Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Kempsterin KGB  (Read 277318 times)

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #540 on: 01.04.16 - klo:19:25 »
DGH:n FB-sivuilla tiedote, että Nummenmäki huomenna klo 9-12 kisakäytössä.

Nimim. Minunkin pitäisi treenata  ;)

Joo, samaa infoa jo sainkin muutamalta taholta, että rata on puolille päiville asti buukattu. Mutta peliseura ja matkakumppanit löytyi ja kellot on synkronoitu. Eli Nummenmäkeen teeaika varattu alkuiltapäivästä nimellä: Trio TT feat. Ari Ratabong – kokoonpanon nimestä huolimatta meininki on lähes salonkikelpoista; pyritään pelaamaan pdga-sääntöjä noudattaen, muita pelaajia, ulkoilijoita sekä luontoa kunnioittaen ja voimasanat karjutaan sisäisesti mutta fore huudetaan lujaa... eli älkää peljätkö kanssafribaajat, samanaikaisesti radalle mahtuu kyllä muitakin ;)

Huomenillalla luultavasti pientä analyysiä Nummenmäen radasta ja ehkä myös pelikirjan raotusta.

Offline KaPu

  • Juniori
  • **
  • Posts: 57
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jesse Viksten
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #541 on: 03.04.16 - klo:16:46 »


Quote from: Kempster

pientä analyysiä Nummenmäen radasta ja ehkä myös pelikirjan raotusta.

Jos Kempster kerkeät, niin raota vähän pelikirjaa Nummenmäkeen. Pelaamme nähdäkseni kuitenkin about saman koulukunnan tyylillä eli perusrystyä ja finesse-antsaa, eikä mitään upseja ja harvemmin avauksia forella. Tuolla ei heittotyylillä kai ole niin väliä, kunhan pysyy avauksella melkein joka väylällä siinä kuvitteellisessa parin metrin halkaisijan tunnelissa.

Nummenmäki on aika jännä paikka. En keksi Suomesta äkkiseltään vaikeampaa rataa.


Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #542 on: 04.04.16 - klo:13:01 »
No niin, lauantaina tuli koettua vihdoin ja viimein Hyvinkään Nummenmäen rata, vuoden verran olen kuullut vain juttuja radasta (lähinnä negatiivisia) – mutta pakkohan se oli itse käydä toteamassa, eihän suomalainen mies usko ennen kuin itse kokee. Ja pakko se on todeta että en minäkään äkkiseltään keksi vaikeampaa rataa!?! Nummenmäestä löytyy nyt sitä paljon peräänkuulutettua haastetta, eikä mitään keinotekoista vaan nimenomaan luonnollista haastetta (tai kyllä väkisin epänormaaliksi venytetyt väylät on aika keinotekoisia:P). Kolmella väylällä näkyy kori tiille ja muutamalla se pilkistää puiden välistä, jos siirtyy tiiltä pari metriä sivuun kurkkimaan. Omaan makuun ehkä yksi tai kaksi hyvää väylää ja muutama ok – loput olikin sitten huonoja, typeriä, älyttömiä tai väkinäisesti väännettyjä ja venytettyjä frisbeegolf... eiku sori, kiekkogolfväyliä.

Trialrataa muistuttavalla heittoalaustalla varustettu postimerkin kokoinen sweetspot yli 200-metrisellä metsäväylällä, ei hyvä. Ihme taikalinjoja ja korit jemmassa viimeisimmässä sopukassa metsähelvetin takana, ei hyvä. Semmosta ryteikköä lähes joka väylän reunukset täynnä, että sinne ei meinannut normaalikokoinen mies bägi selässä mahtua. Eikä ainuttakaan putteriväylää (eikä siis mitään Lizotten putteriväylää), vaan ihan semmosta rentoa about 60-70 metristä tatsiväylää, ainakin yksi semmonen tai mielellään kaksi olisi tervetullut "hengähdystauko" noiden ääryysväylien väliin. No mutta, eihän se 2010-luvun totinen firsbeegolf mitään leppoisaa frisbeen liidättelyä ja mukavaa pidäkään olla, vissiin kuulemma...

