Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Kempsterin KGB  (Read 277249 times)

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #285 on: 13.01.15 - klo:01:29 »
Viime viikolla kävin yhtenä iltana vähän heittelemässä puttereita puistossa, kiersin kerran Talin ja Tallaajien hallivuorolla kerkesin reilu puoli tuntia käydä jumppaamassa draivia. Plus Pointissa viikottaiset pakolliset fribalätinät;)

Meikussa sunnuntaina viikkokisat, satoi tai paistoi, tietty... nyt oli pakkasta jonkun verran, aika tuulista ja luntakin oli yön aikana dumpannut Aviarin halkaisijan verran. Mutta olihan se mentävä, ja yllättävän paljon oli porukkaa säähän nähden (normi fribaajan mielestä varmasti), mutta Meikun viikkokisailijan silmin 29 pelaajaa on aika normi vaikka puukkoja satais, sillä tunnetustihan näissä karkeloissa ei sokeripalat ja vilukissat käy, vaan pelkästään tosimiehet... ja nainen;).

Oma peli oli aika tasapaksua suorittamista, paria ja pirkkoa muutamalla TYYPP-EEE-RRÄLLLÄ bogeylla per kierros höystettynä. Aina tulee myös Meikussa kokeiltua joitakin heittoja/linjoja oman epämukavuusalueen ulkopuolelta (että pysyy mielenkiinto yllä eikä ala puuduttamaan;). Peli ei noihin kokeiluihin kaatunut, vaan tällä kertaa ihan rehellisesti sanottuna niihin S.Niemisen iki-ihaniin (ja ikivanhoihin) Amexpo-häkkyröihin! Jotka kahden kierroksen aikana sylkäs ulos valehtelematta ainakin puolentusinaa puttia todella rumasti, ja niistäkin puolet ihan keskeltä makeaakohtaa!

Keli oli silti vissiin sen verran härski että ei tonniukkelitkaan riehunut mitään älyttämiä tuloksia, kahdella tasaisella miinus 2 rundilla ja yhteistuloksella -4 (joka on Meikussa kökkö vaikka tornadokelissä) jäi vaan kolmen heiton päähän kunkusta (eli sija 6/28). Mutta ctp-potin nappasin (25€), ctp-väylänä toimi 1B (normi ykkösen ja kakkosen välissä semmonen mukava pieni alamäkiväylä), toissa sunnuntaina sitä Villen ja Ardon kanssa suunniteltiin ja nyt se oli tositoimissa. Rhynolla fore ketjuja hipoen puoleentoista metriin, toisella rundilla samanlainen mutta reiluun vitoseen. Hyvä väylä, jos ei tii olis sairaalan pihalla ja keskellä väylää kävelytie niin ehdottomasti kiinteäksi!

Putissa ei oo ollut pitkään aikaan (oikeestaan ikinä) mitään vikaa, toimii ns. kun junan vessa (se aito ja oikea, vanha junan vessa)! Alle kympistä on uponnut todella hyvällä prosentilla, ja pidemmältäkin (reiluun 10m asti) osuu lähes aina härveliin. Tää taitaa olla aika erikoista (ettei putissa oo onkelmaa), ainakin mitä oon kuullut radalla ja lueskellut täällä... Mä oon putannut aina, ihan ensimmäisestä putista lähtien Classic Aviarilla ja about samalla tyylillä; semilöysästi push-liidätys herkällä spinillä (vaikka en puttityyleistä jne. höppäsen pölähtämää tiennytkään;), jotenkin se vaan löyty yhdistellen muiden lajien juttuja ja lapsuuden kivienheittelyä!?!?

Mutta tänä iltana kävin varastossa vetämässä pienen puttitreenin; ensin vähän lämmittelyks kaikennäkösillä tyyleillä (ihan vaan huvin vuoksi ja urheilun kannalta), haaraa, spinii, powerii, lonkkaa, turboo jne. Ainoot mitkä ei oikeen lähde on spiniputti rinnankorkeudelta ja antsa-ässäputti alá Ulibarri (noissa on ihan liikaa muuttujia), mielummin vaikka turbolla kaikki putit. Nojoo, hauskaa oli puttailla lämpimässä, rutiinia rutiinia ja niin päin pois. Loppuun vedin "väkisin" sata puttia ns. tosissaan, kasista (pidemmältä ei onnistu tai joutuu mennä ulos), 92/100 uppos Chingiin (kahdeksan ohi sadasta kahdeksan metrin päästä on ihan siedettävä hä, vaikka keli olis mallia tulos)!

