Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Taijeli heittelee kans (:  (Read 15118 times)

Offline Taijeli

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
Taijeli heittelee kans (:
« on: 23.03.12 - klo:20:39 »
Hei vaan kaikille!

Mietin tässä pari päivää, että pitäiskös kirjotella vai ei, mut päädyin sit tekemään oman sivun, hihii!

Ensinnäkin, mun frisbeen heittely alkoi viime keväänä ja olen siinä aika huono. Välillä onnistuu tuurilla jotain hyviäkin heittoja ja se innostaa jatkamaan harjoittelua. Käytiin poikaystävän ja pikkuveljen kanssa heittelemässä tosi usein ja lopuksi päädyttiin tekemään oma kori pihalle. Sillä on nyt kevään ekat heitot heitetty ja harjoitusta tosiaan tarvitaan ennen, kuin uskaltaa mennä radalle kokeilemaan, sillä taidot on talven jäljiltä todella ruosteessa!

Ollaan tykästytty tähän lajiin, koska mikään muu ei saa meitä kävelemään niin pitkiä matkoja, kuin tuo kiekko. Ja viime kesäkin oli aivan ihana, kun tuossa Maskun radalla pääasiassa ollaan oltu ja siinä pääsee aina uimaan vähintäänkin kierroksen jälkeen, yleensä myös kiekkoa vedestä etsiessä  :D Yhtään kiekkoa ei olla vielä hävitetty, vaan aina on lopulta viimeistään seuraavana päivänä löydetty. Tässä auttaa paljon noi  kelluvat kiekot, vaikkakin yksi niistäkin meinasi veteen hävitä!

Olen tässä kattellut, että aika vähän on naisia kiekkoa heittelemässä, yleensä vain seurana kävelee vieressä, tai heittää muutaman siellä täällä. Ei se mua niin haittaa, mutta ihmettelin vaan, kun on tää niin kiva laji ja oikealla tekniikalla vois jopa pärjätä... mut mulla se on NIIN kaukana, etten edes tavoittele mihinkään kisoihin. On kivaa, kun on löydetty sellainen urheilulaji, jossa saan pojat mukaan  :)

Mäkin olen koittanut saada tuon valokuvaus harrastuksen yhdistettyä kiekon heittoon, mutta kyllä se vähän on vaikeeta, tarttis ite olla heittämättä koko kierros ja vaan kuvata. Maskussakin on niin kauniit maisemat ja lintuja löytyy kans kuvattavaksi.

Tällä hetkellä siis treenaan putteja kuntoon tossa pihalla ja kyllä ne sieltä pikkuhiljaa alkaa löytyä, kun katoin taas vähän ohjeita muistuttamaan, että miten se nyt menikään  ::)

Mut sellasii nyt sit täl kertaa

Offline Taijeli

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
Vs: Taijeli heittelee kans (:
« Reply #1 on: 23.03.12 - klo:21:28 »
Tässä on kuva meidän versiosta



Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Taijeli heittelee kans (:
« Reply #2 on: 23.03.12 - klo:21:34 »
Teretulemast. Hieno itsetehty kori!!!

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Taijeli heittelee kans (:
« Reply #3 on: 23.03.12 - klo:23:33 »
Hienoa tosiaa, että saatii myös naisia tänne kirjottamaa :) Tervetuloa vaan!

Offline Ze1P11

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 432
    • View Profile
    • Seuran kotisivut
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka "JP" Leino
  • Seura: RFG (Riihimäen Frisbeegolf ry)
Vs: Taijeli heittelee kans (:
« Reply #4 on: 24.03.12 - klo:00:11 »
Niin ja ylipäätään mukavaa että laji kiinnostaa myös kauniimpaa sukupuolta.  :)

Offline Taijeli

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
Vs: Taijeli heittelee kans (:
« Reply #5 on: 25.03.12 - klo:22:05 »
Tänään oli tosiaan mitä mainioin sää ulkoiluu. Aamulla käytiin Puutarhan kevät messuilla, hakemassa ideoita pihan suunnitteluun. Nyt piha on aivan metsämaata ja siksi oivallinen kiekon heittelyyn   :)

