Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Kiekkohankintasi  (Read 999284 times)

Offline Jussijii

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 483
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jussi J.
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat Ry / Albatrossit
Vs: Kiekkohankintasi
« Reply #1410 on: 10.12.14 - klo:09:45 »
5 x InnovaStore Specials Flat Top DX Rancho Roc,
Nyt jo täyspainoiset loppunu..  :P

Ne loppu jo myyntiin tulon jälkeiseksi aamuksi.
Doh, itse tilasin 5min myyntiin tulon jälkeen. Lkolmas kerta kun noita flättejä tuolta tilaan, aina ollut hyvin nopea tilauksessani,  ja nyt oli eka kerta kun saan mitä haluan.
« Last Edit: 10.12.14 - klo:10:07 by Jussijii »

Offline Zarmo

  • Juniori
  • **
  • Posts: 90
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarmo Silvennoinen
Vs: Kiekkohankintasi
« Reply #1411 on: 10.12.14 - klo:09:48 »
Fluid Escape ja K1 Line Kaxe Z

Offline Lypsyjakkara

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 233
    • View Profile
Vs: Kiekkohankintasi
« Reply #1412 on: 10.12.14 - klo:09:58 »
5 x InnovaStore Specials Flat Top DX Rancho Roc,
Nyt jo täyspainoiset loppunu..  :P

Ne loppu jo myyntiin tulon jälkeiseksi aamuksi.
Doh, itse tilasin 5min myyntiin tulon jälkeen,  kolmas kerta kun noita tuolta tilaan, aina ollut hyvin nopea,  ja eka kerta kun saan mitä haluan.
Innovastorelle kyllä plussaa. Aina toimitukset parissa päivässä perillä.

Tosin itse esim otin violettina kaikki. Noh Storesta soitettiin ja sanottiin, että violetteja ei ole edes ollut vaikka värivalintana ja kuvissa niitä on. Pikkujuttuja otin sitten pari oranssi ja pari keltaista :)

Toivottavasti olivat hintansa väärtejä nämä rocit!
D1 D2 D3 X1 | H1 H2 | F1 F2 F3 | M1 M2 M4 | Pa1 Pa3

Offline Jussijii

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 483
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jussi J.
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat Ry / Albatrossit
Vs: Kiekkohankintasi
« Reply #1413 on: 10.12.14 - klo:10:10 »

Innovastorelle kyllä plussaa. Aina toimitukset parissa päivässä perillä.
Toivottavasti olivat hintansa väärtejä nämä rocit!

Niin, itse siis koitin itseäni huonosti ilmaisten siis moittia Innovastorea. Mutta kiva että soittelevat sieltä nykyään, kun nettikauppa ei itsessään taivu järkevään kaupankäyntiin.
Nopeita ovat nämä flätit rocit, tasainen kansi ja todella matala rimmi - olematon ilmanvastus. Parhaimmillaan saa kyllä aikamoista siivua näillä.

Offline Timesby

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 187
    • View Profile
Vs: Kiekkohankintasi
« Reply #1414 on: 11.12.14 - klo:22:15 »
Innovastorelle kyllä plussaa. Aina toimitukset parissa päivässä perillä.

Tosin itse esim otin violettina kaikki. Noh Storesta soitettiin ja sanottiin, että violetteja ei ole edes ollut vaikka värivalintana ja kuvissa niitä on. Pikkujuttuja otin sitten pari oranssi ja pari keltaista :)

Toivottavasti olivat hintansa väärtejä nämä rocit!

Mä tilasin just 2 Flat toppia ja vielä violettina. Soittoa siis odotellessa. Lisäksi otin testiin yhden Metal Flake Roc3:n. Olisikohan siitä tuulisen kelin Rociksi?

Offline putthand

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 090
    • View Profile
Vs: Kiekkohankintasi
« Reply #1415 on: 11.12.14 - klo:23:31 »
Hommasin european masters flat top rocin. On niin komee ettei tarvii heittää.... 8)

Offline Juhanuha

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 974
  • Natural Born Disc Golfer
    • View Profile
    • Natural Born Disc Golfer
  • Oikea nimi: Juha Kytö
  • Seura: Sipoon Discstroyers ry
Vs: Kiekkohankintasi
« Reply #1416 on: 12.12.14 - klo:13:33 »
10 kpl dx flat roceja

Täyspainosia tietty (en ota vastuuta niiden loppumisesta :-))
Are you Natural Born Disc Golfer? https://nbdg.fi

Offline Timesby

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 187
    • View Profile
Vs: Kiekkohankintasi
« Reply #1417 on: 12.12.14 - klo:13:41 »
10 kpl dx flat roceja

Täyspainosia tietty (en ota vastuuta niiden loppumisesta :-))

Reilu kerho :) mä jouduin tyytymään 172-173 gr:n. Toivottavasti on edes jotenkin käyttiksiä. Seuraavan kerran täytyy olla kärppänä tilaamassa.