Ps. Sori jos teksti on hassua ja löytyy kirivireitä koska kirjottelin tämän lähikuppilassa istuen (yksin) ja uusia stoutteja ja aleja maistellen;)

Edit: Pitäis varmaan ottaa mestari Piiposta mallia ja olla tähän aikaan salilla, tai mestari Jallesta ja olla nukkumassa eikä missään oluella (oluilla) ja naputtelemassa foorumeille tyhjää... jos meinaa radalla pärjätä!?!?

Loppukevennys: Nautin mä yhden todella hyvän vaniljaporterinkin tässä muiden blogeja ahmiessa ;)


Oho, editti väärään postaukseen;)
« Last Edit: 19.01.15 - klo:12:57 by Kempster »

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #286 on: 13.01.15 - klo:10:44 »
Mä aattelin olla tän kauden enimmäkseen foorumilla naputtelemassa tyhjää. Oluen ottaminen jää kuitenkin ehkä vähemmälle.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #287 on: 13.01.15 - klo:16:44 »
Aika kova osuma tarkkuus putissa, herran jestas!
Mulla oli kanssa meininki että joku päivä kokeilen sisällä 100* 4m
100*6m. ja 100*8m. ja pistää tulokset ylös. voisin kuvitella että sisällä tuulettomassa ilmantilassa osuisin 4m. 80/ 100, 6m. 65-70/ 100 ja 8m. 50/100

jostain 10-15 metrin säteeltä voisin saada ehkä 5/100

Mutta täytyypi kokeilla vaikka joka toinen viikko, ja laittaa tulokset ylös. Pieni itsensä kanssa kilpailu motivoi, ja näkeehän sitten mahdollisen kehityksenkin.

Laitapa tietoa tänne kun kokeilet samaa ensikerralla että vieläkö Robin Hood tyyppinen tarkkuus säilyi.

Offline Rockyz

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 132
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juhani Lehtonen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #288 on: 13.01.15 - klo:20:10 »
ratebeermäinen yläpeukku stouteista ja aleista 8)
Clutch | Jokeri | Comet | Claymore | Buzzz | Roc3 | Verdict | Teebird | Striker | Destroyer | Max | Boss

PDGA #48418

Frisbeegolf-aiheinen blogini: http://backspindg.blogspot.fi/

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #289 on: 13.01.15 - klo:21:05 »
Ylipäätänsä oluen maistelusta

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #290 on: 13.01.15 - klo:23:56 »
Mä aattelin olla tän kauden enimmäkseen foorumilla naputtelemassa tyhjää. Oluen ottaminen jää kuitenkin ehkä vähemmälle.

Jahas, niinkö meinastit? Ei kait siinä, naputtele vaan, mutta asiaahan sä lähinnä naputtelet! Ja kyllä siinä naputtelun ja elämänmullistusten ohessa kumminkin pari hyvää olutta maistelet... + pari(kymmentä) rataa bongaat ja muutaman kisankin pelaat, ainakin Nurmijärvi Disc Golf Experiencen sillä mä koukkaan sut kyytiin (tai kaappaan jos ei muu auta) ;)


ratebeermäinen yläpeukku stouteista ja aleista 8)
Ylipäätänsä oluen maistelusta

Otetaan parit hyvät seuraavan kerran kun tavataan, mutta vasta kiessin jälkeen ja vaan jos kukaan ei oo autolla liikenteessä :D


Aika kova osuma tarkkuus putissa, herran jestas!...

...Laitapa tietoa tänne kun kokeilet samaa ensikerralla että vieläkö Robin Hood tyyppinen tarkkuus säilyi.

Jep, mä kävin tänään taas vähän sinkittämässä... kohta siitä lisää!

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #291 on: 14.01.15 - klo:05:34 »
Eli Tali ET siis tod.näk. :)

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #292 on: 15.01.15 - klo:01:03 »
Taas on kello vaikka ja mitä, eilen en jaksanut naputella... saunan jälkeen sohva ja leffa vei voiton tästä hommasta. Tänä aamuna kirjottelin mutta se teksti hävis klassisesti bittiavaruuteen, ketutti.

