Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Uraohjus Uuraisen blogi  (Read 220026 times)

Offline Eemeli137

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Vs: Uraohjus Uuraisen blogi
« Reply #315 on: 25.10.13 - klo:21:39 »
Onko sunnuntaina viel viikkikset?
Force/Nuke/F2/Leopard/Sentinel/Buzzzzzzz/M4/A1/Pure/Magnet

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Uraohjus Uuraisen blogi
« Reply #316 on: 25.10.13 - klo:22:18 »
On. Vuoden viimeistä kertaa.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Uraohjus Uuraisen blogi
« Reply #317 on: 28.10.13 - klo:13:40 »
http://ville-uurainen.blogspot.fi/2013/10/vuoden-viimeiset-viikkokisat.html

Vuoden vikat viikkokisat könytty läpi ja kausi alkaa olla aikalailla sinettiä vaille paketissa :) Vielä jos kuukauden heittelee ulkona ja sitten siirtyy halliin/sisällä puttailemaan.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Uraohjus Uuraisen blogi
« Reply #318 on: 30.10.13 - klo:09:45 »
http://ville-uurainen.blogspot.fi/2013/10/kauden-yhteenveto-2013-13.html

Treenailun sijaan alan pikkuhiljaa vetämään tätä kautta pakettiin. Pitkä mutta pelirikas vuosi alkaa olla takana ja hemmetin hyvin olen kyllä vetänyt omasta mielestä. Itseni olen ylittänyt :) Hauskaa on ollut kisoissa ja kiitos siitä menee kanssapelaajille ja kisajärjestäjille.

Offline JoniHenri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 186
    • View Profile
  • Seura: Disc Golf Club Provinssi
Vs: Uraohjus Uuraisen blogi
« Reply #319 on: 31.10.13 - klo:05:38 »
Hyvää settiä olet taas kirjoitellut! todella mukavaa luettavaa.
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi. -
Mä olin ihan millis.. ja sit mä heräsin! -

Offline Jouni

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 883
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni
  • Seura: JyLi
Vs: Uraohjus Uuraisen blogi
« Reply #320 on: 31.10.13 - klo:15:39 »
Nimesi on jäänyt mieleen kun olen joskus lukenut blogisi MVP-kiekkojen arvosteluja, mutta nyt tuli ensi kertaa luettua blogiasi muutenkin. Mielenkiintoista luettavaa jopa tuo kisamenestysosio, josta ennakkoajatus oli suurinpiirtein "miksi mua kiinnostais miten joku "randomjamppa" on jossain kisoissa pärjännyt?" ;) Mutta tuo alun tekniikkaosio teki jälkiosasta mielenkiintoisemman, kun sai vähän perspektiiviä minkä tasoinen heittäjä olet, ja mihin sillä tasolla sitten kisoissa voi sijoittua.

Nuo rollerit ja tietoiset skippiheitot on kyllä sellaisia mitkä on jäänyt Jyväskylän seudun metsäisillä kantojen täyttämillä radoilla aika vähiin, vaikka kai niille täälläkin käyttöä löytyisi jos niitä osaisi. Resistorilla forea heitetettäessä tuntuu saavan kyllä ihan vahingossakin niitä skippejä, hiljainenkin näpy korin juureen tuntuu lentävän yli korin. :D Kunnon mittaa hakevat rystyrollerit taas tuntuu aika marginaaliheitoille että en ole varmaan koskaan edes kunnolla yrittänyt. Lyhyemmät pulasta pelastavat forerollerit taas sujuu jotenkuten (jos ei sillä loppusijoituksella ole niin kovin suurta väliä...), tuli opittua vahingossa kun normaaleissa foreheitoissa oli pitkään aina ranteenkääntö mukana. ;)

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Uraohjus Uuraisen blogi
« Reply #321 on: 31.10.13 - klo:15:58 »
Hyvä että porukka jaksaa edelleen lukea :) Joo enpä ole tuota pointtia koskaan edes miettinyt, että joku voi peilata mun tasoa yleiseen menestykseen.

Itse olen skippiheittojen hyödyn löytänyt metsäväylillä, jossa upsinheitto ei ole mahdollista (esim. tiheä latvasto puissa). Toki aika hazardia se on skippikin tuollaisessa metsässä, koska tosiaan kannot ja kivet helposti sen voi pysäyttää. Rollerit on vielä pienoinen mysteeri itselle. Osaan niitä heittää niin forelta kuin rystyltäkin, mutta suunta on aina juuri se mihin kiekon ei pitäisi mennä :D

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Uraohjus Uuraisen blogi
« Reply #322 on: 08.11.13 - klo:12:41 »
http://ville-uurainen.blogspot.fi/2013/11/kauden-2013-yhteenvetoa-23.html

Taas ihan pieni järkytys tuli, kun alko noita mun tän kauden kiekkoja listaamaan :D Tosin vaikka kiekot vaihtuu, niin näyttää peli silti menevän vaan parempaan suuntaan.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Uraohjus Uuraisen blogi
« Reply #323 on: 08.11.13 - klo:13:27 »
Mielenkiintoista. Miten muuten lasket että kiekko on "ollut bägissä" ei montako kertaa kiessillä tai kokeilussa? Vai onko tuossa listassa sellaiset "kerran kokeillutkin"? Itsellä raja on aika tarkka, tavallaan lasken kiekon olevan bägissä jos otan sen tuloskierrokselle mukaan ja käytänkin sitä siellä ja se teki mitä halusinkin.