Pihatöihin sitten ruvettiinkin ja lopuksi hieman putti harjoittelua noin 4-5 metristä. Täytyy nyt ensin hakea sitä tuntumaa ja sitten vasta pidentää matkaa. No illemmalla sitten heiteltiin kolmestaan sellasta noin sadan metrin rataa muutamaan kertaan. Siinä joutuu kiertämään ison kiven oikealta, eikä koria näe lähtöpaikalta. Hauskaa oli, mutta valitettavasti neljää heittoa vähempää ei kukaan onnistunut heittämään. Otin aluksi muutaman videon poikien puttailusta ja illalla kun niitä katsottiin, niin naurettiin aivan katketaksemme! Ensin huomasimme, kun veljelläni oli aina kieli ulkona liidon aikana ja sitten tietysti ne valmistelu rituaalit, nilkan pyöritys, käsien putsaus huosuihin ym. Ja vielä poikaystäväni takajalan nosto sinne vaakatasoon heiton lopussa! Aika hauskaa katsottavaa. Videoista kyllä oppii hyvin omat virheensä ja voi sitten keskittyä pitämään kielen suussa, jos se nyt paljoa auttaa koriin osumisessa  ???

Kait sitä jo parin viikon päästä voisi mennä radalle kattelemaan...

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Taijeli heittelee kans (:
« Reply #6 on: 25.03.12 - klo:22:33 »
Nousee se jalka jollain pro-pelaajillakin. Varsinkin Eric Mccabella.  :)





Offline Taijeli

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
Vs: Taijeli heittelee kans (:
« Reply #7 on: 28.03.12 - klo:21:17 »
Hoh hoh... tänään on ollut taas niin kankea päivä, että olisin jättänyt jumpan väliin ellen itse sitä olisi vetämässä. Noh hyvä se on, että on tekemistä koko päivälle, mutta nyt ei ehtiny ollenkaan heittelemään. No onhan toi sääkin aika sateinen. Viikonloppuna sitten loskan seassa  :o

Niin juu ja kiitos tosta videosta! Tosiaan nousee jalka helposti muillakin  :D

Offline Taijeli

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
Vs: Taijeli heittelee kans (:
« Reply #8 on: 29.03.12 - klo:21:57 »
Tänään on tullu urheiltua taas ihan mukavasti. Töissä olin altaalla ja jäin sukeltelemaan vielä puoleksi tuntia. Kotona lähdin 20 min juoksulenkille, kun oli niin kiva ilma! Sitten vielä hetki heiteltiin ja harjottelin hiukan tota kämmenen puolelta heittoa. Se on mulle tosi hankala hahmottaa. Tuntuu et aina vipattaa kauheesti kiekko ja on hankala tähdätä. Rystyltä oon aina heittäny ja sillä sujuu paljon paremmin.

Nyt varmaan tulee uni hyvin, kun olen joka aamu herännytkin niin aikaisin.

Offline Taijeli

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
Vs: Taijeli heittelee kans (:
« Reply #9 on: 03.04.12 - klo:08:19 »
Viikonloppuna oli mitä mainioin sää heittelyyn. Olisin mennyt Maskun radan talkoisiin, ellei omat talkoot olisi osunut juuri samaan päivään. Olimme pellolla lopuksi heittelemässä "pitkiä" heittoja  ;) Pisin mitä askelmitalla mittasin oli 51 metriä. Kai ne siitä vielä pitenee ku pääsee vauhtiin. Illalla vielä pihalla koriin heiteltiin omaa väylää. Puttailut on taas jääny vähemmälle. Myös pihan siivous vie aikaa frisbee harrastukselta.

No jos kuitenkin pääsiäisenä kävis ihan radalla koittamassa.

Offline Taijeli

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
Vs: Taijeli heittelee kans (:
« Reply #10 on: 24.04.12 - klo:18:02 »
No ei käyty pääsiäisenä, mutta viime viikonloppuna käytiin Maskussa heittelemäs. Tein muuten oman enkkani kans! En olis uskonu, et ekalla kerralla niin "hyvin" menee. Huono tuloshan se silti on... Eli A korit ja keltainen heittopaikka, tulokset ollu 101, 100, 99 muutaman kerran ja nyt 98! Tuntus menevän huonosti, mut 10 reikä meni puolet vähemmillä heitoilla ku ennen, ni se varmaan kompensois aika paljon.

No mut osa syy voi olla, et on puita kaadettu ja puut on myös vielä lehdettömiä. Mut uskoisin, et kyl se tulos vielä tänä kesänä paranee, kun jaksaa vaan keskittyä. Niin paljon on kotona töitä kesäksi, että heittely jää väkisinkin viime vuotta vähemmälle. Mutta tyytyväinen oon, kun luulin tuloksen huononevan kauheesti, eikä niin käynytkään (:

No, mut lähen täst nyt ulos ja saatanpa heitelläkin parit heitot samalla, kuulemiin!

