Aamutreenit vielä Nummenmäessä, ja sitä myöden tiivis pelikirja:
1. Alivakaa PD kääntää ja jää väylään. Jos jää keskelle tai oikealle niin MD2 kupille, jos jää vasuriin niin riippuu linjasta. Jollei muuta ole, niin hysse metsän yli täysillä, niin pääsee 15m ympyrään. Riippuu siis täysin jatkopaikasta. Yli 50% tsänssi että kakkosheitto on putti väylälle
Kisan keskiarvona par olisi kova, mutta arvotaan 5, 4, 5.
2. Dessua isossa kulmassa kulman ohi ja sormet ristiin, ettei osu puihin. Treenin perusteella todennäköisin vaihtoehto on noin 20-25m putti, mutta voi olla ringissäkin tai kauempanakin. Veikkaan 3, 3, 3.
3. Avausheitossa ei ole oikeakätisenä oikein mitään vaikeaa, paitsi jossei osaa heittää, tai diesel ei ole lämminnyt. Tänään otin treenit "kisasimulaationa" eli pari putteriheittoa 16 väylälle, ja sitten ykköseltä matkaan. Sweetiin ei osunut yksikään, oli vasurissa, oikurissa ja ekassa puussakin. Dessulla kuitenkin mennään ja jatketaan vähän linjasta riippuen sitten, mutta todennäköisimmin MD2. 4, 4, 3.
4. Suoralla dessulla suoraan koria kohti ja toivotaan ettei osu runkoihin. 3, 2, 3.
5. MD2 kevyessä hyssessä milliin. Mitta on juuri sopiva siihen ja vitosen ympyrään olen osunut mainiosti. Paitsi jos tulee vastatuulta reilusti niin sitten laitetaan PD:lla sama. 2, 3, 2.
6. Tää on kinkkinen. Turnin pitää olla melkoisen myöhäinen jos meinaa ihan väylää pitkin bäkkärillä mennä, ja se ei ole helppo heitto ja riskeeraa outin. Melkein tekisi mieli vaan oikaista siitä sisäkurvista vähän, huonokin heitto oli paremmalla paikalla siitä kun väylää pitkin menneet. Jatkoheitto on jokatapauksessa myös vaikea, joten pirkkoja en usko ottavani. 4, 5, 6.
7. Mun käsi ei vaan riitä rinkiin, ainakaan pieneen vastaiseen kuten tänään, joten pelataan sinne jonnekin ja toivotaan että putti osuu. 3, 3, 3.
8. Tähän ei ole vieläkään pelikirjaa. Yhtä hyvin, ja huonosti, toimi sekä alivakaa midari väylää pitkin kuin dessuantsa. Joku meni ja joku toinen ei. Varmaan katsotaan ihan fiiliksen mukaan kumpi on alkukiessin aikana istunut paremmin käteen. 3, 3, 4.
9. Kuten ykköselläkin, taidan vaihtaa dessun PD:ksi. Jotenkin pysyy paremmin väylällä. Avaus edes jotekin väylään jättää about midarin verran matkaa. Jatkolinja voi olla erittäin vaikea taivuttaa, joten jos hysselinja löytyy niin sitäkin harkitaan. Täpöllä taivaalle taktiikalla pääsee kuitenkin melko lähelle ja välttää ne mörrit joihin väylää pitkin huonosti pelaamalla saattaa joutua. 4, 5, 5.
10. Dessulla hysseä. Jos nyt ei riipaise ihan mihin sattuu niin about kympin ympyrään ne tippuu, ja sitten putista kiinni. 2, 3, 3.
11. Tyhjensin dessut tähän bägistä, ja osuin jokaisella puuhun korin edessä. Rinkiin pääseminen kaipaa mun kädellä siis vähän tuuria. Pieneen vastaiseen tekee ongelmia myös mitan kanssa, joten suurin todennäköisyys on olla 15m putilla about. Siitä jos yhden saisi sisään niin bueno. 2, 3, 3.
12. Voisin vannoa että ekassa puussa vasemmalla on kiekkomagneetti. Ei voi kun syyttää itseään jos siihen tyrkkää kolme ensimmäistä avausta
103m on sen verran lyhyt, että alivakaa PD näyttää olevan paras. Kulman kanssa saa olla tarkkana jos mielii rinkiin. 3, 3, 3.
13. Tää on hämäävä väylä. Pituutta on kuitenkin yli 80m, mutta kovin näyttää lyhyemmältä ja aina heittää liian hiljaa. Siinä on kuitenkin hyvä backstop korin edessä joten siihen sopii heittää vaikka kovaa. Ei siis tuherreta putterin kanssa vaan alivakaa MD2 rinteeseen ja putti ineen. Putti on kuitenkin korotettuun ja puita piisaa, joten 2, 3, 3.
14. Kuten nelosella, niin MD2 hysse ellei tuule kovin vastaan. Suurin haaste on n.70m kohdalla oleva kapeikko, jossa tiille näkymätön sisäkurvin puu korjaa hyvällä prosentilla lättyjä metsään, tai jos sitä yrittää kiertää niin takapuu tekee saman. Eli MD2 ja sormet ristiin. Joku avaus lipsahtaa kuitenkin mörriin, joten 4, 3, 2.
15. Kuten 1 ja 9, Dessu -> PD. PD riittää mitaltaan juuri ja juuri sweetiin, mutta hiukan lyhytkään ei kaada maata. Parempi kuin dessu yritykset jotka ei tänäänkään oikein osuneet linjaan tai sitten eivät jääneet pelattaviin paikkoihin. Vähemmän sivuliikettä >> lisäpituus. Jatkoheitto todnäk MD2, ellei joudu isosti kiertämään jotain. Treenit kertoo että ainakin yksi kierros pelataan metsän kautta, joten 4, 4, 5.
16. MD2 kupille. Jos heitän puuhun, niin sitten se oli vaan oma vika. Aika hyvällä prosentilla osunut rinkiin, mutta kisa on aina kisa. Tästä olisi kiva ottaa piristystä parille viimeiselle. 2, 2, 3.
17. Jos kaksi edellistä treeniä oli edes sinnepäin niin tänään dessu ei ollut ystävä. Todennäköisesti dessu -> pd tässäkin. PD riittää mainiosti suoraan heittoon n. 15-20m putille ja se riittää näin vaikealle väylälle. Mörri kutsuu kuitenkin ainakin kerran. 3, 3, 4.
18. Dessulla pientä hysseä ja mieluusti skippi päälle. Se 10-15m jonka saa korille päin ja mieluusti väylän takalaitaan päin tekee valtavan eron jatkoheittoon. Hyvällä skipillä pääsee nakkaamaan MD2 kupille, ja huonommasta joutuu laittamaan PD:llä hysseä. MD2 oli luonnollisesti keskellä väylää ringin reunalla ja PD:t siellä vasemmalla mörrissä, ja on tuurista kiinni onko puttia vai ei. 15m oksien välistä ei tarjoa kovin positiivista ennustetta. Tästä jos selviäisi bogitta niin olisi kova, mutta epäilen että 4, 5, 5.
Tällä ennusteella keskiarvo olisi 61 heittoa, eli +1, joka tullee olemaan 950-960 luokkaa, eli osuisi oikein mainiosti omiin taikapisteisiin. Kelpaisi oikein hyvin, foren puute maksaa kuitenkin muutamia heittoja per kierros. Täällä olisi muutama avauskin joka olisi paljon kivempi heittää forella, kuin tatsikkaalla bäkkäriantsalla. Mörriin joutuessa foren puute maksaa tietysti eniten, ja ainakin muutama puttaus väylälle tulee tehtyä foreseivin sijaan.
Huomenna puttiviimeistelyä himassa, ja torstaina sitten MPO:n vikoissa ryhmissä radalle klo 11. Tsemiä kisoihin osallistuville foorumisteille. Loput tulkaa paikanpäälle fiilistelemään