Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Ylöjärven rata (Julkujärvi aka Kuulaakso)  (Read 235511 times)

Offline Maikkari

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 814
    • View Profile
  • Oikea nimi: Miikka Lajunen
Vs: Ylöjärven rata
« Reply #195 on: 23.07.14 - klo:19:05 »
Ei auta jos yks jossain jäljessä on fiksu ryhmä.
Juu ei auta ei. Mutta kyllä tuohon odottamis ongelmaan voi törmätä radalla kuin radalla, ja tarkoitan nimenomaan sitä että odottaminen johtuu k-päistä, jotka eivät ymmärrä itse odottaa 30s sitä että päästäisivät perästä selkeästi nopeamman poolin ohitse, eikä silkasta ruuhkasta.
"Paras oppitunti on epäonnistuminen. Pyrkikää saamaan siitä hermoja raastavasta triplabogistakin hyöty irti." -Pasi Koivu

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Ylöjärven rata
« Reply #196 on: 23.07.14 - klo:19:36 »
Jep. Kyllä me ne lisäväylät oltais muuten tod.näk. pelattu, mutta tarvi päästä ohi, joka kusi nilkoille sitten. Tosin ei ne lisäväylät silti mitenkään erikoisen hyviä tai 'OK' edes ole, vaan kohtalaisia mun mielipiteenä.

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Ylöjärven rata
« Reply #197 on: 23.07.14 - klo:21:31 »
Kaikki ne uudet väylät on kyllä suoraan sanottuna paskoja ja niistä nimenomaa tuo ensimmäinen aiheuttaa vaaraa jos korilla onkin porukkaa jumittamassa ja tiille astelee sellainen kaveri kenellä on lapaa avata kunnolla sinne taskuun. Joku muu kuin minä siis.

Offline Larzi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 362
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lauri Tuominen
  • Seura: WDGC
Vs: Ylöjärven rata
« Reply #198 on: 23.07.14 - klo:21:37 »
Jatketaan nyt offtopicia. Itseä ainakin ärsyttää tyypit jotka skippaavat väyliä, sillä he tulevat silloin järjestyksessä kiertävien eteen. Rinnastaisin vähän jonossa etuilijoihin. Tästä nyt ei silloin tietenkään ole haittaa, jos he ovat nopeampia kuin muut ja rata ei muuten ole ruuhkainen. Päästän kyllä poikeuksetta aina nopeammat edelle, eikä sitä tarvi edes minulta erikseen pyytää. Tietenkin jos joka tiillä on porukkaa, niin en aina näe siihen tarvetta, koska se on ihan sama jonottavatko takanani tai edessäni. Silloin pitää vain hyväksyä tilanne ja pelata ryhmä kerrallaan.
Grip EQ A14: Xt Aviar | Soft Pure | Premium Jokeri | FLX Buzzz | Glow,Ch MD3 | Ch Firebird | 2nd run FD | C-FD2 | Ch Valkyrie | C,S,P-PD | Star Destroyer

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Ylöjärven rata
« Reply #199 on: 23.07.14 - klo:23:34 »
En varmaan kaikki viestejä ole lukenut, mutta hyvin monessa nuo uudet väylät haukutaan maan rakoon. Itselläni herää kysymyksiä...

A.) Miksi ne radat on täytynyt tehdä?
B.) Jos siihen joku syy on, miksi niitä ei suunniteltu ja tehty kunnolla?

Itse olen viimeksi heittänyt Julkulla kun sielä oli vain se yksi väliin tehty juuri ennen kuin käveltiin yli autotien. Sekin väylä skipattiin aina. En vaan jaksa käsittää miksi väkisin tarvii jo valmiiksi 21 väyläiseen vääntää lisää ratoja...
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Ylöjärven rata
« Reply #200 on: 23.07.14 - klo:23:35 »
Sekin ärsyttää kun joku randomi tyyppi käy lykkäämässä radalle randomi väyliä. Vielä kun väylät eivät ole mitenkään kummoisia ja vielä vähemmän sopivat radan flowhun. Mutta siis mikäs noista väylistä nyt edes on tehnyt selkeästi rataan kuuluvan osan? Aika iso osa ainakin kilpapelaajista käsittääkseni skippaa ne suosiolla. Mun mielestä ne eivät siis tunnu osalta rataa, vaan ovat ihan irrallisia väyliä, joita jotkut käyvät pelaamassa rataan kuuluvien väylien välissä. Saatan jopa itsekin joskus pelata  ;)

Offline Jonessive

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 650
    • View Profile
Vs: Ylöjärven rata
« Reply #201 on: 24.07.14 - klo:09:56 »
Mä pelaan ne ainakin aina. Ja kun siihen on tottunu ni hyvin ne flowaa lopun radan kanssa. Koreissahan on ainot epäsointu muuhu rataa verrattuna kun on erilaiset...

Porukka ulisee myös siittä että "yhyy kun ne 7 ja 8 kohtaa samalla suoralla ja sitte tulee kiekko naamaan". Miettikää nyt sit vaikka 4 ja 5 väylää. Mua on siel meinannu tulla kiekko jo monesti naamariin ja se nelosen tii pelottaa ehkä eniten koko radassa mua. Vaikka sieltä vitoselta huudellaa fooria ni koitappa sitte aurinkoa vasten katella että mistähän oksien välistä sieltä ehkä on se kiekko tulossa sitte... Kerran huudettiin asiallisesti fore sieltä vitosen matolta avauksen jälkeen mutta silti kerkesin vasta noin puol sekunttia ennen ottaa ilmasta kiekon kii ennenku keltane kiekko oli penkin viereen muijan ja rattaiden kohille pamahtamassa.

