Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Toiminta löytökiekon kanssa  (Read 84608 times)

Offline Vesa

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 132
    • View Profile
  • Oikea nimi: Vesa H
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #75 on: 27.05.14 - klo:22:24 »
Tänään oli mielenkiintoinen, ei mitenkään yllättävä tilanne julkujärvellä... Kaverini löysi keskeltä väylää kiekon, jossa puhelinnumero. Pelasimme kyseisen väylän loppuun ja siirryimme seuraavan väylän heittopaikalle odottelemaan, jossa pelasikin nuorempaa väkeä 6 hengen poolissa.
Kaverini siinä odotellessa soitti kiekossa olleeseen puhelinnumeroon, ja puhelusta ymmärsin sen verran että Ylöjärvelle ei ole kiekkoa hukannut kun kaveri tuumasi että "Aijaa, no täältä tää nyt kuitenkin löytyi..." Puhelun loppuvaiheessa yksi edelläkulkevasta porukasta tuli kyselemään että ollaanko nähty sellaista keltaista/oranssia PD2:sta, ja huomasi että siinähän se kyseinen kiekko olikin kaverini kourassa. Kaverini sanoi puhelun loputtua että juuri soitti kiekon omistajalle joka kovasti ihmetteli mitä se täällä tekee, ja mielellään ottaisi sen takaisin.
Kaverini antoi kuitenkin mahdollisuuden olla rehellinen ja antoi kiekon takaisin tälle kiekon "alkuperäiselle löytäjälle" joka sentään lupasi toimittaa kiekon takaisin. Oli kuulemma myös samalta paikkakunnalta kuin kiekon omistaja... Ehkä meitä viilattiin linssiin, ehkä ei...  ::)

Offline Jonessive

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 650
    • View Profile
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #76 on: 28.05.14 - klo:09:56 »
Tänään oli mielenkiintoinen, ei mitenkään yllättävä tilanne julkujärvellä... Kaverini löysi keskeltä väylää kiekon, jossa puhelinnumero. Pelasimme kyseisen väylän loppuun ja siirryimme seuraavan väylän heittopaikalle odottelemaan, jossa pelasikin nuorempaa väkeä 6 hengen poolissa.
Kaverini siinä odotellessa soitti kiekossa olleeseen puhelinnumeroon, ja puhelusta ymmärsin sen verran että Ylöjärvelle ei ole kiekkoa hukannut kun kaveri tuumasi että "Aijaa, no täältä tää nyt kuitenkin löytyi..." Puhelun loppuvaiheessa yksi edelläkulkevasta porukasta tuli kyselemään että ollaanko nähty sellaista keltaista/oranssia PD2:sta, ja huomasi että siinähän se kyseinen kiekko olikin kaverini kourassa. Kaverini sanoi puhelun loputtua että juuri soitti kiekon omistajalle joka kovasti ihmetteli mitä se täällä tekee, ja mielellään ottaisi sen takaisin.
Kaverini antoi kuitenkin mahdollisuuden olla rehellinen ja antoi kiekon takaisin tälle kiekon "alkuperäiselle löytäjälle" joka sentään lupasi toimittaa kiekon takaisin. Oli kuulemma myös samalta paikkakunnalta kuin kiekon omistaja... Ehkä meitä viilattiin linssiin, ehkä ei...  ::)


Ei varmana palauttanu sitä omistajalleen, jatko vaan ryövätyllä kiekolla viskomista kunnes taas hukkaa sen... Mä löysin ite kasiväylältä Julkujärveltä eilen KC Rocin ja soittelin sinne heti ja sovittiin miten kiekko palautuu. No problem.. Miten tästä on tehty edes niin vaikea asia... :D Ihmettelen.
Team Discraft / #71739

Offline riotmaker

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 201
    • View Profile
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #77 on: 27.06.14 - klo:07:10 »
voi kettu näitä siltiksen kakaroita... sain puhelin soiton joka alkoi näin: moro löysin sun beastin, mitä annat löytöpalkkioks? tuumasin et noin ku kysyit nii jäät ilman, ois pari euroo saanukki jos ekana sitä ei ois ruinannu. lupas kumminki jättää vaksin kopille... eipä jättäny, vaksin mukaan oli useampi käyny kyselee kiekkoja jota ei oltu tuotu. sain tän penskan kaverin kii joka sano et jos ei tuu palkkioo ei tuu kiekkoo. myyvät niitä sit siltiksessä...