Niin, eilen kävin iltahämärässä mutta katu-/latuvalojen loisteessa vetämässä Kivikossa heitto- ja puttitreenin.

Alkuun vähän kohdistusputteja eri etäisyyksiltä ja eri tyyleillä. Sitten itse treenisetti:

5m; perinteisellä 10/10 ja haaralla 9/10 (oho, yks töhö sattu, tolta etäisyydeltä ei kyllä sais).

8m; perinteisellä 42/50 ja haaralta 16/20 (jos ei uponnut niin härveliin osu).

10m; perinteisellä 36/50 (pari kokonaan ohi mutta nostolla), ja haaralta 14/20 (ei sisään menneet tais kaikki metalliin osua).

15m; pienellä hypyllä ja vähän enemmällä spinillä 11/50 (tältä etäisyydeltä alkaa jo lukema kärsimään mutta harvoin näin hyvin osuu, ja ihan jees osu moni vehkeeseen ja kokonaan ohi menneetkin jäi "nostolle").

20m; hypärillä 1/20 (pari ketjuista ulos ja pari osu laitteeseen), tää on jo semmonen etäisyys että jos menee niin jes jes, ja jos ei niin ei saa suuttua.

Loppukevennykseksi vielä kasista turbolla 4/10;)

Ennen kun vapautan itseni puttitreeneistä niin kympistä pitää sinkittää 5 peräkanaa... joskus se onnistuu ekalla setillä ja joskus on mennyt vartti.

Putti on ainakin omasta mielestä ihan tikissä (pitää koputtaa ylärautaa;), ainahan vois osua paremmalla prosentilla jne. mutta jos sen kanssa ei tarvi painia ja taistella niin kiva jees!

Mitä tulee putin treenaamiseen, niin satkun setit on vähän liian pitkiä (ainakin omalle kärsivällisyydelle), 20 ja max 50 setit on ihan ok, niissäkin meinaa kyllä keskittyminen kärsiä (vaikka mitään pitkää keskittymistä en tarvi, saati täyttä hiljaisuutta, en treeneissä enkä kisoissa)... mutta samaa toistaen pitempään hommasta tulee konemaista suorittamista joka taas ei ole mitenkään kisatilanteeseen simuloitavissa. Joten mun ainakin täytyy kesken puttisettien köpötellä vaikka 50 metrin päähän ja  heittää sieltä muutama lähäri, ja putata ne sisään (mielellään jokainen eri tyylillä/asennosta kuvitellen ongelmalliseksi kisatilanteeksi; eli polvelta, spagaatista, lonkalta tai forelta) niin johan jaksaa taas vetää toistoa!


Edit: Se piti vielä sanoa että, Kivikosta lähtiessä jäin autolla lumeen jumiin. Ei sitten mihinkään liikahtanut, sutaa vaan veti! Ei mailla halmeilla työntöapua eikä todellakaan takapaksissa lapioo! Mutta Aviareita oli, joten ei muuta kun molempiin kouriin yhdet kivi-Aviarit ja "lapioimaan", hienosti lumi liikahti ja lopulta autokin! Sen verran tuli hiki että ei tarvinnut Piipon kanssa salille lähteä :P

Ps. Tänä aamuna löytyy kropasta muutamia "uusia" lihaksia jotka oli vähän hellinä lumihommien jäljiltä!
« Last Edit: 15.01.15 - klo:01:36 by Kempster »

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #293 on: 19.01.15 - klo:12:50 »
Lauantaina tuli pelailtua vuoden ensimmäiset rating-kisat, eli Loska Open Kivikossa. Jäiset heittopaikat ei ollut mikään ongelma kun oli nastat jalassa, silti draivaaminen oli jotenkin ponnetonta ja lussua... tuntu ettei saanut kiekkoa lentämään mihinkään. Mutta suurin probleema oli tuuli, varsinkin vastatuuli ja varsinkin putatessa; yläpantaan tuli kolautettua monesti ja muutama liiteli yli koko vehkeestä (ja jokunen myötäsen putti kalahti alarautaan/ali). Ekalla kierroksella kolme bogia joista kaksi ihan idioottimaista ja vaan yks pirkko, eli tulos +2 ja 8 heittoa kärsästä. Tuuli oli välillä niin härski ja "greenit" nopeita, että muutaman kerran oli tapojen vastaisesti pakko vaan seiftata alle ja ottaa kolmonen... tommonen nössöily* tuntuu siinä hetkessä niin pahalta mutta palkitsee kyllä kiessin jälkeen scorea laskiessa!

