Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Innovan kiekkojen tilalle muuta  (Read 13614 times)

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Innovan kiekkojen tilalle muuta
« on: 15.08.13 - klo:17:37 »
Aloitetaanpas tällainen ketju...

Voi suositella omia omien kokemusten perusteella ja ehkä jopa hieman perustellakkin miksi.
Innovan laatu vaihtelee nykyään melkoisesti ja samassa erässä voi olla ihan täysin erilaisia pannuja > ei hyvä...

JOS Vaihtaisin Innovan tilalle muuta niin..

Teebird -> F2/F3
Roc -> M3/MD2/Mace/ (Core?)
Boss -> D3
Firebird -> XXX / muu??
Destroyer -> Renegade?

Tällä hetkellä S-MD2 testissä ja kyllähän tuo aika mukavalle tuntuu. Roc pysyy bägissä vakaampana midarina kyllä, mutta luotisuoraan meneväksi MD2 on kärkipaikalla ehdokkaana.
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline tuomasv

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 880
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT
Vs: Innovan kiekkojen tilalle muuta
« Reply #1 on: 15.08.13 - klo:18:15 »
Voi suositella omia omien kokemusten perusteella ja ehkä jopa hieman perustellakkin miksi.
Innovan laatu vaihtelee nykyään melkoisesti ja samassa erässä voi olla ihan täysin erilaisia pannuja > ei hyvä...

JOS Vaihtaisin Innovan tilalle muuta niin..

Teebird -> F2/F3
Roc -> M3/MD2/Mace/ (Core?)
Boss -> D3
Firebird -> XXX / muu??
Destroyer -> Renegade?

Mulle voi kertoa valmistajan, jolta tulee tasalaatuista tavaraa ulos ;) Mutta jos merkkiä vaihtaa haluaa niin mikäs siinä.

Rocin korvaajaksi laskisin myös MVP:n Vectorin. Toimii itselläni hyvin, mutta käsituntuma pitää toki testata käyttäjäkohtaisesti. Coren laskisin tosta joukosta heti pois, aika erilainen kiekko.

Offline Zuum

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 288
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: FGCK
Vs: Innovan kiekkojen tilalle muuta
« Reply #2 on: 15.08.13 - klo:18:27 »
Aloitetaanpas tällainen ketju...

Voi suositella omia omien kokemusten perusteella ja ehkä jopa hieman perustellakkin miksi.
Innovan laatu vaihtelee nykyään melkoisesti ja samassa erässä voi olla ihan täysin erilaisia pannuja > ei hyvä...

JOS Vaihtaisin Innovan tilalle muuta niin..

Teebird -> F2/F3
Roc -> M3/MD2/Mace/ (Core?)
Boss -> D3
Firebird -> XXX / muu??
Destroyer -> Renegade?

Tällä hetkellä S-MD2 testissä ja kyllähän tuo aika mukavalle tuntuu. Roc pysyy bägissä vakaampana midarina kyllä, mutta luotisuoraan meneväksi MD2 on kärkipaikalla ehdokkaana.

Discmania lienee tuolla perusteella aika huono korvaaja, kurkkaappa sieltä kiekon pohjasta kuka sen on valmistanut.

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Innovan kiekkojen tilalle muuta
« Reply #3 on: 15.08.13 - klo:18:45 »
Rocin voi korvata lähes päittäin Discraftin Waspin kanssa.  Tuntuu kädessäkin aika samalta, sillä erotuksella että Wasp on litteämpi.

Dessun voisi korvata vaikka Dynamic Discin Trespassilla.

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Innovan kiekkojen tilalle muuta
« Reply #4 on: 15.08.13 - klo:22:15 »
Rocin voi korvata lähes päittäin Discraftin Waspin kanssa.  Tuntuu kädessäkin aika samalta, sillä erotuksella että Wasp on litteämpi.

Dessun voisi korvata vaikka Dynamic Discin Trespassilla.

Roc ei kyllä meikän kourassa mee waspin kanssa mitenkään päittäin....Roc on ikääntyessään mitä monipuolisin pannu jonka korvaamiseen tarvitaan ehkä sekä Wasp että aonakin MD2.

Ja noi mun ehdotelmat ei siis ole mun valintoja vaan ehdotuksia jotkai sain tuolta toisaalta noiden tilalle.
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Innovan kiekkojen tilalle muuta
« Reply #5 on: 15.08.13 - klo:22:16 »
Aloitetaanpas tällainen ketju...

Voi suositella omia omien kokemusten perusteella ja ehkä jopa hieman perustellakkin miksi.
Innovan laatu vaihtelee nykyään melkoisesti ja samassa erässä voi olla ihan täysin erilaisia pannuja > ei hyvä...

JOS Vaihtaisin Innovan tilalle muuta niin..

Teebird -> F2/F3
Roc -> M3/MD2/Mace/ (Core?)
Boss -> D3
Firebird -> XXX / muu??
Destroyer -> Renegade?

Tällä hetkellä S-MD2 testissä ja kyllähän tuo aika mukavalle tuntuu. Roc pysyy bägissä vakaampana midarina kyllä, mutta luotisuoraan meneväksi MD2 on kärkipaikalla ehdokkaana.

Discmania lienee tuolla perusteella aika huono korvaaja, kurkkaappa sieltä kiekon pohjasta kuka sen on valmistanut.

Juu mutta DM:ää ei suolleta sellasiä määriä ku Innovaa....mitä suuremmat määrät prässätään niin sitä kiirempi ne pannut on saada tehtyä > ailahtelevampi laatu
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline Eemeli137

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Vs: Innovan kiekkojen tilalle muuta
« Reply #6 on: 15.08.13 - klo:22:45 »
Rocin voi korvata lähes päittäin Discraftin Waspin kanssa.  Tuntuu kädessäkin aika samalta, sillä erotuksella että Wasp on litteämpi.

