Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Kuinka paljon pelaat vuodessa?  (Read 6895 times)

Offline Larzi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 362
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lauri Tuominen
  • Seura: WDGC
Kuinka paljon pelaat vuodessa?
« on: 30.12.13 - klo:13:20 »
Katselin tuossa HeiaHeian tilastoja ja huomasin pelanneeni frisbeegolfia 136 kertaa ja 252 tuntia. Lukema sisältää kaikki pelikierrokset, kenttätreenit kuin viime talven tämän vuoden hallitreenit. Mitäs lukemia muut ovat saaneet, jos olette pitäneet jonkinlaista tilastoa? Talkootunnit saatte ilmoittaa erikseen.

Pelasin aika ahkerasti heti lumien sulettua aina syyskuun lopulle saakka, joten uskon olevani ylempää keskikastia. Nyt ei ole kolmeen kuukauteen tullut juuri kiekkoihin koskettua muiden kiireiden takia.
Grip EQ A14: Xt Aviar | Soft Pure | Premium Jokeri | FLX Buzzz | Glow,Ch MD3 | Ch Firebird | 2nd run FD | C-FD2 | Ch Valkyrie | C,S,P-PD | Star Destroyer

Offline JoniHenri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 186
    • View Profile
  • Seura: Disc Golf Club Provinssi
Vs: Kuinka paljon pelaat vuodessa?
« Reply #1 on: 30.12.13 - klo:13:41 »
Samalle HeiaHeia sivulla olen kans ja aika ahkerasta merkinnyt kaikki harjoituskerrat ja kisat. 166x olen ollut frisbee kanssa tekemisissä ja ajallisesti 315h. Sykemittarin hankin kanssa syksyllä ja mukavasti 3h frisbeegolffailut kaloreita polttaa, vaikkei moni uskoisikaan.
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi. -
Mä olin ihan millis.. ja sit mä heräsin! -

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Kuinka paljon pelaat vuodessa?
« Reply #2 on: 30.12.13 - klo:14:04 »
Aika hankala tuota on ilman mitään tilastoja arvioida, mutta luulisin että jotain 200-250h
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline wakabunga

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 399
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Väisänen
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Kuinka paljon pelaat vuodessa?
« Reply #3 on: 30.12.13 - klo:15:56 »
Samalle HeiaHeia sivulla olen kans ja aika ahkerasta merkinnyt kaikki harjoituskerrat ja kisat. 166x olen ollut frisbee kanssa tekemisissä ja ajallisesti 315h. Sykemittarin hankin kanssa syksyllä ja mukavasti 3h frisbeegolffailut kaloreita polttaa, vaikkei moni uskoisikaan.

Paljonko kuluttaa 3 tunnissa? Mikä sun pituus/paino on?

Offline kiekko_FIN

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 259
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henri Salminen
  • Seura: Puska Puttaajat
Vs: Kuinka paljon pelaat vuodessa?
« Reply #4 on: 30.12.13 - klo:20:10 »
51 viikkokisat, muutamat isommat kilpailut, treenikierrokset, putin hakkaaminen. kyllä ainakin 300 tuntia tulee täyteen.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kuinka paljon pelaat vuodessa?
« Reply #5 on: 30.12.13 - klo:20:11 »
Heitin yli 400. Tulee varmasti täyteen. Perus keissi on vähintään se 3h per pvä, kun ollaan kiessillä. Usein saattaa lirvahtaa koko päiväks.

Offline Juhanuha

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 974
  • Natural Born Disc Golfer
    • View Profile
    • Natural Born Disc Golfer
  • Oikea nimi: Juha Kytö
  • Seura: Sipoon Discstroyers ry
Vs: Vs: Kuinka paljon pelaat vuodessa?
« Reply #6 on: 30.12.13 - klo:20:18 »
Samalle HeiaHeia sivulla olen kans ja aika ahkerasta merkinnyt kaikki harjoituskerrat ja kisat. 166x olen ollut frisbee kanssa tekemisissä ja ajallisesti 315h. Sykemittarin hankin kanssa syksyllä ja mukavasti 3h frisbeegolffailut kaloreita polttaa, vaikkei moni uskoisikaan.

Paljonko kuluttaa 3 tunnissa? Mikä sun pituus/paino on?

Kävely (5km/h) kuluttaa noin 250 kaloria tunnissa eli ei kovinkaan paljoa. Tuohon toki heitot lisää mutta myös pois ne jonottelut tiillä, odottelut kun kaverit heittää jne niin ei se paljoa tuo kulutus muutu.

