''Toisaalta olisi mielenkiintoista myös kuulla, että miten kukin on diagnosoinut sitä nokkakulmaa. Pienet erot kulmassa eivät kai välttämättä näy lentoradassa kovinkaan radikaalisti. Jos nokka on vähän ylhäällä, niin tendenssi on varmaankin, että kiekko nousee korkeammalle, mutta ilman mitään hyvää vertailukohtaa sitäkin on vaikea arvioida.''
Nopeilla kiekoilla heitellessä pienetkin muutokset kyllä näkyy selvästi. Korkeat heitot, tai mitkään muutkaan, ei lennän mihinkään nokka ylhäällä, vaan sen pitää olla ihan reippaasti alhaalla. Nokkaa en ole toistaiseksi saanut liian alas. Tarpeeksi hitaasti heittäessä sekin kyllä onnistuu (hyvä harjoitus muuten), mutta kovalla vedolla ei.
''Yksi oire lienee se, että erot heiton pituudessa midarin ja nopeusdraiverin välillä ovat pieniä. Midariheiton mitta kun ei siitä "nose up" -kulmasta juuri kärsi kun taas nopeusdraiveri on sille hyvin herkkä. Tämän seurauksena nopeusdraiverilla ei meinaa saada juurikaan lisämittaa heittoihin, jos sitä kulmaa ei saa oikeaksi.''
Kyllä se haittaa ihan jokaista kiekkoa, vaikka nopeampia tietysti enemmän. Korkeat linjat, pituus jne.
''Varmaankin ainoa tapa korjata asia on vaan kokeilla draivirangella erilaisia tapoja yrittää saada sitä nokkakulmaa manipuloitua. Useinhan ohje ranteen asennosta on sellainen, että sitä pitää tavallaan taittaa alaspäin, vähän kuin kätellessä. Se, että miten vastaavan asennon saisi draivin aikana/lopussa, niin onkin oma haasteensa.''
Se ranne pitää vaan yksinkertaisesti pitää alhaalla. Nokkaa saa myös alemmas asettamalla kiekon ylemmäs peukalon päälle. Otetta voi myös koittaa kaventaa ja sitä kautta saada rannetta enemmän alas.
Ihan ekaksi heittäisin rauhallisia heittoja ja keskittyisin pitämään ranteen alhaalla. Aluksi hankalaa, mutta palkitsee kyllä.