Dessun voisi korvata vaikka Dynamic Discin Trespassilla.

Roc ei kyllä meikän kourassa mee waspin kanssa mitenkään päittäin....Roc on ikääntyessään mitä monipuolisin pannu jonka korvaamiseen tarvitaan ehkä sekä Wasp että aonakin MD2.

Ja noi mun ehdotelmat ei siis ole mun valintoja vaan ehdotuksia jotkai sain tuolta toisaalta noiden tilalle.
Kun wasp kuluu siitä paljastuu ihan uusia puolia sen kuluttamisessa kestää vaan vähän aikaa... Tai jos jaksaa niin löytyyhän niitä Elite-X waspeja e-baysta.
Force/Nuke/F2/Leopard/Sentinel/Buzzzzzzz/M4/A1/Pure/Magnet

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Innovan kiekkojen tilalle muuta
« Reply #7 on: 15.08.13 - klo:23:10 »
Ja noi mun ehdotelmat ei siis ole mun valintoja vaan ehdotuksia jotkai sain tuolta toisaalta noiden tilalle.

Ainakin minun ehdotus Rocin tilalle oli Prodigyn kiekoista M2, joka on pakasta vedettynä ylivakaampi kuin Buzzz. 300S muovia on jo Frisbeepointissa, tosin ei vielä tätä mallia. Tuo sopii kuluttamiseen Prodigyn muoveista parhaiten.
« Last Edit: 15.08.13 - klo:23:15 by RistoS »

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Innovan kiekkojen tilalle muuta
« Reply #8 on: 15.08.13 - klo:23:37 »
Tuskin luovun noista "multipurpose" KCP-roceista ja ihanista fläteistä DX roceista kuitenkaan ihan vielä :) kulutettuja Roceja löytyy 4 kpl ja loput vielä ihanan jyriä.
MD2 on nyt S-line:n muodossa testillä ja aika mukavalle vaikutta
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline Pekka H.

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 211
  • Olen syytön, sillä sipuli!
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Innovan kiekkojen tilalle muuta
« Reply #9 on: 16.08.13 - klo:09:51 »
Mä en kyllä aina tajua tätä innovan kiekkojen parjausta, laatuvaihtelu on ainakin omalla kohdalla ollut tosi minimaalista. Yksikää kiekko ei ole jäänyt heittämättä sen takia, että on liian flätti/kuvukas mitälie.....

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Innovan kiekkojen tilalle muuta
« Reply #10 on: 16.08.13 - klo:13:39 »
Ei mullakaan nyt mitenkään suuria eroja ole ollut, mutta onhan Se toki ihan mahdollista nuin suurelta valmistajalta jos siellä vähän eroa on. Tältäkin ongelmalta vältytään kun käydään hakemassa vanhasta kunnon kivijalka liikkeestä. Eri asia tietenkin jos sellaista ei lähimaillakaan ole.
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline Eemeli137

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Vs: Innovan kiekkojen tilalle muuta
« Reply #11 on: 16.08.13 - klo:14:40 »
Mä en kyllä aina tajua tätä innovan kiekkojen parjausta, laatuvaihtelu on ainakin omalla kohdalla ollut tosi minimaalista. Yksikää kiekko ei ole jäänyt heittämättä sen takia, että on liian flätti/kuvukas mitälie.....
+1

Ja ei noi prodigyn lätyt mitään tasa laatusia ole kun jotku D4 on vakaampia kuin D1 ja toisin päin
Force/Nuke/F2/Leopard/Sentinel/Buzzzzzzz/M4/A1/Pure/Magnet

Offline Discboy_99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 094
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jesse
Vs: Innovan kiekkojen tilalle muuta
« Reply #12 on: 16.08.13 - klo:15:02 »
Mä en kyllä aina tajua tätä innovan kiekkojen parjausta, laatuvaihtelu on ainakin omalla kohdalla ollut tosi minimaalista. Yksikää kiekko ei ole jäänyt heittämättä sen takia, että on liian flätti/kuvukas mitälie.....
+1

Ja ei noi prodigyn lätyt mitään tasa laatusia ole kun jotku D4 on vakaampia kuin D1 ja toisin päin

Se on lähinnä noi vakauserot 400g vs 400s..
Viimeistään viiminen putti uppoaa.

Offline Ahdis

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 275
  • i don't know what i'm doing
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tero Kerttula
  • Seura: Jyli/Albatrossit
Vs: Innovan kiekkojen tilalle muuta
« Reply #13 on: 16.08.13 - klo:20:25 »
Itse korvaisin Rocin Latituden Painilla tai DD:n Suspectilla, Tiipparin sitten Corella tai Furyllä. Pain on oikein hyvä vakaa ja luotettava midari jota ei tosiaan saa kääntämään yli vaikka yrittäisi.
"Lunta sataa vaakasuoraan ja yhdet heittää frisbeetä."

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Innovan kiekkojen tilalle muuta
« Reply #14 on: 18.08.13 - klo:01:32 »
Itse korvaisin Rocin Latituden Painilla tai DD:n Suspectilla, Tiipparin sitten Corella tai Furyllä. Pain on oikein hyvä vakaa ja luotettava midari jota ei tosiaan saa kääntämään yli vaikka yrittäisi.

Tiippari ja Fury on kyllä kaks ihan täysin erilaista kiekkoa...Fury enempi niinku alivakaa valkyrie
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland