Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Käytettyjen kiekkojen hinnat  (Read 8582 times)

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Käytettyjen kiekkojen hinnat
« on: 17.06.13 - klo:12:57 »
Varmaan yhtä usein esiin pulpahtava aihe kuin kuntoluokittelukin, mutta käydäänpä taas keskustelua.

Se mitä meikä ei tajua, on että käytetyistä kiekoista pitää myyjän yrittää saada melkein uuden hinta takaisin. Otetaan nyt esimerkkinä vaikka Star muovinen pannu joka esim. PG:llä uutena 15,90€. Monesti täälläkin myydään käytettyä pannua hintaan 11-12€ + postikulut päälle. Eli lähes uuden hintaa pyydetään.
Asian ymmärrän jos kiekko ei ole vielä kertaakaan koskenut maahan, mutta "pari testiheittoa" kokenyt pannu ei ole enää uusi eikä kyllä hinnankaan pitäisi sitä olla.

Juu valivali, ei ole pakko ostaa jos on liian kallista jne. ..Ei olekkaan, enkä varmasti maksakkaan käytetystä Star-muovista 10€ enempää, muista muoveista edes tuotakaan.  Välillä vain pistää silmään tuo hinnoittelun suuri hajonta.

Tämä yhdistettynä kuntoluokittelun yhdenmukaistamisen vaikeuteen aiheuttaa välillä verenpaineen nousua  ja yhä useammin sen, että tilaan itse kiekkoni uutena kaupasta tai vaihdan kasvotusten / vain luotettavaksi todettujen käyttäjien kanssa joilla hinat ovat "kohdallaan".

Samaa ilmiötähän on liikkeellä kirpputori-maailmassa..käytetystä roinasta halutaan uuden hintaa tai joskus jopa enemmänkin.

Mitäs mieltä foorumin väki?

Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Käytettyjen kiekkojen hinnat
« Reply #1 on: 17.06.13 - klo:13:05 »
Eikö se oo sama mitä pyytää? Ostaja saa päättää ostaako. Ei mua kiinnosta uutta myydä puolet halvemmalla persnetolls ku limppujen hinta on noussu raakasti.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Käytettyjen kiekkojen hinnat
« Reply #2 on: 17.06.13 - klo:13:16 »
noo... mä en oo ehkä noin tiukka. musta se kymmenisen testiheittoa jos ei missään kivilouhoksessa heitä, ei tee kiekolle juuri mitään. Hyvällä muovilla ei juuri edes kosmeettista jälkeä.

Itellä oli myynnissä kiekkoa josta tinkimiskyselyyn vastasin

Quote
ei oikeestaan. tussia lukuunottamatta lähes uudenveroinen. kaupassa maksoin 13,90 ja mun hintaan 12€ siis sisältyy 1,40 postit eli kiekon hinta 10,60.

Jos kymmenen heittoa tekonurmikentällä (plus miks menin laittaan numeron tussilla  :-X) laskee hintaa uuteen verrattuna 3,30€ niin musta se on ihan reilua. Mutta edelleen tietysti hinta on hinta ja jos ei kelpaa nii yksinkertasta olla ostamatta  ;D

Postikulut on asia erikseen, ei ne verkkokaupatkaan niitä ilmaseks postittele. Mutta nekin pitäis olla yhdenmukaisia, ja monesti onkin kun kaikki tuntuu tietävän tän yleisen hintatason yhdelle kiekolle niin aika harva yrittää mitään 3€ posteja. Lahjapakettiinhan sitä ei tarvi pakata, tai ainakaan sitä lootaa ostajalla maksattaa.

Protip: säästä niitä kuplamuovipusseja tms. isoja kuoria missä niitä kiekkoja kumminki tulee. Nyhtää merkit pois ja uutta tilalle ja osotteen päälle vaan uus lappu tms niin hyvä tulee.  ;)
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Käytettyjen kiekkojen hinnat
« Reply #3 on: 17.06.13 - klo:13:26 »
Juu pehmopussit tulee säästeltyä ja joku varmaan on huomannukki, että sama pussi saattaa seilata mun ja toisen käyttäjän välillä useammankin kerran.

Ja "uudenveroinen"....sepä se onkin liukuva käsite. 90% uudenveroisista on jees ja oikeasti tuon mukaisia. Vaan onpa sattunut niitäkin, että kiekko on muuten aikalailla kunnossa ja sitten on se yksi kiviosuman aiheuttama usean sentin viilto/palkeenkieli jota ei ole muistettu mainita.....Joka on myös todennäköinen syy kiekon myymiselle.
« Last Edit: 17.06.13 - klo:13:31 by Champion Beast »
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline Sebu92

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 27
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sebastian
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat
Vs: Käytettyjen kiekkojen hinnat
« Reply #4 on: 17.06.13 - klo:14:01 »
Kattelin eilen ihan huvikseen Tori.fi:sta frisbeegolfkiekkoja, että mitä maksavat siellä. Joku myi 24 käytettyä kiekkoa (jotkut erittäin kuluneita) + bägi, 229 €!?. Ja joku toinen myi 4 kiekkoa 50 €:n. Että näin...

