Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Pappa puttaa...paljon  (Read 33281 times)

Offline viltsu

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 181
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Stigell
  • Seura: VDGC
Pappa puttaa...paljon
« on: 22.09.13 - klo:12:18 »
Moi

Oman blogin/treenipäiväkirjan aloittaminen aluksi nauratti ajatuksena, mutta ei kai siitä nyt haittaakaan voi olla. Saavathan pojat sitten ainakin taas naurun aihetta. Tässä siis kirjoittaa Karkkilalainen perheenisä, jonka friba "ura" alkoi noin kolmevuotta sitten kun osallistuin ensimmäisiin viikkokisoihin. Toki olin jo tätä ennen ehtinyt hieman pelailla Asemansuolla. Ikää on jo 28 vuotta mutta jotenkin olen saanut fribakavereilta kutsumanimeksi "Pappa". Nimi pohjautuu ehkä viime vuoteen kun olin melko noviisi ja draivi oli kuin eläkeläisellä. En silti väitä että kukaan eläkeläinen minua huonompi draivaaja olisi ;). Viimekauden lopussa ja tämän alussa oli myös pahoja selkävaivoja ja aina kisan loputtua olin aina valmis sairaseläkkeelle. Vaivat on helpottanu heinäkuun jälkeen joten niitä en voi valitettavasti enään syyttää kun peli ei suju.

Nyt vois laittaa muisteloa menneen kauden kisoista:

Viidentienristeyksen kevätkisa #2:

Joo Kankaapäänrata on kyllä erittäin mieluinen vaikka käsi ei riitä. Gameplani oli muistaakseni että midareilla pelaisi vaikka niitä paareja kun se raiveli ei sinne kupille asti jaksa. Läskiksi koko homma, kun ei ne miditkään halunneet väylillä pysyä. Karmeaa draivia ja hirveää puttia. Se ensimmäinen huono putti hajoittaa ne tulevatkin ja hermo menee kun ei onnistu. Hyökkäsin toisen kierroksen turhautuneena meni miten meni ja tulos oli sitten mitä oli. Niin kauan kun on tullut pelaitua "tosissaan" on hermojen kanssa ollut ongelmia, tällainen hyvää henkistä kanttia ja hermoja vaativaa lajia on meikäläisen erittäin vaikeaa pelata.

Oho! Ella heräsi joten joutuu nyt keskeyttämään, pitää jatkaa sitten taas kun siihen löytyy aikaa.


Offline tumi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 885
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
Vs: Pappa puttaa...paljon
« Reply #1 on: 22.09.13 - klo:12:49 »
Tervetuloa Pappa! :)

Offline viltsu

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 181
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Stigell
  • Seura: VDGC
Vs: Pappa puttaa...paljon
« Reply #2 on: 22.09.13 - klo:13:01 »
Kauheen vaikeaselkoista tekstiä. No tällä oppimäärällä ei voi odottaa parempaa. Yrittäkää kestää.

Offline viltsu

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 181
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Stigell
  • Seura: VDGC
Vs: Pappa puttaa...paljon
« Reply #3 on: 22.09.13 - klo:13:38 »
Perhana. Eilen pelasin Anttilan kanssa samassa poolissa ja pelkästää katsomalla Rikun heittoja sain !ahaa! elämyksen. Rikulla se käsi ei liikkunut valon nopeudella mutta heitossa oli jännä rytmi ja hyvä veto. Vaikee selittää mutta kuitenkin tänään aamulla kävin koiran kanssa Aseman suolla ja samalla tuli pari raivia heitettyä. Keskityin että saisi semmoisen hyvän rytmin. Ei tarvinnut kuin kolme lämmittelyä ja Cometti lensi ykkös väylällä viiteen metriin. Parikin kertaa. Sama homma väyläPredatorilla, olisi mennyt pitkäksi ilman sitä verkkoaitaa. Perhana. Mutta eihän näitä pikkuasioita muista koskaan pelatessa, ne pitäisi tulla aina lihasmuistista.

Offline tumi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 885
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
Vs: Pappa puttaa...paljon
« Reply #4 on: 22.09.13 - klo:14:23 »
Kauheen vaikeaselkoista tekstiä. No tällä oppimäärällä ei voi odottaa parempaa. Yrittäkää kestää.
Ter-ve-tu-lo-a Pap-pa!

:D

Offline tumi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 885
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
Vs: Pappa puttaa...paljon
« Reply #5 on: 22.09.13 - klo:14:25 »
Perhana. Eilen pelasin Anttilan kanssa samassa poolissa ja pelkästää katsomalla Rikun heittoja sain !ahaa! elämyksen. Rikulla se käsi ei liikkunut valon nopeudella mutta heitossa oli jännä rytmi ja hyvä veto. Vaikee selittää mutta kuitenkin tänään aamulla kävin koiran kanssa Aseman suolla ja samalla tuli pari raivia heitettyä. Keskityin että saisi semmoisen hyvän rytmin. Ei tarvinnut kuin kolme lämmittelyä ja Cometti lensi ykkös väylällä viiteen metriin. Parikin kertaa. Sama homma väyläPredatorilla, olisi mennyt pitkäksi ilman sitä verkkoaitaa. Perhana. Mutta eihän näitä pikkuasioita muista koskaan pelatessa, ne pitäisi tulla aina lihasmuistista.
Ei se draivi lähde kädellä vaan kropalla. Kenttätreenille vaan niin kyllä se pikkuhiljaa uppoaa sinne.

Offline Juhanuha

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 974
  • Natural Born Disc Golfer
    • View Profile
    • Natural Born Disc Golfer
  • Oikea nimi: Juha Kytö
  • Seura: Sipoon Discstroyers ry
Re: Pappa puttaa...paljon
« Reply #6 on: 22.09.13 - klo:15:57 »
Rikulla on kyllä jäätävän hyvä tekniikka. Veto lähtee todella puhtaasti. Veto ei ole kovin nopea mutta niin vaan kiekot lähtee aina täysin suorassa ja pitkälle.
Are you Natural Born Disc Golfer? https://nbdg.fi

Offline viltsu

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 181
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Stigell
  • Seura: VDGC
Vs: Pappa puttaa...paljon
« Reply #7 on: 22.09.13 - klo:16:51 »
Jatketaan muisteloa.

Nummelankisat, Frisbeepoint ja Syysmyrsky:

Kevään kisasta ei kovintarkkaa muistikuvaa ole hmm...miksiköhän mä olen pelannut Advancessa? No joo kun katsoo kisakoneesta löytyvää tuloskorttia, niin alkaa muisti palailla. No todellakin olin väärässä sarjassa. Alkuvuonna oli visiona käydä kaikki pointtitourin osakilpailut läpi mutta se sitten muuttui kauden edetessä, ei vai tuntunut kivalta pelata. Ekalla kiessillä heitin 59. Ei mikään huipputulos mutta ottaen huomioon että viime vuoden paras tulos oli ollut 57 Harjun viikkokisoissa, olin mä melko tyytyväinen. Toisella kierroksella olisi pitänyt putata ne edellis kierroksella missatut väylät pirkoiksi ja muutenkin parantaa edes se pari heittoa. Kymmenen väylän jälkeen kun tulos oli plussalla ja neljällätoista napattu iloinen seiska ei paljoa naurattanut. Kolmosella vietetyn puolituntisen jälkeen olin valmis ja aina oman heittovuoron sattuessa pelasin mahdollisimman nopeasti ajatuksena päästä äkkiä pois. Kiva rata jonka pitäisi meikäläisen tasoinen jätkä pelata alle 55 mutta on vaan muka niin vaikeeta. En muista millasta putti oli. Varmaan aika hirveetä.

Syysmyrskyn myrskyt olivat ilmeisesti DNS koska eilen oli täydellinen tuloskeli Harjulla. Tän kisan muistaa niin hyvin että voi kaikki väylät melkein käydä yksitellen läpi.
Ykkkös rundin lähtö väylältä 8: Avaus Omegalla 3metriin ja haaraputti sisään. 9väylän avaus Cometilla 5metriin, päälle mut kuusen taakse putti ohi. 10väylän avaus piti olla matala hyseri
vanhalla Waspilla mutta olikin korkea ja löysi itseni syvältä korin tasalta mäestä. Omegalla 6metriin ja putti sisään(oho). 11väylän avaus liian matala hysse puoleenväliin väylää polulle josta lähäri korin edessä oleviin mäntyihin. Päädyin alas korin viereen 2m putti kuitenkin sisään.

