Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Toiminta löytökiekon kanssa  (Read 83106 times)

Offline Marski

  • Juniori
  • **
  • Posts: 73
    • View Profile
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #60 on: 26.05.14 - klo:09:26 »
Eikö osata omaa henkeä arvostaa kun pitää mennä muutaman euron takia kevään heikoille jäille koettamaan onnea? Eiköhän kaikille tullut selväksi että jotkut ihmiset haluavat rahaa keinoilla millä hyvänsä, vaikka hukattujen kiekkojen etsimisellä.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #61 on: 26.05.14 - klo:11:39 »
Ei jumalauta. Kiekkoja saa uusia mutta henkiä ei, ei ees käytettynä. Itsekin pilkkimiehenä tiedän koska voi vielä mennä jäälle mutta en niin perverssi ole että aivan viimmesillä nököttäisin siellä paskat housussa koska jää lähtee alta.

Suosittelen sunkin niiden kiekkojen hakemista kesäaikaan. Vaikka rannalla olis tuhannen henkee ni se ei tarkota että ne sua vahtis saati osais elvyttää.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #62 on: 26.05.14 - klo:11:51 »
Kyl siittä rannasta pilkkijöitä lähti useina niinnäkin päivinä ku mä siellä kävin. Eikä jää alla edes rutissut.

Sori, mut tää oli hauska lukea mustalla huumorilla.  ;D 8)

Offline Marski

  • Juniori
  • **
  • Posts: 73
    • View Profile
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #63 on: 26.05.14 - klo:13:26 »
Ja miten on saako heikoilta jäiltä noudetusta kiekosta pyytää 4 euroo löytöpalkkioo?

Saa mutta eri asia kuka maksaa.

Eiköhän tämä putthandin asia tullut käytyä läpi ja aihe voisi siirtyä seuraavaan asiaan. Turha sitä enää pyörittää samoja teesejä ja vastauksia ympäriinsä.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #64 on: 26.05.14 - klo:13:52 »
Joo kyllähän niin on että vain omiin asenteisiin voi suoraan vaikuttaa. Sen tiimoilta, jätän muiden käytännöt heidän asiakseen ja itse noudatan kutakuinkin näitä ohjenuoria:

-Jos löydän kiekon, ensisijaisesti pistän löytölootaan jos on. (tiedän että niitä murretaan jne. mutta se on JTO - jonkun toisen ongelma) Muutoin vien kotiin. Jos on numero, soitan siihen, ja laitan viestiä jos ei vastaa. Jos saan yhteyden, mieluiten postitan kiekon. En pyydä korvaamaan postikuluja (pennosia kuitenkin, mitäsenväliä) enkä pyydä löytöpalkkiota mutta jos tarjoutuu niin en vastaankaan väitä. Jos ei numeroa, huutelen täällä löytökiekkoketjussa ja fgr.fi:ssä ko. radan kommenteissa. Kaapissa on nyt joku 5 kiekkoa joihin ei ole saatu yhteyttä, ja ainakaan rahallista hyötyä en ajatellut niistä haluta. Voisin melkein käydä nakkaan ne tuohon naapuriradan ykköstiille että ilmaisia kiekkoja ottakaa mielen mukaan.

Olen löytänyt 5 vuoden aikana vain noin 6 kiekkoa joten suuresta ongelmasta ei puhuta. En tiedä mistä noin alhainen prosentti johtuu, ehken vain vieraile pusikoissa niin usein [/emävale]  ;D

-Jos pelibägistä kadonnut tai muuten käyttis kiekkoni löytyy ja haluan sen takaisin, pyydän ensisijaisesti postittamaan jolloin korvaan postit ja vaivasta vielä muutamia euroja (jolla saa pullakahvit tms). Jos on ei niin tärkeä kiekko niin löytäjä melkein pitäköön, ellei pysty jättämään sitä Keinarin löytölootaan tai muuta ei niin vaivalloista.

Omia kiekkoja on hukkunut ehkä n. 8 kpl joista palautusprosentti taitaa olla 50% luokkaa. Pari kertaa palautunut on ollut bägin tärkeimpiä kiekkoja jolloin olen melkeimpä vaatinut saada maksaa siitä.

Miksi posti, koska harvoin onnistuu treffaamiset radoilla, kun autottomana useimmille radoille siirtyminen on aika vaivalloista.

