Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Kiekkojen värjäys  (Read 555980 times)

Offline Juhanuha

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 974
  • Natural Born Disc Golfer
    • View Profile
    • Natural Born Disc Golfer
  • Oikea nimi: Juha Kytö
  • Seura: Sipoon Discstroyers ry
Vs: Kiekkojen värjäys
« Reply #105 on: 07.05.13 - klo:18:05 »
Laita kuva siitä mitä tilasit ja kuva siitä mitä sait.

Ainahan on oikeus palauttaa tuote jos se ei ole sellainen kuin haluttu. Kannattanee olla yhteydessä firmaan ja kysyä mitä tehdään.
Are you Natural Born Disc Golfer? https://nbdg.fi

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Kiekkojen värjäys
« Reply #106 on: 07.05.13 - klo:18:50 »
Kyllä kai niissä joku "takuu" työnlaadulle on muutenhan noita kannatta itsekin ruveta värjäämään  :) Otat vaan kyseiseen firmaan yhteyttä niin kuin Juha tossa neuvoi.
VDGC ry

Offline MarkoJ

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 611
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Jalo
  • Seura: Woodpeckers
Vs: Kiekkojen värjäys
« Reply #107 on: 07.05.13 - klo:19:26 »
Mitä mieltä olette siitä etä tilaatte 39,00e arvoisen kiekon jonka piti olla seuran logolla ja se ei vastaa näkemystäsi.
Toki ymmärrän etä kiekon värjääminen ei aina ole helppoa jos ikinään, mutta kauppaa tehdessä olisi varmaan syytä sanoa että aina tulos ei ole toivotunlainen. S-line md2 tehty meidän logo oli kuin unelma eli juurikin tuommoinen profiilikuvani kaltainen, mutta omaan md1 joka myös s-lineä ja tulos on kaukana.
Missään nimessä en firmaa tahdo alkaa mustamaalaamaan sillä edellinen tilaamani kiekko oli toivotunlainen.

Mitä pitäisi tehdä? Käsityö maksaa, laatu ei aina voi olla sama mutta 40e lötästä on aika paljon ja silloin sen pitäisi olla toivotunlainen...

Ilmanmuuta jos tuote ei ole toivotunlainen niin pitää tehdä reklamaatio. Ei se tässä asiassa eroa mitenkään muihin kauppoihin. Teet reklamaation asiasta ja sovit kauppiaan kanssa miten asia hoidetaan. Vaihtoehtoja voi olla esim: lahjakortti, uusi tuote tai vaikka vanhan korjaus. Homma menee molemmin perseelleen, jos asikas tyytyy osaansa vaikka tuote ei ole sellainen kun oli toivottu. Olet todennäköisesti kuitenkin antanut mallin jonka mukaan tehdään. eikö näin? Joten valmiin tuotteen pitää olla mallin mukainen jos näin on luvattu. Tekijähän olisi voinut sanoa sen jälkeen kun on nähnyt mallin, että kuva on hänelle liian vaikea, joten hän ei voi taata mallin mukaista lopputulosta. Silloin olisit itse vastuussa jos silti olisit halunnut tuotteen tilata.
If it goes to the right, it´s anhyzer. If it goes to the left, it´s a hyzer. If it goes straight, it´s a miracle.

Offline butti-78

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 212
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Salonen
  • Seura: DGC Fat Discs
Vs: Kiekkojen värjäys
« Reply #108 on: 07.05.13 - klo:19:38 »
Mites se postataan kun on liian iso tiedosto...osaako joku auttaa???
"rauha maassa ja dessu puussa"

www.fatdiscs.com

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Kiekkojen värjäys
« Reply #109 on: 07.05.13 - klo:21:55 »
Mites se postataan kun on liian iso tiedosto...osaako joku auttaa???

Jos et osaa käyttää mitään kuvankäsittelyohjelmia, niin säädä kamerasta, että ottaa kuvan pienemmällä resoluutiolla (laadulla). Näin saat sähköpostiin mahtuvan kuvan.