Sykemittareiden kalorinkulutus on aina hyvin karkea arvio ja se on aina yläkanttiin ja niitä ei ole tarkoitettu matalilla sykkeillä toimimiseen vaan nimenomaan kun sykkeet ovat koholla, edes vähän. Toki jos kunto on niin huono että syke nousee aerobiselle tasolle jo kävellessä niin voikin pitää paikkansa.
Are you Natural Born Disc Golfer? https://nbdg.fi

Offline monster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 506
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Piippo
  • Seura: Team Hippo
Vs: Vs: Kuinka paljon pelaat vuodessa?
« Reply #7 on: 30.12.13 - klo:20:26 »
Samalle HeiaHeia sivulla olen kans ja aika ahkerasta merkinnyt kaikki harjoituskerrat ja kisat. 166x olen ollut frisbee kanssa tekemisissä ja ajallisesti 315h. Sykemittarin hankin kanssa syksyllä ja mukavasti 3h frisbeegolffailut kaloreita polttaa, vaikkei moni uskoisikaan.

Paljonko kuluttaa 3 tunnissa? Mikä sun pituus/paino on?

Kävely (5km/h) kuluttaa noin 250 kaloria tunnissa eli ei kovinkaan paljoa. Tuohon toki heitot lisää mutta myös pois ne jonottelut tiillä, odottelut kun kaverit heittää jne niin ei se paljoa tuo kulutus muutu.

Sykemittareiden kalorinkulutus on aina hyvin karkea arvio ja se on aina yläkanttiin ja niitä ei ole tarkoitettu matalilla sykkeillä toimimiseen vaan nimenomaan kun sykkeet ovat koholla, edes vähän. Toki jos kunto on niin huono että syke nousee aerobiselle tasolle jo kävellessä niin voikin pitää paikkansa.

mut entäs jos on woodoon zulu selässä ja siel 45kiekkoa ja 4litraa vettä mukana ja pelaat 30asteen helteessä erittäin mäkisellä radalla:)?

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Kuinka paljon pelaat vuodessa?
« Reply #8 on: 30.12.13 - klo:20:42 »
Jos lasketaan kaikki treenit, luultavasti yli 1000 tuntia.

Offline Juhanuha

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 974
  • Natural Born Disc Golfer
    • View Profile
    • Natural Born Disc Golfer
  • Oikea nimi: Juha Kytö
  • Seura: Sipoon Discstroyers ry
Vs: Vs: Vs: Kuinka paljon pelaat vuodessa?
« Reply #9 on: 30.12.13 - klo:20:48 »
Samalle HeiaHeia sivulla olen kans ja aika ahkerasta merkinnyt kaikki harjoituskerrat ja kisat. 166x olen ollut frisbee kanssa tekemisissä ja ajallisesti 315h. Sykemittarin hankin kanssa syksyllä ja mukavasti 3h frisbeegolffailut kaloreita polttaa, vaikkei moni uskoisikaan.

Paljonko kuluttaa 3 tunnissa? Mikä sun pituus/paino on?

Kävely (5km/h) kuluttaa noin 250 kaloria tunnissa eli ei kovinkaan paljoa. Tuohon toki heitot lisää mutta myös pois ne jonottelut tiillä, odottelut kun kaverit heittää jne niin ei se paljoa tuo kulutus muutu.

Sykemittareiden kalorinkulutus on aina hyvin karkea arvio ja se on aina yläkanttiin ja niitä ei ole tarkoitettu matalilla sykkeillä toimimiseen vaan nimenomaan kun sykkeet ovat koholla, edes vähän. Toki jos kunto on niin huono että syke nousee aerobiselle tasolle jo kävellessä niin voikin pitää paikkansa.

mut entäs jos on woodoon zulu selässä ja siel 45kiekkoa ja 4litraa vettä mukana ja pelaat 30asteen helteessä erittäin mäkisellä radalla:)?

Onhan siinä eroa verrattuna yhden kiekon rundiin tasasella :-)
Are you Natural Born Disc Golfer? https://nbdg.fi

Offline Cale

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 149
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kalle Lehto
  • Seura: Talin Tallaajat / Kouvolan Lentävät Lautaset
Vs: Kuinka paljon pelaat vuodessa?
« Reply #10 on: 31.12.13 - klo:18:14 »
Frisbeen kanssa tapahtunutta lajitreeniä/kisaamista vuonna 2013 yhteensä 559 h.