Kukin taaplaa tyylillään ja kyllähän se niin on että hukkunut on lähtökohtaisesti menetetty. Palautumiset ovat vain ylimääräistä bonusta.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #65 on: 26.05.14 - klo:14:18 »
Siehä sälli oot...  ;D Ovat surkeita.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline EdwardTK

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 494
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tommi Kenttä
  • Seura: OFS
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #66 on: 26.05.14 - klo:14:37 »


Pakostaki tulee mieleen onko ny kyseessä semmonen pahamainen ja joskus kuultu trolli?

Offline arkkeri

  • Juniori
  • **
  • Posts: 82
    • View Profile
  • Oikea nimi: PM
  • Seura: RFG
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #67 on: 26.05.14 - klo:15:09 »

Mitä siihen tulee voiko siihen luottaa, että kiekko palautuu omistajalleen jos sen löytöboxiin laittaa olisin VAROVAISEN toiveikas. Kaveriltani jäi kiekko puuhun kierroksella. Perässä tuli porukka, joten hän ajatteli myohemmin käydä tiputtamassa sen sieltä. Myöhemmin hänen mentyä katsomaan kiekkoa sitä ei näkynyt puussa, kaverini kävi kysymässä perässä tulleelta porukalta olivatko he löytäneet kiekkoa. Jampat kiistivät sen. En ollut tuolla reissulla itse mukana, mutta kerran ollessani lähellä avausväylän tiitä, havaitsin kaverini kuvauksen mukaisia jamppoja kävelevän kohti aloituspaikkaa. Yhdellä heistä näin olevan keltaisen kiekon, minkä värinen kaverini kiekko oli. Menin "nokka pitkällä" nuuskimaan siihen viereen ja huomasin kiekon kaverini kiekoksi. Esim. pohjassa numero isolla, jota tosin oli pyyhitty liuotin aineella tms. Sanojen vaihdon jälkeen poistuin paikalta vähän kauemmas, koska jamppojen asenne kiekon palauttamisen suhteen vaikutti kielteiseltä. Porukka neuvotteli hetken jonka jälkeen kiekon haltija heitti kiekon minulle. Yksi jampan lausahdus sanan vaihdon aikana oli suurin piirtein tällainen "Kyl jos mä metsästä kiekon löydän ni kyl maar mä sen pidän!" Voiko tuollaisen jälkeen uskoa että laatikossa oleva kiekko päätyisi oikealle omistajalle muuten kuin satumaisella tuurilla? ;)

Ymmärsinkö nyt oikein, että sinulla on valittamista kyseisen porukan tavasta toimia, vaikka itse toimit suurinpiirtein samoin? Itselle on jäänyt 12 hukatusta / unohdetusta kiekosta 2 palautumatta joista toinen on nimetön. Itse olen palauttanut myös reilun 10 lättyä niiden omistajille. Ja parikymmentä ratojen löytölaatikoihin (yhtä nimetöntä en laittanut lukitsemattomaan lootaan, eikä kukaan omakseen tunnustanut täällä eikä kukaan jututtamistani 40 henkilöstä radalla). Toivon todellakin, että näin hyvällä prosentilla saisi takaisin jatkossakin. Mutta, kiva tietää kuinka Vampulan Urheilijoiden edustajat toimivat.

Offline putthand

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 090
    • View Profile
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #68 on: 26.05.14 - klo:15:25 »
Toi nyt on aika kohtuutonta. Selvennetäämpäs kantani asiaan. Jos kiekossa on numero, soitan. Kaverini kiekossa oli numero isolla ja hän kysyi porukalta kiekosta. Jos kiekossa ei ole numeroa pidän sen, tai jos joku kertoo tuntomerkit, luovutan kiekon. Missä kohtaa mielestäsi toimin samoin kuin kyseinen porukka?

Offline Mikke

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 12
    • View Profile
  • Seura: VU
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #69 on: 26.05.14 - klo:16:42 »
Mutta, kiva tietää kuinka Vampulan Urheilijoiden edustajat toimivat.

Olen seurannut tätä keskustelua tovin ja koska nimimerkki arkkeri yleistää noin vain asian koskemaan koko seuraa, katson aiheelliseksi kommentoida asiaa:

Putthand ei edusta Vampulan Urheilijoita millään tavalla kirjoituksillaan tai toiminnallaan. Kyseessä ei valitettavasti ole trolli. Lajietiketissä on vielä aika paljon opittavaa.