onko ok jos törmään näihin kiekkoja myyviin penskoihin ja röyhkeesti vaan otan kaikki pois ja otan omani, loput pudotan vaksille??? vaksi ainaki sano et anna mennä vaan...

tosin eipä ne kaikki omistajilleen palaudu varmaan sieltäkään, samat kakarat kuulema hukannu yllättävän paljon kiekkoja  kun välillä ramppaavat kokoajan löytöboksilla... vituttaa tommoset pennut joilla ei oo mitään käytöstapoja. kyseessä on siis jotai 10-15v kakaroita...
Mitäs täs kunhan aurinko paistaa...

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #78 on: 27.06.14 - klo:09:22 »
Mulla ei tulis mieleenkään pyytää löytöpalkkiota. Mun mielestä on itsestäänselvä asia että kiekko palautetaan. Paras mahdollinen löytöpalkkio olisi se että joskus palautuis omakin kiekko.
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline tuomasv

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 880
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #79 on: 27.06.14 - klo:09:38 »
En tiedä oliko samat pikkujätkät toissailtana Siltamäen lammen vieressä, mutta möivät kiekkoja joiden numeroihin ei kuulemma oltu vastattu. Pienempi pojista olisi kuulemma uinut lampeen heitetyn kiekon kahdella eurolla. Samalla ottivat meiltä pari tölkkiä muovipussiin.

Mulle on aivan selvää miten tähän suhtaudun: Jos heitän kiekon lampeen enkä sitä sieltä itse halua hakea, niin sen jälkeen se on sitten vaivannäkijän omaisuutta.

Offline riotmaker

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 201
    • View Profile
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #80 on: 27.06.14 - klo:11:44 »
samat kersat... ongelma olikin siinä et sovittiin vaksin koppiin viemisestä, muutama muukin oli näin sopinut. seuraavana päivänä toinen poika sano suoraa et ei oo viety eikä viedä jos massii ei tuu... toki oisin palkkioo antanu jos oisin siinä sillon ollu...
Mitäs täs kunhan aurinko paistaa...

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #81 on: 27.06.14 - klo:15:36 »
Periaatteessahan kiekoista pitäis maksaa lain mukaan löytöpalkkio, oliko se minimisumma nyt sitte 4 euroa. 4 euroa on toki aika paljon, ite heitän sen kaks euroa ellei löytäjä ole nähnyt huomattavaa vaivaa kiekon palautuksen eteen. En pane pahakseni vaikka joku sitä vaatiikin. Kaikki eivät sitä toki ota vastaan. Onko se nyt niin kamalaa jos sitä palkkiota pyydetään? Toki jos se penska alkaa jotain isompaa summaa vaatimaan nii nokkaan vaan...

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #82 on: 27.06.14 - klo:15:48 »
Aaargh, tää keskustelu alkaa taas... löytöpalkkio, laki.... voisko nyt käyttää vaan järkeä kaikki, eikun eihän se käykään
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Vesa

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 132
    • View Profile
  • Oikea nimi: Vesa H
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #83 on: 28.06.14 - klo:00:52 »
Aaargh, tää keskustelu alkaa taas... löytöpalkkio, laki.... voisko nyt käyttää vaan järkeä kaikki, eikun eihän se käykään
Nii i...  :)
En nyt halua lietsoa mitään mutta joskus mm. tästä aiheesta tulee mieleen tämä:

Offline Mielensäpahoittaja

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 24
  • Inspiraation lähteenä Tuomas Kyrö
    • View Profile
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #84 on: 30.06.14 - klo:02:15 »
Virallisten ohjeiden mukaan kiekon hukkaajalle pitää vittuilla ensin, tämän jälkeen kysytään maksimilöytöpalkkiota jonka hukkaaja suostuu maksamaan. Rahat pyydetään etukäteen tilille. Lopulta kaivetaan esiin kynsilakanpoistoaine, pyyhitään numerot pois ja pidetään kiekko itsellä.