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Käytettyjen kiekkojen hinnat
« Reply #5 on: 17.06.13 - klo:14:06 »
Laitapa linkkiä siihen tori-ilmotukseen vaikka tonne Löytökiekkojen huhuiluketjuun - parikin bägiä pöllitty viimeaikoina...
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Käytettyjen kiekkojen hinnat
« Reply #6 on: 17.06.13 - klo:14:17 »
Aina saa pyytää ja ostaa joka ostaa. Huomannut olen ainakin itse, että pari euroa ku nipistää hintaa niin kauppa käy paljon joutusammin. Eroonhan niistä ylimääräsistä haluaa (tai ainakin itse).

Enemmän laittaa vihaksi nuo kuntoarviot kiekoissa. Pari testiheittoa ja tussit pohjassa niin kiekkohan ei ole uusi vaan 10- tai 9,5. Paljon on tullut huonokuntosempaa täältä ostettua mitä on kuntoarviota annettu. Olen niistä myyjää huomauttanut, että ensi kerralla vähän tarkemmin arvioiden kanssa ja jättänyt suuremmat kiukuttelut pois. Jokainen arviohan on mielipide, mutta jos kiekon reunoissa on rosoa ja naarmua niin ei se kiekko mikään 9 tai 9,5 kuntoinen ole vaan 8 ja sekin on jees kunto.
VDGC ry

Offline yake

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 247
    • View Profile
  • Seura: Sasta FG ry / Disc Golf Finland Ry
Vs: Käytettyjen kiekkojen hinnat
« Reply #7 on: 17.06.13 - klo:14:29 »
kyl mä ainakin maksan mielummin kauppaan 15 ku 13 uudenveroisesta. tää nyt on vaan mun mielipide.
paljonko putoo 50 tonnin auton hinta ku ajaa liikkeestä pihalle.. 10t..?, varmasti yhä kuin uusi, eikä ole ees tussilla sutattu..

mitä täällä paikanpäällä oon nähnyt/kokenut nii käytetyt lätyt vaihtaa omistajaa 5-8 €, mikä on jo järkevä hinta
viimenen putti uppoo joka väylällä

Offline Zuum

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 288
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: FGCK
Vs: Käytettyjen kiekkojen hinnat
« Reply #8 on: 17.06.13 - klo:14:58 »
Laitapa linkkiä siihen tori-ilmotukseen vaikka tonne Löytökiekkojen huhuiluketjuun - parikin bägiä pöllitty viimeaikoina...

http://www.tori.fi/satakunta/Frisbeegolf_6739252.htm?ca=18&w=3

Offline Make00

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 26
    • View Profile
Vs: Käytettyjen kiekkojen hinnat
« Reply #9 on: 17.06.13 - klo:15:02 »
Vaikka olenkin vasta aloittanu harrastelemaan heittelyä, niin on itsellänikin välillä pistänyt silmään muutamien kiekkojen hinnat, mutta itse ajattelen että se ei ole hullu joka pyytää vaan maksaa.

Omasta mielestäni kiekot vaihtuvat täällä ihan kelpo hintaan normaalisti, eli 5-8 euron välillä kun taas esim. Huuto.net:issä ostin aivan paska kuntoisen kiekon hintaas 9e vaikka kunnoksi sanottiin hyvä ja taisivat postitkin olla enemmän kun täällä. Siitä lähtien olen ostanut kaikki kiekkoni täältä tai kaupasta

Offline Väsä

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 286
    • View Profile
  • Seura: Mikkelin frisbeegolf ry
Vs: Käytettyjen kiekkojen hinnat
« Reply #10 on: 17.06.13 - klo:15:02 »
Ostan kiekot uutena ja jos ei kättä kiekko miellytä niin jätän hyllyn pohjalle tai annan kavereille. Näin säästyy foorumi-nillitykseltä hinnoista. Loppujen lopuksi köyhiä se vituttaa eniten.

Ei kait se auton hinta kuitenkaan ihan 10ke tipu?

Offline Discboy_99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 094
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jesse
Vs: Käytettyjen kiekkojen hinnat
« Reply #11 on: 17.06.13 - klo:16:21 »
Laitapa linkkiä siihen tori-ilmotukseen vaikka tonne Löytökiekkojen huhuiluketjuun - parikin bägiä pöllitty viimeaikoina...

http://www.tori.fi/satakunta/Frisbeegolf_6739252.htm?ca=18&w=3

Toi on ollut jo kauan myynnisså.
Viimeistään viiminen putti uppoaa.

Sp33chl3ss

  • Guest
Vs: Käytettyjen kiekkojen hinnat
« Reply #12 on: 17.06.13 - klo:18:58 »
Mun mielestä täällä pätee samat säännöt kuin muussakin käytettyjen kaupoissa, eli hintapyyntö on vain pyyntö. Yleensä hintaa voidaan hieman viilata, etenkin jos ostaa useamman kuin yhden kiekon.