Että kumpi nyt sitte on vaarallisempaa ja onko toi vähän turha tekosyy että ne risteää, HÄ? Haluanko mä nähä kiekon jo siinä vaiheessa kun se lähtee lentoon sieltä seiskan/kasin tiiltä ja helposti väistellä ja arvostella muiden heitot, vai sitte paskahalvauksen partaalla oottelen viimeseen sekunttiin kun se kiekko on ottassa nelosen penkillä.. Ihme ulinaa kyllä...
Team Discraft / #71739

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Ylöjärven rata
« Reply #202 on: 24.07.14 - klo:10:15 »
Se että joku muu on vielä vaarallisempi ei tee toisesta yhtään vaarattomampaa. Se 4+5 on myös ihan kamala yhdistelmä ja pitäisi korjata. Kuten myös 1+2.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Ylöjärven rata
« Reply #203 on: 24.07.14 - klo:10:18 »
Kylläpä sopii flouhun se viimenen lisäväylä vanhaan kuuteentoista. Siittä 500m kävellä tienreunaa ja kattella ku auto tulee vastaan.

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Ylöjärven rata
« Reply #204 on: 24.07.14 - klo:10:24 »
Samaan kastiin menee myös tämän vanhan leiskan mukaan laskettuna 6+7. En siis osaa vielä laskea noita lisäväyliä rataan kuuluviksi, kun ainoa perustelu on että jonessive pelaa ne. Lisäksi kolmannen lisäväylän tii on kans helvetin huonosti sijotettu väylään 15 nähden. Huomaa että, kuka sitten lieneekään, suunnittelijalla ei hirveästi ole kokemusta ja näkemystä ratasuunnittelusta. Ehkä kannattaisi antaa jonkun sellaisen hoitaa jolla on.

Offline jajvirta

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 870
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Virtanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Ylöjärven rata
« Reply #205 on: 24.07.14 - klo:10:28 »
Myös saariväylän tii on todella huonossa paikassa. Edellisen väylän avaukset voi osua sinne kun vain vähän epäonnistuu ja silloin tulee korkealta ja kovaa eikä sinne saariväylän tiille edes näe niitä kukkulan päältä heitettäviä avauksia. Tilannehan muuttui merkittävästi kun voimalinjan ympäriltä karsittiin puut pois. Ikinähän sitä ei heitetty silloinkaan kun siinä oli oikea väylä. Rantanen käytti sitä ja sitä seuraavaa peltohysseä kisoissaan ja nyt on muka yhtäkkiä virallisia väyliä. Ei mun mielestä.


Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Ylöjärven rata
« Reply #206 on: 24.07.14 - klo:10:31 »
Lisätään tähän vaarallisten listaan vielä kombo 16+17+18. Ja vähän samaa vikaa 9+10+11. Kaikissa seuraavan tii turhan lähellä koria ja vieläpä vähän sokkona. Nyt kun asiaa tarkemmin ajattelee, niin olisikohan asiallista, jos joku taho ottaisi oikeasti asiakseen vähän modata tuota leiskaa turvallisemmaksi.

Offline Viikate

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 113
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Tuukkanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Ylöjärven rata
« Reply #207 on: 24.07.14 - klo:10:46 »
Lisätään tähän vaarallisten listaan vielä kombo 16+17+18. Ja vähän samaa vikaa 9+10+11. Kaikissa seuraavan tii turhan lähellä koria ja vieläpä vähän sokkona. Nyt kun asiaa tarkemmin ajattelee, niin olisikohan asiallista, jos joku taho ottaisi oikeasti asiakseen vähän modata tuota leiskaa turvallisemmaksi.

16+17 ny ainakaan mikään riski ole. Ikinä nähnyt kenenkään heittävän 17 tiille jos on lähestynyt korille väylän suunnassa. Eri asia jos avaus kipannut pahasti pitkälle ja hakee korille pusikon yläpuolelta. Silloin voi käydä katsomassa onko tiillä ketään jos sitä kautta haluaa pelata.

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Ylöjärven rata
« Reply #208 on: 24.07.14 - klo:10:54 »
Kyllä säkin kupille yrittäisit siinä 17:llä, jos käsi riittäis  ;D

Parempi vaihtoehto mun mielestä olis siirtää se 17 tii reippaasti semmoseen paikkaan, että näkee 18 tiin. Poistais vaaraa 18 tiillä olijoilta ja samalla sen ettei 16 lähärit olis helposti 17 tiillä.

Offline Viikate

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 113
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Tuukkanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Ylöjärven rata
« Reply #209 on: 24.07.14 - klo:11:00 »
Kyllä mulla hyvällä heitolla 17:n korille menee ;) puhuinkin väylistä 16 ja 17. Tarkoitin siis että mielestäni 17:n nykyinen tiipaikka ei ole vaarallinen väylältä 16 tulevien kiekkojen takia. Siitä oon samaa mieltä, että 18:n tiille voi isokätinen pelaaja avata helpostikin.