Offline laamandr

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 115
    • View Profile
  • Oikea nimi: Andreas Laamanen
Vs: Kiekkohankintasi
« Reply #1418 on: 12.12.14 - klo:15:11 »
Jahas, tuli jo keskiviikkona paketti mutta:

2x Clash (Neutron ja Proton, 170g ja 174g)
1x Inspire (Neutron, 171g)
1x Soft Envy (Neutron, 174g)
2x Surge (Elite Z ja ESP FLX, 171g ja 164g)
1x Avenger SS (ESP FLX 167g)
1x Quasar (Zero-G 160g)
1x Boss (G* 165g)

Tänään vasta pääsin vähän kokeilemaan, en tosin kauaa jaksanut lykkiä kun lunta ja aika kova tuuli.

Clashit vaikuttaa aikalailla siltä luotettavalta väylädraiverilta mitä toivoinkin, Inspirestä en saanut selvää, Envy tuntuu hyvältä ja lentää kauniisti ja pitkälle. Varmistuin siitä että Surge on mun juttu, lentää pirun suoraan ja tuntuu kuluvan mukavasti niin että voi antsa- ja kääntymisleikkejäkin järjestää niiden kanssa. Elite Z ei ollut niin ylivakaa kun odotin, en uskonut että se lentäisi meikän kädellä yhtä suoraan kun FLX, mutta jospa se pysyisi uudenlaisena pidempään. Avengerista en saanut selvää, mutta ainakin siinä on rumin väri/stämppiyhdistelmä koskaan. Varmisin myös että Zero-G Quasar on aika sopivia omaan käteen; painavempanakin hyvää ässää ja mehevä feidi - jospa tää puhkuis tuulessakin vähän varmemmin. Bossi tuntu olevan about tismalleen samanlainen, tietty painavempana vähän vakaampi, mutta kyllä sekin vähän taittaa ja pihisee pitkälle. Gstar tuntuu melkein yhtä hyvältä kun FLX.

Eli draiveripuoli taitais olla aika kivassa kuosissa, siellä kun ei oikeen ollut mitään muuta kun Surge ja Quasar mitkä tuntu hyvältä kätösiin, eikä oikeen mitään väylädraiveria.

Offline Sir Beef

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 331
    • View Profile
  • Seura: LFC
Vs: Kiekkohankintasi
« Reply #1419 on: 12.12.14 - klo:22:11 »
...Surge on mun juttu, lentää pirun suoraan ja tuntuu kuluvan mukavasti niin että voi antsa- ja kääntymisleikkejäkin järjestää niiden kanssa...

Tosta mielenkiinnosta ja 'alaa' opettelevana kysyisin että miten noin nopealla testillä pystyy päättelemään kiekon kulumisnopeuden ?

Jotenkin olen antanut itselleni ymmärtää että vaatis ainakin usemman aloittelijakiessin jollain DX muovilla ja niillä melko monta puuhun tms. täräytystä ennenkuin sen kiekon ominaisuuksissa alkaa jotain tapahtumaan ?

Ja sitten että miten just esim. tuo mainittu DX perusmuovi vs. joku Champion, Star yms. muovit - kuinka paljon ne sitten kestää sitä 'hakkaamista' ennekuin niissä jotain huomaa.. muistetaan että mulla se lähtönopeus on siellä 80km/h nurkilla ( eli tuolla vauhdilla ei vielä pysty edes kiekkoja 'rikkomaan' -kö ? )

Sen oon kyllä huomannut että eka oma kiekko ( DX Valkyrie ) on kyllä selkeästi kulunut niin että sille pitää sitä hyssekulmaa antaa reilusti ettei se ihan saman tien kippaa oikealle ( oik.käden rystyllä ) - elokuun alusta siis olen heitellyt ja viimeiseen pariin kuukauteen tuo kiekko oli heittämättä ennenkuin opin tuota hysseä edes tarjoamaan..
Causa Latet Vis Est Notissima

Offline putthand

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 090
    • View Profile
Vs: Kiekkohankintasi
« Reply #1420 on: 13.12.14 - klo:00:07 »
Dxää ei tartte heittää kahta kertaa enempää puuhun ku on jo ihan paskana. Star kestää kohtalaisen hyvin mutta on alttiimpi kulumiselle kuin chanpion. Championia saa repiä kiviin ja puihin monta kiessiä ennenku lentorata muuttuu tippaakaan. Oma mielipide on että gummy c-line kestää parhaiten ja tuntuu parhaalta kädessä. Olen paiskinut gummy tditäni puihin ja mitään jälkiä ei kolmen kuukauden jälkeen ole. Sorry OTstä.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Kiekkohankintasi
« Reply #1421 on: 13.12.14 - klo:12:46 »
Kolme kuukautta ei ole kulutuspelissä mitään, ellei pelaa ihan helvetisti ja kallioisia ratoja. Esim. joku SPD on  sellasella normipelaamisella parin vuoden projekti että sen saa "siihen" maagiseen vaiheeseen. Championit kestää vielä pidempään. DX:ää en itse heitä, mut Gstaria on ollut P2 pää putti ja lähäriputterina kesäkuusta eikä kosmeettista enempää vikaa, Gstar TL3 myös ollut käytössä, tosin tullut bägiin myöhemmin ja vähemmän heittoja, mutta ei mitään näkyvissä siinäkään.

