Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Kankaanpään radat  (Read 122493 times)

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kankaanpään radat
« Reply #180 on: 23.04.14 - klo:22:01 »
Toki siis monessa paikkaa fore on yhtä hyvä kuin bäkkäri ja väliin saa etuakin. Mutta kummasti tuolla foremiehet kuten mä, tapani, saakertti ja hene rykii rystyäki. Ja tosiaan jos fore ei ole kovin vahva osa-alue niin tuntuu että siitä saa ihan tolkuttoman edun. Kyllä mustaki tuntuu monella radalla ja väylällä että suosii raakasti bäkkäriä ku ei osaa sitä niin hyvin kun foree. Se tosin ei kerro mulle siitä että rata olis paska vaan siitä että itellä on rystyreenin tarvetta.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kankaanpään radat
« Reply #181 on: 23.04.14 - klo:22:04 »
No jos puhuttais että ei olla kuses päkkäri vrt fore?

#1 selkee fore
#2 rysty mun mielestä
#3 fore, välttää vasemman mettän ja oikeelta pystyy pelaan korilla että väylän reunassa jos ottaa osumaa
#4 rysty
#5 fore, helpompi osua ränniin ja tarpeeks pitkällä pääsee putille
#6 se ja sama
#7 se ja sama
#8 fore fore nosto
#9 rysty

#10 se ja sama
#11 se ja sama
#12 rysty
#13 fore/rysty, kuullut hyvin helposta forepirkusta mutta mun järkeeni käy rysty paree
#14 fore
#15 fore
#16 rysty
#17 fore
#18 fore

Offline ReTeeNalle

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 447
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikael Runonen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Kankaanpään radat
« Reply #182 on: 23.04.14 - klo:22:05 »
Tässä on jo pikkuisen vyön alle iskemisen tuntua, mutta radan väylät on niin ahtaat, että edes Jesu Christo ei pysy koko kierrosta sweetspotista sweetspottiin. Sitten kun ollaan siellä puiden keskellä niin on se vaan tarkempaa heittää forella kuin bäkkärillä eteenpäin. Lisä-ääni forelle?  ::)

Ja juu, vähän pidempi se ykkösväylän fore saa olla. Väylä on kuitenkin melkoisen vaikea niin par siitä on erittäin ok. Ja sen saa taatusti helpommin feidaamalla koria kohti kuin le byltsiä kohti.
Lie lie missä lie liemissä.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kankaanpään radat
« Reply #183 on: 23.04.14 - klo:22:07 »
Mikaelilta kaikki kolme vai neljä postausta tähän ketjuun pelkkää rautaa! Asiallisia kommentteja.

Offline MatiasS

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 45
    • View Profile
  • Oikea nimi: Matias Stenberg
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kankaanpään radat
« Reply #184 on: 23.04.14 - klo:22:10 »
Uskaltaisin väittää että metsäradalla aina hiukan helpompi jos hallitsee foren, kun se heittopaikka voi olla jossain pahimmas byltsis mistä ei pysty heittää mitään muuta ku foree tai upsia. Forella myös voi kokoajan kattoa sinne heittosuuntaan päin. Tosin ite osaan nolla heittää foree niin en myöskään siitä mitään tierä.

Eniten kuulin jupinaa kisois siitä että joka väylään tarttee runtata täysiä johonki millin kapeeseen pilliin. Itellä draivi osuu ihan kelvollisesti pienempäänki pilliin niin ei taas kosketa kauheesti itteä, mutta onhan se vähän väsynyttä touhua pidemmän päälle. Ite näkisin että semmosia väyliä vois olla enemmän missä vois hiukan valita miten heittää ja mitä linjaa, nyt riittää täysin se että pääsee suoraan. Haluaisin myös par4/par5 väyliä enemmän, ja enemmän sen tyylisiä kun 11, eli mis tarttis avaus oikeesti saada johonki sweetspottiin, eikä semmosia ku 18 mis voi vaan 2 ekaa heittoo runtata täysiä johki tonne ja kattella sitte että mistä lähestytään.

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kankaanpään radat
« Reply #185 on: 23.04.14 - klo:22:23 »
Näihän se menee että tyylinä forella (jos sen osaa) on ehkä helpompi osua ränniin ettei heitä ihan perseeseen, mutta ite en laske sen varaan. Kyllä tekijämiehet osuu bäkkärillä ihan yhtä hyvin. Jos tempasee suoraan mettään ni se on ihan sama vaikka tunkis limpun puohonsa ja pieris sen matkaan. Radalla ja väylillä ei oo mitään tekemistä sen kans.

