Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Apuja foreen/sidearmiin  (Read 307458 times)

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Apuja foreen/sidearmiin
« Reply #165 on: 08.04.15 - klo:22:23 »
Kaippa tuo nyt voi 150m kantaa jos mäkin oon päässyt 135 metriin.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Apuja foreen/sidearmiin
« Reply #166 on: 08.04.15 - klo:22:23 »
En tiedä miten tarkka lausteen rangen mitat ovat mutta eilen läsäytin sinne 150m kyltin taakse puskiin foreja.

Se on ylämäkeen, eli se on sitten reilusti yli 150m. Sairasta.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Apuja foreen/sidearmiin
« Reply #167 on: 08.04.15 - klo:22:24 »
Kaippa tuo nyt voi 150m kantaa jos mäkin oon päässyt 135 metriin.

No joo, siis kyllähän sitä yksittäiset enkkaheitot voi sinne saada (silti se on ihan sairasta) mutta kisassa tuskin on Piippokaan koskaan heittänyt yli 150m heittoa tasaisella. Tai Wysocki.

Offline Gusse

  • Juniori
  • **
  • Posts: 54
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niklas Gustafsson
  • Seura: FgTKU
Vs: Apuja foreen/sidearmiin
« Reply #168 on: 08.04.15 - klo:22:27 »
En tiedä miten tarkka lausteen rangen mitat ovat mutta eilen läsäytin sinne 150m kyltin taakse puskiin foreja.

Se on ylämäkeen, eli se on sitten reilusti yli 150m. Sairasta.

Kiitos paljon! Kyllä sitä on moni pro-pelaaja sanonut ettei toi tekniikka ole normaali eikä se fore voi millään lentää tolla tekniikalla noin puhtaasti yms. Itselleni on aina ollut vain tuo tekniikka paras mahdollinen..

Offline Naiklas

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niklas
  • Seura: 7k
Apuja foreen/sidearmiin
« Reply #169 on: 08.04.15 - klo:22:28 »
Toi on kyllä niin sairasta forea että pitää itse nähdä että uskoo :D olin todistamassa just noita 150+ heittoja eli kyllä se vaan sinne asti kantaa vaikka uskomattomalt vaikuttaaki

Offline king crimson

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 131
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu alhanen
  • Seura: BSC Disc Golf Team
Vs: Apuja foreen/sidearmiin
« Reply #170 on: 08.04.15 - klo:22:29 »
Näissä ois ihan hyvä tieten laittaa se mitta mihin vielä kohtalaisen toistettavasti se kiekko lentää...Oon mieki nakannu forea jonku reilut 170m kauhiaan myrskytuuleen. Ei se nyt ihan se meikän perusmitta ole mitä lähtisin vielä mukille hakeen :)

Offline Gusse

  • Juniori
  • **
  • Posts: 54
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niklas Gustafsson
  • Seura: FgTKU
Vs: Apuja foreen/sidearmiin
« Reply #171 on: 08.04.15 - klo:22:35 »
Näissä ois ihan hyvä tieten laittaa se mitta mihin vielä kohtalaisen toistettavasti se kiekko lentää...Oon mieki nakannu forea jonku reilut 170m kauhiaan myrskytuuleen. Ei se nyt ihan se meikän perusmitta ole mitä lähtisin vielä mukille hakeen :)

Nämä heitot olivatkin ihan normaaleissa sää-olosuhteissa. Ja kohtalaisen toistettavasti se kiekko lentää tosiaan sinne 135m--> Totta kai kun tarpeeksi nakkelee nii alkaa kroppaki väsymään ja pituus tippuu.

Offline king crimson

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 131
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu alhanen
  • Seura: BSC Disc Golf Team
Vs: Apuja foreen/sidearmiin
« Reply #172 on: 08.04.15 - klo:22:59 »
Näissä ois ihan hyvä tieten laittaa se mitta mihin vielä kohtalaisen toistettavasti se kiekko lentää...Oon mieki nakannu forea jonku reilut 170m kauhiaan myrskytuuleen. Ei se nyt ihan se meikän perusmitta ole mitä lähtisin vielä mukille hakeen :)

Nämä heitot olivatkin ihan normaaleissa sää-olosuhteissa. Ja kohtalaisen toistettavasti se kiekko lentää tosiaan sinne 135m--> Totta kai kun tarpeeksi nakkelee nii alkaa kroppaki väsymään ja pituus tippuu.

Nii en minä nyt välttämättä just sua tarkottanutkaan, vaan noin yleisesti...Kyllä se 135 on itellekkin semmonen mitta, mitä ihan hyvillä mielin lähtee korille vielä forella hakemaan, niin ei se 15m siihen lisää nyt niin kauheeta oo. Ihan mielenkiinnosta kysyn, että käytätkö millasia kiekkoja pelitilanteessa noihin max kaariin?

Offline Gusse

  • Juniori
  • **
  • Posts: 54
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niklas Gustafsson
  • Seura: FgTKU
Vs: Apuja foreen/sidearmiin
« Reply #173 on: 08.04.15 - klo:23:03 »
Näissä ois ihan hyvä tieten laittaa se mitta mihin vielä kohtalaisen toistettavasti se kiekko lentää...Oon mieki nakannu forea jonku reilut 170m kauhiaan myrskytuuleen. Ei se nyt ihan se meikän perusmitta ole mitä lähtisin vielä mukille hakeen :)

Nämä heitot olivatkin ihan normaaleissa sää-olosuhteissa. Ja kohtalaisen toistettavasti se kiekko lentää tosiaan sinne 135m--> Totta kai kun tarpeeksi nakkelee nii alkaa kroppaki väsymään ja pituus tippuu.

