Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Uraohjus Uuraisen blogi  (Read 219601 times)

Offline yannara

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 486
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika S
  • Seura: NFS, FGC Hyrylä
Vs: Uraohjus Uuraisen blogi
« Reply #375 on: 04.07.14 - klo:17:57 »
Menee sulla näköjään lomalla noi viikonpäivät sekasin ;)
Perustekniikkani mukaan kiekko lähtee hyssessä liiallisella voimalla jonka alivakaus korjaa

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Uraohjus Uuraisen blogi
« Reply #376 on: 04.07.14 - klo:18:28 »
Ai katos perhana :D Ei oo niin tarkkaa onko torstai vai keskiviikko. Kunhan joitain suuntaa antavia päiviä heittelen :D

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Uraohjus Uuraisen blogi
« Reply #377 on: 04.07.14 - klo:18:55 »
Aivan törkeen hieno läpyskä toi sininen inspire.....
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Uraohjus Uuraisen blogi
« Reply #378 on: 04.07.14 - klo:21:43 »
Aivan törkeen hieno läpyskä toi sininen inspire.....

ja juuri tästä syystä se jääkin hyllylle :D Niitä oli myös punasella rimmillä, mutta tuo valkonen oli nätimpi.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Uraohjus Uuraisen blogi
« Reply #379 on: 12.07.14 - klo:23:14 »
http://ville-uurainen.blogspot.fi/2014/07/2-lomaviikko.html

Toinen lomaviikko paketissa ja on kieretty ristiin rastiin. Huomenna Hyvinkäälle kisailemaan ja hyvällä mielellä saa taas lähteä pelaamaan. Toivottavasti ei taas tuo "kotiradan paineet" kaada kierrosta niinkuin kaikkina aikaisempina vuosina :D Tosin paria ja sen alle lähdetään pelaamaan.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Uraohjus Uuraisen blogi
« Reply #380 on: 01.08.14 - klo:19:23 »
http://ville-uurainen.blogspot.fi/2014/08/3-4-lomaviikot-muuta-asiaa.html

Taas on reteä kolme viikkoa pidelty kiireiden takia blogitaukoa, joten juttua riittää :) Voi olla, että seuraavaa päivitystä voi myös joutua vähän odottelemaan, koska paluu arkeen ja on tuo yksintreenaamisen motivaatio lievästi sanottuna kadonnut.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Uraohjus Uuraisen blogi
« Reply #381 on: 02.08.14 - klo:10:43 »
Tuohon motivaatio/tavoitteet whatever miksi sitä haluaa nimittääkään asiaan ei ole yksiselitteistä vastausta. Itsekin sitä pohtineena olen kuitenkin päätynyt tulokseen että ei ole väliä mikä se vastaus on, kunhan on itselleen siinä rehellinen. Esimerkiksi itsellä on tilanne niin että en ehdi pelaamaan niin paljon kuin haluaisin. En siksi yritäkään tehdä enemmän kuin ehtisin tai toteuttaa jotain tiivistä harjoitusohjelmaa. Kisoja pelataan sillon kun ehtii ja rating kertoo sitten totuuden missä mennään.

Tällaiset treenipäiväkirjatkin voi olla siinä mielessä huonoja että jos tekee suuria suunnitelmia ja harjoitusohjelmia eikä sitten olosuhteiden pakosta pysty niitä toteuttamaan niin voi tulla olo että on pettänyt lukijat :D Vaikka itelle tätä tehdään ja jos alkaa tuntua pakkopullalta niin täytys tehdä jotain erilailla tai olla tekemättä kokonaan jos siltä tuntuu. Ettei reenaa sen takia kun "on pakko ku päivyrissäkin lupasin" ;)

En nyt tiedä ilmaisinko itseni kuinka selkeästi mutta siis lähinnä se ettei luo itselleen turhia paineita että pitäisi sitä sun tätä. Harrastuksesta ei saa tulla työ, mihin on "pakko" mennä vaikkei hotsittaisi tai oikein ehtisi.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Uraohjus Uuraisen blogi
« Reply #382 on: 02.08.14 - klo:11:16 »
Tuohon motivaatio/tavoitteet whatever miksi sitä haluaa nimittääkään asiaan ei ole yksiselitteistä vastausta. Itsekin sitä pohtineena olen kuitenkin päätynyt tulokseen että ei ole väliä mikä se vastaus on, kunhan on itselleen siinä rehellinen.