Se kriitiikki mitä oon kuullu että liikaa ränniä, niin yhdyn siihen itekki. Valitettavasti metsäradalla avoimet väylät vaatii usein raakaa harventamista, eikä sekään aina käy laatuun ihan noin vain. Mä toki olisin valmis laulattaan sahaaki karulla kädellä, mutta en usko että siitäkään vaihtoehdosta kaikki olis kovin innoissaan. Eikä semmoseen varmaan lupiakaan sais valtion mailla. Mä ainaki lähden siitä että saatais laajennukseen väylää semiaukeellekki mestalle, kattoo kuinka semmosta saa läpi.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kankaanpään radat
« Reply #186 on: 23.04.14 - klo:22:24 »
Näihän se menee että tyylinä forella (jos sen osaa) on ehkä helpompi osua ränniin ettei heitä ihan perseeseen, mutta ite en laske sen varaan. Kyllä tekijämiehet osuu bäkkärillä ihan yhtä hyvin. Jos tempasee suoraan mettään ni se on ihan sama vaikka tunkis limpun puohonsa ja pieris sen matkaan. Radalla ja väylillä ei oo mitään tekemistä sen kans.

Se kriitiikki mitä oon kuullu että liikaa ränniä, niin yhdyn siihen itekki. Valitettavasti metsäradalla avoimet väylät vaatii usein raakaa harventamista, eikä sekään aina käy laatuun ihan noin vain. Mä toki olisin valmis laulattaan sahaaki karulla kädellä, mutta en usko että siitäkään vaihtoehdosta kaikki olis kovin innoissaan. Eikä semmoseen varmaan lupiakaan sais valtion mailla. Mä ainaki lähden siitä että saatais laajennukseen väylää semiaukeellekki mestalle, kattoo kuinka semmosta saa läpi.

Ei jumalauta, ny tuli kylä täysrepeeminen. Miätinny, pistä se vihree bossi puar reiköös ja piarase

Offline MatiasS

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 45
    • View Profile
  • Oikea nimi: Matias Stenberg
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kankaanpään radat
« Reply #187 on: 23.04.14 - klo:22:36 »
Juu no se nyt on selvä ettei oo mitään järkee ruveta koko mettää raivaan, mutta on siel kaiketi semmostaki tilaa mis ei oo puita sentin välein jonku kräpisen polun varres. Mutta joo, sitä mä nyt vähän meinasinki että jos ja kun sinne vaikka se 9 lisäväylää tulee, niin jos ne kaikki tungetaan johki keskelle ryteikköö mis on kiekon mentävä väli niin voi olla ettei toimi. Järkevintä olis varmaan jos se päätettäis että halutaanko se koko rata pitää sillain haastavana että ihannetulokseen tarttee jo vähän osata heittääki, vai halutaanko sinne jotain helpompia pakkopirkku väyliä.

"Jos tempasee suoraan mettään ni se on ihan sama vaikka tunkis limpun puohonsa ja pieris sen matkaan"
Tos lausees on muuten tasan nolla mitään järkee :D

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Kankaanpään radat
« Reply #188 on: 23.04.14 - klo:22:36 »
Tai no ysillä en oo kyllä kuullu aiemmin siitä kannosta valitettavan että haittais linjaa, mutta uskon kyllä ja se on lähdössä pois.

Kyllä siinä sellanen on, että tiin oikeeta reunaa lähellä on vaikea suorittaa. Itselleni se ainakin olisi paras vauhdinotto linja, mutta nyt saa vähän kattoa, ettei potkaise mihinkään. Puhuttiin niin treeni- kuin kisakiessilläkin asiasta eri henkilöiden kanssa. Saatto kyllä olla jokin puukin siinä... ei muista.

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kankaanpään radat
« Reply #189 on: 23.04.14 - klo:22:36 »
Näihän se menee että tyylinä forella (jos sen osaa) on ehkä helpompi osua ränniin ettei heitä ihan perseeseen, mutta ite en laske sen varaan. Kyllä tekijämiehet osuu bäkkärillä ihan yhtä hyvin. Jos tempasee suoraan mettään ni se on ihan sama vaikka tunkis limpun puohonsa ja pieris sen matkaan. Radalla ja väylillä ei oo mitään tekemistä sen kans.

Se kriitiikki mitä oon kuullu että liikaa ränniä, niin yhdyn siihen itekki. Valitettavasti metsäradalla avoimet väylät vaatii usein raakaa harventamista, eikä sekään aina käy laatuun ihan noin vain. Mä toki olisin valmis laulattaan sahaaki karulla kädellä, mutta en usko että siitäkään vaihtoehdosta kaikki olis kovin innoissaan. Eikä semmoseen varmaan lupiakaan sais valtion mailla. Mä ainaki lähden siitä että saatais laajennukseen väylää semiaukeellekki mestalle, kattoo kuinka semmosta saa läpi.