Jos tietää kaverinsa hukanneen kiekon, edellä mainitun rahojen kavalluksen voi toteuttaa vaikkei ole löytänytkään kiekkoa.

Ainiin, minä olen oikeassa ja muut väärässä. Jos joku argumentoi minua vastaan, ownaan hänet aiheeseen kuulumattomalla kissavideolla.
Pahoitan mieleni säännöllisesti muutaman kerran viikossa.

tau

  • Guest
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #85 on: 05.08.14 - klo:15:26 »
Kerran sovin tällit Taliin löytökiekon palautusta varten ja kiekon omistajan ilme oli hauska kun annoinkin kaksi Pohjolan Isäntää käteen yhden sijasta ja mitään palkkioita en ollut edes pyytämässä  :) Toinen kiekko oli nimetön löytökiekko jonka löytöpaikkaa ja -aikaa en muistanut.
« Last Edit: 05.08.14 - klo:15:30 by tau »

Offline ZaCer99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 834
    • View Profile
  • Oikea nimi: Antton Koivisto
  • Seura: JFG ry / Prodigy Disc Street Team Finland
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #86 on: 13.10.14 - klo:12:44 »
Minä laitan yleensä nimettömät löytökiekot suoraan omaan bägiini, ne joissa on nimi ja numero niin koitan että jos liukenisi asetonilla tai tinnerillä. Jos ne ei auta niin spraymaalia päälle :)

Voisko tän trollin poistaa tältä foorumilta?
Prodigy BP-1: PA3 / A2 /  M2 / F5 / H2 /  D1 - D3 /
#73759

Offline Roope

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 244
    • View Profile
  • Seura: 7k
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #87 on: 13.10.14 - klo:13:07 »
Minä laitan yleensä nimettömät löytökiekot suoraan omaan bägiini, ne joissa on nimi ja numero niin koitan että jos liukenisi asetonilla tai tinnerillä. Jos ne ei auta niin spraymaalia päälle :)

Voisko tän trollin poistaa tältä foorumilta?

Kannatetaan!!!
"Trying is the first step towards failure"

-Homer Jay Simpson

Offline putthand

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 090
    • View Profile
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #88 on: 13.10.14 - klo:18:36 »
Minä laitan yleensä nimettömät löytökiekot suoraan omaan bägiini, ne joissa on nimi ja numero niin koitan että jos liukenisi asetonilla tai tinnerillä. Jos ne ei auta niin spraymaalia päälle :)


Kerkesin jo odottaa koska tämä sankari ilmoittaa kantansa löytökiekkoihin. ULOOOOS!!!

Offline moikkis

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 102
    • View Profile
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #89 on: 28.10.14 - klo:08:42 »
Itellä hävinnyt 5 kiekkoa ja ykskään ei ole tullu takasin, vaikka nimi ja puhelinnumero löytyy. Palautan suoraan hävittäjälle jos tiedot löytyy.

 Olin viikko sitten kiskomassa muovia Hyvinkään vanhalla radalla jonkun random äijän kanssa. Etittiin mun kiekkoa siinä about 5min ja sillävälin käveli vierestä joku about 30-40v mies ja nainen koffin 24pack kädessä ohi. Löydettiin mun lätty ja pääsin jatkamaan. Siinä 5 min aikana oli hävinny tän random äijän kiekko siitä 40m päästä, ilmeisesti noitten kahden laitatienkulkijan mukaan. Pöllitty kiekko oli sen äijän luottokiekkoja (wraith, 2v vanha). Itellä löytyy about samanlainen bägistä ja jälkeenpäin ajatellessa olisin hyvin voinu antaa sen sille, en kuitenkaan nähny radalla tarpeelliseksi. Ite opiskelija ja se oli joku johtohenkilö, jolla ei varmasti lompakossa tunnu tommonen 14e lätty.
Jos jollain kaverilla hukkuu kiekko ja sitä ei löydy heti, niin pelaan väylän loppuun ja meen auttamaan ettimistä, jotta ei just tämmöstä tapahtuis.