Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Suomen parhaat väylät  (Read 78939 times)

Offline Danny

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 548
    • View Profile
  • Oikea nimi: Daniel
  • Seura: TFS
Vs: Suomen parhaat väylät
« Reply #105 on: 26.06.13 - klo:11:25 »
Itse tykkään Kangasalan Ranta-Koiviston 4. väylästä.Mukavasti haastetta ja sopivasti puita.

Dagger - Pa1 - Nova - Challenger - Zone -  Drone - Wasp - Buzzz - Stalker - Predator - Force - Nuke

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Suomen parhaat väylät
« Reply #106 on: 26.06.13 - klo:11:27 »
Jyväskylässä laajavuoren 16:sta. Ihan mahtava todella korkealta laskettelu rinteen päältä. Jossa albatrossi holari huppupelaajalle ei ole mahdottomuus.   Itse en toki osannut heittää.  Tilaa oli, mutta ylivakaa kiekko kaarsi liian vasemmalle ja toinen testiheitto alivakaalla kiekolla liian oikealle. Oikealle heitetyn TD rush  kiekon onnistuin jopa hukkaamaan graffiin. 
.

Periaatteessa hieno väylä, varsinkin ajatuksen tasolla. Valitettavasti toteutus ei ihan niin toimiva olekaan.

Avausheiton saa seuraavan väylän korille ja jopa sitä seuraavan väylän tiille, tai ainakin seuraavia väyliä pelaavat saavat jännittää niskaansa. Ja jo saman väylän korilla olevat saavat pelätä tuleeko takaa "en mä parnelosella korille saa kuitenkaan, joten kyllä mä voin heittää" -pelaajien avauksia. Ja tietysti kun metsäänkin heittoja menee, väylä luultavasti jumittaa paljon ja metsässä kiekkojansa etsivät ovat taas tulilinjalla.

Se kiekon liitohan on toki maken näköistä, ei siinä mitään.

Offline hece

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 376
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henrik Martikainen
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat
Vs: Suomen parhaat väylät
« Reply #107 on: 26.06.13 - klo:13:01 »
Periaatteessa hieno väylä, varsinkin ajatuksen tasolla. Valitettavasti toteutus ei ihan niin toimiva olekaan.

Avausheiton saa seuraavan väylän korille ja jopa sitä seuraavan väylän tiille, tai ainakin seuraavia väyliä pelaavat saavat jännittää niskaansa. Ja jo saman väylän korilla olevat saavat pelätä tuleeko takaa "en mä parnelosella korille saa kuitenkaan, joten kyllä mä voin heittää" -pelaajien avauksia. Ja tietysti kun metsäänkin heittoja menee, väylä luultavasti jumittaa paljon ja metsässä kiekkojansa etsivät ovat taas tulilinjalla.

Se kiekon liitohan on toki maken näköistä, ei siinä mitään.
17. väylä tosiaan siirtyykin muualle pian, jolloin se ei enää ole tulilinjalla. 18. tiille en ole nähnyt avausta heitetyn, mutta joitain tarinoita olen kuullut.

Jumi tällä väylällä kyllä tulee aina ja ruoho on nyt pitkää. Leikkuun järjestäminen riittävän usein ei valitettavasti ole onnistunut, mutta ainakin ennen heinäkuun lopun kisoja se hoidetaan.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Suomen parhaat väylät
« Reply #108 on: 26.06.13 - klo:13:15 »
17. väylä tosiaan siirtyykin muualle pian, jolloin se ei enää ole tulilinjalla. 18. tiille en ole nähnyt avausta heitetyn, mutta joitain tarinoita olen kuullut.

Jumi tällä väylällä kyllä tulee aina ja ruoho on nyt pitkää. Leikkuun järjestäminen riittävän usein ei valitettavasti ole onnistunut, mutta ainakin ennen heinäkuun lopun kisoja se hoidetaan.

En siis tarkoittanut missään tapauksessa, että väylä olisi huono. Hieno väylä se on, ja mahtavaa että vaan paranee.