12 väylä Cometilla liian korkea liiti pitkäksi korista 11metriin. Putti ohi ja kolmosta taas. 13 vanhalla Forcella hyllylle josta rollas rappusten alapäähän. Putti oikealle ketjuihin ei jäänyt. 14 uudella Forcella täydellinen keskelle väylää mutkan taakse lähäri liian löysä ja väsynyt fore hyssenä syvälle ryteikköön 30m korista. Ryteiköstä fore 6m korista ja rollas takas väylälle 10metriin putti ohi ja vitosta korttiin.Hyi!

15 uudella Waspilla liian rento foreneppi 6m korista. Pienen männyn takaa haaraputti peltiin.16 vanhalla Forcella forea ylös mutta jäi ylhäällä oikealla olevan ison puun oksiin siitä kova annukka uudella waspilla korille, korin viereinen koivu pysäytti waspin 5m korista muuten olisi ollut parkkiksella asti. Polviputti ohi polulle jyrkänteen puolelle ja sieltä 3m haara kuusenoksien välistä sisään. 17 hyssee uudella Predatorilla jäi kauas ylhäälle noin 12m putti ohi ja kolkki. 18 fore vanhalla Predetorilla ekoihin koivuihin jäi kuopan rinteeseen noin 40m korista Omenalla lähäri metriin. 1väylä Omenalla aitaan ja sieltä putti ohi.kele! 2 Cometilla hiljanen hysse kolmeen metriin ja putti jotenkin vahingossa sisään. Kolmosen "leirissä" noin 20 min ja taas jatkuu. Vanhalla Forcella liian korkea fore meni väylälle mutta jäi oikeaan laitaan. Omenalla foreneppi taisteluhauda reunalla oleviin näreisiin jäi 11m ja putti ohi.

4lla Comettia suoraan jäi 5m vasempaan olis toivonut ihan nostoa kun on niin kenossa kori. No ei se haittaa jos puttaa kokonaan ohi.Kolkki. 5väylä avaus mutkan puihin 40m korista josta Omenalla hysselähäri pariin näreeseen. Puttia jäi noin 15m ja meni. Heittueen toinenkin Ville innostui. Hyvissä fiiliksissä 6väylälle 55 vauhdissa. Waspi lipsahtaa väärään suuntaan ja päätyy 5 tiin viereen. Paska fore 30m eteenpäin ja omegalla hysse vasemalle korista noin 5m. Ja sitten alkoitapahtua, kun haaraputtia punnersin jäin putteri hanskaan ja lensi suoraan yläviistoon noin 3m korkeuteen. Päässä humisi vitutuksesta ja 2m nosto vasemmalle ketjuihin Omenalla. Ei jäänyt. Pää punaisena seiskalle lopettamaan. Omena 4m ja putti sisään. Voi voi.

Offline viltsu

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 181
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Stigell
  • Seura: VDGC
Vs: Pappa puttaa...paljon
« Reply #8 on: 23.09.13 - klo:16:22 »
Juu. Eräs toinen paha mikä haittaa puttia heikon menttaalin lisäksi on pelko. Pelko että se ensimmäinen menee ohi 4-5metriin ja tulee taas ihana kakkosnelonen. Pelkokin on kyl niitä menttaali hommia mutta entä jos vaan uskaltaisi? Tänään on Karkkilassa viimeisen viralliset viikkikset ja sunnutaina GP-finaali. Viikkiksiin lähden vailla mitään tavoitteita kun tuo finaali paikka on melko varmati turvattu, palkintoina on vain lahjakortteja paikalliseen urheiluvälineliikkeeseen josta ei saa muuta kuin sitä toista isoa valmistajaa. Tosin jos pojat haluu ottaa betsejä ni sit on eri meininki. Kolmella kiekolla lähdetään pelaamaan meni miten meni ja jos vaikka tänään uskaltaisi.