Offline Taijeli

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
Vs: Taijeli heittelee kans (:
« Reply #11 on: 26.04.12 - klo:22:38 »
Oli kyl ihan kiva heitellä pihallakin. Sain jopa kämmeneltä heitettyä ihan mukavasti muutaman heiton ja jopa kerran 10 metristä koriin! Treenailin tosiaan 10 metristä, mut eihän ne osu. Kyllä se monesti meni lähelle tai ihan oikeaa linjaa, mutta yli tms.

Harjoittelu keskeytyi, kun huomasin kurkia ihan lähistöllä lentelemässä ja lähdin fillarilla bongailemaan niitä. Löysinkin, mutta sain kuvia vain aika kaukaa, harmi... No mutta reissu kääntyi aika mukavaksi luontoretkeksi. Kiipeilin kalliota ylös ja kuljeksin metsässä, myös offroad ajoa kyntöpellolla tuli koitettua pyörällä  :)

On se luonto vaan niin kaunis keväällä, linnut laulaa, purot solisee ja luonto herää eloon! Muistakaahan kaikki joskus pysähtyä ihailemaan sitä, siksi me täällä elämme.

Offline Taijeli

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
Vs: Taijeli heittelee kans (:
« Reply #12 on: 28.04.12 - klo:20:51 »
Tänään käytiin Mynämäessä kiertämässä koko kierros. Siellä oli joku partiolaisten leiri tms. ja jäi kolmonen heittämättä, joten otettiin siihen tulokseksi aikaisempien keskiarvo. Tuntui taas, että meni ihan päin puita ja muita, mutta silti tuli oma ennätys. Ennen olen aina saanut 114 ja nyt tulos oli 106 eli aika paljonkin parempi  :D Nyt vaan tavoitteena saada alle 100, ihannehan oli se 59 muistaakseni. Siihen on aika paljon matkaa, enkä sitä koskaan saavutakaan.

Välillä tuntui, että heitto lähti aivan omituiseen suuntaan ja pojat sitten kattelikin tarkemmin mun heittoja ja korjailtiin suurimpia virheitä pois. Käsi ei kulje suoraa linjaa, vaan tekee koukauksen alaspäin ja kiekko lähtee kädestä vinossa. Kyllä sitä sai korjattua kun keskitty, mutta aika vaikeeta välillä on. Silti oon onnellinen parantuneesta tuloksesta!

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Taijeli heittelee kans (:
« Reply #13 on: 28.04.12 - klo:21:07 »
Se on hyvä, että pelaa parempia kanssa samassa joukossa, jotka pystyy just tollee jeesaamaa tekniikan kanssa :) Muutama vuos ja oot vielä kova kisapelaaja :)

Offline Taijeli

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
Vs: Taijeli heittelee kans (:
« Reply #14 on: 29.04.12 - klo:21:47 »
Hahaa joo kiitos luottamuksesta!  ;D

Tänään käytiin nelistään taas Maskussa keltasilta A-koreihin, otettiin pikkuveli mukaan. Viimeks tein sen oman enkan ja nyt oli sit paljon huonompi. En tiä miten sain hukattua 107 heittoo tonne maastoon... No tää on tätä.

Otin uikkaritkin mukaan, että voin heittää talviturkin menemään lopuksi. Tuli sitten uitua vähän enemmänkin, kun Jarkko heitti kelluvan kiekkonsa 10 väylältä sinne keskelle vettä. No, hain sit uikkarit ja noin 20 metriä siitä tuli matkaa ja aika hyytävää vettä olikin! Käyn huomenna mittaamassa veden lämpötilan töiden jälkeen.

Tänään heittelin taas leopardia ja putit star makolla. Eilen Myniksessä heitin koko ajan tolla star makolla ja se lakkas jossain vaiheessa kulkemasta suoraan, se on ollu mun heitoilla aina suoraan lentävä kiekko. Sen takia palasin taas leopardiin, jota heitin jo viime kesänä. Koitin taas tänäänkin sitä kämmenheittoa, mut en saa kovia heittoja sillä ollenkaan sujumaan, pääasiassa ne väpättää ja lähtee vinossa. Sellanen 20 metrinen heitto sujuu aika hyvin, mut siitä pidemmät ei.

Eilen mitattiin muuten myös pituuksia siellä Myniksen radalla seiska väylällä. Mulla oli sellanen 40 metrii pisin heitto, eli pituutta tarvittais lisää, et olis joskus mahdollista saada par edes jostain.