Kakkosrundilla olin päättänyt seiftata paria ja ottaa ne helpot miinukset pirkkometsästä, 6 väylää parinseiftailua onnistuikin (vaikka kyllä siinä pöröjäkin oli tarjolla mutta ei kelvannut;). Sitten tultiin väylälle nro. 9, yliyritetty avaus lipsu vasuriin ja lähärin tuuli kuskas reiluun kymppiin, nepparia ei ruveta seiftaamaan vaan yritetään vastaseen riskaabelia parputtia (takana vielä kunnon jyrkänne)... ihan jees putti pömpeliä kohti mutta tuuli nosti viime hetkellä, yläpannan reunasta skippi ja liito kympin pitkäksi. Alle ja tuplako, no never! Lujaa pönttöä päin mutta vasemmanpuoleisten ketjujen kautta liuku taas kymppiin, vielä yks yritys vastaseen... en muista mihin osu mutta noin vitoseen jäi ja siitä sain viimein sisään. Eli oikein mukava neljän putin väylä ja kutonen korttiin:( Itse Mr.Gripblogi venttaili kylmissään kyseisin väylän tiillä, en tiedä näkikö mun puttirallia mutta jos näki niin luultavasti samaistui... tai sitten sisuuntui! Sillä seuraavalla tiillä odotellessa näin ku Jaani tempas paikoiltaan avauksen sinne hyllylle, about samaan kohtaan mistä mä rallini starttasin, mutta Jaani paino kympistä vastaseen pirkkoputin todella mallikkaasti keskelle pönttöä!

Kympiltä bogey vielä perään kun vitosen parputti painu alarautaan, sitten pari paria joiden perään mukava kolmen pörön putki (sainpahan sen triplabogeysekoilun pelattua pois). Eikä neljäs pirkkokaan putkeen ollut kaukana mutta reilu femman haaraputti ketjuista pihalle (nojoo, osu vähän oikeelle), mutta arsyttää tommoset joulukuusen alut kympin ringin sisällä jotka pakottaa hassuihin puttiasentoihin! Sitten seiskatoistasella (josta muuten otin ekan kiessin ainoan pörön) kunnon black out, avaus puusta metsään, sieltä toisella yrittämällä kympin haara-venytys-putille joka tietty alarautaan ja vitonen korttiin. Sitten kasitoistaselle avaus korin yläpuolelle n. seiskaan, ujo putti vasemmalle ketjuihin ja ulos, kiva pikku liuku reiluun vitoseen josta vähän oikeelle ketjuihin mutta ulos ja nostoneppari. Muut poolista otti kakkoset ja yks hienon ykkösen, mä olin vähän erilainen;) Kaksi viimeistä väylää varovasti pariin! Plus hiton neljä korttiin, sija kuusteist/neljäyks ja ratingit 931 ja kasikasikasi!


*Sori, toi nössöily oli tosi rumasti sanottu... alle pelaaminen ja parinseiftailuhan on vaan ja ainoastaan järkevää peliä;)

Ps. En ymmärrä miten jotkut pysty ilman itkua tai kipeitä kankkuja pelaamaan slickseillä skeittikengillä, ja vielä tommosia tuloksia! Jos mulla ei olis ollut nastoja niin olisin jäänyt himaan!


Edit: sen lisäksi että töhötin lauantaina kisoissa niin töhötin vielä kotona kokatessakin, nimittäin poltin paistinpannuun heittokäden etusormen! Meikun viikkokisat jätin eilen väliin, betsirundin verran kävin silti sormen kuntoa testaamassa, putata voi mutta forea ei voi heittää ja bäkkäriä vain välttävästi... eli jonkunlainen heittotauko on tiedossa :-[
« Last Edit: 19.01.15 - klo:13:04 by Kempster »

