Tässä kohti iltaa pitäisi olla jo nukkumassa, kun näin 1h15min kisapaikalta ollessa pitää silti herätä jo kello 4.00 että ehtii ajoissa paikalle ilmoittautumaan 7.10 viimeistään
Anyways, se pelikirja pitää naputtaa alas, jotta huomenna on joku pelikirja varmasti mietittynä kun alkaa arpomaan tekemisiään. Joku fallback on aina oltava, ettei mene ihan improiluksi.
1. Jos tyypillinen(?) takatuuli tässä, niin Jokeri flätti+feidi riittää kivasti. Jos jotenkin muuten arveluttaa, niin sitten laitetaan Max tai Firebird hyssellä. Tästä olisi kiva ottaa kakkonen, mutta kuten pari vuotta sitten SM-kisoissa kävi, ei tullut kuin 3x ketjut...
2. Tämä on jännä väylä. 115m on sellainen että siihen pitää jo vähän heittää, erityisesti vastikseen, mutta sitten oikealla ja vasemmalla on outit, joten kiekon ja heiton kulman kanssa saa olla tarkkana. Erityisesti tässä pitää muistaa heittää, löysä tiputus palkitaan 100% outilla, ja tekniikkavirhe hyvällä tuurilla kolmosella tai outtinelosella oikean kautta. Treenissä toimi parhaiten Max pikkuantsassa, sen kanssa kisaa C-PD flättinä. Katotaan tuulen mukaan siis, mutta kunhan outtiin ei heitä niin ok.
3. Jännä väylä nro2. Kuten SM-treeneissäkin, keskiviikkonakin kaikki putterit oli alle vitosessa. Kisassa en ottanut yhtään kakkosta sitten... Toivotaan että nyt osuis kuten treenissäkin. Kakkostahan tästä haetaan, mutta neloseenkin asti voi lirahtaa, mutta ei se hirveästi hymyilytä sitten.
4. C-PD tai dessu ojan tällä puolen salettihyssellä, ja sitten 10-20 metrinen runi, josko uppois. Yli ei tän hetken kunnolla kantsi yrittää, ei maksa vaivaa. Oletuksena siis kasa kolmosia.
5. Tässä väylässä ei ole mitään vaikeaa, mutta silti siitä voi saada melkoisen ikäviä lukemia. Avaus itsessään voi merkitä helposti kolmen heiton swingiä. Suurin juttu on saada avaus sisään bunkkerin yli, jolloin jäljelle jää n.80m avoin lähäri, jonka ei pitäisi olla mikään ongelma ikinä. Jos taas painaa outtiin, niin paikasta riippuen pelkkä korille haku voi olla vaikeaa, jolloin helposti puhutaankin sitten jo vitosesta ja kutosesta. Tuulesta riippuen Tiippari tai PD kenttään ja PD/MD2 mukille. Kolmosia haetaan, nelonen otetaan, ja vitonen surettaa.
6. Tässä ongelmana on lähinnä pituuskontrolli, eli pitkäksi heitäminen. Kassi on pullollaan PD:tä jotka leppoisesti heitettynä menee juuri sen 105m, mutta greeni on nopea ja pikkuskipit karkaa pahasti outtiin. Liian lyhyeksikään ei viitsisi avata koska oja on sitten ihan korin takana, jolloin runaaminen maksaa taas outin helposti. Kakkosia haetaan siis.
7. Tässä birdielinja on entistä tukkoisempi, joten mennään Maxilla vasuriin ja Jokeriforella kupille. Kolmosia pyritään nostelemaan.
8. Tästä on tehty löysähkö par-4. Kori ei ollut paikallaan, tai paikka mitenkään merkattu, joten en tiedä miten lähellä se on outtia, mutta mikään iso tasku se ei ole kuitenkaan. Sinänsä ei muuta juurikaan pelikirjaa normiväyläänkään, Dessu vaan bunkkerin yli ja sitten putterilähäri. Kolmosia pitäisi napsia joka kierros, mutta outtivahinkoja saattaa käydä.
9. Tässä ei mennyt treenissä oikein perille hysseflipit kuin vakaalla heitetyt antsatkaan, mutta ideana on pelata metsänrajaan oikeaan reunaan, ja siitä korille. Oma käsi ei riitä siihen ekalle tasanteelle vaan juuri metsänreunaan, joten sijoitus on kriittisempi kuin pidempikätisillä. Kolmonen on hyvä suoritus, mutta neloset ei harmita. Vitoseen saa jo pari huonoa heittää...
10. Par-4, mutta silti kovin flipperi. Niin kovin tekisi mieli heittää vaan 50m putteria ja sitten 60m korille ja ottaa se kolmonen, mutta äääh. Anyways, koko jutun juju on vaan osua siihen ekaan väliin ja kääntää vähän oikealle. Loput improvisoidaan paikan mukaan. Kovin diippiin kun pomppii niin kolmosia ei oteta millään. Nelonen on ihan ok, mutta 117m alamäkeen niin vaikea on väittää hakevansa muuta kun kolmosta, ellei kakkosta jouluväleistä. Niin ja midarilla saa vaikka pitkäksi, mutta vaatii ne jouluvälit.