Offline Humpparitari

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 196
    • View Profile
  • Seura: Team Spirit
Vs: Kiekkojen värjäys
« Reply #110 on: 18.07.13 - klo:21:51 »
Noniin... Ideana lähteä värjäämään kiekkoja. Jotain pieniä kivoja juttuja. Kuten mm. GHOSTin logo. http://www.riseaboverecords.com/img//bands/logos/ghost_logo0.gif

Miten tuo kannattaisi käytännössä tehdä. Kertokaapa nyt joku fiksu miten olisi fiksuin tuosta tehdä sabluuna. Meneekö seuraavalla:
-Printtaa kuva
-teippaa kuva kuvan ulkoreunoilta kiinni kontaktimuoviin
-Leikkaa pöytää vasten skalpellilla tms. harrastepuukolla ääriviivat tarkasti pois.
-Lätkäse kiekko valmiin sabluunan päälle.
-Laita kiekko lillumaan väriin

VAI

lätkäse printtikuva+sabluunamuovicombo kiekkoon jo kiinni ja LEIKKAA KIEKKOA VASTEN kuva halutunlaiseksi.

Tässä jälkimmäisessä tavassa minua pelottaa se että painan terällä liikaa ja kiekkoon tulee karset jurmut..

Ykkönen kakkonen, hevosmies Makkonen
Kolmonen nelonen, Makkosen hevonen.

Offline Eemeli137

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Vs: Kiekkojen värjäys
« Reply #111 on: 18.07.13 - klo:22:52 »
Noniin... Ideana lähteä värjäämään kiekkoja. Jotain pieniä kivoja juttuja. Kuten mm. GHOSTin logo. http://www.riseaboverecords.com/img//bands/logos/ghost_logo0.gif

Miten tuo kannattaisi käytännössä tehdä. Kertokaapa nyt joku fiksu miten olisi fiksuin tuosta tehdä sabluuna. Meneekö seuraavalla:
-Printtaa kuva
-teippaa kuva kuvan ulkoreunoilta kiinni kontaktimuoviin
-Leikkaa pöytää vasten skalpellilla tms. harrastepuukolla ääriviivat tarkasti pois.
-Lätkäse kiekko valmiin sabluunan päälle.
-Laita kiekko lillumaan väriin

VAI

lätkäse printtikuva+sabluunamuovicombo kiekkoon jo kiinni ja LEIKKAA KIEKKOA VASTEN kuva halutunlaiseksi.

Tässä jälkimmäisessä tavassa minua pelottaa se että painan terällä liikaa ja kiekkoon tulee karset jurmut..


Tota vois jotenki varmaa soveltaa youtubesta löytyy kyllä muutakin vastaavaa kun etsii.
Force/Nuke/F2/Leopard/Sentinel/Buzzzzzzz/M4/A1/Pure/Magnet

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Kiekkojen värjäys
« Reply #112 on: 19.07.13 - klo:02:01 »
Noniin... Ideana lähteä värjäämään kiekkoja. Jotain pieniä kivoja juttuja. Kuten mm. GHOSTin logo. http://www.riseaboverecords.com/img//bands/logos/ghost_logo0.gif

Miten tuo kannattaisi käytännössä tehdä. Kertokaapa nyt joku fiksu miten olisi fiksuin tuosta tehdä sabluuna. Meneekö seuraavalla:
-Printtaa kuva
-teippaa kuva kuvan ulkoreunoilta kiinni kontaktimuoviin
-Leikkaa pöytää vasten skalpellilla tms. harrastepuukolla ääriviivat tarkasti pois.
-Lätkäse kiekko valmiin sabluunan päälle.
-Laita kiekko lillumaan väriin

VAI

lätkäse printtikuva+sabluunamuovicombo kiekkoon jo kiinni ja LEIKKAA KIEKKOA VASTEN kuva halutunlaiseksi.

Tässä jälkimmäisessä tavassa minua pelottaa se että painan terällä liikaa ja kiekkoon tulee karset jurmut..

Itse olen laittanut aina suoraan kiekkoa vasten. Varsinki vähänkään monimutkaisemmat kuviot on uskomattoman hankala saada siirrettyä jos leikkaa valmiiksi. Varsinkin jos käyttää kontaktimuovia. Jää siitä veitsestä aina pieni jälki, mutta kokemusta kun kertyy niin veistä osaa painaa sopivasti.