Niin se Syysmyräkän toinen rundi:

Noh. Lähdettiin 9väylältä jossa pääsin jo 3metriin mutta ei. 10 identtinen episoodi. 11 kahdella heitolla 8metriin mäkeen.Haaraalamäkipainajaisputti sisään. 12 avaus ekoihin mäntyihin ja lähäri polulta 5metriin. Ei menny. 13 avaus hyllyn viereen kolmeen. Ei. 14 avaus pitkäksi mäntyjen sekaan mutkaan, Wapsilla pikku neppi väylälle 20m korista ja neppi alle. 15 lyhyeksi mäkeen 6metriä korista. Putti sisään.

16 avaus sinne ylös mut tällä kertaa vasemmalla oleviin puihin. Lähäri 20m päähän puihin josta putteri mukin alle. 17 piiiiitkäksi kaatuneen männyn alle ja foreantsa seivi alle. 18 Fore tällä kertaa ihan ok väylälle sinne ylös mutta jäi turhan kauas noin 12m. Neppi alle kolkkia. 1 hyppyputti metriin. 2 Cometti ekoihin näreisiin oikealla josta leijaili 3metriin. Putti sisään vuhuuu.

Kolmosella leireiltiin puolituntia jonka aikana alkoi silmät lupsua ja puhti jotenkin katosi. Väsynyt fore liian jyrällä Forcella lyhyeksi alas vievän tien viereen. Siitä väylälle kun liian ahdasta upseilla ja fore putterilla alle. 4 liian vaikee taas kun feidas liian kauas. Putti 7metristä ohi ja toiten oli menossa myös kun häkin nupit tappasivat kiekkoon ja kiepsauttivat sen sisään. Phew. 5 fore liian vihaisesti suoraksi ja jäi ennen mutkaa vasempaan laitaan. Fore Waspilla metriin. Kohtalokas kutos väylän avaus oli surkea tuhnu ekoihin puihin vasemmalla josta kimposi 30m vitosen tiistä. Kaksi paskaa forea vaadittiin että pääsi edes montun pohjalle 30m korista. Foreneppi alle ja vitosta korttiin. Kahdella seuraavalla väylällä Omena petti ja tuli kaksi täysin idettistä griplokkia. Neppaus alle ja kolkkia molemmilla. Jotain käyny tuloksen laskennassa Riku ja mä laskettiin sama 57 mulle, se me myös korttiin piirreltiin. Rankkua tuli väärin lasketusta tuloksesta kai sitten. Selvittelen asiaa.

Offline viltsu

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 181
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Stigell
  • Seura: VDGC
Vs: Pappa puttaa...paljon
« Reply #9 on: 23.09.13 - klo:22:11 »
Nunni

Viimenen viikkoskaba pelaitu ja tulokseksi 56. Tosiaan bäginä toimi Pirkan kangaskassi ja Challengeri, Cometti ja vanha Predator täytteenä. Ihan ok kierros kun keli oli melko tuulinen ja sateinen, bogeja neljä ihan huonojen puttien ansiosta ja pari pirkku missiä. Predaattori ei tosiaan 14 väylän vastatuulta kestänyt ja taas tuli käytyä ob:lla. Taas. Yksi betsi oli. Sovittiin Pikkumiehen kanssa että kumpi voittaa saa päättää mihin vuoroon mennään tekemään inventaario. Pappa voitti ja poika joutuu Ke/To yövuoroon. 56:lla ylsi kakkos sijalle jäin neljä heittoa parhaasta ja kolmannet jäi neljä heittoa jälkeen. Ei muuta tällä kertaa kauden kisoja muistelen taas seuraavassa vastauksessa.

Offline Riku

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 356
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Anttila
  • Seura: Vampulan Urheilijat
Vs: Pappa puttaa...paljon
« Reply #10 on: 23.09.13 - klo:22:37 »
Jotain käyny tuloksen laskennassa Riku ja mä laskettiin sama 57 mulle, se me myös korttiin piirreltiin. Rankkua tuli väärin lasketusta tuloksesta kai sitten. Selvittelen asiaa.
TD:n puolelta pikkulipsahdus vain oli päässyt käymään. Asia korjataan pikapuolin! ;)

Niin ja tervetuloa foorumin ihmeelliseen maailmaan minunkin puolesta! :)

Offline viltsu

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 181
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Stigell
  • Seura: VDGC
Vs: Pappa puttaa...paljon
« Reply #11 on: 26.09.13 - klo:12:56 »
VMP openko oli sitten?