Treenikierrosten tulokset ei mitään hyviä ollut; ensikosketuksella rataan +7 ja heti perään veret kiehuen ja yliyrittäen +5. Varsinkin toisella kierroksella otti pattiin että bogit oli lähinnä tyhmiä pienistä virheistä aiheutuneita ja muutaman pirkkoputin pilas lyijykynän paksuiset risut – se ei ole oikein palkitsevaa jos avaa yli satametrisen sokkoväylän kympin rinkiin ja joutuu puttaamaan kiekko silmien korkeudelta koska jotain helkkarin roskarisuja edessä, hyi. Tiedän että tästä asiasta on paikalliset harrastajat paremman radan puolesta vs. kaupunki -taistelu käynnissä, kaupunki ei siis itse radalla hoitotöitä tee eikä anna paikallisen seurankaan niitä tehdä:P

Molempien rundien henk. koht. paras suoritus oli ob-nelonen ysille, pitkä haastava par4-väylä jolla vasemmalla on outti ja oikealla vaanii mörri. Avaus n. 100 metrin kohdalta outtiin ja siitä iso foreässä mukille... eli kisassa about samanlaista mutta avaus mielellään inbounds. Mutta aika paska maku radasta jäi, jos keli ei olisi ollut nätti aurinkoinen kevätsää niin ratakin olisi varmasti maistunut vielä huonommalta. Tekis mieli kyllä tässä viikolla tehdä yksi täsmäisku lisää tuonne ja selventää muutamia väyliä, vaan eipä taida ehtiä – yritetään nyt lauantaina lähteä kauden avauskisaan positiivisin mielin ja selviytyä kisasta kunnialla.





Pelikirja
(muistutuksena että heitot lähtee RHBH jos ei muuta erikseen mainita)

1. Rocilla tai Teebirdilla suora.
2. Beastilla ylikääntävä.
3. Destroyer mutkaan ja siitä jatketaan Beastilla tai Dessulla.
4. Beastilla tai alivakaalla Dessulla suora.
5. Beastilla suora, lopussa mielellään ylikääntö koska oikealla sweetspotissa premmin tilaa ja sieltä parempi jatkaa, kakkosheitto Tiipparilla tai Rocilla.
6. Tiipparilla tai Beastilla loiva hysse.
7. Tiipparilla tai Beastilla loiva antsa.
8. Tiipparilla tai Beastilla loiva antsa tai ässä katon kautta… ehkä jopa Dessulla fore.
9. Dessulla tai Beastilla ylikääntävä kivikasan yli, jos oikealla niin jatko Beastilla antsa mutta jos vasemmassa reunassa niin Dessulla foreässä.

Etuysillä ehkä yksi tai kaksi pirkkoa tarjolla, mutta nekin haastavia. Täällä on helppo kerätä plussaa.

10. Beastilla tai Tiipparilla isoa antsaa.
11. Dessulla antsa, Dessulla tai Beastilla jatko.
12. Tiipparilla loiva hysse.
13. Beastilla tai alivakaalla Dessulla suora, jatko Tiipparilla/Rocilla.
14. Tiipparilla loiva hysse.
15. Beastilla suora.
16. Rocilla ylikääntävä.
17. Tiipparilla loiva hysse.
18. Beastilla tai alivakaalla Dessulla suora, jatko Tiipparilla/Rocilla.

Takaysillä muutama pirkkoväylä enemmän, mutta ei mitään pakkopirkkoa. Plussaa ei tällä sektorilla sais ottaa... mutta koko radan ihan jokaisella väylällä ei tarvi paljonkaan sössiä että bogeyn tai rumemman tekee.

Jos pelikirjan mukaiset avaukset ei toteudu niin mörrissä ollaan, sieltä sitten troubleshotteja eli upsia, backspiniä, sormirolleria tai järkevästi puttia väylälle. Miinustulos on lähes utopiaa, par tehtävissä mutta muutama (ehkä 5) plussaa realiteetti – meni kisat miten meni niin tuskinpa tulee ihan heti kisan jälkeen Nummenmäkeen eksyttyä.


