Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Apuja foreen/sidearmiin  (Read 307438 times)

Offline king crimson

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 131
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu alhanen
  • Seura: BSC Disc Golf Team
Vs: Apuja foreen/sidearmiin
« Reply #75 on: 01.05.14 - klo:22:44 »
  En tiiä onko täällä ollu tätä linkkiä vielä missään... joskus 16-17 min kohalla Sarah Hokom pitää fore klinikan ja siinä on aikalailla tärkeimmät mitä pitää tietää ja on ehkä yks parhaimmista fore tutorialeista IMO..

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Apuja foreen/sidearmiin
« Reply #76 on: 01.05.14 - klo:23:08 »
Onkos muilla sellaista ongelmaa foren kanssa, että heittäminen kyynärpää kiinni kropassa aiheuttaa pidemmän päälle kyynärpääkipuja? Itselläni tuo alkaa vaivaamaan pidemmän foretreenin jälkeen ja saattaa kestää useamman päivän. Muutamalla pelikaverilla on samaa vikaa. Ainoa mikä tuohon tuntuisi auttavan, on kyynärpään irrottaminen selkeästi kropasta ja heitättäminen käsi suorempana.

Offline Veksi

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 49
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Veikkolainen
  • Seura: NFS
Vs: Apuja foreen/sidearmiin
« Reply #77 on: 01.05.14 - klo:23:25 »
Onkos muilla sellaista ongelmaa foren kanssa, että heittäminen kyynärpää kiinni kropassa aiheuttaa pidemmän päälle kyynärpääkipuja? Itselläni tuo alkaa vaivaamaan pidemmän foretreenin jälkeen ja saattaa kestää useamman päivän. Muutamalla pelikaverilla on samaa vikaa. Ainoa mikä tuohon tuntuisi auttavan, on kyynärpään irrottaminen selkeästi kropasta ja heitättäminen käsi suorempana.

Täysin samaa vikaa itsellä nyt kun pari viikkoa tullut heiteltyä enempi forea.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Apuja foreen/sidearmiin
« Reply #78 on: 01.05.14 - klo:23:30 »
Mulla ei lyä ku oikeeta hartiaa vähän jumiin, which means mulle että nyt homma toimii.

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Apuja foreen/sidearmiin
« Reply #79 on: 02.05.14 - klo:04:51 »
Anekdotaalista vain, mutta joillekin rysty ei luonnistu ja toisille kämmen. Anatomian vai tottumuksen eroja?

Offline Matsqq

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 114
    • View Profile
  • Oikea nimi: Matias Patama
  • Seura: Mandon Kiertäjät
Vs: Apuja foreen/sidearmiin
« Reply #80 on: 04.05.14 - klo:09:58 »
Mulla ei lyä ku oikeeta hartiaa vähän jumiin, which means mulle että nyt homma toimii.

Sama homma täälä, eilen pelasin 40 väylää Peurunkaa ja heitin ehkä kolmesti rystyä ja mitään paikkaa ei kolota vieläkään ;D

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Apuja foreen/sidearmiin
« Reply #81 on: 04.05.14 - klo:11:13 »
Ei mulla mitään paikkaa tää laji oo vielä saanu aikaseks kolottamaan. Lihasjumeja tulee sitten kyllä hartioihin, leveisiin selkälihaksiin jne.

Offline Execnix

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 216
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niklas Poussu
Vs: Apuja foreen/sidearmiin
« Reply #82 on: 18.05.14 - klo:10:06 »
Eilen kyllä jokin tärkeä legopalikka loksahti kohdalleen. Olin foreputtausreeneissä huomannut, että kun erotan etu- ja keskisormen toisistaan, niin putteriin tulee huomattavasti lisää spinniä. Draiveissa olin sitten nakannu vain sillä perus kahden sormen pistooligripillä, ja pientä väpätystä heittoon oli aina jostain ilmestynyt. Noh, sitten ajattelin että kokeillaanpa draiverilla samaa, erotan sormet toisistaan hieman aivan heiton loppuvaiheessa. Tuloksena oli pirusti lisää spinniä. Jännitys tuntuukin enemmän ranteessa, ja varsinkin keskisormessa. Veikkaan, että tuolla heikommalla gripillä ranteesta ja ainakin sormista tulee hieman taipuisampia ja siten kiekko linkoutuu sormesta. Nyt sai laittaa Jackaliinkin jerkkua paljon lisää forella,  ennen tuo ois lähteny joko molefuckeriksi tai tehnyt isoa ässää jos korkeutta on. Jännä miten noin pienet jutut vaikuttaa... Split gripiksi ne ameriikan kielellä ilmeisesti kutsuu tuota. Kannattaa kokeilla sitä otetta, mulla ainaki näytti auttavan.
P2 / ROC / Teebird / Wraith / FD3

