiin. Sit taas (TAAS!) foremutkaa oikeelle ylämäkeen mandon ympäri (oikeesti, näitä väyliä on vähän liikaa täällä), johon kokeilin putteriantsaa lopputuloksella suoraan metsään. Pääsin lähärillä vielä hyvin korille mutta sen verran pitkäksi että puttiin piti vielä keskittyä, ja eihän se mennyt. Sit olikin läppä väylä mun suoritus. 55m ja VIIS heittoa. Joka puuosumasta tuli tangentin suuntaan perkeleesti lisämetrejä, huh huh. Meinas peli hajota tähän tyhmään tuplaan, mutta onneksi seuraava nätti väylä liidätys ulos metsästä JL C-DD:llä päätyi nostolle nätisti, eli vahinko takas. Sit neppiväylä rannassa mistä oikeestaan muu kuin kakkonen ei ole mahdollista, eli paarissa ollaan. No, sit loput väylät olikin vähän väsynyttä peliä ja uusien kiekkojen testailua. Kakkosnelonen, nelonen, vitonen, nelonen ja par. Kyllä nää avoimet olisi pitänyt paremmin pelata, mutta ei maha mittään. +5 ei ihan rataennätystä -8 uhkaa, mutta suht tyytyväinen olin omaan peliin, paitsi ajoittain puttiin. Meni niitä hyviäkin, että aika 50/60 oli se puoli pelistä. Vaan olihan tuolla niin paljon lyhkäsiä väyliä että birkkuja olisi pitänyt kertyä enemmän kuin tuo 6 kipaletta.
Sit testattiin vielä Wuolteen kartano, josta ainoo kommentti oli että niin huono ylläpito että hävetti pelata, eli odotukset 0. No, sitähän se oli. Betonilaattatiit ylikasvaneen ruohon alla, ja muutenkin väylät täynnä oksia. Ei voi vaan kun kuvitella et näkyykö koreja (samaa omatekemään runia kun Härkälinnassakin) ylipäätään kasvukadella ollenkaan. Perus neppailua, paari sieltä, bogi täältä, birkku jostain. Mukana vaan putteri, 2nd run FD ja G-DD eli uudet testikiekot. Ihan hyviltä tuntui. 2nd run FD on just sellanen täysillä tunneliin heitettävä, lentää samantapaisen lentoradan kuin muut FD:t mutta ei tarvi tuon voiman kanssa fiilistellä mikä on joskus vaikeeta, vaan senkun pistää menemään. G-DD ehkä enemmän max distance pannu mitä täytyy nyt vertailla tuon G-PD2 kanssa.