Ps. Tuossa kun aikamoista antipatiaa Nummenmäen rataa kohtaan esitin, niin jotkut varmasti heti kelasivat että syy olisi se että en osaa siellä pelata enkä hyvää tulosta onnistunut/onnistu tekemään tai käsi ei riitä jne. No ehkä vähän noinkin... mutta lähinnä vaan mietityttää että miksi, miksi ei esim. muutamaa lyhyempää/selkeämpää/helpompaa väylää väliin? Olisiko se noloa ja ennalta-arvattavaa ratasuunnittelua? Huonontaisiko se ratakokonaisuutta? Joo, se kyllä pudottaisi väylien keskipituutta ja rataluokitusta (joka on aika urpo mittari), mutta eikö se sitten enää olisi täysiverinen haastava kilparata vai?

 ??? :-\ :o


Edit: Täsmennetään vielä, että nämä kisat kyllä kiinnostaa ja DGH:n kisajärjestelyt toimii aina moitteettomasti! Eli innolla lähden kisaamaan Nummenmäkeen vaikka rata ei lempiratoihin kuulukaan, onpahan ainakin kovatasoisten kilpakumppaneiden lisäksi tarjolla mukavaa ekstrahaastetta ihan riittämiin...
« Last Edit: 04.04.16 - klo:13:18 by Kempster »

Offline jussi-dgh

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 45
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jussi Hämäläinen
  • Seura: Disc Golf Hyvinkää/Puheenjohtaja
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #543 on: 05.04.16 - klo:22:43 »
Olipas hyvä analyysi radasta, itsellä meni aika kauan että Nummenmäkeen lähti mielummin kuin Sahanmäkeen.
Itseä tuolla harmittaa myös todella paljon se että vaikka olisit ringissä puttaamassa niin silti saattaa olla oksia ja jotain risuja edessä.
Varsinaisesti noi mörrit jotka myös erittäin tiheitä eivät harmita itseä vaan toimivat hyvinä opettajina.
Ehkä rata ottaa pari, kolme vuotta että rata muokkaantuu ja maapohja kuluu sopivasti ja risukot harvenevat luonnollisesti.
Tiipaikat toisilla väylillä melkoisen kuhmuraisia ja niitä olisi tarkoitus seuran toimesta kunnostella mikäli tarvetta esiintyy.
Tsemppiä kisoihin!

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #544 on: 07.04.16 - klo:11:29 »
Tänks! Ja kyllä Nummenmäessä on potentiaalia, paljonkin – mutta ei siitä mitään Järvaa saa ellei joku paikallinen harrastaja voita esim. Eurojackpotissa ja satsaa rataan satatonnia... Eikä nyt ihan tommosta onnenpotkua tarviskaan, vaan kaupungilta vihreää valoa ja vähän jeesiä, niin muutamilla talkoilla rata olis jo paljon mukavampi ja parempi.

Minä en halua astua lajilegendan ja kokeneen ratasuunnittelijan varpaille, mutta koen että silti voin antaa vähän palautetta, kommentoida ja jopa kritisoida Meresmaan suunnittelemaa rataa. Jussihan on suunnitellut lukemattomia ratoja ja monet niistä on todella hyviä, Nummenmäen kohdalla ei nyt vaan ole onnistunut (Huom. Minun mielestä!) – ja aika harva päätös on oikeasti niin hyvä että se voisi olla lopullinen, eli risusavotan ja raivausten lisäksi jos vaikka muutaman korin siirtäisi (edes vähän) inhimillisempään paikkaan niin olis jo paljon parempi.

Koska Suomessahan muutos on yleisesti aika pahasta, ja varsinkin muutos helpompaan tarkottaisi takapakkia sekä virheiden myöntämistä – joka ei käy päinsä, kun kaiken vaan pitäisi kehittyä ja tarjota haastetta lisää.

Mutta mutta, yritänpä nyt unohtaa angstailun ja keskittyä olennaiseen... Eli avoimin mielin lähden Nummenmäkeen parhaani tekemään ;)
« Last Edit: 07.04.16 - klo:11:31 by Kempster »

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #545 on: 07.04.16 - klo:12:05 »
Ymmärrän hyvin että Nummenmäen kaltainen rata jakaa mielipiteitä, mutta mut on kyllä yllättäny se 'ei pitävien' joukon suuruus.