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Apuja foreen/sidearmiin
« Reply #83 on: 18.05.14 - klo:19:32 »
Eilen kyllä jokin tärkeä legopalikka loksahti kohdalleen. Olin foreputtausreeneissä huomannut, että kun erotan etu- ja keskisormen toisistaan, niin putteriin tulee huomattavasti lisää spinniä. Draiveissa olin sitten nakannu vain sillä perus kahden sormen pistooligripillä, ja pientä väpätystä heittoon oli aina jostain ilmestynyt. Noh, sitten ajattelin että kokeillaanpa draiverilla samaa, erotan sormet toisistaan hieman aivan heiton loppuvaiheessa. Tuloksena oli pirusti lisää spinniä. Jännitys tuntuukin enemmän ranteessa, ja varsinkin keskisormessa. Veikkaan, että tuolla heikommalla gripillä ranteesta ja ainakin sormista tulee hieman taipuisampia ja siten kiekko linkoutuu sormesta. Nyt sai laittaa Jackaliinkin jerkkua paljon lisää forella,  ennen tuo ois lähteny joko molefuckeriksi tai tehnyt isoa ässää jos korkeutta on. Jännä miten noin pienet jutut vaikuttaa... Split gripiksi ne ameriikan kielellä ilmeisesti kutsuu tuota. Kannattaa kokeilla sitä otetta, mulla ainaki näytti auttavan.

Tuntuu, että tuolla gripillä katoais voima... pitääpä kokeilla kuitenkin.

Offline king crimson

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 131
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu alhanen
  • Seura: BSC Disc Golf Team
Vs: Apuja foreen/sidearmiin
« Reply #84 on: 18.05.14 - klo:20:31 »
Eilen kyllä jokin tärkeä legopalikka loksahti kohdalleen. Olin foreputtausreeneissä huomannut, että kun erotan etu- ja keskisormen toisistaan, niin putteriin tulee huomattavasti lisää spinniä. Draiveissa olin sitten nakannu vain sillä perus kahden sormen pistooligripillä, ja pientä väpätystä heittoon oli aina jostain ilmestynyt. Noh, sitten ajattelin että kokeillaanpa draiverilla samaa, erotan sormet toisistaan hieman aivan heiton loppuvaiheessa. Tuloksena oli pirusti lisää spinniä. Jännitys tuntuukin enemmän ranteessa, ja varsinkin keskisormessa. Veikkaan, että tuolla heikommalla gripillä ranteesta ja ainakin sormista tulee hieman taipuisampia ja siten kiekko linkoutuu sormesta. Nyt sai laittaa Jackaliinkin jerkkua paljon lisää forella,  ennen tuo ois lähteny joko molefuckeriksi tai tehnyt isoa ässää jos korkeutta on. Jännä miten noin pienet jutut vaikuttaa... Split gripiksi ne ameriikan kielellä ilmeisesti kutsuu tuota. Kannattaa kokeilla sitä otetta, mulla ainaki näytti auttavan.

Tuntuu, että tuolla gripillä katoais voima... pitääpä kokeilla kuitenkin.


Niihän siitä vähän katoaaki mutta helpottaa kiekon kontrollointia monella, varsinkin lähestymisissä ja alivakailla kiekoilla ja vähentää mahd. ranteen kääntöäki lopussa...Jos ei ole fore kovin luotettavassa kunnossa tai muuten vaan lapsenkengissään niin tämä voi auttaa, mutta ei tällä mitään monsteriheittoja varmaan heitetä, ainakaan noin yleisellä tasolla jos ajatellaan. Ite Heitän putteria ja ne harvat midari fore heitot tällä gripillä kans. Draivit normi "pistooli" otteella...

Offline jajvirta

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 870
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Virtanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Apuja foreen/sidearmiin
« Reply #85 on: 18.05.14 - klo:22:00 »
Kokeilin joskus Tapani Aulun kommentin innoittamana putteriforeen kolmea sormea kiekon alla enkä ole sen jälkeen siitä vaihtanut pois. Heitän myös midariforet samalla tyylillä. Draivit sitten pistooligripillä (etukeskarilla).

