Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Mikä forekiekoksi?  (Read 37859 times)

Offline Juuzou

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juuso
  • Seura: Helsinki Disc Devils
Mikä forekiekoksi?
« on: 09.04.12 - klo:20:16 »
Nyt on pieni ongelma, kun en oikein tiedä mitä kiekkoa käyttäisin fore heittoihin.

Osaatteko suositella jotain tiettyä kiekkoa foreheittoihin?

Ja jos heitätte foreja niin mitä kiekkoja itse käytätte?

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Mikä forekiekoksi?
« Reply #1 on: 09.04.12 - klo:20:28 »
Mä käytän Discmania PD:tä tai välillä jopa Innova Monsteria. Mun foretaidot on aivan järkyttävän huonot, joten tästä syystä käytän mahdollisimman ylivakaita kiekkoja. Se vähän neutralisoi "lepakkoheittoja" :D

Offline Vaahis

  • Tomoottajat
  • Seniori
  • *
  • Posts: 383
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Vähätalo
  • Seura: NoFS
Vs: Mikä forekiekoksi?
« Reply #2 on: 09.04.12 - klo:20:32 »
Nyt on pieni ongelma, kun en oikein tiedä mitä kiekkoa käyttäisin fore heittoihin.

Osaatteko suositella jotain tiettyä kiekkoa foreheittoihin?

Ja jos heitätte foreja niin mitä kiekkoja itse käytätte?
Jos haluaa tekniikan hyväksi niin kannattaa opetella aluks heittään alivakailla kiekoilla. Suosittelisin discmanian TD:tä vaikkapa S muovilla.

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Mikä forekiekoksi?
« Reply #3 on: 09.04.12 - klo:20:51 »
Tekniikan treenaaminen alivakailla pätee tosiaan yhtälailla foreen kuin rystyynki. Ylivakailla tosiaan voi korjailla puutteellista tekniikkaa, mutta se ei foressakaan ole mikään oikotie onneen. Itse opettelin valkyriellä. Nykyään heitän forella paria ch bansheeta, toinen vakaa, toinen kuluneempi, star ja ch katanaa ja echo star bossia. Välillä myös s tai c-line dd2:ta jos täytyy kääntää kunnolla yli...

Offline Juuzou

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juuso
  • Seura: Helsinki Disc Devils
Vs: Mikä forekiekoksi?
« Reply #4 on: 09.04.12 - klo:21:16 »
Nyt on pieni ongelma, kun en oikein tiedä mitä kiekkoa käyttäisin fore heittoihin.

Osaatteko suositella jotain tiettyä kiekkoa foreheittoihin?

Ja jos heitätte foreja niin mitä kiekkoja itse käytätte?
Jos haluaa tekniikan hyväksi niin kannattaa opetella aluks heittään alivakailla kiekoilla. Suosittelisin discmanian TD:tä vaikkapa S muovilla.

Itseasissa olin juuri hommannut TD:n s-muovilla :) Pitänee testaa sitä..

Oon myös viime kaudella (aloituskauteni) heitelly foreja champion sidewinderillä ja esp nukella..

Mutta nyt tosiaan haen sitä täydellistä forekiekkoa :) TD:tä täytyy ainakin kokeilla..

Offline Peksi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 216
    • View Profile
  • Oikea nimi: Peksi Luoma
  • Seura: Jyli
Vs: Mikä forekiekoksi?
« Reply #5 on: 09.04.12 - klo:21:18 »
Tekniikan treenaaminen alivakailla pätee tosiaan yhtälailla foreen kuin rystyynki. Ylivakailla tosiaan voi korjailla puutteellista tekniikkaa, mutta se ei foressakaan ole mikään oikotie onneen. Itse opettelin valkyriellä. Nykyään heitän forella paria ch bansheeta, toinen vakaa, toinen kuluneempi, star ja ch katanaa ja echo star bossia. Välillä myös s tai c-line dd2:ta jos täytyy kääntää kunnolla yli...

Ja Lassin tavaramerkki forehan on Hyzerflip, ilman sitä flippiä. :D
QMEGA|P1|P2|RHY|ATLAS|FB|SOLF|PD|PD2|DSTR

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Mikä forekiekoksi?
« Reply #6 on: 09.04.12 - klo:21:45 »
Tekniikan treenaaminen alivakailla pätee tosiaan yhtälailla foreen kuin rystyynki. Ylivakailla tosiaan voi korjailla puutteellista tekniikkaa, mutta se ei foressakaan ole mikään oikotie onneen. Itse opettelin valkyriellä. Nykyään heitän forella paria ch bansheeta, toinen vakaa, toinen kuluneempi, star ja ch katanaa ja echo star bossia. Välillä myös s tai c-line dd2:ta jos täytyy kääntää kunnolla yli...