Ei jumalauta, ny tuli kylä täysrepeeminen. Miätinny, pistä se vihree bossi puar reiköös ja piarase
Se on niin alivakuu ettei se kestä ku tuhnuja. Kunnon leissit vaatii kunnon jyrää. Ja täytyy täs vähä huumoriaki olla ettei liian vakavaks mee vänkyy  ;D

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kankaanpään radat
« Reply #190 on: 23.04.14 - klo:22:39 »
Tai no ysillä en oo kyllä kuullu aiemmin siitä kannosta valitettavan että haittais linjaa, mutta uskon kyllä ja se on lähdössä pois.

Kyllä siinä sellanen on, että tiin oikeeta reunaa lähellä on vaikea suorittaa. Itselleni se ainakin olisi paras vauhdinotto linja, mutta nyt saa vähän kattoa, ettei potkaise mihinkään. Puhuttiin niin treeni- kuin kisakiessilläkin asiasta eri henkilöiden kanssa. Saatto kyllä olla jokin puukin siinä... ei muista.

Puhuit mulle ainakin asiasta. Sanoin että jyrsijä tulee ja vie pois.

Offline sku

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 37
    • View Profile
  • Oikea nimi: Saku Anttila
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kankaanpään radat
« Reply #191 on: 23.04.14 - klo:22:39 »
Toki siis monessa paikkaa fore on yhtä hyvä kuin bäkkäri ja väliin saa etuakin. Mutta kummasti tuolla foremiehet kuten mä, tapani, saakertti ja hene rykii rystyäki.

Oon aavistuksen verran kyllä kans misin puolella tässä. 5tr on ainoa rata missä avaan yli puolet (12/18 kisoissa) väylistä forella ja nään sen vaan etuna. Väylät 3 ja 5 on mun mielestä foreväyliä, koska sillä on erittäin helppo välttää isommat troublet. Par on helppo forella, ja harvoin tulee sellaista tilannetta, että ei pääsisi mitään yrittään. Taas paremmillakin bäkkäripelaajilla näkee paljon missejä varsinkin tohon vitosen ränniin. Ykkönen myös, forella osuu aina ränniin (varma 3 ellei joku pölli kiekkoja korilta, yli 50% avauksista pääsee yrittään pirkkua)

Näin foremiehenä esim. väylän 17 avaus on mun mielestä erittäin vaikeeta töhöillä forella, kun taas rystyllä se on aika vaikee avaus, jos sweettiin haluaa (tarkotan risteyksen taakse).
En ainakaan ite hyödy missään niin paljoo foresta kun viidentienristeyksessä. Vaikkei peli kulje niin ei tuu mitään isompaa sulamista. :D

Offline Edu

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 146
    • View Profile
  • Oikea nimi: Eetu Lehtinen
  • Seura: FGCK
Vs: Kankaanpään radat
« Reply #192 on: 23.04.14 - klo:22:40 »
Eikös metsärata nyt oo metsärata ja siellä puita nyt yleensä on. Yllättävän paljon tuolla nyt kuitenkin on tilaa heittää JOS pysyy väylällä. Onhan suomessa sellasia peltoratojakin joissa on tilaa heittää, mun mielestä on mahtavaa että on molempia vaikka ei niitä välttämättä tarvii olla samalla radalla.

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kankaanpään radat
« Reply #193 on: 23.04.14 - klo:22:41 »
Tai no ysillä en oo kyllä kuullu aiemmin siitä kannosta valitettavan että haittais linjaa, mutta uskon kyllä ja se on lähdössä pois.

Kyllä siinä sellanen on, että tiin oikeeta reunaa lähellä on vaikea suorittaa. Itselleni se ainakin olisi paras vauhdinotto linja, mutta nyt saa vähän kattoa, ettei potkaise mihinkään. Puhuttiin niin treeni- kuin kisakiessilläkin asiasta eri henkilöiden kanssa. Saatto kyllä olla jokin puukin siinä... ei muista.
Siinä on oikeestaan kakski kantoo mis molemmis on kasvanu viä puu radan elinaikana. Ne vasta häirittiki. Toki itekki otan vauhdin sen taaemman kannon päältä niin sietää lähteekki  ;) se etummainen kanto ei häiritte läheskään niin paljon ku siinä ollut puu mutta kyllä sekin lähdön saa siitä.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kankaanpään radat
« Reply #194 on: 23.04.14 - klo:22:42 »
Saakertti osu asian ytimeen.