Offline Flow

  • Juniori
  • **
  • Posts: 96
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Kälkäjä
  • Seura: BSC
Vs: Kiekkojen värjäys
« Reply #113 on: 21.07.13 - klo:21:00 »
En koskaan oo laittanu suoraan kiekkoon kiinni, ettei tuu jälkiä leikkaamisesta. Enkä suosittele niin tekemään.  Kun oot leikannu sen sabluunan niin laita päälle siirtoteipiksi vaikka sinistä maalarinteippiä (sitä itse käytän). Sitten poistat sen tarran taustapaperin ja liimaat kiekkoon. Seuraavaksi vaan varovasti se siirtoteippi pois ja ne kohdat mitä haluat värjätä.

Offline lovelylowrider

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jaakko Schroderus
Vs: Kiekkojen värjäys
« Reply #114 on: 24.07.13 - klo:22:49 »
onkos kukaan kokeillu noita lasertarroja esim AVERY L7567 clean. Jos tarra on sut ohutta ja hyvä liimaista että ei irtoa värjäyksen aikana ,niin saattaisin vaikka ostaa. :)http://www.lyreco.com/webshop/P05/product/viewWithMoreResults/000000000000723986;jsessionid=0000Ml7qaRO3zPIyHBGuEZYl1ow:16q10n565?lc=FIFI

Offline Ramsezz

  • Juniori
  • **
  • Posts: 61
  • #64898
    • View Profile
  • Oikea nimi: Rasmus Satta
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Kiekkojen värjäys
« Reply #115 on: 26.07.13 - klo:19:57 »
Mistä päin internetin ihmeellistä maailmaa ootte tilaillu tota Idye:ta? Voisko joku laittaa jonkun linkin mistä on itse ostanut.
Missä väri kannattaa lämmittää onko mikro hyvä?

Offline Flow

  • Juniori
  • **
  • Posts: 96
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Kälkäjä
  • Seura: BSC
Vs: Kiekkojen värjäys
« Reply #116 on: 26.07.13 - klo:22:00 »
Tuolta oon tilannu: http://www.thedyeshop.co.uk/acatalog/Polyester_Dyes.html#a138
En oo mikroa kokeillu, mut kai se silläkin onnistuu. Mä oon lämmittäny kaasuliedellä vanhassa paistinpannussa. Ei tarvi sit olla kuin vähän ihoa lämpimämpää (40 astetta riittää). Varo roiskimasta sitä väriä mihinkään. Ei nimittäin lähde pois ihan vähällä siitä mihin sitä imeytyy. Posliinialtaasta lähtee huuhtomalla ja muista vastaavista pinnoista.

Offline Ramsezz

  • Juniori
  • **
  • Posts: 61
  • #64898
    • View Profile
  • Oikea nimi: Rasmus Satta
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Kiekkojen värjäys
« Reply #117 on: 26.07.13 - klo:22:28 »
Tuolta oon tilannu: http://www.thedyeshop.co.uk/acatalog/Polyester_Dyes.html#a138
En oo mikroa kokeillu, mut kai se silläkin onnistuu. Mä oon lämmittäny kaasuliedellä vanhassa paistinpannussa. Ei tarvi sit olla kuin vähän ihoa lämpimämpää (40 astetta riittää). Varo roiskimasta sitä väriä mihinkään. Ei nimittäin lähde pois ihan vähällä siitä mihin sitä imeytyy. Posliinialtaasta lähtee huuhtomalla ja muista vastaavista pinnoista.

Okkei pitänee myös tuolta itse tilata kiitoksia linkistä ja muista lisä tiedoista

Offline Flow

  • Juniori
  • **
  • Posts: 96
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Kälkäjä
  • Seura: BSC
Vs: Kiekkojen värjäys
« Reply #118 on: 27.07.13 - klo:00:25 »
Ollos hyvä. Muista tilata noita polyester värejä. Muut ei toimi.

Offline Putteri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 168
    • View Profile
Vs: Kiekkojen värjäys
« Reply #119 on: 27.07.13 - klo:15:43 »
Mä oon tehnyt mikrossa värjäyksen mutta muistakaa kaksi asiaa:
-Alkää käyttäkö alumiinista astiaa.
-Älkää unohtako säätää tehoja pienemmälle.
Nimmerkki: Mikrossa ritisi ja paukkui + maalia vähän siellä täällä