Itelläkin on bägi vakiintunut aika hyvin, en oikeestaan tarvi mitään uutta, ja tulosten parentamiseen auttaa vaan heittotekniikan kehittyminen. Peliäly ja fiksu peli on kehittynyt siinä määrin että nyt on tekniikan aika nousta samalle tasolle.

Toki kiekot kiinnostaa aina, mutta harvoja enää viitsii ostaa kokeiltavaksi, ja vaikee uskoo että uusia tulisi bägiin asumaan asti. Oli hämmentävä kokemus kun muutamia viikkoja sitten kävin Frisbeepointin uudessa myymälässä, ja kauppa oli hieno kun mikä ja lötää hyllyissä metritolkulla. Hypistelin monia, mutta oikeastaan en halunnut ostaa yhtään niistä?

Ps. noita sun MVP kiekkolistaa lukiessa ekaa kertaa tuli ajatelleeksi noita MVPn nimiä tarkemmin, miten ne on jaettu putterit/midarit/draiverit teemoittain....
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Uraohjus Uuraisen blogi
« Reply #324 on: 08.11.13 - klo:17:23 »
Lasken niin, että ne on ollut kierroksella tai on pitänyt ottaa kierrokselle (Esim tämä stalker, jota en koskaan sitten heittänyt, mutta juuri tajusin tätä kirjoittaessa, että mullahan muuten olikin yksi stalkkeri ihan käytössäkin, joten kumosin juuri tuon ekan lauseen).

Joo ite oon kans alkanu tajuamaan pikkuhiljaa sen, että ei ne kiekot ole sinäsä se mikä tulosta tekee, vaan kyllä se on oma tekniikka. Tosin kiekot kun ovat itselle sopivia, niin kyllähän sen helpottaa pelaamista. Itelle sellanen pieni vaihtelu bägissä tuo uutta iloa pelaamiseen ja lähinnä sen takia vaihtelen kiekkoja bägiin silloin tällöin. Huomasin kesällä, kun pelasin jonkun kuukauden täysin samalla setillä, niin alkoi vähän pelaaminen tuntumaan tosi puuduttavalta. Yksi uusi draiveri ja samantien alkoi innostamaan radalle meno. Ehkä se on vaan mun tapa pitää mielenkiinto lajissa :)

Tällä kaudella noita "testikiekkoja" tulee vähemmän osteltua ja tällä kaudella on tullut läihnnä noilla lahjakorteilla ostellut testiin uusia. Eli melkeinpä kaikki uudet testikiekot on tullu mulle ilmaseks. Muutaman kerran itekkin olen Pointissa pyörähtänyt (en vielä uudessa kaupassa) ja aika harvoin lähtee heräteostoksena mitään mukaan. Kyllähän mulla esimerkiksi koko kauden on tehnyt mieli koittaa Prodigyn draivereita, mutta eipä oo vaa jaksanu ostaa. Muutaman kerran kädessä testannut, mutta koskaan en ole heittänyt.

Offline Eemeli137

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Vs: Uraohjus Uuraisen blogi
« Reply #325 on: 08.11.13 - klo:19:06 »
Voin myydä proto D5 ;)
Force/Nuke/F2/Leopard/Sentinel/Buzzzzzzz/M4/A1/Pure/Magnet

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Uraohjus Uuraisen blogi
« Reply #326 on: 08.11.13 - klo:21:21 »
Voin myydä proto D5 ;)

Saattaa olla mun kädelle vähän liian alivakaa :)

Offline Eemeli137

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Vs: Uraohjus Uuraisen blogi
« Reply #327 on: 08.11.13 - klo:23:05 »
Voin myydä proto D5 ;)

Saattaa olla mun kädelle vähän liian alivakaa :)
Quote
D5 on kyl tosi hyvä ::) Vaikka poisti flashin ni ei oikeastaa mihinkää muuttunu, 174g on edelleen se xcaliberi
Mahdollisesti. Mutta tälläsiä ollu muilla.
Force/Nuke/F2/Leopard/Sentinel/Buzzzzzzz/M4/A1/Pure/Magnet

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Uraohjus Uuraisen blogi
« Reply #328 on: 19.11.13 - klo:21:39 »
http://ville-uurainen.blogspot.fi/2013/11/kauden-2013-yhteenvetoa-33.html

ja tuosta noin vedetään tämä kausi pakettiin. Kiitos kaikille blogin seuraajille ja kierroskavereille kisoissa ja treenikierroksilla! Olihan mahtava kausi ja ensi kesänä mennää entistä lujempaa :) Blogi ei silti hiljene, koska kesäkausi kun loppuu, niin talvikausi luonnollisesti on vasta alussa ;)

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Uraohjus Uuraisen blogi
« Reply #329 on: 19.11.13 - klo:22:00 »
Oot vaihtanut Nuken Dominaattoriin ja Crankkiin. Kerroppa vähän kokemuksia vaihdoksesta. Itellä lähtee nyt maksimimitat Nukella, ni sikäli kiinnostaa.