Kyllähän se vanha yksittäinen väylä (alhaalta ylös heitettävä) tuntu jotenkin paremmalle kuin nämä kolme muuta yhteensä.
Sen vika on se, että se on sokko siihen tielle, jossa aina muutaman kerran viikossa joku kulkee. Potentiaalinen vaaranpaikka siis, vaikka hyvin hyvin epätodennäköinen onkin. Itse asiassa se 13 on nyt palautettu edelliseen versioonsa. Eli se vanha ylämäkiväylä oli itse asiassa uusi ja nyt on vanha
Ensimmäinen oli perus suora feidillä mukille, tosin se hiekkakuoppa toi pienen mausteen väylälle, toimisiko kuoppa OB:na vai pelkästään tuollaisena vaikeana puttipaikkana?
Näin mä ymmärsin poikien puheista, että bunkkerista tulee ob samalla kun väylä siistitään. Tämä tietenkin kuumottaa draivia (ja puttia) mutta myös estää liiallisen eroosion kun rajoitetaan bunkkerin reunoista pelaamista, varsinkin jos ja kun sitä noudatetaan.
Seuraava sen hienon puun vierestä lähtevä väylä oli myös vähän liian yksinkertainen/helppo 5tr yleiseen tasoon nähden.
Viimeisen uuden (par 4?) väylän idea jäi hieman epäselväksi. Pelattiin tyylillä "roiskastaan tonne päin ja katsotaan onko mistään linjaa korille, jos ei niin upsia sormet ristissä", eli ei ainakaan ensivaikutelmalta säväyttänyt.
Nyt kun laajennetaan hiljalleen 27 väylään, tullee radalle ainakin jokunen vähän helpompi/lyhyempi casual-peliväylä, joita sitten isoissa pro-kisoissa ei pelata, vaan valitaan 18 väylää. Itse en tätä, enkä seuraavaakaan ole vielä nähnyt, joten en osaa sanoa muuta kuin, että varsinaisesti mitään karsintaa ei vielä ole tehty, kun väyliä vasta hahmotellaan.
Tosiaan varmasti parempi paikallisten arvioida kun ovat muutaman kerran kiertänyt, kun ensivaikutelma on useilla väylillä muuttunut kun toisen kerran päässyt heittämään jollekkin radalle.
PS. Onko roskiksien lisäilyä mietitty/nähty tarvetta? Hyvässä kunnossa kyllä rata aina on ollut.
Ja tosiaan Metsähallituksen ja puolustusvoimien yhteiskäyttöalueelle ei saa tuoda roskiksia. Kerran se tehtiin ja noottia tuli heti. Kannetaan me pelaajat pois mitä metsään viedäänkin.