Tästähän vois hypätä johonkin noista kulutusketjuista tän OT:n kanssa.

http://www.frisbeegolf-forum.fi/index.php/topic,1656.msg35507.html#msg35507
http://www.frisbeegolf-forum.fi/index.php/topic,320.msg6657.html#msg6657
http://www.frisbeegolf-forum.fi/index.php/topic,2563.0.html
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline laamandr

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 115
    • View Profile
  • Oikea nimi: Andreas Laamanen
Vs: Kiekkohankintasi
« Reply #1422 on: 13.12.14 - klo:16:52 »
...Surge on mun juttu, lentää pirun suoraan ja tuntuu kuluvan mukavasti niin että voi antsa- ja kääntymisleikkejäkin järjestää niiden kanssa...

Tosta mielenkiinnosta ja 'alaa' opettelevana kysyisin että miten noin nopealla testillä pystyy päättelemään kiekon kulumisnopeuden ?

Jotenkin olen antanut itselleni ymmärtää että vaatis ainakin usemman aloittelijakiessin jollain DX muovilla ja niillä melko monta puuhun tms. täräytystä ennenkuin sen kiekon ominaisuuksissa alkaa jotain tapahtumaan ?

Ja sitten että miten just esim. tuo mainittu DX perusmuovi vs. joku Champion, Star yms. muovit - kuinka paljon ne sitten kestää sitä 'hakkaamista' ennekuin niissä jotain huomaa.. muistetaan että mulla se lähtönopeus on siellä 80km/h nurkilla ( eli tuolla vauhdilla ei vielä pysty edes kiekkoja 'rikkomaan' -kö ? )

Sen oon kyllä huomannut että eka oma kiekko ( DX Valkyrie ) on kyllä selkeästi kulunut niin että sille pitää sitä hyssekulmaa antaa reilusti ettei se ihan saman tien kippaa oikealle ( oik.käden rystyllä ) - elokuun alusta siis olen heitellyt ja viimeiseen pariin kuukauteen tuo kiekko oli heittämättä ennenkuin opin tuota hysseä edes tarjoamaan..

Mulla on siis entuudestaan Surgeja, joka ei ilmeisesti käy selväksi tekstistä, pahoittelut hämmennyksestä 8)

Ei vielä ajallisesti kovin kauaa ole ollut käytössä mutta kulutuksessa kyllä. Mainittakoon että käyn paljon harjoittelemassa kentällä (jos ei sada kaatamalla niin mieluusti päivittäin), etenkin viimeisen kuukauden kun ei oikein mitenkään ehdi iltapäivällä valosan aikaan kierrokselle, ja nuo reenikentät ei aina välttämättä ole nurmikkoa. On se jo ostopäivästä nähnyt sen verran kulumaa, että ainakin mielestäni kääntää enemmän, ei toki mitenkän radikaalisti. Siitä siis päättelen että jos se jatkaa samaan malliin kulumistaan FLX muovissa niin kuulostaa ihan hyvältä tahdilta. Osaa sitten sanoa tämän havainnon luotettavuudesta mitään, en minä mikään lajin konkari ole, eli sopii ottaa nämä havainnot kriittisesti. Voi olla juuri sen verran kasvua heittokädessäkin, jokainen saa tehdä oman tulkintansa ja päättää mitä uskoo.

DX ja kyseiset halpamuovit kylllä kuluu aika helvetin nopiaan. Kolusin kesällä ainakin muutamat Valkyriet, TD:t ja jotkut selvästi ylivakaammatkin draiverit ja parit midarit. Minusta ei edes tarvita kun vähän kuivempaa maata, eli siis jotain muuta kun nurmikko, että nuo alkavat kulumaan vimmatusti - esimerkkinä pesiskenttä joka on jotain tekonurmen tapaista+hiekkaa missä käyn harjoittelemassa lähäriä ja draivia. Ei siis edes tarvitse niitä lommoja, joita taatusti tulee myöskin jos kiekot osuu yhtään mihinkään kiinteään, puihin tai johonkin isompiin kiviin maahan laskeutuessaan.

En usko että enään mitään DX:ää ostan, tuntuu vähän turhalta siihen määrään nähden mitä pelaan. Paitsi puttiputtereissa varmaan ihan bueno pidemmälläkin tähtäimellä...?

Offline riihis

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 267
  • FGR BagTag 180
    • View Profile
  • Oikea nimi: J. Riiheläinen
  • Seura: Ryhti
Vs: Kiekkohankintasi
« Reply #1423 on: 13.12.14 - klo:23:39 »
10 kpl dx flat roceja

Täyspainosia tietty (en ota vastuuta niiden loppumisesta :-))

Kertokaas joku tyhmälle, mikä näistä tekee sitä "kuuminta hottia"?

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kiekkohankintasi
« Reply #1424 on: 13.12.14 - klo:23:41 »
10 kpl dx flat roceja

Täyspainosia tietty (en ota vastuuta niiden loppumisesta :-))

Kertokaas joku tyhmälle, mikä näistä tekee sitä "kuuminta hottia"?

Se että ne on flättejä. Ja ranchoja.