Jollain tapaa tuntuu, että "liian vaikeat" radat on jengin mielestä lähes automaattisesti huonoja. Valitellaan että miksi kaikki pitää tehdä Lizoten kädelle kun itse ei jaksa tuosta puoliakaan tai että kuinka huonosta heitosta sakotetaan liikaa. Kannattaa kuitenkin muistaa, että näiden aidosti haastavien ja ns future proof:ien ratojen osuus Suomen radoista on häviävän pieni ja ainakin omasta mielestäni on mukavaa kun lähimaastosta löytyy myös todellisia tason mittareita.

Siinä tapauksessa ymmärrän yskän kun tuo haastavuus on luotu keinotekoisesti tai liian vahvasti tuuriin nojaavaksi. Näin ei mielestäni kuitenkaan Nummenmäessä ole. Väylät ovat inhimillisen leveitä ja linjat nykykiekoilla heitettävissä. Väylät ovat vain julmetun pitkiä ja mörrit masentavia. Tällainen rata kuitenkin erottelee mielestäni reilusti jyvät akanoista, mikä on vain ja ainoastaan hyvä asia.

On toki selvää että näin uusi rata on vielä hieman rujo eikä ole mukautunut täysin maastoon. Tämä on taas sama kaikille uusille radoille. Vielä jos kaupunki saataisiin mukaan, ni potentiaalia tuolla on kyllä vaikka mihin. IMHO  ::)

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #546 on: 07.04.16 - klo:13:09 »
Tuo arvosteluasia on vähän kuin tuurista puhuminen. Ei ole hyvää tuuria, on vain hyviä heittoja. Huonon heiton osuessa puuhun se on huonoa tuuria.

On todella vaikeaa arvioida jotain kenttää ottamatta omaa peliä huomioon. Jos peli kulkee huonosti niin harvoin annetaan positiivista arviota, jos taas osuu kaikkiin rakoihin niin harvalle tulee sellaista fiilistä että onpa vaikea rata.

Sitten on tietenkin vielä henkilökohtaiset mielipiteet jotka useimmilla meistä tulevat sieltä omalta kotikentältä. Jos se outti on ollut aina tiukka niin eihän siinä ole mitään huonoa. Jos taas outit ovat uusi asia ja kiekko jatkuvasti siellä niin onhan se varma että liian tiukat outit on.

Onneksi meillä on näitä ratoja niin paljon, että omasta mielestä huonoille ei ole pakko retkiä tehdä.
Uskoisin että meistä kaikilla olisi vähän opittavaa suhtautumisessa erilaisiin asioihin :)

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #547 on: 07.04.16 - klo:22:51 »
Ei ole itsellä tullut vielä samanlaista rataa vastaan missä joutuu upsilla etenemään väylän vieressä mörrissä jatkuvasti kun se liian isolla riskillä 100m päähän yritetty avaus ui 40m kohdalta mörriin 30m syvälle.. tosin löytyy kyllä myös pirkko väyliä itselle ihan mukavasti silloin kun onnistuu maximi yrityksissä.
Eli jäätävän vaikea rata ainakin itselle kilpapelata, mutta antoisa mittari sankari golf pelaamiseen 😊. Tsemppiä kauden aloitukseen. Tuolla nummenmäessä tavallaan niitä putteri väyliä onkin aika paljon.. ne kaikki jossa Pirkon tavoittelu on liian riskialtista.. 200m menee kivasti kolmella upealla 65m putteri vedolla ja vitosen putilla mieluummin par4 lukemaan kun lumiukko lukemiin mörrissä puskiessa.

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #548 on: 08.04.16 - klo:21:52 »
Joo, siis kyllähän Nummenmäki siinä mielessä on hyvä että se tarjoaa haastetta, sitä en kiellä, mutta todella yksipuolinen ja tylsä rata se on – edes muutama lyhyempi väylä väliin tois vähän rytmiä (tai saahan sitä rytmittää putteria heittämällä niin paljon kun huvittaa;). Mutta onko idea että laji ja radat menee siihen suuntaan että alle 80-metriset väylät kuolee pois (koska nyt jo moni puhuu n. satkun väylistä lyhyinä tai neppeinä:P)? En usko ja toivottavasti ei.