Harrastuksesta ei saa tulla työ, mihin on "pakko" mennä vaikkei hotsittaisi tai oikein ehtisi.

Joo olen samaa mieltä tuosta rehellisenä olemisesta varsinkin silloin kuin itse kirjoitan. Miltä se alkaisi näyttämään ja kuullostamaan, jos vedät 10 kisaa vuodessa ja joka kerta kirjoitat "ei mennyt ihan nappiin", vaikka tulokset olisi hyvinkin tasaisia ulospäin katsottuna, mutta pelaajana ei tunnu olevan omalla tasolla. Jos homma ei toimi, niin kyllä sen voi sanoa. Mielestäni Vesa-matti Loiri sanoi hyvin omassa Loiri-leffassaan: "Muita voit kusettaa, mutta itseään ei". Parempi siis olla kusettamatta myös muita.

En niinkään tunne pettäväni lukijoita tauolla, koska parempi ollaa vaan hiljaa, jos ei ole mitään muuta kerrottavaa kuin "heitin nätillä hyzerillä sipsin suuhuni eilen iltapäivää, kun istuin sohvalla ja katsoin leffaa". Mutta tuo on kyllä totta, että kyllähän pelaamisen nimenomaan pitää olla hauskaa ja takapakkeja saa tulla varsinkin amatööritasolla, jolloin oikeestaan kukaan muu ei odota sulta mitää tulosta paitsi sinä itse.

Nyt kun tässä on itseltään parina päivänä kysellyt ja miettinyt, että lähtisikö pelaamaan, niin on tullut jotenkin sellanen "pelko" pelaamiseen, että ei uskalla lähteä kokeilemaan, jos epäonnistuu. Tosin tuo on varmasti tullut sitäkautta, kun treenaa yksin ja jos kolme kierrosta pelaa huonosti putkeen, niin alkaa helposti luulemaan, että tämä on mun nykyinen taso. Sen sijaan jos pelaa oman tasoisen pelaajan kanssa, joka sanoo "ei ollu sun paras kierros lähelläkään, pystyt helposti paremaan", niin helpommin sitä uskoo sitä kaveria, jonka kanssa on pelannut vuosia. Itselle juurikin ryhmässä harjoittelu on tärkeää tuon palautteen ja rentouden takia. Eli puhtaasti oma mentaalinen peli on solmussa.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Uraohjus Uuraisen blogi
« Reply #383 on: 02.08.14 - klo:12:25 »
Hyvä pointti tuosta "pelosta" että meneeköhän taas kaikki heitot päin v* niinkuin viimeksi... mutta eihän sitä voi tietää ellei lähe. Mä oon ollu pitkään peliporukan heikoin kun muut on kehittyny nopeemmin ku minä ja olin jo tottunu siihen että mua odotetaan jos odotetaan kun puttaan aina yhtä huonompaa tulosta kun muut. Ja jotenki sitä oli iteki alkanu uskoon siihen että "noniin eihän se taaskaan kulje ja olen huono" mut tänä vuonna oon päässyt siitä aikahyvin pois. Usein en enää ole huonoin ja silloin kun olen, en enää niin monella heitolla. Ja tiedän kokemuksesta että sillon kun kulkee, pystyn heittämään paremmin kuin muut normipäivänään.

On se jännä miten pystyy höpörundistakin ottaan jotain paineita, ihan niinkun jollekin pitäisi todistella mitään. Vähän saanu ruuvia päästä löysemmälle että hei näähän on kuitenki frendejä eikä mikään jury, ja vapautuneella fiiliksellä on rennompi heitellä, tulee hyvää tulosta ja fiilis paranee entisestään. Kisoissakin sama idea niin kulkee, plus siellä vähän fiksunnetaan peliä ja nojataan entisestään omiin vahvuuksiin, vs. höpölöpörundit millon voi kokeilla kaikenlaista.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Uraohjus Uuraisen blogi
« Reply #384 on: 02.08.14 - klo:12:40 »
Ite otan vähemmän paineita kun pelaan porukassa. Luon vaan yksin itse itelleni liian kovat odotukset. En mitenkään ajattele itsestäni, että olisin huono. Jos joku kysyy, että olenko hyvä pelaaja, ni mieluummin sanoisin, että olen ihan ok, kehittyvä pelaaja. Ja nyt kun kehitystä ei olekkaan tullut toivomalla tavalla, niin se saattaa olla se suurin paineiden luoja. Varmasti kehitystäkin on tullut, mutta sitä ei vaan ehkä tajua pohtia tarpeeksi ja niitä kehittyneitä juttuja ei näe. Esim. se että heitän varmasti puhtaammin ja rennommin kuin viime kaudella, niin ei välttämättä näy mitenkään tuloksessa. Kehittyäkin voi siis monella eri tapaa.