Offline Humpparitari

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 196
    • View Profile
  • Seura: Team Spirit
Vs: Suomen parhaat väylät
« Reply #109 on: 30.06.13 - klo:14:47 »
Mukkula: 13 ja 16.
-13 hieno ränni korkealta sinne alemmas ja saa tarkasta vetää ettei kiekko feidaa liian aikaisin korin suuntaan...
-16 haastava ob-väylä jossa mukava heittää pikkuiseen alamäkeen ja toivoa että kiekko jää väylälle. Lopussa vielä mukava korisaareke.

Peurunka 9.
-Kori jyrkänteen reunalla ja avauspaikalta mahdollisuus vaikka mihin!

Laajavuori 16.
-NE MAISEMAT! Kipuaminen väylälle 14 on kyllä itsessään perseestä, mutta tämä väylä palkitsee.
Ykkönen kakkonen, hevosmies Makkonen
Kolmonen nelonen, Makkosen hevonen.

Offline Sebu92

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 27
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sebastian
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat
Vs: Suomen parhaat väylät
« Reply #110 on: 30.06.13 - klo:14:55 »

Laajavuori 16.
-NE MAISEMAT! Kipuaminen väylälle 14 on kyllä itsessään perseestä, mutta tämä väylä palkitsee.

Sama.

Myös Laajavuoren 3 on omasta mielestäni jotenkin siisti väylä.

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Suomen parhaat väylät
« Reply #111 on: 30.06.13 - klo:18:11 »
julkujärvi 5. Tais joku jo mainita mutta on vaan niin paras. Tossa perjantaina sen ekan kerran pelasin ja tykästyin heti ;D
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline Haki1

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 30
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kimi Hakkarainen
  • Seura: NOFS
Vs: Suomen parhaat väylät
« Reply #112 on: 30.06.13 - klo:18:34 »
The beast väylä 15,17
5tr 9,14
Julkujärvi 7,13
Kylmäkoski 17
Akaa,lastumäki 2

Offline noukka

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 32
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jorma Nousiainen
  • Seura: Hangon Hyrskyt Frisbeegolf
Vs: Suomen parhaat väylät
« Reply #113 on: 06.07.13 - klo:11:06 »
Hanko X-2 väylä. Heitetään rannalta kohti niemenkärkeä. Pituus reilu 100 metriä. Kiekot saa helposti haettua merestä kahlaamalla. ;)

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10200172610295212.1073741826.1150104949&type=3

Tossa ekassa kuvassa näkyy taustalla avoin kallio. X-ykkösen tii on kallion päällä ja kori jää kutakuinkin edessä olevan pölkyn taakse. Väylän pituus n. 120 metriä.
« Last Edit: 06.07.13 - klo:11:36 by noukka »

Offline jussi32

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 840
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jussi Sutti
  • Seura: Ylöjärven Ryhti
Vs: Suomen parhaat väylät
« Reply #114 on: 06.07.13 - klo:13:25 »
  Porin kirjurissa ei mun mielestä ole yhtään huonoa väylää. Kaikki hyviä.  Paitsi A5 ehkä vähän liian tiheä ja tukkoinen, mutta ihan hyvä sekin ja A-puoli tällä hetkellä vähän huono leikkikentän jazz lavojen ja muiden väylien poistumisien ja siirtymisen vuoksi, mutta parannusta kai on tulossa ja poistuneiden väylien tilalle tulee uudet. Joten 21 väylää kai pysyy.

 

lassej

  • Guest
Vs: Suomen parhaat väylät
« Reply #115 on: 06.07.13 - klo:20:39 »
Itse tykkäsin Oulun Hiirosen väylistä, keväällä, Varsinkin 13-16 väylät.