Keli oli kaatiksella poikkeuksellinen, TODELLA lämmin ja miltein tuuleton. Pelasin molemmat kierrokset etutiiltä yli oman ratingin (885) ja olin melko tyytyväinen koko kisaan. Kierroksia ennen järjestettiin lämmittelykisa jossa pelattiin vain kukkulan päällä olevat väylät. Lämmittelyssä olin jokaisella väylällä avuksen jälkeen 7-5 metrissä(paitsi 2väylä) mutta putti ei halunnut vaan taas upota. Kisassa peli oli melko tasapaksua, pirkkuja ei millään ja bogeyt (4) onnistuin välttämään niukinnaukin. 8 väylällä meinasi tulla birdie(1) kun Waspi tippui kovassa hyssessä suoraan ketjuihin. Ei jääny.

Offline viltsu

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 181
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Stigell
  • Seura: VDGC
Vs: Pappa puttaa...paljon
« Reply #12 on: 28.09.13 - klo:19:04 »
Hyvinkää openkin tuli pelailtua.  (Recreational Amateur) "Katuva amatööri" vai mitä se oikein tarkoittaa??

Mutta kuitennii eka rundi on melko harmaa kun katselee kisakonetta, mutta on siellä hieman sinisen(2) ja punaisen(1) sävyäkin. Aika tuhnu kierros. Draivi ei mennyt edes sinne päin muistan kyl olleeni aika veitsenterällä jatkuvasti että ne bogeyt eivät kuitenkaan kaukana olleet. Mutta tuhnullakin onneksi tuossa sarjassa pärjäsi en edes tiennyt omaa sijoitusta kun ei ole sellaista uutta hienoa puhelinta. Tokalle rundille tuli onneksi hieman enemmänkin punaista mutta tummansininen seiska ja pari muuta sinistä sekoittuivat loppujenlopuksi vain punaiseksi ykköseksi. Kuudella pirkolla -1 voi hyvääpäivää. Kisasta jäi käteen kuitenkin uran esimmäinen sijoitus kolmen parhaan joukkoon joten ihan hyvä viilis jäi. Hmh! Mutta ne perhanan putit taas. Tänään kävin puttaamassa vartin ja ihan hyvin pelitti. Niinhän se aina reenatessa, no huomenna Karkkilan viikkisfinaalissa näkee mihin surkealla putilla ja keuhkoputken tulehduksella pääsee. Jos ei DNF niin ainakin RIP. 

Offline viltsu

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 181
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Stigell
  • Seura: VDGC
Vs: Pappa puttaa...paljon
« Reply #13 on: 28.09.13 - klo:21:40 »
Hetkonen.

Mä olen lueskellut näitä muita blokeja ja mulle on jääny semmonen mielikuva että jotkut "treenaa" tätä lajia. Eli siis jos puttia treenaa niin se voi joskus myös kisoissakin mennä?

Ja jos heittää kaksi tuntia draivia joka päivä, niin se läpyskä lentää pidemmälle kuin 60m??? Ja viellä sinne minne tahtoo???

JA MIKSEI MULLE OO KUKAAN KERTONU!!!!

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Pappa puttaa...paljon
« Reply #14 on: 29.09.13 - klo:00:47 »
Hetkonen.

Mä olen lueskellut näitä muita blokeja ja mulle on jääny semmonen mielikuva että jotkut "treenaa" tätä lajia. Eli siis jos puttia treenaa niin se voi joskus myös kisoissakin mennä?

Ja jos heittää kaksi tuntia draivia joka päivä, niin se läpyskä lentää pidemmälle kuin 60m??? Ja viellä sinne minne tahtoo???

JA MIKSEI MULLE OO KUKAAN KERTONU!!!!

Ei me oikeesti reenata. Kirjoitellaan vaan, et muut ahdistuis.