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Apuja foreen/sidearmiin
« Reply #86 on: 19.05.14 - klo:01:09 »
Eilen kyllä jokin tärkeä legopalikka loksahti kohdalleen. Olin foreputtausreeneissä huomannut, että kun erotan etu- ja keskisormen toisistaan, niin putteriin tulee huomattavasti lisää spinniä. Draiveissa olin sitten nakannu vain sillä perus kahden sormen pistooligripillä, ja pientä väpätystä heittoon oli aina jostain ilmestynyt. Noh, sitten ajattelin että kokeillaanpa draiverilla samaa, erotan sormet toisistaan hieman aivan heiton loppuvaiheessa. Tuloksena oli pirusti lisää spinniä. Jännitys tuntuukin enemmän ranteessa, ja varsinkin keskisormessa. Veikkaan, että tuolla heikommalla gripillä ranteesta ja ainakin sormista tulee hieman taipuisampia ja siten kiekko linkoutuu sormesta. Nyt sai laittaa Jackaliinkin jerkkua paljon lisää forella,  ennen tuo ois lähteny joko molefuckeriksi tai tehnyt isoa ässää jos korkeutta on. Jännä miten noin pienet jutut vaikuttaa... Split gripiksi ne ameriikan kielellä ilmeisesti kutsuu tuota. Kannattaa kokeilla sitä otetta, mulla ainaki näytti auttavan.

Tuntuu, että tuolla gripillä katoais voima... pitääpä kokeilla kuitenkin.


Niihän siitä vähän katoaaki mutta helpottaa kiekon kontrollointia monella, varsinkin lähestymisissä ja alivakailla kiekoilla ja vähentää mahd. ranteen kääntöäki lopussa...Jos ei ole fore kovin luotettavassa kunnossa tai muuten vaan lapsenkengissään niin tämä voi auttaa, mutta ei tällä mitään monsteriheittoja varmaan heitetä, ainakaan noin yleisellä tasolla jos ajatellaan. Ite Heitän putteria ja ne harvat midari fore heitot tällä gripillä kans. Draivit normi "pistooli" otteella...

Kävin iltavuoron jälkeen kiukuspäissäni rangella niin kokeilin tuota, repeilin itselleni kun lähti nii kaameita lepakoita draivereilla :D Flap flap flap vain kuului ja 50m lennon jälkeen kiekko tuli milloin missäkin asennossa maahan. Vähemmän mä noin sain spinniä siihen. Putterinepeissä toimi kuitenkin jotenkuten, ja uskoisin että jollekin voi sopia, mutta mulle toi powergrip on luontevampi.

Offline king crimson

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 131
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu alhanen
  • Seura: BSC Disc Golf Team
Vs: Apuja foreen/sidearmiin
« Reply #87 on: 20.05.14 - klo:00:04 »

Kävin iltavuoron jälkeen kiukuspäissäni rangella niin kokeilin tuota, repeilin itselleni kun lähti nii kaameita lepakoita draivereilla :D Flap flap flap vain kuului ja 50m lennon jälkeen kiekko tuli milloin missäkin asennossa maahan. Vähemmän mä noin sain spinniä siihen. Putterinepeissä toimi kuitenkin jotenkuten, ja uskoisin että jollekin voi sopia, mutta mulle toi powergrip on luontevampi.
[/quote]

Joo ei tuo varmaan kovin monelle sovi mihinkään draivihommiin, mutta joillakin se auttaa kiekon hallinnassa huomattavasti. Omaan makuun liian ihmeellinen ote mihinkään muuhun kun neppilähäreihin johki 50m asti korkeintaan...Jos joku haluaa kokeilla niitä monsteridriveja muuten vähän eri otteella niin kokeilkaapa huvikseen ottaa "pistooligrippi" silleen , että molemmat sormet on jonku 4cm irti rimmistä. Jos kädessä riittää lähtötehoja niin saa aikaan rutosti spinniä ja distancea, kun sormet iskeytyy kiekon rimmiin ennen irrotusta (vähän hankala selittää, mitä tarkotan)... Ei mikään tarkka tyyli, mutta toisinaan ihan hauska heittää distancea näin jos tilaa on kunnon kaarille ;)

Offline mikeli

  • Juniori
  • **
  • Posts: 71
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Mäntysalo
Vs: Apuja foreen/sidearmiin
« Reply #88 on: 21.05.14 - klo:13:54 »
Mulla nyt viimeaikoina kipeytynyt kyynerpää foressa todella lujaa, tekniikassa huomauttamista? Tarviiko esim. enemmän saattoa?

Linkin takaa esim. kohdista 00:12 ja 3:35 pari esimerkkiä. Ensimmäinen täysiä heitetty ja toka vähän hiljempaa.
https://www.youtube.com/watch?v=hdbOEWaAmPY&feature=youtu.be
PD2 Destroyer FireBird TeeBird Roc Aviar

Offline Jonessive

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 650
    • View Profile
Vs: Apuja foreen/sidearmiin
« Reply #89 on: 02.06.14 - klo:09:34 »
Osaako joku kertoo parilla lauseella miks mun foreheitot aina rupee väpättään ja putterit/midarit rupee törkeemmällä rääkäsyllä kääntyyn yli samalla väpättäen, lähes rolleriks asti?

Katoin ton Sarah Hokomin opetukset tos just äske mut en kekannu...
Team Discraft / #71739