Nii en minä nyt välttämättä just sua tarkottanutkaan, vaan noin yleisesti...Kyllä se 135 on itellekkin semmonen mitta, mitä ihan hyvillä mielin lähtee korille vielä forella hakemaan, niin ei se 15m siihen lisää nyt niin kauheeta oo. Ihan mielenkiinnosta kysyn, että käytätkö millasia kiekkoja pelitilanteessa noihin max kaariin?

Heitän Prodigyn D1,D2 ja D3 riippuen ihan tuulesta ja heittopaikasta. D1 lentää pienen ässän flättinä heitettynä. D2 pienen hysseflipin kautta mukava ässä tai flättinä heitettäessä jos tilaa on väylällä niin voi hakea vähän korkeempaa ässää ja D3 lentää myös vähän kovemmasta hyssestä tuon flipin kautta kauniin kiemuran.

Offline Gusse

  • Juniori
  • **
  • Posts: 54
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niklas Gustafsson
  • Seura: FgTKU
Vs: Apuja foreen/sidearmiin
« Reply #174 on: 08.04.15 - klo:23:17 »
Huomenna menen taas heittelemään Lausteella niin koitan saada vähän parempaa videomateriaalia foresta! Mielenkiinnosta haluaisin tietää mielipiteitä tuosta tyylistä? En ole meinaa itse tavannut/nähnyt kenenkään muun käyttävän noin 5+20min ottelurangaistus tyyliä.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Apuja foreen/sidearmiin
« Reply #175 on: 08.04.15 - klo:23:22 »
No tosi väkivaltainen tekniikka, mutta mikä siinä jos toimii. Vipuahan tosta tulee, mutta harvalla se pysyisi mitenkään hallussa.

Offline putthand

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 090
    • View Profile
Vs: Apuja foreen/sidearmiin
« Reply #176 on: 08.04.15 - klo:23:56 »
Ihan mielenvikainen fore! Sais ny ite ees puolet siitä ni ois hyvä;D

Offline king crimson

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 131
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu alhanen
  • Seura: BSC Disc Golf Team
Vs: Apuja foreen/sidearmiin
« Reply #177 on: 09.04.15 - klo:00:00 »
Aika paljon näyttäs olevan liikkuvia osia tuossa heitossa, mutta jos ajotukset pelaa ja saa tarkkojakin heittoja noin (ei pelkkää mittaa) nii mikäs siinä...Ite oon yrittäny mahd. paljon jättää turhia liikkeita pois, vaikka ei se meikänkään tekniikka mitenkään maailman smoothein ole...Vois koittaa itekki saada videota tänne jos vaikka joku siitä jotain osais sanoa...Rystystä en edes kehtaa laittaa, ku on nii kömpelön näköstä ku tän kokonen ukko yrittää :)

Offline Gusse

  • Juniori
  • **
  • Posts: 54
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niklas Gustafsson
  • Seura: FgTKU
Vs: Apuja foreen/sidearmiin
« Reply #178 on: 09.04.15 - klo:00:12 »
No tosi väkivaltainen tekniikka, mutta mikä siinä jos toimii. Vipuahan tosta tulee, mutta harvalla se pysyisi mitenkään hallussa.
Homma toimii vaikka tuon videon pohjalta en itsekkään sitä jaksa uskoa!
Ihan mielenvikainen fore! Sais ny ite ees puolet siitä ni ois hyvä;D
Kiitos! :)
Aika paljon näyttäs olevan liikkuvia osia tuossa heitossa, mutta jos ajotukset pelaa ja saa tarkkojakin heittoja noin (ei pelkkää mittaa) nii mikäs siinä...Ite oon yrittäny mahd. paljon jättää turhia liikkeita pois, vaikka ei se meikänkään tekniikka mitenkään maailman smoothein ole...Vois koittaa itekki saada videota tänne jos vaikka joku siitä jotain osais sanoa...Rystystä en edes kehtaa laittaa, ku on nii kömpelön näköstä ku tän kokonen ukko yrittää :)
Tässä kun nyt on omaa heittoa katsellut nii tein saman huomion. Paljon ylimääräistä liikettä siellä sun täällä. Mulla sama ongelma etten rystystä kyllä kehtaa mitään videota ulkomaailmalle näyttää :D

Offline TatuN

  • Juniori
  • **
  • Posts: 88
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tatu Nokelainen
  • Seura: DGH
Vs: Apuja foreen/sidearmiin
« Reply #179 on: 09.04.15 - klo:15:41 »
Vihdoin on tullut oma fore kuvattua ja nyt annan sen tänne arvosteltavaksi! Eli kommentoikaa/kysykää neuvoa/neuvokaa/arvostelkaa tehkää mitä haluatte!

Tällä hetkellä fore lentää siis 150+ metriä tuolla tekniikalla.

Anteeksi niille joilla on jo valmiiksi niskakipuja tuosta videon kääntymisestä :(



Off topic:
Winkkareissa on ominaisuus että näytön voi kääntää niin ei mene niskat jumiin, eli Ctrl + Alt + nuolinäppäin mihin suuntaan haluaa sivun yläosan.
Näin on hyvä katsoa friba-videoita läppäriltä ennen kuin nukahtaa, saa kuvan "tyynyn suuntaiseksi" :)
Toimistotöissä olevat voivat kokeilla tätä kaverin koneella kun he ovat hakemassa kahvia. Aiheuttaa hauskoja reaktioita.