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #294 on: 29.01.15 - klo:00:20 »
Sormen poltto episodi aiheutti puolentoista viikon lähes totaalisen heittotauon, mitä nyt muutaman putteriheiton ja pienen setin putteja kokeilin maanantaina. Viime viikolla kävin kerran lenkillä (se on kyllä maailmanlopun hommaa se, mutta joo joo niin tärkeetä jne.) ja kerran neppailemassa pipolätkää, se on siistiä ja siinä tulee mukavasti hiki vaikka olis pakkasta! Mutta tänään otin kiekkoa kouraan ja tuntu ihan hyvältä, joten Tallaajien hallivuorolle mars, ja myöhässä niin kuin aina joten vaan vajaan kolme varttia kerkesin heittämään. Dessut jätin himaan ja mukana oli vaan Peedeitä, Tiippareita, Roceja ja Peekakkosia. Mitään systemaattista treeniteemaa ei ollut, kunhan heittelin ja se teki kyllä "pitkästä aikaa" todella gutaa (pelkkää bäkkäriä koska haava just siinä kohtaa että ei forea kykene)!

Tämän talven teemana on ollut päästä eroon hysseflippaamisesta (tai ei nyt kokonaan koska onhan sillekin heitolle paikkansa) ja yrittää enemmän heittää flättinä ilman ns. manipuloimatta kiekon lentorataa. Ei vaan oo helppoa muuttaa heittotyyliä, tai ns. päästä pahasta tavasta irti! Mutta kyllä se on tuottanut tulosta kun tuntuu että heittäminen on paljon helpompaa ja toistettavuus aivan eri luokkaa! Heittelin siis lähinnä semmosia rentoja kontrolli-golfdraiveja mutta myös pari distancerykäsyä kokeilin PD:llä, takaverkko (jonne on vissiin just ja just se sata?) heilahti muutaman metrin korkeudella, toisin kuin toisilla, joilla se heilahti melkein katonrajassa (varmaan 15 metrin korkeudella)! Mutta joo, eipä noita tommosia linjoja jaksa treenailla, se on vähän sama ku lätkässä päätyyn lämääminen, ei niitä kukaan (ainakaan tervejärkinen) treenaa :P
« Last Edit: 29.01.15 - klo:00:25 by Kempster »

Offline Henruso

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 299
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henri Makkonen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #295 on: 29.01.15 - klo:18:45 »
Äläs nyt Niko! Noiden distanssiheittojen takiahan tätä lajia pelataan! Tai ainakin osittain näin itsellä... ;)

Itse olen ruvennut itse asiassa nyt talvella nimenomaan opettelemaan tuota hysseflippi-heittoa, jotta koviin rykäisyihin saisi hieman pituutta lisää. Tähän asti oon heittänyt pisimmät draivit lähinnä pienessä antsassa/flättinä, mutta nyt olisi tarkoitus opetella flippaamaan erivakauksisia kiekkoja. Hallilla heitettynä vaikutelma toistaiseksi on, että esim. suorat dessut eivät vielä flippaa aivan tarpeeksi, mutta eiköhän se sopiva flippi sieltä löydy noille suorillekin kiekoille jahka päästään ulkoilmaan heittelemään, missä kiekot käyttäytyvät lähes järjestään alivakaammin.

PS. 15 metriä on kyllä jo aika korkea heitto, varsinkin sisähallissa...
« Last Edit: 29.01.15 - klo:18:47 by Henruso »

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #296 on: 29.01.15 - klo:20:55 »
No juu Henkka, on se maksimin* kiskominenkin ihan mukavaa... mä oon vaan ehkä turhautunut kun ei sitä mittaa oo tullut pitkään aikaan lisää, ja sen takia en oo hirveesti tohon puoleen keskittynyt. Eikä se vaan oo oikeen koskaan tuntunut omalta jutulta, koska mä oon tosiaan lajista riippumatta ollut aina semmonen fiilistelevä neppailija, lätkässä parhaat kiksit sain esim. lättysyötöistä, futiksessa pikku zipeistä, sijoituksista ja vastustajan puikoista tuikkaamisesta jne.

Frisbeegolfissa tuo homma on kulminoitunut niin että eniten saan nautintoa kun osun putterilla tai midarilla johonkin pieneen väliin, monesti jopa valitsen siitä tiukasta välistä heittämisen ns. "helpon" hysselinjan sijaan (vaikka riski on moninkertainen niin onnistuessaan siitä saa paljon paremmat vibat;). Mutta tuo on seuraavana asiana korjauslistalla, eli yritän koko ajan opetella pelaamaan tarpeen vaatiessa "tylsästi" ja "turvallisesti" enkä vaan niin että olis jännitystä ja mukavaa, koska näin luultavasti sais parempia tuloksia ja varmasti myös parempaa ratinkia (jos oon oikeen ymmärtänyt;)!

