Talma tuli testattua eilen. Olihan erikoinen rata. Ottaa sen nyt sitten hyvällä tai huonolla. Alkuun ok väyliä, sit 4&5 kikkaväyliä, menee vähän maku... no sit siisti alamäkiväylä 6, huono tukkonen ja romuinen 7 vähän taas tiputtaa pisteitä... noo sit pääsee avoimelle pyssyttelemään 8 9 10 11 12 ihan jees, kunnes tullaan kolmelletoista ja kori on jonkun %¤#%¤#!! katiskan sisällä, ei voinut kun repeillä kun frendi jäi vielä bägistä kiinni siihen verkkoon sieltä kiekkoa keräillessään. Heti perään 14 kikkaväylä tuplamandolla ja 15 täysin avoin 65m~ metrinen mutta sellanen ylämäki että ei mitään toivoa korille, 16 myös helvetilliseen ylämäkeen, toki myös sokkona kummun yli ja OB:ta molemmin puolin (kiinnostaa varmaan käydä kattoon väylää tässäkohtaa kiipeemistä, ja v*tut). 17 neppi ja 18 alamäkipommitus bägintyhjennyspaikkana vähän lievittää ratasuunnittelusta saatuja hiertymiä mutta johan oli sekametelisoppa. Totesinkin siinä sitten kaverille että vähän niinkun olisi käynyt h**rissa: maksullinen, ihan kivaahan tuo oli mutta silti niin väärin eikä hirveästi sen oikean asian kanssa tekemistä.
Tulosta en jaksanut enää laskea jossain 11 väylän kohdalla kun peli meni vain draivailuksi. Olisko ollu jotain 4 päälle siinä kohtaa. Oli siellä hyviäkin heittoja seassa mutta yleisilme etenkin heikohkosta putista johtuen vähän semiookoo. Keli oli kyllä upea ja kyllä tuo liikunnasta taas meni.
Noista mandoista on pakko kyllä vähän jäpättää. Kyllä mun mielestä mandon ainoa tarkoitus on suunnata peliä väyläsuunnittelijan vision toteuttamiseksi, ettei voi oikaista tavalla joka aiheuttaa vaarallista peliä sieltä kautta oikaistaessa. Jos siellä suunnassa ei ole mitään vaaraa, ja sieltä voi oikaista helposti: huonosti suunniteltu väylä. Jos siellä suunnassa ei ole mitään vaaraa, ja sieltä voi oikaista vain heittämällä maailmanluokan heiton suurella risk&rewardilla: ei ole tarpeen laittaa mandoa.
Mandon tarkoitus EI OLE tehdä eroa tuloksiin. Silloin joudutaan minigolfin maailmaan, jossa satunnaisgeneraattori vaikuttaa tuloksiin liikaa. Kyllä kyllä, tätähän silti tapahtuu ja onhan se taidon testaus että "osutko tähän väliin tältä etäisyydeltä" mutta AINA kun vain mahdollista, tuollaiset taidon testaukset tulisi tehdä ilman mandoa, eli muulla tavoin riittävän kapealla ja pitkällä puukujalla esimerkiksi.
Kaksi edellista kappaletta yhdistämällä, käy ilmi että tuplamandoja ei tulisi olla ikinä. (koska jos sitä ei käytetä taidon testauksena, on aika helvetin ihmeellinen väylä jos on tehty sellainen missä pääasiallisen peliajatuksen voi kiertää (helposti) kummalta puolelta tahansa ja molemmilla puolilla on vaaraa. paska väylä.)
Pätee suurelta osin myös OB-linjoihin, vaikka niissä on sitten kyllä paljon muutakin. Avataan sitä matopurkkia vaikka myöhemmin. Tökitääs tätä mandoajatusta nyt vähän ensin, jos lukijoilla olisi jotain mielipidettä.