Enkä mä nyt aja sitä takaa että tosta pitäis tehdä pakkopirkko-neppirataa tai kaikkia mörrejä parturoida, eikä sille radalle oo pakko tehdä yhtään mitään, mutta ei mun tarvi siitä tykätä – en mä tykkää monesta muustakaan radasta vaikka niillä tykkäänkin silloin tällöin pelata ja kisailla ;)

Ja kyllä tuolla Nummenmäessä myös tuurilla on iso osuus.


Tuo arvosteluasia on vähän kuin tuurista puhuminen. Ei ole hyvää tuuria, on vain hyviä heittoja. Huonon heiton osuessa puuhun se on huonoa tuuria.

Tätä en ihan ymmärtänyt... kyllä mun tietääkseni on hyviä ja huonoja heittoja ja hyvää sekä huonoa tuuria. Kun huono heitto osuu puuhun se on huono heitto, hyvä heitto joka jo melkein pysähtyy milliin mutta ihmeellisesti nousee pystyyn ja rollaa outtiin on huonoa tuuria, huono heitto joka on menossa mörriin mutta kimpoaa puusta koriin on hyvää tuuria jne.

Kyllä, oman pelin pohjaltahan sitä pitkälti arvioi vaikka kuinka yrittää olla objektiivinen... Ja opittavaa on vaikka kuinka, varsinkin suhtautumisessa erilaisiin asioihin – mutta vaikeeta on oppia tykkäämään asioista joista ei pidä :P


Edit: Saariväylä, mando, tuplamando, outti, mörri, luonnollinen, keinotekoinen, liaan lyhyt, liian pitkä jne. ei mun papereissa suoriltaan määrittele väylän hyvyyttä – jos ei tykkää ei tykkää. Ja olishan se nyt hassua jos kaikki tykkäis samoista asioista.

Nimimerkillä:Onko jouluna pakko syödä kinkkua jos ei taho?
« Last Edit: 08.04.16 - klo:21:58 by Kempster »

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #549 on: 08.04.16 - klo:22:28 »
Tarkoitus oli näköjään epäselvästi korostaa sitä, että ratojen arvosteleminen kumpuaa sieltä sisältä jostain.
Välillä itsestä tuntuu, että hyvinkin puolueettomasti kykenen arvioimaan jotain rataa... Kunnes taas huomaan jumittavani omien kykyjen ja taitojen mukaan.

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #550 on: 08.04.16 - klo:22:56 »
Aivan aivan, no jotenkin noin mä toivoinki tulkinneeni tuon – ja noinhan se on. Itse olen pitkään työni puolesta saanut ajatella asiat monesta vinkkelistä, siinä on kyllä oppinut suhtautumaan asioihin monesta perspektiivistä. Mutta vaikka sitä samaa tässä frisbeegolfissa yritän kovasti, niin pakko myöntää että välillä onnistun hyvinkin, mutta usein tulee aika nopeasti sorruttua tuohon omien mieltymysten ja taitojen mukaan arvosteluun.

Mutta jee, huomenna alkaa kausi 2016 virallisesti!!!

Toivottasti keli on niin nätti että tarvii näitä mitä tämä emoji 8)

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #551 on: 09.04.16 - klo:06:11 »
Vaikka yömyöhään tulee yleensä kukuttua, niin mulla ei ole ikinä ollut ongelmaa herätä jopa ennen kukonpierua, varsinkaan jos tiedossa on jotain mukavaa – mutta tosiaan jos ei ole esim. frisbeegolfia luvassa niin kyllä uni maistuu niin että siinä ei paljon herätyskellot kuulu... Tosin tommosta pääsee nykyään harvoin tapahtumaan, koska jälkeläiset on hoitanut herätyskellon virkaa jo monta vuotta. Mulle ei oo koskaan sopinut pitkät unet putkeen, yli 8 tuntia on jo semmonen että tuntuu kun olis ollut horroksessa, ja on todella vaikea herätä. About 6 tuntia on hyvä – pikku päikkäreillä sitten kompensoidaan ja kuolema kuittaa loput univelat:P