Ja Lassin tavaramerkki forehan on Hyzerflip, ilman sitä flippiä. :D
No sootana ku on niin puhdas ryki ja törkeesti spinniä ettei aina flippaa...

Offline Ze1P11

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 432
    • View Profile
    • Seuran kotisivut
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka "JP" Leino
  • Seura: RFG (Riihimäen Frisbeegolf ry)
Vs: Mikä forekiekoksi?
« Reply #7 on: 09.04.12 - klo:21:46 »
Täältä kans ääni TD:lle foreihin noin alkuun. Nykyään tulee heiteltyy myös S-PD:tä kämmenellä. Saa aika suoraan kulkemaan kun hieman kääntää yli. Viel tarvis hankkii bägiin joku kiekko mikä ei käännä yli.

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Mikä forekiekoksi?
« Reply #8 on: 10.04.12 - klo:08:40 »
Mä käytän Discmania PD:tä tai välillä jopa Innova Monsteria. Mun foretaidot on aivan järkyttävän huonot, joten tästä syystä käytän mahdollisimman ylivakaita kiekkoja. Se vähän neutralisoi "lepakkoheittoja" :D

Olikos sulla MVP:n Vector bägissä myös, toimiiko forella? Mietin Vectorin tai Jokerin hommaamista tuohon Bansheen ja Buzzzin väliseen slottiin lähestymisiä varten forelle. Niin hyviä pannuja kuin Latitude tekeekin, Pain ei jostain syystä kuulu suosikkeihin.

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: Mikä forekiekoksi?
« Reply #9 on: 10.04.12 - klo:09:37 »
Vector toimii forella itseasiassa aika hyvin. Se on todella vakaa kiekko lentämää just ton GYRO painohomman takia. Vaikka se lähteekii kädestä vähän leppakona, ni se saattaa vielä korjata ite ittensä :) Mulla nimenomaa Vector ajaa asiaansa Buzzzia vähän ylivakaampana versiona.
Pitää vielä lopuksi mainostaa, että Vector kestää aivan älyttömästi kolhuja, ennenkuin sen lentorata lähtee muuttumaan. Lisätietoja löytyy Powergripin BlastBustersien testeistä.

Offline monster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 506
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Piippo
  • Seura: Team Hippo
Vs: Mikä forekiekoksi?
« Reply #10 on: 10.04.12 - klo:12:55 »
ainakaan mun mielestä ei ole erikseen mitään fore tai bäkkärikiekkoja. kaikki kiekot periaatteessa toimii kuhan vaan totutteelee niihin. toinen tykkää toisesta rimmistä ja toinen toisesta. ehkä matalaprofiiliset ja ylivakaaat kuitenkin helpompi heittoisia. mutta tosiaan ei kannata aina välttämättä mennä helpoimman kautta...ultimatekiekolla ja normiputterilla aluksi hyvä jenga heittoon...

Offline AriFerra

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 196
    • View Profile
Vs: Mikä forekiekoksi?
« Reply #11 on: 10.04.12 - klo:13:24 »
Tänään heitin Söderkullan väylällä 12 elämäni parhaan kämmenheiton.
Väylä on siis lyhyt, ja puolessa välissä tekee 90-mutkan oikealle. Pari kertaa olen aiemmin saanut kiekon kääntymään suht oikealla hetkellä oikealle.
Tänään se kääntyi (lähes) täydellisessä kohdassa ja jatkoi mukavasti matkaa väylää pitkin oikealle kohti koria. Parempi puttaaja olisi helposti kirjannut lappuun kakkosen, minulla eka putti nyt sitten tietysti meni ohi.

Ai niin, ja se pääasia: Komppaan monsteria, eli vähäisellä kokemuksellani sanoisin, että kiekolla ei paljoakaan ole väliä lyhyissä kämmenheitoissa.
Quote
kaikki kiekot periaatteessa toimii kuhan vaan totutteelee niihin

Kiekkona minulla Latitude Halo Gold. Upea rimmi tuossa kiekossa!

Offline TV

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 19
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuukka V.
Vs: Mikä forekiekoksi?
« Reply #12 on: 18.06.12 - klo:16:49 »
Parhaat foret lähtee mulla
Beastilla

Offline iliikka

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Vs: Mikä forekiekoksi?
« Reply #13 on: 18.06.12 - klo:17:54 »
Wraith on aika kingi.

Offline TV

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 19
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuukka V.
Vs: Mikä forekiekoksi?
« Reply #14 on: 19.06.12 - klo:16:28 »
Jep. Itekin heitin foret eka Wraithilla.