Offline butti-78

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 212
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Salonen
  • Seura: DGC Fat Discs
Vs: Suomen parhaat väylät
« Reply #116 on: 07.07.13 - klo:11:02 »
Eilen tuli käytyä Vampulassa ja pitänee sanoa että huikeita väyliä oli tosi monta. Hieno mesta. Näitä pitäisi olla enemmänkin.
Korkeuserot tekevät radasta aina haastavan ainakin minun tasoiselle pelaajalle.
"rauha maassa ja dessu puussa"

www.fatdiscs.com

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Suomen parhaat väylät
« Reply #117 on: 07.07.13 - klo:16:25 »
Raaseporin Helmessä puiston puolella oli se väylä, mikä heitettiin tieltä alas puistoon n.110-120 päähän. Vesialueita vasemmalla ja upeita puita joka puolella. En tiedä onko se Suomen parhaita väyliä, mutta visuaalisesti ainakin upea. Pelillisesti sellainen risk&reward-meininki.
« Last Edit: 07.07.13 - klo:16:26 by HAH »

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Suomen parhaat väylät
« Reply #118 on: 08.01.14 - klo:13:25 »
Nostetaanpas näinkin hieno ketju takaisin näkyviin. Ja mitä mitä, enkö ole tähän vastannut vielä?

Melkeinpä kaikki mainitsemisen arvoiset ainakin itselle tutuilta radoilta on jo mainittu. Laitetaanpa siis pari erikoisempaa.

Asikkala DGP #11.
Rata on hemmetin hienolla paikalla, oli vielä upeet syysvärit puissa ja aurinkoinen päivä kun käytiin. Tokavika väylä on n. 75m tunneli kapeahkolla niemellä ja päättyy n. 6m korin takana kiveykseen joka viettää järvelle (en muista tai jaksa googlettaa mikä järvi mutta melkonen selkä siitä niemenkärjestä aukeaa).

Nikkilä DGP #8.
Rotkon ylitys vasemmalle feidaten, puunrunkoja väistellen. Kori korkealla kalliolla ja myös tiipaikka hyvin korkealla. Kaunis paikka ja tämän kun avaa mukille niin fiilis on upee.

*bonus: kotiradan väylistä, Keinarin vanha vitonen, nykyinen 7 on kyllä aina ollut mieleen. Eka rata missä pelasin koskaan 2009 ja tuonne tiipaikalle kiivetessä tuli ekaa kertaa ahaa elämys että "jaa nää väylät voi olla tällasiakin..." (plus "Millä "#¤%&() mä tonne muka osun?") Kyseessä siis reilu satanen alamäkiväylä useemman kymmenen metrin korkeuserolla, silti "sijoitus" tyyppinen väylä, kivoin heitto on aina luotisuora, ellei sitten pommihyssetä oikealta (mikä senkään arviointi näin isoon alamäkeen ei ole ihan automaatti)
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Vs: Suomen parhaat väylät
« Reply #119 on: 08.01.14 - klo:17:16 »

*bonus: kotiradan väylistä, Keinarin vanha vitonen, nykyinen 7 on kyllä aina ollut mieleen. Eka rata missä pelasin koskaan 2009 ja tuonne tiipaikalle kiivetessä tuli ekaa kertaa ahaa elämys että "jaa nää väylät voi olla tällasiakin..." (plus "Millä "#¤%&() mä tonne muka osun?") Kyseessä siis reilu satanen alamäkiväylä useemman kymmenen metrin korkeuserolla, silti "sijoitus" tyyppinen väylä, kivoin heitto on aina luotisuora, ellei sitten pommihyssetä oikealta (mikä senkään arviointi näin isoon alamäkeen ei ole ihan automaatti)

Mä mietin kanssa aina, että millä helkutilla tonne korille pääsee. Usein tuulee myös kivasti joten suorinta reittiä ei tee mieli heittää. Hysse on usein myös liian pitkä/lyhyt tai jää puihin.

Mutta joo Nummelanharjun väylä 10. On se vaan kiva väylä kun voi tykittää. Näin lyhennettynä ei aivan kaikkea voi likoon laittaa, mutta maukas on.
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2