Haluaisin tähän kerätä kaiken rakentavan palautteen Mukkulaan liittyen. Tänä vuonona radasta on tarkoitus tehdä entistä parempi ja toki haluamme palvella kaikkia pelaajia tasapuolisesti. (Ei tarkoita, että helpommaksi tehtäis )
Minulla on yksi kierros viime kesältä Mukkulassa. Mieleen jäi inhimillinen alku (ekalta väylältä jopa pirkko!) ja sen jälkeen melko armoton vaikeustaso. Ei toki ole radan vika jos heittäjä ei osaa heittää (esim. koivukujaväylä oli mielestäni hauska, vaikka siitä tulikin otettua kutonen), mutta jo moneen kertaan mainittuja tiukkoja OB-rajauksia sinänsä avoimilla niittyväylillä en aina ymmärtänyt. Tietysti radan hoito on helpompaa kun riittää että ajelee kapeat rännit auki
Visiittipäivä oli kuuma, ja takana oli samalta päivältä pari kierrosta Hyvinkäältä ja pari sataa kilometriä ajamista. Oli siis ihan helpotus kun lopulta pääsi pois auringonpaahteesta kymppiväylälle joka oli aika mahtava kokemus - harvoin bogi tuntuu noin hyvältä onnistumiselta. Tosin ysiväylän yli 150-metrinen par3 oli jo antanut viimeistään vahvistuksen sille että Mukkula ei ole helppo aloittelijarata...
Seuraan monen muun jo suorittamaa metsäväylien ihastelua. Mielestäni onnistunut kokonaisuus jossa on muutamaan väylään saatu kivasti vaihtelua kunnon mäenkiipeämisestä alkaen. Metsästä poistullessa tuli jotenkin valheellinen helpotuksen tunne kun oli taas avointa. No, kapeaa ja avointa. Pikainen paluu hieman ryteikköiseen metsään väylällä 15 oli sekin aika eksoottista - varsinkin kun kori ei ollutkaan siellä missä kartta sanoi, vaan aika reippaasti pidemmällä. No, radat elää ja kartat joskus perässä. Viidennentoista väylän ryteiköissä seikkaillessani hieman edistyneempi pariskunta saavutti minut, ja loppukierroksella sainkin hienoa mallia kiekonliidätyksestä. On se komean näköistä kun sen osaa... Itse en osannut. Kuudestoista väylä taisi nimittäin antaa kaikkien aikojen huonoimman väylätulokseni ikinä, en muistaakseni ole koskaan tehnyt missää yhdellä väylällä huonompaa kuin 12 (huh!) Enää en muista miten tuollaiseen hirviölukuun tarkkaan päädyin, mutta oletettavasti tuli muutaman kerran tutustuttua OB-alueisiin.
Toiseksi viimeisellä väylällä oli hieno kiekkomagneetti (joka tosin taisi olla epäkunnossa koska oma kiekkoni EI päätynyt lampeen), mutta muuten väylä jätti jotenkin ikävän kuvan. Viimeinen väylä oli taas aika railakas pituutensa suhteen, sillä täytyi olla ihan tyyväinen bogiin. Kokonaistulos niinkin hurja kuin 98. OB:t 2x3, 1x4, 3x16, 1x17.
Bongasin tuolta toisesta ketjusta ainakin sen, että loppupäässä ob-kepit voisi värjätä väyläkohtaisesti eri väreillä, joka voisi kyllä helpottaa erottamista.
Tämä olisi kyllä hyvä. Olisin ollut aika hukassa loppupäässä ilman kokeneempia Mukkulankävijöitä.
Yhteenvetona: Hieno rata, mielestäni välillä turhan tiukat väylät, tarkoitus olisi käydä uudestaankin.