Löytökiekoilla bisneksen tekeminen ei ole lainkaan sopivaa talkootyöllä tehdyllä radalla. Samat terveiset Eenokin radan ratamestarilta, jonka kanssa keskustelin tästä asiasta äsken. Jättäkää kiekot vaan niille sijoilleen jos ette osaa toimia niiden kanssa lajin hengen edellyttämällä tavalla.

Vampulan radalla löytökiekkojen osalta kiekkoja palautetaan yleensä puuvajaan josta niitä voi käydä katselemassa ken on kadottanut. Löytökiekkolaatikkoa ei radalla ole, koska maasto on helppoa ja kadonneita kiekkoja erittäin harvoin löytyy radalta.


fribaterveisin Mika Vainio, VU

P.S. Lajietikettiin kuuluu myös viedä roskat roskakoreihin joita meilläkin on jokaisella tiillä. Samaten jos heitätte kiekkoa puusta, viekää ne puukalikat tai kivet pois väylältä sinne mistä ne olette ottaneetkin. Kaikkien on näin mukavampi pelata.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #70 on: 26.05.14 - klo:17:26 »
Eiköhän tää keissi ollu tässä. Eteenpäin.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Sebu

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 41
    • View Profile
    • Valokuvat kiekkoihin
  • Oikea nimi: Sebastian Ratu
  • Seura: LFC
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #71 on: 26.05.14 - klo:20:54 »
Itse aina soitan/pistän viestin kiekossa olevaan numeroon. Mikäli mitään merkintöjä kiekossa ei ole, niin sitten tapauskohtaisesti katsotaan mitä sen kanssa tehdään. Yleensä annan kiekon siinä tapauksessa kiertoon jollekin alottelevalle kaverille tmv.

Nopealla haulla en löytänyt tästä infoa tältä foorumilta, joten olisi hienoa mikäli tämä palvelu tulisi suuremman harrastajakunnan käyttöön.

http://loytokiekot.net/

Esimerkiksi LFC pistää kaikki löytöboksin kiekot tuonne, josta niitä voi hakea.
www.discdesigner.fi - Valokuvat kiekkoihin

Offline arkkeri

  • Juniori
  • **
  • Posts: 82
    • View Profile
  • Oikea nimi: PM
  • Seura: RFG
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #72 on: 26.05.14 - klo:22:04 »
Noniin, kärjistys ajoi asiansa. Pahoittelut, Mikke, jos kirjoituksestani jäi se käsitys, että koko seura toimii näin. En sitä tarkoittanut, vaan sitä, että jokainen seuran jäsen edustaa seuraansa kaikkialla ja jo siitä syystä on hyvä toimia näissä asioissa esimerkillisesti. Jos sitä ei tee seuran aktiivijäsenet, niin ei sitä tee varmasti muutkaan.

Kiitoksia selvennyksestä putthand, aiemmista kirjoituksista sai hiukan eri käsityksen kuin tuosta.

Niin ja vastailkaa viesteihin/puheluihin (tuntemattomasta numerosta), mikäli olette kiekkoja hukannut edellisinä päivinä/viikkoina. Viikolla jäi taas seuran säilytykseen yksi lötä, kun ei kiekossa olleesta numerosta haluttu vastata mitään.

Offline peperoni

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 265
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Mäkelä
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #73 on: 27.05.14 - klo:13:31 »
Sen olen huomannut, että kiekon löytyessä kohtuullisen avoimelta paikalta kannattaa soittaa heti siihen numeroon. Omalla kohdalla lähes aina kiekon omistaja on vielä radalla ja kiekko palautuu omistajalle molemmin puolin erittäin helposti.

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #74 on: 27.05.14 - klo:13:38 »
Sen olen huomannut, että kiekon löytyessä kohtuullisen avoimelta paikalta kannattaa soittaa heti siihen numeroon. Omalla kohdalla lähes aina kiekon omistaja on vielä radalla ja kiekko palautuu omistajalle molemmin puolin erittäin helposti.

Tämä on erittäin hyvä tapa. Itse en vain koskaan kanna kännykkää radalla mukana joten otan kiekon talteen ja huutelen edessä oleville pooleille jos joltain kiekko puuttuisi. Jos ei löydy näin omistajaa soitan yleensä heti autolle päästyäni.
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2