Tällä kaudella on huomannut senkin, että on alkanut tuijottamaan liikaa muiden peliä ja vertaamaan itseään muihin kavereihin. Nyt kun otin tämän vuoden tavoitteeksi voittaa kolmet viikkokisat, niin olisin todennäköisesti jäänyt tavoitteesta, koska muut pelaa paremmin kuin viime vuonna ja omassakin seurassa kokoajan tulee uusia pelaajia sekä taso nousee. Viime vuonna kun pääsin tavoitteeseen ja pelasin pari unelmarundia tulokseen -6 tai 7, niin tällä kaudella tuolla pääsee vielä top 10, mutta voittoon tarvitaan paljon kovempi tulos. Sekin antaa nopeasti sen illuusion, että en pysy kehityksessä perässä, vaikka faktahan on se, että jokainen pelaaja kehittyy omalla nopeudellaan.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Uraohjus Uuraisen blogi
« Reply #385 on: 28.08.14 - klo:21:10 »
http://ville-uurainen.blogspot.fi/2014/08/caddiepuuhia-mukkula-openissa.html

Itse en ole kauhemmin pelannut, mutta caddien rooliin pääsin. Kieltämättä siistiä touhua ja omalla tavalla ihan uusi osa frisbeegolfia meikäläiselle :) Suosittelen kokeilemaan, jos vaan kaveri löytyy, jolle saa pelikirjaa yhdessä tehdä.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Uraohjus Uuraisen blogi
« Reply #386 on: 17.09.14 - klo:21:46 »
http://ville-uurainen.blogspot.fi/2014/09/powergrip-tour-2014-vampula.html

Välillä taas pelihommissa. Ei mennyt Vampula aivan putkeen, vaikka osittain hyvin menikin. Tämän vuoden Amatöörien SM-kisapaikka jäi saamatta, mutta tuleehan noita ensi vuonna taas :)

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Uraohjus Uuraisen blogi
« Reply #387 on: 19.09.14 - klo:07:40 »
Miksi et anonut amatöörien-SM:in villiäkorttia (siellä on monta huonompaa heittäjää saanut sen)?? Vai onko periaatteesi se, että kisapaikka pitää ansaita heittämällä.
VDGC ry

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Uraohjus Uuraisen blogi
« Reply #388 on: 19.09.14 - klo:09:54 »
Miksi et anonut amatöörien-SM:in villiäkorttia (siellä on monta huonompaa heittäjää saanut sen)?? Vai onko periaatteesi se, että kisapaikka pitää ansaita heittämällä.

Mietin alkuun tuota villiäkorttia, mutta en oikeesti keksinyt mitään syytä miksi mun pitäis se paikka saada :D Eikä silleen kiinnosta lähteä taistelemaan häntäpään sijoituksista, joten kyllä se olisi omalla pelillä ansaittava :)

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Uraohjus Uuraisen blogi
« Reply #389 on: 19.09.14 - klo:09:58 »
Miksi et anonut amatöörien-SM:in villiäkorttia (siellä on monta huonompaa heittäjää saanut sen)?? Vai onko periaatteesi se, että kisapaikka pitää ansaita heittämällä.

Mietin alkuun tuota villiäkorttia, mutta en oikeesti keksinyt mitään syytä miksi mun pitäis se paikka saada :D Eikä silleen kiinnosta lähteä taistelemaan häntäpään sijoituksista, joten kyllä se olisi omalla pelillä ansaittava :)

Arvostan ja täysin samaa mieltä.
VDGC ry