Kyllä se Talin halli on parikymmentä metriä korkea http://fi.wikipedia.org/wiki/Talin_jalkapallohalli ja se kello jonka kohdilla (jopa yläpuolella) "isojen poikien" draivit verkkoon osuu on n. 15 metrin korkeudessa.


*Maksimi on aika suhteellinen määritelmä, koska pelaajasta riippuen siinä saatta olla yleisurheilun pikamatkan verran eroa ???


Edit: Niin, hysseflippaamalla ainakin ite saan ne pisimmät heitot, ja toimiihan se moneen muuhunkin paikkaan... eli en aio sitä pois repertuaarista jättää mutta yritän vähentää.
« Last Edit: 29.01.15 - klo:23:21 by Kempster »

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #297 on: 12.02.15 - klo:23:53 »
No joo, talvi on ihan hieno ja piristäväkin vuodenaika jos on kunnolla lunta ja vaikka pikkupakkanen ja lumilauta alla esim. Levin rinteissä, pipolätkäkin on jees ja kaikki ulkona liikkuminen ylipäätään talvella. Mutta syvältä tämmönen epävakaa ja synkkä talvi on ainakin näin frisbeegolfin pelailun kannalta (onneks hallivuoro kerran viikossa lämmittää vähän)... silti oon itseni löytänyt melkein joka talvisunnuntai Meilahden viikkokisoista, Meikku on kyllä ihan mukava rata kelillä kun kelillä ja ehkä paras talvirata. Mutta viime sunnuntaina oli aika härski tuuli ja tulokset ei ollut kenelläkään häävit, toiselle kierrokselle pääsin ykköskortille ajeleen kärkeä takaa, neljä heittoa tais olla eroa... typerällä bogeylla starttas mutta heti perään kolme pöröä ja sit pari-kolme kakkosnelosta, birdie-bogey-tahtia meni varmaan 8 väylää, sit vasta eka par. Eikä riittänyt paukut pysymään kärjen perässä, loppusijoitus 5/33. Auttelin Villeä vähän teedeilyssä kun virallinen apu-td ja muutkin kandidaatit oli jossain liesussa, aikamoista sekoilua oli mutta ehkä mä jotain onnistuin tekeen oikeenkin;)

Tulevana lauantaina olis sitten tarjolla Tallaajien talvisarjan merkeissä Meikkua oikein kunnolla, nimittäin neljä kierrosta ja vielä reittinkien kera! Saas nähdä, toivottavasti semmosia 5-7 alle kiessejä sais pelattua (niillä vois rapiaa ysisatasta irrota), mutta jos esmes on samanlainen tuuli kun mitä viime sunnuntaina niin itku tulee ja tulokset on hädin tuskin nollilla (ja ratet sitä myöten missä lie). Ja seiftata aion, toisin kun viime sunnuntaina koska mä en semmosia kakkosnelosia halua ottaa nyt kun jokainen heitto maksaa sen 15-20 pinnaa... helppoa se ei tule olemaan, sillä yleensä Meikussa tulee pelattua ilman mitään paineita ja sitä myöten vähän hassuteltua ja kokeiltua riskilinjoja jne. Mutta nyt siihen ei ole varaa!

Pitää yrittää pelata tosissaan mutta ei vakavasti, ottaa rennosti ja nauttia! Sillon mä pelaan parhaiten!


Edit: Ja hei, reilu viikko takaperin Kempsterin Kiekkogolfblogi täytti tasan yhden vuoden! Kiitos ja kummarrus lukijoille 8)
« Last Edit: 13.02.15 - klo:00:18 by Kempster »

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #298 on: 14.02.15 - klo:00:40 »
Noniin, se olis huomenna Meikussa neljä ratingrundia tiedossa, pelikirjaa vois ihan huvikseen vaikka rustailla koska en oo sitä Meikun kohdalla ikinä tehnyt... enkä tarkemmin edes ajatellut. Kaikki paitsi kaksi väylää (4 ja pitkä 14) on semmosia että kakkonen pitäis ottaa ja kolmonen syö miestä!