Ja en tiedä onko mulla joku vika ohjelmoinnissa, mutta mä tykkään aikaisista aamurundeista – yleensä vielä pelaan hyvin heti aamusta, ja mitä nopeampaa saa kiekkoa käteen heräämisestä sitä paremmin se lentää. Mitä lähempänä puoltapäivää pelit alkaa niin sitä laiskempaa mun peli on, iltapäivällä ollaankin sitten jo monesti tosi staattisessa tilassa... vaikka tutkimusten mukaan iltapäivällä pitäisi olla parhaassa iskussa urheilusuoritukseen (edellyttää tietty niitä kunnon yöunia jne.).

Myös myöhäisemmällä iltakiessillä oon yleensä iskussa (esim. viikkokisoissa), jopa pitkillä "fribamaratoneilla" kun ollaan koko päivä pelattu niin vielä on löytynyt uutta virtaa viimeisillä väylillä illan pimetessä – lyhyet unet tai pidempi rasitus alla niin kroppa ja aistit on ärsytetty hereille ja tatsi on herkkä tai jotain??? Tottakai monesti on myös löpö loppunut liian aikaisin ja homma mennyt aikamoiseksi sekoiluksi…

Mutta, jos ei Staminan tyylisestä tai vastaavasta kisasta ole kyse, vaan ns. kunnon pdga-kisasta niin kyllä se 8.00 menee. Mutta mitä kauempaa itse kisaan matkustaa niin sitä myöhemmin mielummin. Ite tykkään että siellä ehtoopuolella on pelivaraa, ennemmin kun että molemmissa päissä päivää on ns. ”venttailua”. Tai no, aivan sama mulle...

Kisapäivä on juhlapäivä ja yleensä menee koko päivä ;)

Offline Devootio

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joel Hietikko
  • Seura: West Coast Disc Golfers
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #552 on: 09.04.16 - klo:12:15 »
No niin, lauantaina tuli koettua vihdoin ja viimein Hyvinkään Nummenmäen rata, vuoden verran olen kuullut vain juttuja radasta (lähinnä negatiivisia) – mutta pakkohan se oli itse käydä toteamassa, eihän suomalainen mies usko ennen kuin itse kokee. Ja pakko se on todeta että en minäkään äkkiseltään keksi vaikeampaa rataa!?!

Meinaatko, että Vaasan ristinummi olis helpompi? Olettaen, että oot käyny sen pelaamassa. :D

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #553 on: 10.04.16 - klo:15:45 »
Kyllä, kaikessa vaikeudessaan Ristinummi on ehkä vähän helpompi... vaikka sielläkin monet väylät on todella pitkiä ja tiukkoja niin mörri ei ole yhtä härski, osittain todella tiukat ob:t rankaisee ehkä Ristinummella enemmän. Vaikka näillä kahdella radalla on molemmilla muutama samankaltainen tosi pitkä vaikea väylä, niin Ristinummella on kumminkin enemmän klassisia ja selkeämpiä väyliä.

Molemmat vasta reilun vuoden ikäisiä haastavia ns. "future proof" -ratoja, jotka ei mun lemppareihin kuulu – vaikka kyllä niillä on välillä kiva kisailla ja taitojaan mitata. Pientä trimmausta ja hienosäätöä ne vielä vaatii mutta mutta... kun tommosilla ja vastaavilla radoilla treenataan ja kisataan vielä muutama vuosi, niin McBethit ja kumppanit on ihan paperia (en nyt tarkoita itseäni vaan esim. junnuja)!!!

Ps. Junnut ja muutkin, muistakaa myös treenata niitä neppejä, lähäreitä ja varsinkin sitä puttia ;)


Offline jajvirta

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 870
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Virtanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #554 on: 10.04.16 - klo:22:09 »
Ratojen suhteellisen vaikeudenhan näkee helposti kisassa heitetyn par-tuloksen ratingistä. Nummenmäki on aika vaikea kyllä, mutta ainakin Mukkula ja esim. Lausteen kyyleiska on lähellä tonnia, joka on sen 3-4 heittoa Nummenmäkeä vaikeampia.