11. Vähän sama kun edellisessä, eli välit on mitä on, ja tuurilla seilataan. Vasuria on vähän näemmä karsittu, joten korin pystyy jopa näkemään. Veikkaan siis että C-PD ja aika ylös, että kipeää mäkeä ylös. Suoraan heitettynä ikävä mörri jo kympissä, joten ei sinne. Alussa vasurin mörri on tuttu paikka, joten pyrin sitä välttelemään. Kolmonen on ok, kakkonen mahdollinen jo tuuri käy, nelosiakin tullee.
12. Vaikea, mutta hieno par-3. Jos kakkosta lähtisin hakemaan, heittäisin alivakaata flipillä, niin että se pitkä liito veisi kallion yli korille. Mutta se on mulle ainakin liian riskialtista, joten heittänen vaan about flättinä ja feidit päälle noin 30m korista jonnekin ja pelaan alle, ja otan kolmosen pois. Nelosia tulee varmasti myös, on mörriä, liukasta greeniä ja niin edelleen.
13. Tässä on ehkä Mukkulan hienoin väylä. Risk & rewardia joka heitolla. Bunkkerin yli pitää päästä, mutta ei liikaa vasuriin eikä liian suoraan, eikä erityisesti liian lyhyttä. Jatkoheitolla sitten pitää edelleen kurmottaa dessulla jos haluaa korille, ja tarjolla on molemminpuolista outtia sekä puita joista ottaa kimmokkeita. Seiftiä voisi pelata neloseen, ja pelataankin mikäli avaus ei ole optimipaikassa, mutta hyvästä paikasta on vaikea alkaa seiftaamaan. Nelonen on kuitenkin oletettava tulos, vitonen jos menee outtiin ja kutonenkin niellään.
14. Tästä pidennyksestä en edelleenkään tykkää, par nelosena olisi ollut komeampi, mutta näillä mennään. Dessua niin pitkälle kun pystyy, pääasia kuitenkin pysyä sisällä. Paikasta riippuen jatkoheitto bäkkäri tai fore, tavoitteena mahdollisimman lähelle mäen reunaa, ojaan olisi optimi, jotta sen koivun voi unohtaa. Sitten neppi korille ja nelonen pois. Näin siis jos kolme heittoa menee putkeen. Todennäköisemmin kakkosheitto ei ole ojan reunassa, ja väylän tulos riippuu kolmannen heiton osumisesta pieneen väliin & tuurista. Nelosesta kutoseen on helppo spreadi, mutta mörristä voi napsia isompaankin.
15. Treenissä tähän sinänsä riittävän leveään pilliin ei osunut mikään. Mörrit sekä ulko- että sisäreunoissa on aika juhlavat, joten huomenna olisi syytä osua. Kolmosen luulisi napsahtavan helpohkosti, mutta risua on julmetusti eikä mikään jatkopaikka ole 100% varma. Kolmosesta vitoseen.
16. Keppiviidakko(tm). Pelikirjassa ottaa joka heitolla metrit pois. Par vitosena tässä on tarjolla helppo pirkko jos pysyy keppien välissä. Jos olisi 10m enemmän mittaa, eli selkä 100% kondiksessa, niin eagleakin voisi yrittää, koska kakkosheiton päätyessä outtiin pääsisi kuitenkin mantereen päähän ja siitä on helppo napsia par sitten pois. Par 5 on siis löysähkö, mutta ne jotka eaglen ottaa ovat kyllä ansaineet sen. Oma pelikirja on siis dessu väylää pitkin + feidi, Jokeri mantereen päähän, ja Jokeri milliin.
17. SM-kisoista tuttuja bannereita ei taida olla näissä kisoissa esteenä, joten mennään Max + skippi puiden väliin ja Jokeri korille taktiikalla. Riippuen ihan mihin jää avauksella pitää sitten katsoa saako kolmosta vai ottaako vaan nelosen pois.
18. Sopivaan takatuuleen voi juuri ja juuri saada rinkiin, mutta kaikista tärkeintä on vaan heittää sisään sopiva heitto ja ottaa se kolmonen pois. Sillä ei monelle häviä, mutta nelonen on jo turhuutta. 120m kohdalle puun luokse kun saa ja löytyy runauslinja pitkälle putille niin se kelpaa.
Mukkulan leiskassa on outeista johtuen siis paljon swingiä luvassa, kun yleensä avaus määrittää pelaatko birdiestä vai bogista suoraan. Periaatteessa luvassa on paljon pirkutettavia väyliä, muutamia par-väyliä, ja jonkun verran tuuriflipperiä. Keppien välissä on syytä pysyä jos meinaa tulosta tehdä, ja se on suurin yksittäinen syy millainen kierros tulee. Keskitytään siis välttelemään outteja.