Meikkubägistä löytyy yleensä: DX Classic Aviar, P2, Rhyno, Roc, Gator, Whippet (hakattu dx), Dessu ja Firebird.

1. Bäkkärillä P2/Roc jos ei vastasta ja jos vastasta niin Whippet. Putilla tai paskalla tsägällä melkeen parkkiksella.
2. Bäkkärillä P2/Roc tai forella Whippet, riippuu tuulesta. Kakkosta tarjolla.
3. Bäkkärillä P2/Rhyno, riippuu tuulesta. Pitäis olla varma kakkonen.
4. Bäkkärillä Dessu sinne päälle (talvella ei oo putille asiaa), jollain pitkä yritys/alle ja kolmoseen saa olla tyytyväinen.
5. Bäkkäri pommihysse Rhynolla/Gatorilla/Firellä tai Gatori/Rhyno forella välistä tai P2/Rhyno antsalla välistä tai upsi Whippetillä/Firellä, riippuu tuulesta ja fiiliksestä. Kakkosta yleensä tarjolla mutta jos kusee avaus niin kolmonen pitäis saada seivattua.
6. Bäkkärihysse P2/Roc/Gator/Fire, riippuu tuulesta. Pirkkoputilla 99%.
7. P2 pillinä bäkkärillä koria kohti, jos vastis niin Rhynolla. Kakkonen pitäis olla mutta vitonenkaan ei ole mahdoton.
8. Fore Firellä/Whippetillä tai antsa Rocilla, riippuu tuulesta ja fiiliksistä. Ei kolmosia kiitos.
9. Bäkkärillä Roc mutta jos tuulee niin Whippet/Fire. 50-50 kakkosia ja kolmosia, todella harvoin rumempaa.
10. Whippet forella tai P2 bäkkäri antsa/ylikääntävä, tuuli ja fiilis määrittelee. Yleensä ringissä.
11. Gator forella (joskus todella harvoin Rhyno/P2 antsa). Kaksi tai paska flaksi.
12. Gator forella (joskus todella harvoin Rhyno/P2 forella). Kakkosta luvassa jos ei olla puun kautta pulassa.
13. Gator forella (joskus todella harvoin Rhyno/P2 forella). Jos ei oo kaks niin päästä kuuluu raks (ja jos missaa mandon niin huh huh, en tiiä... en oo ku kerran onnistunut siinä ja toivottavasti toista kertaa ei tuu)!
14. Dessulla/Firellä bäkkärihysse, riippuu tuulesta. Pitkänä en tätä pirkota ellei 25-30 metrinen uppoa munkilla (ja valitettavasti ne munkithan tarjoillaan siellä kahviossa eikä radalla).
15. P2/Rhyno bäkkäri, pakko-pakon-pakkokakkonen!
16. Whippet/Fire forella (joskus todella harvoin Rhyno/P2 antsa), jos ei oo lipsahtanut pitkäks niin pirkkoa vikitellään.
17. Tämähän ei kuulu kiinteeseen leiskaan mutta luultavasti on se Milleniumista (ja viikkokisoista) tuttu metsä "hysseväylä", eli P2/Rhyno hyssellä mukille ja kakkosta korttiin.

Näin! Saa käyttää mut ei ol pakko hei!

Huomenna ollaan viisaampia... ainakin alle 50 (par on 51) pitää joka kiessin olla! Oma veikkaus meikäläisen neljän kierroksen yhteistulokseksi on 190 eli -14, joka on todella jees jos keli on kökkö, mutta toisaalta tuo tulos ei lämmitä pätkääkään jos sää on mallia tulos!


Pistetääs pieni kisa tähän; eli lähimmäksi mun huomista kokonaistulosta veikanneelle lähtee palkinnoksi Kempsterin Mysteeriloota! Huomiselle puolillepäiville asti aikaa veikata (ja saa kurkkia kisakonetta)...

8)


« Last Edit: 14.02.15 - klo:00:45 by Kempster »

Offline vecu

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 18
    • View Profile
  • Oikea nimi: Vesa Mäkelä
  • Seura: YFK
Vs: Kempsterin KGB
« Reply #299 on: 14.02.15 - klo:01:04 »
185